Mondeo mk3 2.0 tddi

Data: 2011-05-18 22:19:17
Autor: Czarek Daniluk
Mondeo mk3 2.0 tddi
W dniu 2011-05-18 21:59, Andrzej pisze:
Proszę o opinię na temat Mondeo mk3 2.0 tddi , bo przymierzam się do kupna.
Do wydania jest 13000 pln
przykładowy:
http://otomoto.pl/ford-mondeo-2-0-tdci-C18636779.html

Mam też pytanko do użytkowników czy mieli problemy z układem wtryskowym,
turbinom, 2masą, elektronikom, zawieszeniem?

Jakie średnie spalanie w mieście i jakie w trasie.

Dziękuję i pozdrawiam

Jeśli wierzyć w ten przebieg ?
Takie przebiegi mają mondki 5 lat młodsze od tutaj przytoczonego i to dla nich są normalne przebiegi, dla tego normalnym przebiegiem będzie pewnie ze 400kkm ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-18 22:33:19
Autor: Andrzej
Mondeo mk3 2.0 tddi
Użytkownik Czarek Daniluk napisał:
[...]

Mniejsza z tym co jest w linku - jeździłeś czymś takim?

Data: 2011-05-18 23:57:39
Autor: Czarek Daniluk
Mondeo mk3 2.0 tddi
On 18 Maj, 22:33, Andrzej <an...@wp.pl> wrote:

> [...]
> pewnie ze 400kkm ;)

> Pozdrawiam !

Mniejsza z tym co jest w linku - jeździłeś czymś takim?

Jeździłem chwilę TDCI 130KM z 6biegową skrzynią.
Powiem tak - do przemieszczania się po mieście porażka, biegi są
krótkie i jadąc w korku wajchujesz jak głupi.

Dlatego kupiłem 2,5 V6 z 5 biegowym tiptronikiem.

Co do TDCI - lubi się wycinać wieloklin napędzający pompę wody i wtedy
zagotowujesz samochód, nijak to się nie objawia ;) po prostu pompa
wody staje - ponoć dzieje się tak przy przebiegu rzędu 170-180kkm.
Pompa wody jest tandemowa z pompą wspomagania, więc jak wytnie to obie
do wymiany/regeneracji ;)

Jeśli samochód normalnie eksploatowany to i nie powinno być problemów
z wtryskami turbiną i osprzętem wtryskowym.

Jeździ się w miarę przyjemnie bo i duże masywne autko.

Więcej się nie będę wypowiadał bo mam V6 i z automatem, więc nie ma co
porównywać ;) u mnie silnika nie słychać, diesla jednak i słychać i
czuć. Ja jadę 120 i słyszę tylko opony :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-19 02:05:58
Autor: Norbert
Mondeo mk3 2.0 tddi

Mniejsza z tym co jest w linku - jeździłeś czymś takim?

Posiadam od miesiąca.
Chwale.
Trafiłem dobry egzemplarz w pełnej opcji.
Jeździ się bardzo przyjemnie, auto masywne , płynie po drodze.
Spalanie trasa 100-130km/h bez rwania 6,2l , mieszana 7,5l. , miasto 8,5l.
Zawieszenie jak na markowych elementach robione ponoć trwałe.
Dwumasa to juz zalezy od egzemplarza.
Najwieksza zaleta tddi jest spokoj z wtryskami co jest zmorą tdci.
To narazie tyle.

Data: 2011-05-18 23:59:00
Autor: Czarek Daniluk
Mondeo mk3 2.0 tddi
On 19 Maj, 02:05, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
> [...]

Dwumasa to juz zalezy od egzemplarza.
Najwieksza zaleta tddi jest spokoj z wtryskami co jest zmorą tdci.

Przejedź się tym czego ja szukałem czyli C5 - i wtedy porównaj
jazdę ... niestety nie trafiłem odpowiedniego egzemplarza C5, więc
kupiłem mondka :) ale komfort jazdy to inna bajka :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-19 20:51:00
Autor: daxus
Mondeo mk3 2.0 tddi
On 2011-05-19 02:05, Norbert wrote:

[...]

Po miesiącu to sorry, ale ta opinia nie ma żadnego przełożenia na rzecyzwistość.
Ja od dwóch lat posiada focusa 2 tdci z 2006 roku, przejechałem mało bo ok 20 tys. km. Na razie naprawy za 1600zł. 2 razy stanął w trasie uniemozliwiając dalszą jazdę.
Przebieg pewny z fakturami z ASO niecałe 100 tys. km przebiegu teraz.

Sami oceńcie komfort użytkowania tego czegoś...

Data: 2011-05-23 08:35:51
Autor: waperr
Mondeo mk3 2.0 tddi
W dniu 2011-05-19 02:05, Norbert pisze:

[...]

U mnie przy ok 200 tyś robione:
- turbina
- koło dwumasowe + sprzęgło
- paski klinowe z napinaczami i rolkami
Ogólne problemy z:
- zaciski tylne
- zamek kierowcy, sterujący centralnym, czasem samo auto się zamyka
- zamek tylnej klapy
- korozja rantów drzwi
Do zrobienia:
- regeneracja wtrysków (głównie dla świętego spokoju), wymiana końcówki
wtrysku ok 120pln/szt.
- poprawki lakiernicze (ranty drzwi)

Poza tym jest OK, przyśpieszenie dobre, nawet auto załadowane, dobrze
trzyma się drogi, pakowne.
Wersja TDDI 2.0 115KM z 2001, turbina ze zmienną geometrią.

Ceny oryginalnych części niestety drogie, zamienniki różnej jakości ale
można w miarę tanio dostać porządne.

Spalanie ok 10l/100km miasto (głównie Łódź), trasa schodzi do ok
6l/100km z klimą.

pzdr
waperr

Data: 2011-05-19 09:38:12
Autor: Maciek
Mondeo mk3 2.0 tddi
Dnia Wed, 18 May 2011 22:19:17 +0200, Czarek Daniluk napisał(a):

Jeśli wierzyć w ten przebieg ?
Takie przebiegi mają mondki 5 lat młodsze od tutaj przytoczonego i to dla nich są normalne przebiegi, dla tego normalnym przebiegiem będzie pewnie ze 400kkm ;)

Bez przesady. Gdyby byl moj, to po 9 latach mialby 100-120 tysiecy. Nie
wszyscy spedzaja zycie w samochodzie.

--
Maciek

Data: 2011-05-19 07:48:34
Autor: pablo eldiablo
Mondeo mk3 2.0 tddi
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):
Bez przesady. Gdyby byl moj, to po 9 latach mialby 100-120 tysiecy. Nie
wszyscy spedzaja zycie w samochodzie.

I zeby jezdzic ok. 10kkm/rok kupil bys turbodiesla podwyzszonego ryzyka?

Data: 2011-05-19 01:02:08
Autor: Czarek Daniluk
Mondeo mk3 2.0 tddi
On 19 Maj, 09:48, "pablo eldiablo" <jazzee.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Maciek <dock...@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Bez przesady. Gdyby byl moj, to po 9 latach mialby 100-120 tysiecy. Nie
> wszyscy spedzaja zycie w samochodzie.

I zeby jezdzic ok. 10kkm/rok kupil bys turbodiesla podwyzszonego ryzyka?

Ciekawi mnie czy było by go stać na kupno samochodu w powiedzmy 2005
roku za ~100 kafli żeby nim jeździć do 10kkm rocznie :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-05-19 10:03:27
Autor: Maciek
Mondeo mk3 2.0 tddi
Dnia Thu, 19 May 2011 07:48:34 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

I zeby jezdzic ok. 10kkm/rok kupil bys turbodiesla podwyzszonego ryzyka?

Nie, kupilbym diesla wolnego ssacza :) Ale ludzie maja rozne fantazje, a
poza tym czasami zmieniaja prace, miejsce zamieszkania itp. Niekoniecznie
musza sie przy tym pozbywac lubianego samochodu (a Mondki sa zasadniczo
mile w obejsciu).

--
Maciek

Data: 2011-05-19 09:39:02
Autor: pablo eldiablo
Mondeo mk3 2.0 tddi
> [...]

poza tym czasami zmieniaja prace, miejsce zamieszkania itp. Niekoniecznie
musza sie przy tym pozbywac lubianego samochodu (a Mondki sa zasadniczo

To w 2002 roku mialbys chyba spory problem, zeby urzeczywistnic marzenia...

Data: 2011-05-19 23:32:08
Autor: Maciek
Mondeo mk3 2.0 tddi
Dnia Thu, 19 May 2011 09:39:02 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

To w 2002 roku mialbys chyba spory problem, zeby urzeczywistnic marzenia...

Odpowiedzialem ogolnie, na temat wlasnych preferencji. Nie wiem, czy w 2002
roku byly jakies nowe, niedoladowane diesle poza 1 czy 2 autami Citroena.

--
Maciek

Data: 2011-05-19 23:59:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mondeo mk3 2.0 tddi
W dniu 2011-05-19 23:32, Maciek pisze:
[...]

Fabie na pewno, a nawet chyba Octavie 1.9SDI. W Kangoo chyba też 1.9D był, w dostawczakach Fiata również ztcp.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-20 09:42:23
Autor: Maciek
Mondeo mk3 2.0 tddi
Dnia Thu, 19 May 2011 23:59:05 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Fabie na pewno, a nawet chyba Octavie 1.9SDI. W Kangoo chyba też 1.9D był, w dostawczakach Fiata również ztcp.

Tak, racja. Byl Ducato z dieslem bez turbiny.

Bo Mercedes do samochodow osobowych przestal pakowac takie silniki chyba
jakos w okolicy 1995 roku, nie?

Co ja poradze, ze mi sie takimi milo jezdzi.

--
Maciek

Data: 2011-05-19 10:35:39
Autor: Jakub Witkowski
Mondeo mk3 2.0 tddi
W dniu 2011-05-19 09:48, pablo eldiablo pisze:
[...]

Jeśli w ogóle kupować turbodiesla podwyzszonego ryzyka to tylko do nieco mniejszych
przebiegów, aby o przypadłości martwił się już kolejny właściciel...

Mondeo mk3 2.0 tddi