Mondeo MKIII - cos im dolegalo ?

Data: 2009-06-14 14:40:56
Autor: Man-Fred
Mondeo MKIII - cos im dolegalo ?
Mam kombi z 2002, tylko z silnikiem TDDi (115 km). Nie ma rdzy, silnik po 180 tys. rokuje, że drugie tyle spokojnie przejedzie. Wygodny, duży samochód. Złodzieje się nim nie interesują. Jest kłopot z serwisem. Trzeba sobie znaleźć "normalnego" mechanika i mijać tzw. fachowców. Samochód miewa sporadyczne awarie, związane z normalnym zużyciem, np. zacznie stukać łącznik stabilizatora (po 170 tys.). Nie miał do tej pory żadnej, poważnej usterki. Raz się sam unieruchomił, bo zdechł mu akumulator (po ponad 6 latach). Nie mogę go porównać do passata, czy audi, ale wydaje mi się, że jest to bardzo udany kompromis pomiędzy ceną a tym co się za te pieniądze nabywa. Szukając jednak mojego egzemplarza trafiłem na całą masę aut poważnie rdzewiejących (szczególnie ranty drzwi i tylna klapa). O TDCi słyszałem, że był problem do 2005 roku, kiedy wymieniono wtryskiwacze na ceramiczne. Sporo ludzi narzeka również na dwumasę (koszt wymiany ok. 3 tys. zł).

Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h1179v$12n$1inews.gazeta.pl...
Witam

W jednym z komisow przy salonie pojawilo sie kilka Fordow Mondeo (MKIII), rozne wersje nadwozia, silniki TDCI 115km, wyposazenie dobre, nawet jedna ghia, przebiegi 100'000 - 130'000km, ceny max. 42'000pln. Stan wizualny calkim przyzwoity zarowno w srodku jak i na zewnatrz, rdzy nie widac. Mozna nawet zaliczyc jakas mini gwarancje sprzedawcy.

W stosunku do Passata wyraznie tansze (ten dochodzi do 55'000pln i wiecej).

Czy tym Mondeo cos dolegalo ?

Szukam kombi tej klasy i powoli mam dosc :) Zarowno typowania modeli jak i szukania 'pewniaka'.

PS. z Passatem to ogolnie jakis dziwny przypadek. Niektorzy za wersje Trendline (bazowy) z 2006 wolaja 20% mniej od nowego. Albo dziala mit "paska", albo nie zorientowali sie, ze VW istotnie obnizyl ceny (i jakosc tez)

pozdrawiam

AF

Mondeo MKIII - cos im dolegalo ?