Mondeo vs Laguna

Data: 2010-04-07 15:42:55
Autor: Monse1
Mondeo vs Laguna
Witam
Noszę się z zamiarem kupienia używanego autka, w ogłoszeniach szukam Mondeo b±dĽ Laguna 2001-2003 najlepiej w dieslu. Trochę tego jest a ceny kręc± się wokół 17000 zł. Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do 180000. Nie za bardzo dowierzam. Który model byłby waszym zdaniem lepszy. Wiadomo ford to doskonała trakcja, ale tylne zawieszenie może wymagać wkładu finansowego. no i silniki maj± problemy z wtryskiwaczami. W Lagunie za¶ siada elektronika, ale słyszałem że 1,9 DCI jest bardzo wytrzymały na przebiegi. I z tego co wiem w Lagunie przebieg można sprawdzić w karcie/kluczyku czy nie był kręcony.
PoradĽćie
Monse1

Data: 2010-04-07 15:20:41
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Monse1 wrote:

Noszę się z zamiarem kupienia używanego autka, w ogłoszeniach szukam
Mondeo bÄ…dĹş Laguna 2001-2003 najlepiej w dieslu. TrochÄ™ tego jest a ceny
kręcą się wokół 17000 zł. Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do
180000.

Mondeo mk3 to bardzo fajne auto. Jedno z tych do bardziej się podoba po kupnie niż przed. Jeśli chodzi o diesla z tych roczników to szukaj TDDI 115 koni. 90 konny jest za słaby, z kolei w TDCI są częste problemy z wtryskami. Warto też rozejrzeć się za jakąś lepszą wersją wyposażenia, przynajmniej Trend. No i przyzwoite Mondeo mk3 to tak od 20 tys., te najtańsze to zwykle złom.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-07 19:33:10
Autor: Monse1
Mondeo vs Laguna
to pisze:
Monse1 wrote:

[...]

To może warto Poszukać benzyny?
Monse1

Data: 2010-04-07 18:04:57
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Monse1 wrote:

To może warto Poszukać benzyny?

Są OK pomijając 1,8 110 KM (za słaby) i 1,8 SCi (ma bezpośredni wtrysk i jest bardzo rzadki, wiec także drogi w naprawach). Silniki V6 oczywiście sporo palą. Pozostaje więc 1,8 125 KM i 2,0 145 KM. Gdyby Ci przyszło do głowy montować gaz to nadają się do tego tylko silniki V6.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-07 21:02:18
Autor: waperr
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4bbca2c9$1news.home.net.pl...
Mondeo mk3 to bardzo fajne auto. Jedno z tych do bardziej się podoba po
kupnie niż przed. Je¶li chodzi o diesla z tych roczników to szukaj TDDI
115 koni. 90 konny jest za słaby, z kolei w TDCI s± częste problemy z
wtryskami. Warto też rozejrzeć się za jak±¶ lepsz± wersj± wyposażenia,
przynajmniej Trend. No i przyzwoite Mondeo mk3 to tak od 20 tys., te
najtańsze to zwykle złom.

No wła¶nie ja też szukałem pół roku temu, podobnego auta, MK3 lub Laguna.
Renault`y miały wszystki problemy z szybami (szczególnie przednimi), rozklejone,
często uderzone i dookoła rozklejone; możliwe że na takie egzemplaże trafiłem.
Mondeo często w kombi miały tylne zawieszenie do remontu a tdci strasznie falowały
na biegu jałowym nawet po rozgrzaniu, wnętrza też często pozostawiały wiele do życzenia.
Co do kierownicy, mieszka czy dĽwigni biegów i ręcznego i iinnych plastików to
często s± wymienione i wygl±daj± jak nowe, i po tym nie zawsze da się stwierdzić
wiek i zużycie auta.
Ostatecznie znaleĽli¶my auto które:
- w ¶rodku wygl±dało zno¶nie, widać ¶lady używtkowania, ale nie jest zniszczone
i też nie nowe pachn±ce fabryk±
- silnik pracował stabilnie zaraz po uruchomieniu i rozgrzaniu
- nie widać po oględzinach w warsztacie sladów większych stłuczek, oczywi¶cie
lakier w kliku miejscach poocierany, ale auto jest z 2002r więc takie parkingowe zdarzenia
przez tyle czasu to rzecz całkiem normalna a zdziwił bym się gdyby takowych brakowało
- inne drobne rzeczy do zrobienia: klocki i tarcze (ale jeszcze spokojnie do zimy a może wiosny poci±gn±)
- ¶wiece żarowe były do wymiany, ale i na padniętych auto odpaliło przy -20 - -23st.C
co sugeruje że kompresja jest ok i silnik w miarę dobrym stanie, po wymianie ¶wiec odpalał
za pierwszym razem przy podobnych mrozach
- zaciski tylnego hamulca, do wymiany/regenracji
- reszta nie wymaga aktualnie wymiany, ale s± rzeczy które za niedługo będzie trzeba wymieniać
ale to normalne zużycie.
Auto to Mondeo MK3, TDDI 115KM, ze stanem licznika 192ty¶. przy zakupie.
Oczywi¶cie jestem ¶wiadomy że dużo da się przekręcić i u¶pić czujno¶ć kupuj±cego,
ale ogólnie jestem zadowolony z zakupu i mam nadzieję że tak zostanie :).

PS
Ogólnie auto bardzo wygodne, dobrze trzyma się drogi.
Aktualnie spalanie na trasie 5,6l/100km, z klim± + 1l, miasto ok. 10l/100km z klim±
Zim± w mie¶cie ok. 10-11l/100km, w trasie 6-6,5l/100km
Ogólnie mamy ok. 8,5l/100km w cało¶ciowym przebiegu ok 10ty¶. km.

pzdr
waperr

Data: 2010-04-07 16:19:14
Autor: Maciek
Mondeo vs Laguna
Dnia Wed, 07 Apr 2010 15:42:55 +0200, Monse1 napisał(a):

[...]

Wiesz, nie wszyscy spedzaja zycie w samochodzie. Znam wiele osob, ktore
robia 8-10 tysiecy rocznie.

--
pozdrawiam, Maciek
"Lepiej żyć sto lat w bogactwie i dostatku niż jeden dzień w biedzie i ubóstwie" (c)AF

Data: 2010-04-07 15:41:18
Autor: kamil
Mondeo vs Laguna

"Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> wrote in message news:19oc4110ko2vv.locof6tana0n$.dlg40tude.net...
[...]

I kupuja po to diesla, ktory nie zdazy im sie zwrocic przy takich przebiegach?

Data: 2010-04-07 19:41:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mondeo vs Laguna
kamil pisze:

[...]

Ja kupiłem. Różnica cenowa między nim, a podobnie wyposażonym sensownym benzyniakiem z tego rocznika, była mniejsza niż 1000zł. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-04-08 00:15:02
Autor: Arek
Mondeo vs Laguna
kamil wrote:

[...]

a) stać ich
b) lubi± diesla
c) aż takich wielkich przebiegów nie robi± -> dłużej auto (w latach) pożyje sprawne

sprawdzone w praktyce

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-08 01:54:51
Autor: Maciek
Mondeo vs Laguna
Dnia Wed, 7 Apr 2010 15:41:18 +0100, kamil napisał(a):

I kupuja po to diesla, ktory nie zdazy im sie zwrocic przy takich przebiegach?

Ja na przyklad kupilbym chetnie jakiegos wolnossacego diesla, bo lubie
takimi jezdzic. Nie zeby mi sie cokolwiek zwracalo, bo przy moich
przebiegach raczej nie warto sie tym kierowac.

Data: 2010-04-08 03:26:56
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Maciek wrote:

I kupuja po to diesla, ktory nie zdazy im sie zwrocic przy takich
przebiegach?

Ja na przyklad kupilbym chetnie jakiegos wolnossacego diesla, bo lubie
takimi jezdzic.

Nie łatwiej kupić jakieś benzynowe R4, odłączyć jeden przewód zapłonowy i zablokować przepustnicę, żeby otwierała się gdzieś tak do 1/3? Efekt powinien być podobny.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-08 10:51:25
Autor: Jakub Witkowski
Mondeo vs Laguna
to pisze:
Maciek wrote:

[...]

Carina 2.0 D miała lepsze odejście na niskich obrotach (2-3k) niż primera 1.6 mpi
Mówisz, że jakbym odłączył primerze jeden cylinder i przytkał dolot, to by się
poprawiło? I spalanie spadło do tych 5 litrów? Muszę spróbować.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-04-08 15:13:10
Autor: Maciek
Mondeo vs Laguna
Dnia 8 Apr 2010 05:26:56 +0200, to napisał(a):

Nie łatwiej kupić jakie¶ benzynowe R4, odł±czyć jeden przewód zapłonowy i zablokować przepustnicę, żeby otwierała się gdzie¶ tak do 1/3? Efekt powinien być podobny.

I w ten sposob dostane male spalanie i duzy moment obrotowy od niskich
obrotow? Musze sprobowac. A klekotac bedzie?

Data: 2010-04-08 13:35:00
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Maciek wrote:

[...]

Chyba pomylił Ci się duży moment na niskich obrotach z momentem wyłącznie na niskich obrotach.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-09 09:36:14
Autor: Jakub Witkowski
Mondeo vs Laguna
to pisze:
Maciek wrote:

[...]

Popatrz jak ludzie jeĹĽdzÄ…. Obroty powyĹĽej 3,5-4k praktycznie nikogo
nie interesują poza 1% maniaków którzy muszą "wykorzystać moc silnika"...

Data: 2010-04-09 15:21:47
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Jakub Witkowski wrote:

Popatrz jak ludzie jeĹĽdzÄ…. Obroty powyĹĽej 3,5-4k praktycznie nikogo nie
interesują poza 1% maniaków którzy muszą "wykorzystać moc silnika"...

O tak, widzę, że należysz do osób, które lubią wyciągać ogólne wnioski na podstawie samych siebie i paru znajomych.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-09 16:14:58
Autor: Maciek
Mondeo vs Laguna
Dnia Fri, 09 Apr 2010 09:36:14 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

Chyba pomylił Ci się duży moment na niskich obrotach z momentem wył±cznie na niskich obrotach.

Popatrz jak ludzie jeżdz±. Obroty powyżej 3,5-4k praktycznie nikogo
nie interesuj± poza 1% maniaków którzy musz± "wykorzystać moc silnika"...

No wlasnie, wiec co z tego, ze bede sobie klepal dieslem na niskich
obrotach, skoro na kazdych swiatlach i tak bede spotykal te same samochody?
:)

A o trasie nawet nie wspomne - zero mieszania biegami, plynna jazda. --

Data: 2010-04-09 15:22:34
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Maciek wrote:

No wlasnie, wiec co z tego, ze bede sobie klepal dieslem na niskich
obrotach, skoro na kazdych swiatlach i tak bede spotykal te same
samochody? :)

Mnie byś nie spotkał. ;-)

A o trasie nawet nie wspomne - zero mieszania biegami, plynna jazda.

O tak, a przed wyprzedzaniem trzeba spisać testament i powierzyć duszę stwórcy.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-09 22:33:34
Autor: Maciek
Mondeo vs Laguna

Data: 2010-04-08 15:21:25
Autor: p47
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:uqzlrt7h5n2g$.80c1ftpgbaux$.dlg40tude.net...
[...]

Tych w pierwszym zdaniu wymienionych cech nie osi±gniesz. Ale klekotac będzie;P

p47

Data: 2010-04-07 16:46:40
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:19oc4110ko2vv.locof6tana0n$.dlg40tude.net...
[...]

WeĽ nie piernicz.
I potem sprzedaj± takie auta za 17 tysięcy???

Jurand.

Data: 2010-04-07 16:52:32
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 16:46, Jurand wrote:

WeĽ nie piernicz.
I potem sprzedaj± takie auta za 17 tysięcy???

Jurand.

ja robię ok 13-15 ty¶. rocznie... to znaczy , że piernicze?

Data: 2010-04-07 17:03:58
Autor: Katanka
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 16:46, Jurand wrote:

WeĽ nie piernicz.
I potem sprzedaj± takie auta za 17 tysięcy???

Jurand.

ja robię ok 13-15 ty¶. rocznie... to znaczy , że piernicze?

Nie pierniczysz, ale tak mało eksploatowane auto to kupi kto¶ od ręki, jak tylko wpomnisz, że chcesz się pozbyć. Po drugie ceny by były wyższe. Te auta o których pisze autor czekaja na jelenia IMO :) Dizel z 2001r z 140 tysi±cami w takiej cenie? taaaa ...

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-04-07 18:03:26
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 17:03, Katanka wrote:

[...]

to zrozumiałe, ale trzeba tego dizla obejrzeć , szczególnie wnętrze i dopiero wysnuć wnioski :)

Data: 2010-04-07 18:07:38
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpiacd$2s7$1news.onet.pl...
On 2010-04-07 17:03, Katanka wrote:

[...]

Jasne, bo już widzę, jak poznajesz po wnętrzu przebieg 150, 250 czy 350 tysięcy - zwłaszcza, jak zobaczysz jedno auto tłuczone tylko w mie¶cie, a drugie tylko na trasach.

Jurand.

Data: 2010-04-07 18:09:21
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Jurand wrote:

Jasne, bo już widzę, jak poznajesz po wnętrzu przebieg 150, 250 czy 350
tysięcy - zwłaszcza, jak zobaczysz jedno auto tłuczone tylko w mieście,
a drugie tylko na trasach.

Normalnie eksploatowane auto klasy średniej ma po 150 tys. minimalne ślady zużycia. Jeśli siedzenia są wysiedziane, kierownica wytarta itp. to przebieg grubo powyżej 200 tys. jest prawie pewny. Dokładnie stwierdzić się oczywiście nie da.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-07 22:17:24
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4bbcca51$1news.home.net.pl...
Jurand wrote:

[...]

Miałem niedawno AR 159. Jakbym Ci pokazał wnętrze w momencie jak ten samochód przyjechał pod mój dom - powiedziałbyś, że auto ma 250 tysięcy przebiegu. Jeździł tym jakiś mega syfiarz, sprzątałem po nim cały dzień. A przebieg ledwo przekroczył stówkę...

Jurand.

Data: 2010-04-08 09:37:10
Autor: Arek (G)
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-07 22:17, Jurand pisze:

[...]

Czy syfiarz, będzie bardziej molestował kierownice, czy też drążek zmiany biegów niż ktoś inny? Najwyraźniej był lepiej kręcony niż Ci się wydaje:)

A.

Data: 2010-04-08 12:29:11
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Arek (G)" <aaa@bbb.pl> napisał w wiadomości news:hpk136$qr0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ano wyobraź sobie, że jeśli ktoś kierownicy, obszytą jasną skórą, nigdy w życiu nie wyczyścił, to skóra na niej zużyje się szybciej, niż gdyby była w jakikolwiek sposób pielęgnowana. Podobnie sytuacja wygląda z fotelem kierowcy.
O kręcenie się nie martw - nie był. Ale taki specjalista jak Ty właśnie po tych detalach doszedłby do wniosku, że auto ma 250 tysięcy.

Jurand.

Data: 2010-04-08 16:47:34
Autor: DoQ
Mondeo vs Laguna
Jurand pisze:

[...]

Poza tym, niektore materialy (czesto sztuczne) z ktorych wykonane sa kierownice potrafia ulec biodegradacji na dystansie 30-40kkm. Wystarczy aby przetarla sie powloka zabezpieczajaca "gÄ…bke".
Kierownica zaczyna wygladac jakby samochod mial 300kkm, a faktycznie ma   150, mimo ze jeszcze calkiem niedawno byla calkiem ok.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-10 02:22:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
Mondeo vs Laguna

Data: 2010-04-10 08:51:45
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhrvh5n.c5o.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-04-08, Jurand <jurand@interia.pl> wrote:

Ano wyobraĽ sobie, że je¶li kto¶ kierownicy, obszyt± jasn± skór±, nigdy w
życiu nie wyczy¶cił, to skóra na niej zużyje się szybciej, niż gdyby była w
jakikolwiek sposób pielęgnowana.

Ja bym dodał, że Ľle pielęgnowana skóra zniszczy się o wiele szybciej
niż wcale nie pielęgnowana.

Zdecydowanie - szczególnie, je¶li kto¶ zbyt mocno przykłada się do jej ustawicznego czyszczenia jakimi¶ szorstkimi szmatami lub g±bkami.

Natomiast co do przebiegów, bo była tutaj intensywna dyskusja - sytuacja sprzed 3 dni - kolega upatrzył sobie Alfę 159 w Krakowie. Do¶ć fajny egzemplarz z silnikiem 2.4 JTDm, czerwona, skórzana tapicerka, nawigacja, niski przebieg (ok. 100 tysięcy) i bardzo atrakcyjna, jak na ten model, cena. Do tego stopnia atrakcyjna, że jako importer nie byłbym w stanie zaoferować tak wyposażonego auta za te pieni±dze, je¶li miałby być to samochód zupełnie bez uszkodzeń. Wietrzyłem więc podstęp - albo wypadek, albo cofanie licznika. Auto obejrzałem - faktycznie nie malowane, ksi±żka serwisowa jest, wszystko aż zbyt piękne. Ale że przypadeki chodz± po ludziach - długo na rozwi±zanie zagadki nie trzeba było czekać. Pojechałem bowiem dzień póĽniej na skasowanie błędów z komputera do mojego zaprzyjaĽnionego elektronika i spotkałem tam kolegę, który zajmuje się transportem aut na zlecenie zza granicy. I mówi mi historyjkę - przywoził ostatnio auta z Holandii i Luxemburga. W szoku był, bo z Luxemburga wiózł ładn± 159 w czerwonej skórze z 2007 roku z przebiegiem ... 270 tysięcy km, a auto wizualnie, mówił, wygl±dało na 50. I miał rację - bo okazało się, że to najwyraĽniej był dokładnie ten sam model - zbyt unikatowa wersja silnikowo-wyposażeniowa. Na to wł±czył się do rozmowy nasz elektronik i mówi, że był u niego facet wła¶nie z takim samochodem, bo jak cofali licznik to gdzie¶ w komputerze została zapamiętana stara warto¶ć przebiegu i nie potrafi± sobie z tym poradzić... Ale to nic - go¶ć od transportu powiedział, że to co przyjechało z Holandii, to w ogóle była jaka¶ abstrakcja, bo żadne auto nie było starsze niż 4 lata, żadne nie miało mniej niż 300 tysięcy przejechane, a rekordzista - A4 1.9 TDI z 2006 roku - miał na liczniku 560 tysięcy km. A że ciekawo¶ć go zżerała i wiedział, kto auto nabył - wkrótce na stronie www z ofert± tego sprzedawcy pojawił się ów samochodzik z pięknym, akceptowalym przebiegiem 140 tysięcy km.

Jurand.

Data: 2010-04-07 19:29:00
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 18:07, Jurand wrote:

Jasne, bo już widzę, jak poznajesz po wnętrzu przebieg 150, 250 czy 350
tysięcy - zwłaszcza, jak zobaczysz jedno auto tłuczone tylko w mie¶cie,
a drugie tylko na trasach.

Jurand.

fotele, kierownica, mieszek zmiany biegów - mówi Ci to co¶? :)
to widać po prostu...

Data: 2010-04-07 19:42:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Mondeo vs Laguna
Olek pisze:
On 2010-04-07 18:07, Jurand wrote:

[...]

Można Cię łatwo zadziwić. :P

Data: 2010-04-07 19:50:07
Autor: DoQ
Mondeo vs Laguna
Olek pisze:

[...]

Widac masz więcej praktyki z Auto¦wiatem niż z rzeczywisto¶ci±.
ATSD - kierownicę, mieszek i dr±żek można wymienić za 200-250pln. Nakładki na pedały (oryginalne nowe) to kwota rzędu 30-60pln, fotel 200pln. Pranie, czyszczenie można zrobić samemu.
Zainwestuje 500-600pln , zaproponuje ci nowkę po dziadku a ty łykniesz jak młody pelikan..

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-07 18:10:48
Autor: to
Mondeo vs Laguna
DoQ wrote:

Widac masz więcej praktyki z AutoŚwiatem niż z rzeczywistością. ATSD -
kierownicę, mieszek i drążek można wymienić za 200-250pln. Nakładki na
pedały (oryginalne nowe) to kwota rzędu 30-60pln, fotel 200pln. Pranie,
czyszczenie można zrobić samemu. Zainwestuje 500-600pln , zaproponuje ci
nowkę po dziadku a ty łykniesz jak młody pelikan..

Masz racje, dobry stan wnętrza niczego nie gwarantuję, ale jeśli te elementy są ewidentnie zużyte to wiadomo, ze przebieg jest bardzo duży. Nikt nie wymienia dobrego na gorsze.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-08 09:28:57
Autor: Arek (G)
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-07 20:10, to pisze:
DoQ wrote:

[...]

elementy sÄ… ewidentnie zuĹĽyte to wiadomo, ze przebieg jest bardzo duĹĽy.
Nikt nie wymienia dobrego na gorsze.

DoQ chce wymienić kierownicę, drążek, mieszek i nakładki na pedały na nowe. Pewnie jego by nie zdziwiło po co ktoś wymienia takie elementy na nowe:)

A.

Data: 2010-04-08 16:43:33
Autor: DoQ
Mondeo vs Laguna
Arek (G) pisze:

DoQ chce wymienić kierownicę, drążek, mieszek i nakładki na pedały na nowe. Pewnie jego by nie zdziwiło po co ktoś wymienia takie elementy na nowe:)

Wkazesz gdzie napisalem ze nowe, czy tak chciales sobie popieprzyc?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-08 16:49:37
Autor: DoQ
Mondeo vs Laguna
DoQ pisze:
Arek (G) pisze:

DoQ chce wymienić kierownicę, drążek, mieszek i nakładki na pedały na nowe. Pewnie jego by nie zdziwiło po co ktoś wymienia takie elementy na nowe:)
Wkazesz gdzie napisalem ze nowe, czy tak chciales sobie popieprzyc?

Ups, mam wrazenie ze zle zrozumialem kontekst twojej wypowiedzi - jak tak to sorry :) Jak nie to  -pieprzysz;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-07 20:33:24
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 19:50, DoQ wrote:

[...]

znaffco, a nie pomy¶lałe¶, że jak kto¶ wymieni na nowe to się ¶wieci jak flaszki w monopolowym i takiego lepiej nie brać?

Data: 2010-04-07 20:35:47
Autor: DoQ
Mondeo vs Laguna
Olek pisze:

znaffco, a nie pomy¶lałe¶, że jak kto¶ wymieni na nowe to się ¶wieci jak flaszki w monopolowym i takiego lepiej nie brać?

Uzywane "z allegro" w dobrym stanie, a nie nowki w ASO inteligencie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-07 20:39:54
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 20:35, DoQ wrote:

Uzywane "z allegro" w dobrym stanie, a nie nowki w ASO inteligencie.

Pozdrawiam
Pawel

nakładki na pedały "oryginalne nowe" - lecz sie

Data: 2010-04-07 20:45:50
Autor: DoQ
Mondeo vs Laguna
Olek pisze:

nakładki na pedały "oryginalne nowe" - lecz sie

Tak, te nakładki zaraz wyniuchasz swoim bystrym nosem. Nawet jak będ± już przybrudzone. Podobnie będzie z nowiutkim fotelem prosto z ASO Forda kupionym za 200PLN.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-04-08 01:18:43
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 20:45, DoQ wrote:

[...]

nie zrozumiałe¶ - nie ważne, za ciężko widać

Data: 2010-04-07 22:15:50
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpij5j$2aq$1news.onet.pl...
On 2010-04-07 19:50, DoQ wrote:

[...]

Chłopaku - przepu¶ciłem przez swoje ręce grubo ponad 1000 samochodów. Po obejrzeniu ilu¶ tam egzemplarzy konkretnego MODELU samochodu z konkretn± tapicerk± możesz dopiero próbować mniej więcej okre¶lać przebieg z dokładno¶ci± c.a. 50 tysięcy km. Przy czym nie raz bym się lekko licz±c o 100 tysięcy pomylił, gdybym mi kto¶ zakrył licznik kilometrów. I je¶li kto¶ mi mówi, że patrz±c na wnętrze okre¶li z większ± niż 50 tys km dokładno¶ć przebiegu, to jest albo turbodymomanem, albo debilem.

Jurand.

Data: 2010-04-08 03:07:15
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Olek wrote:

znaffco, a nie pomyślałeś, że jak ktoś wymieni na nowe to się świeci jak
flaszki w monopolowym i takiego lepiej nie brać?

Nie wymieniają na nowe bo się nie opłaca, tylko raczej na używane w lepszym stanie.

Po za tym wiele osób wymienia takie rzeczy po kupnie, wcale nie po to żeby kogoś oszukiwać, tylko po to żeby mieć po prostu niezniszczone wnętrze.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-07 18:07:01
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpi67g$i9m$1news.onet.pl...
On 2010-04-07 16:46, Jurand wrote:

WeĽ nie piernicz.
I potem sprzedaj± takie auta za 17 tysięcy???

Jurand.

ja robię ok 13-15 ty¶. rocznie... to znaczy , że piernicze?

Jasne, bo ¶redni przebieg auta w Polsce to ok. 25 tysięcy rocznie, za granic± - 35 tysięcy rocznie.
Poza tym nikt Ci nie sprzeda Mondeo 2003 rocznik, dobrze utrzymanego, z realnym przebiegiem 130-140 tysięcy km, za 17 tysięcy złotych.
Ostatniego ŁADNEGO Mondeo 2.0 TDCi z tego rocznika sprzedałem za 24 tysi±ce i długo na nabywcę nie czekał.
Za takie pieni±dze szukałbym przede wszystkim auta nie opartego o technologię CR, tylko o star±, dobr± pompę rotacyjn±, w ostateczno¶ci jakiego¶ zadbanego TDI lub silnika benzynowego + GAZ (przy czym instalację zamontowałbym po zakupie auta, w wybranym, dobrym warsztacie).

Z interesuj±cych samochodów, które s± całkiem przyzwoite, je¶li chodzi o koszty eksploatacji i s± w tym zasięgu cenowym, to np. Mitsu Galant 2.0TD - kupisz bez problemu rocznik 99-00 w fajnej wersji wyposażeniowej.]

Jurand.

Data: 2010-04-07 19:30:56
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 18:07, Jurand wrote:

Jasne, bo ¶redni przebieg auta w Polsce to ok. 25 tysięcy rocznie, za
granic± - 35 tysięcy rocznie.

no to mówię , że się mylisz... robię max 15 ty¶ rocznie i nie jestem starym dziadkiem co do ko¶cioła i po zakupy tylko jeĽdzi... normalna eksploatacja, codzienne wypady na miasto itp...

Data: 2010-04-07 22:18:23
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpifgg$koh$1news.onet.pl...
On 2010-04-07 18:07, Jurand wrote:

[...]

Ale mnie wali ile Ty robisz kilometrów. Wiem ile robi się kilometrów ¦REDNIO i tyle zakładam, że statystyczne auto wystawione na sprzedaż, zrobiło. Co więcej - statystyczny kupuj±cy zakłada to samo. Za niski przebieg jest podejrzany, za wysoki - odrzuca.

Jurand.

Data: 2010-04-08 01:18:04
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 22:18, Jurand wrote:

[...]

statystycznie mnie też to wali

Data: 2010-04-08 07:52:07
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpj3rf$nmt$1news.onet.pl...
On 2010-04-07 22:18, Jurand wrote:

[...]

Więc dalej sobie wierz w bajki ;)

Jurand.

Data: 2010-04-08 09:45:00
Autor: Arek (G)
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-08 01:18, Olek pisze:
On 2010-04-07 22:18, Jurand wrote:

[...]

I co sprzedaż te swoje niejeżdżone auto za cenę składanego z 2 sprowadzonego po dziadku z Niemiec? Je¶li nie to jeste¶ już blisko od zrozumienia tego, co Ci tłumacz± od dłuższego czasu:)

A.

Data: 2010-04-08 00:04:07
Autor: Arek
Mondeo vs Laguna

On 2010-04-07 18:07, Jurand wrote:

[...]

Agent PZU mówił wła¶nie o tym, że ¶rednio w pl jest 15 tys km.

Tu jaka¶ gazeta robiła statystykę dla swoich czytelników:
http://www.dz.com.pl/pgs/_import/dwn/prezentacja_motoryzacja.pps

wyszło im tak:

24,45% 5 001-10 000 km rocznie 18,28% 10 001-15 000 km rocznie (skoro czytelnicy to zapewne głównie osoby fizyczne)
--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-08 01:22:48
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-08 00:04, Arek wrote:

[...]

jestem skory w to uwierzyć...
Robię ok. 20km dziennie to ok 7300 w roku + kolejne 7000 to jakie¶ wycieczki typu nad morze, jezioro itp.
Więc jak mi debil jeden z drugim pisze, że to niemożliwe i że diesel to na pewno robił >25000 rocznie to nie chce mi sie gadać :)

Data: 2010-04-08 07:53:21
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpj44b$nmt$3news.onet.pl...
On 2010-04-08 00:04, Arek wrote:

[...]

Nie debil, tylko kto¶, kto ma w tej branży jakie¶ do¶wiadczenie. Rozumiem, że jeste¶ typowym "znafc±" spod budki z piwem, który zna się najlepiej na wszystkim, nawet tor jazdy bolida Kubicy jeste¶ w stanie ocenić i wytkn±ć mu wszystkie błędy. Przecież TY pojechałby¶ inaczej - lepiej.

Jurand.

Data: 2010-04-08 09:47:44
Autor: Arek (G)
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-08 01:22, Olek pisze:
On 2010-04-08 00:04, Arek wrote:

[...]

Ile samochodów na rynku wtórnym pochodzi od pierwszego wła¶ciciela, który kupował w Polsce a ile jest sprowadzonych? Czyli włóżcie sobie te statystyki w buty. A gdzie i ile jeĽdzi Olek to chyba wszystkich tu jednakowo wali.

A.

Data: 2010-04-08 11:05:20
Autor: Jakub Witkowski
Mondeo vs Laguna
Olek pisze:

Więc jak mi debil jeden z drugim pisze, że to niemożliwe i że diesel to na pewno robił >25000 rocznie to nie chce mi sie gadać :)

Ale nie chodzi o ¶redni roczny przebieg samochodu w Polsce, tylko o ¶redni
przebieg samochodu oferowanego aktualnie do sprzedaży w Polsce, i to w dodatku,
w 95% - w komisach. A to s± dwie zasadniczo rożne kwestie.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2010-04-08 12:30:46
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:hpk68h$m9a$2news2.ipartners.pl...
Olek pisze:

[...]

No i wła¶nie. ¦redni roczny przebieg samochodu klasy Mondeo, z silnikiem diesla, to około 25 tysięcy km w Polsce. Wszystko, co od tego odbiega w dół - jest podejrzane. Nikt bowiem przy zdrowych zmysłach nie kupował takiego auta nowego za kupę pieniędzy po to, żeby się w niego wpatrywać, jak ładnie wygl±da na podjeĽdzie pod domem.

Jurand.

Data: 2010-04-08 16:51:30
Autor: RadekNet
Mondeo vs Laguna

Olek pisze:

[...]

Bez przesady. Ja mam Sharana bo lubie moc sie wygodnie z tylu polozyc jak na kanapie i wypic w trasie kawe ;) A 99% czasu jezdza nim max 2 osoby.

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-04-08 19:58:33
Autor: Irokez
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-08 00:04, Arek wrote:

[...]

Robię dziennie podobnie, w sumie też wychodzi poniżej 20kkm rocznie.
Mam diesla? dlaczego? bo nie kupowałem nowego!
Kupuj±c nowego nie kupiłbym go, bo nie ma sensu dokładać 20 kawałków z przyczyn przebiegów.
Ale kup pan używana fajn± benzynę. To prawie niemozliwe.
Szukam teraz jakiego¶ fajnego Mondeo 2.0 145KM,  może Peugeot 407 2.0 benzyna albo C5 2.0 benzyna i nie chcę kombi bo to autobusy prawie.
No i jaki mam wybór?
Albo fajne ale diesle, albo jak benzyny to golasy i najmniejsze moce i w ilo¶ciach do policzenia na palcach jednej ręki drwala po wypadku z pił± łańcuchow±.

Na razie jeżdzę klekotem który zim± dopiero się rozgrzewa jak dojeżdzam do pracy, ale w trasie to miód malina. Tylko te nasze dolnosl±skie drogi... Alfa tego nie znosi.

Poprzednio miałem Meganke, kupiłem 5 latka z 67 na liczniku, sprzedałem 10 latka z 120co¶tam  na liczniku. Poszedł od reki do znajomego.

Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-04-08 06:02:20
Autor: Samotnik
Mondeo vs Laguna
Dnia 07.04.2010 Arek <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> napisał/a:
[...]

¦rednio to zwierzak i jego pan maj± po trzy nogi. Trzeba tutaj wzi±ć pod
uwagę jaki to samochód. Że Fiesta 1.0 ujeżdżana do przedszkola i na zakupy
robi sporo poniżej 10kkm/rok, to oczywiste. Natomiast Mondeo z dieslem
(kosztuj±cy o kilkana¶cie tysięcy więcej, niż benzyna) do takich zastosowań
kupowany jest BARDZO rzadko. Kupuj± go raczej ludzie jeżdż±cy dużo i bardzo
dużo.
--
Samotnik

Data: 2010-04-08 08:17:56
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhrqs9c.mbl.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

Poza tym agent w PZU ma w swoich polisach większo¶ć przebiegów już po korekcie - st±d jego "¶rednia skorygowana".

Niedowiarkowie mog± sobie zerkn±ć na serwis np. mobile.de. Wpisać Mondeo 2001 rocznik i zobaczyć, jakie te auta maj± przebiegi. Potem, dla aut z przebiegami 100-180 tysięcy - zerkn±ć na cenę. I nagle się okazuje, że dziwnym trafem większo¶ć tych aut z niskim przebiegiem kosztuje 5000 Euro i więcej. Szokuj±ce dla Polaka s± ceny w okoliacch 7000 Euro za wersje z 2001 roku z przebiegami rzędu 70-80 tysięcy km - przecież na Allegro aż się roi od takich aut za 2/3 tej ceny!!!
Żeby ten samochód kosztował w Polsce 17 tysięcy złotych, to jego przebieg MUSI być z przedziału 200-300 tys km.

Jurand.

Data: 2010-04-08 00:19:19
Autor: Karthoon
Mondeo vs Laguna
On 8 Kwi, 08:17, "Jurand" <jur...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "Samotnik" <samot...@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomo¶cinews:slrnhrqs9c.mbl.samotniklocalhost.localdomain...

> [...]

od takich aut za 2/3 tej ceny!!!
Żeby ten samochód kosztował w Polsce 17 tysięcy złotych, to jego przebieg

Bez przesady, akurat takich z przebiegiem <200.000 i cen± poniżej
4.000 euro to jest sporo.
Problem się robi, jak rzeczywi¶cie chcesz mieć przebieg ok. 100.000 km
- to już zupełnie inne ceny...

Data: 2010-04-08 12:32:00
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna
Użytkownik "Karthoon" <karthoon@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:66685daa-9f62-4418-8d87-47d35b25279do30g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Te najtańsze możesz sobie spokojnie odpu¶cić - najczę¶ciej s± to auta stoj±ce u Turka w komisie, który powie Ci przez telefon, że samochód jest piękny, zrobisz sobie wycieczkę 1000 km po to auto i na miejscu zobaczysz jak±¶ uklepan± ruinę.

Jurand.

Data: 2010-04-08 13:19:18
Autor: Karthoon
Mondeo vs Laguna

> [...]

piękny, zrobisz sobie wycieczkę 1000 km po to auto i na miejscu zobaczysz

To nie s± te najtańsze, jest tez sporo ponizej 2500 :-)

Data: 2010-04-08 06:24:11
Autor: Samotnik
Mondeo vs Laguna
Dnia 08.04.2010 Jurand <jurand@interia.pl> napisał/a:
[...]

ƶ¶¶, łamiesz życie tysi±com ludzi, którzy my¶leli, że zrobili interes
życia, kupuj±c sprowadzone auto z segmentu D 'w kombi i w dieslu' z
przebiegiem 100kkm za cenę, za któr± w DE da się kupić co najwyżej takie
samo z przebiegiem >300kkm. A handlarz do tego dopłacił.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-04-08 09:52:05
Autor: Arek (G)
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-08 08:24, Samotnik pisze:
[...]

No co Ty? Jak kto¶ kupił takie auto, to do upadłego będzie wierzył w dziadka jeżdż±cego Audi A6 tdi w kombi 1km do ko¶cioła i na zakupy. I zawsze jako przykład poda kumpla ojca, który ma punto i też tak jeĽdzi.

A.

Data: 2010-04-08 12:46:11
Autor: to
Mondeo vs Laguna
Arek wrote:

Agent PZU mówił właśnie o tym, że średnio w pl jest 15 tys km.

My tu nie rozmawiamy o deklarowanych przebiegach, tylko o rzeczywistych. --
cokolwiek

Data: 2010-04-08 11:02:44
Autor: Jakub Witkowski
Mondeo vs Laguna
Olek pisze:
On 2010-04-07 18:07, Jurand wrote:

[...]

To teraz, po pierwsze: sprzedajesz swoje cacko?
Nie? Czemu???

A je¶li jednak sprzedajesz (rzadko¶ć), to oczywi¶cie za cenę typowego
szrota z tego rocznika?
Nie? Czemu???

Data: 2010-04-07 21:14:21
Autor: Maciek
Mondeo vs Laguna
Dnia Wed, 7 Apr 2010 16:46:40 +0200, Jurand napisał(a):

WeĽ nie piernicz.
I potem sprzedaj± takie auta za 17 tysięcy???

Akurat w przypadku 9-letniego Mondeo z przebiegiem 150 tysiecy cena 17kpln
jest zupelnie normalna.

Data: 2010-04-07 19:00:31
Autor: Pan Piskorz
Mondeo vs Laguna
kręc± się wokół 17000 zł. Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do
180000. Nie za bardzo dowierzam.

Za dużo czy za mało?
20 tys. km rocznie to znacznie poniżej opłacalno¶ci zakupu auta z silnikeim diesla.
P.

Data: 2010-04-07 16:30:07
Autor: Paweł W.
Mondeo vs Laguna

kręc± się wokół 17000 zł. Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do
180000. Nie za bardzo dowierzam.

Typowy przebieg autka bezwypadkowego, serwisowanego i kupionego od starego Helmuta co tylko do ko¶cioła i na zakupy jeĽdził ;-)

p.

Data: 2010-04-07 16:39:47
Autor: Monse1
Mondeo vs Laguna
Paweł W. pisze:
[...]

Akurat najwięcej jest Holendrów
Monse1

Data: 2010-04-08 10:05:23
Autor: Arek (G)
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-07 16:39, Monse1 pisze:
Paweł W. pisze:
[...]

Strasznie wierz±cy naród, to trzeba przyznać.

A.

Data: 2010-04-07 16:40:01
Autor: Jarek Pudelko
Mondeo vs Laguna
W dniu 2010-04-07 15:42, Monse1 pisze:
Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do
180000.

Ja w od maja 2001 do teraz zrobilem 67000km....
Wychodzi ok 7500 rocznie :)
Po prostu nie jezdze duzo wiec taki przebieg nie jest niemozliwy.

--
japu

Data: 2010-04-07 16:50:01
Autor: kamil
Mondeo vs Laguna

"Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> wrote in message news:hpi5g0$2qs5$1alfa.ceti.pl...
[...]

Dieslem?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-07 22:41:00
Autor: p47
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpi5g0$2qs5$1alfa.ceti.pl...
[...]

Kupiłem żonie w  marcu 2003 nowego diesla bo lubię ich charakterystykę . Od tego czasu przejechał dokładnie 58.754 km.
I kto bogatemu zabroni?;-)
p47

Data: 2010-04-07 22:44:10
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpirb0$pmr$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

I jak go będizesz sprzedawał, to na pewno oddasz go za normaln± cenę rynkow± samochodów z przebiegiem 3x wyższym? ;)

Jurand.

Data: 2010-04-08 01:27:52
Autor: Olek
Mondeo vs Laguna
On 2010-04-07 22:44, Jurand wrote:

I jak go będizesz sprzedawał, to na pewno oddasz go za normaln± cenę
rynkow± samochodów z przebiegiem 3x wyższym? ;)

Jurand.

a co Cie to obchodzi za ile sprzeda? A noo taaaak , wtedy by padła na łeb na szyje Twoja teoria...

Data: 2010-04-08 07:56:14
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Olek" <alexhawk@dupaonet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpj4dr$nmt$4news.onet.pl...
On 2010-04-07 22:44, Jurand wrote:

[...]

A widzisz i tutaj dochodzimy do sedna sprawy - ILE kosztuje auto z silnikiem diesla i ILE masz takich aut na rynku SPRZEDAŻY AUT UŻYWANYCH, których wła¶ciciele robili ok. 10 tysiecy km rocznie? 1%?
Nas nie interesuje w tym w±tku to, że gdzie¶ tam jest Pan Kazio, który kupił sobie nowego diesla i przez 5 lat zrobił nim 6 tysięcy km. To jest marginalny przypadek w tej sytuacji. Tak samo nijak ma się Twoje stwierdzenie, że skoro Ty robisz rocznie 10 tysięcy km, to każdy przeciętny użytkownik diesla robi tyle samo - moi znajomi robi± bez problemu po 30-40 tysięcy rocznie, ja około 50-60. I całe Twoje bajdurzenie o przebiegu można sobie włożyć między historyjki "za siedmioma lasami, za siedmioma górami".

Jurand.

Data: 2010-04-08 09:37:23
Autor: Kamil 'Model'
Mondeo vs Laguna
Jarek Pudelko pisze:
[...]

Hehe No to i tak dużo przejechałe¶ ;)
Mój wujas w 1999 roku kupił funkiel nówkę sztukę Skodzinke Felicję kombi   i do dzisiaj na liczniku ma niecałe 30 ty¶. km. Ja się do niego ¶mieję, że jak będzie sprzedawał to pojedziemy na korekcje licznika + 150 ty¶. km.

A tak swoj± drog±, ciężko jest po stanie wnętrza okre¶lić przebieg. Sam mam Golfa MK3 1,9TD '97 na blacie ponad 370 ty¶. km a wnętrze nie zniszczone, fotele nie wytarte, kiera też nie bardzo. A to dlatego, że sprowadziłem go z dojczlandów z przebiegiem 330 ty¶. km, gdzie auto jeżdziło więcej na trasie niż w mie¶cie.

Data: 2010-04-08 07:52:18
Autor: Samotnik
Mondeo vs Laguna
Dnia 08.04.2010 Kamil 'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał/a:
[...]

Ale widzisz różnicę między Skodzink± Felicj±, a Mondeo tdci? Skodzinka Felicja
to wła¶nie takie autko dla wujasa, który chciał koniecznie nowy samochód, płacił za nie raty przez osiem lat, będzie pedantycznie parkował w garażu, jeĽdził tylko wtedy kiedy trzeba i trzymał do ¶mierci (swojej albo Skodzinki). Tak samo było z Polonezami, Lanosami...

Mondeo to samochód już na tyle drogi, że takie osoby go po prostu nie kupi±
w salonie.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-04-07 16:42:49
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "Monse1" <monse1@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpi24t$2jj$3news.onet.pl...
[...]

Te za 17 tysięcy to złomy s± i w życiu nie ma mowy, żeby toto miało przebieg 140 tysięcy. Raczej 300 tysięcy.
Wybrałe¶ sobie chyba najbardziej problematyczne auta, jakie można kupić - Mondeo - z tych lat to jest rdziewiej±cy, z zajebi¶cie problematycznymi silnikami tłuczek, a Laguna - z wybuchaj±cymi turbinami i elektronik±, której koszt naprawiania może wyrwać z butów.

Jurand.

Data: 2010-04-07 23:23:48
Autor: PSYLO
Mondeo vs Laguna
Jurand pisze:
Wybrałe¶ sobie chyba najbardziej problematyczne auta

Wcale nie, mogło być znacznie gorzej. Przynajmniej nie wymienił żadnych szrotwagenów itp. szmelcu.

- Mondeo - z tych lat to jest rdziewiej±cy, z zajebi¶cie problematycznymi silnikami tłuczek

Rdzewiej±cy - to prawda, trzeba zainwestować po zakupie kilkaset złotych u lakiernika (o ile poprzedni wła¶ciciel tego nie zrobił) i po kłopocie. Należy dodać, że nie rdzewieje cały, jak to raczyłe¶ zgeneralizować, a jedynie w kilku newralgicznych miejscach, takich jak dół drzwi i klapa bagażnika. No i oczywi¶cie nie każdy, tu nie ma zasady.

Odno¶nie silnika - podałe¶ półprawdę, czyli jeden z rodzajów kłamstwa ;) "Zajebi¶cie problematyczne" s± silniki TDCI z tych lat, jednak równocze¶nie oferowane były jednostki napędowe TDDI (prostsze, bez CR), które z kolei uchodz± za bardzo trwałe i bezproblemowe w użytkowaniu (najlepiej 115 KM, wersja 90 KM to już ciut za mało, zreszt± s± bardzo rzadko spotykane).

Poza tym były to samochody oferuj±ce wyj±tkowo duż± przestrzeń dla pasażerów, dobrze wyposażone, z rewelacyjnym zawieszeniem - jedzie jak po torach (i wbrew pozorom wcale nie bardzo drogim w serwisowaniu).

--
PSYLO

Data: 2010-04-08 08:00:16
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "PSYLO" <PSYLO.wytnijto@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpita2$je4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jurand pisze:
[...]

Nie, nie rdziewieje cały. Jedynie wszystkie drzwi na dole, tylna klapa, czasem też przednie i tylne błotniki na rantach. I naprawdę nie każdy. Te, co były eksploatowane we Włoszech, zardzewiej± dopiero po roku jazdy w Polsce.
Jeszcze nie widziałem ani Mondeo, ani Focusa z lat 98-03, które nie miałyby ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach. Chyba, że kto¶ to zd±żył na gwarancji zrobić - w sensie wywalczył wymianę np. całych drzwi.

[...]

Tak i maj± kulturę pracy ci±gnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej i¶ć i kupić co¶ z 1.9 TDI.

Poza tym były to samochody oferuj±ce wyj±tkowo duż± przestrzeń dla pasażerów, dobrze wyposażone, z rewelacyjnym zawieszeniem - jedzie jak po torach (i wbrew pozorom wcale nie bardzo drogim w serwisowaniu).

No wła¶nie jest tylko kilka "ale" - pierwsze, to trzeba znaleĽć nie zajeżdżony 2.0 TDDi. To Ci ogranicza wybór praktycnzie do rocznika 2001. To za¶ oznacza, że korozja Twoim przyjacielem będzie. Niestety - takie s± smutne realia kupowania Fordów z tych lat.

Jurand.

Data: 2010-04-08 08:30:10
Autor: polymorphus
Mondeo vs Laguna
Jurand pisze:

[...]

Zapraszam do mnie. Mondi 2002, TDDi 115 KM. Ile podobnych musisz obejrzeć, żeby¶ przestał generalizować?

[...]

Oszyfi¶¶¶ie.

[...]

Praktycznie to się mylisz, przynajmniej co do rocznika. I do korozji. I w ogóle. Cóż, uprzedzenia i emocje często prowadz± do błędnego generalizowania :). Ja osobi¶cie chcialbym, żeby moje kiedy¶, kolejne auto bylo tak _bezawaryjne_ i przyjemne w korzystaniu jak aktualne.

Jurand.

polyM

Data: 2010-04-08 12:34:19
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "polymorphus" <polymorphus@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hpjt67$f7m$1inews.gazeta.pl...
Jurand pisze:

[...]

Masz go od nowo¶ci? Garażujesz? JeĽdzisz zim±?

[...]

Praktycznie to się nie mylę, istnieć mog± odosobnione przypadki, że z tytułu sprzyjaj±cych warunków klimatycznych Mondeo nie zardzewiało. Miałem też i takie modele - były najczę¶ciej z Włoch lub Hiszpanii - suchy, ciepły klimat, nie sprzyjaj±cy powstawaniu korozji.
W normalnych polskich warunkach 99% Fordów tu i ówdzie pokazywało rud±.

Jurand.

Data: 2010-04-08 12:42:00
Autor: The_EaGle
Mondeo vs Laguna

Jurand pisze:

[...]

Ja nie garażuje, jeżdżę zim± i mam od nowo¶ci. Rdzy nie ma a wiec piszesz bzdury.

[...]

Rozumiem że posiadasz wszelak± wiedzę na temat wszystkich egzemplarzy?

Miałem też i takie modele - były najczę¶ciej z Włoch lub Hiszpanii - suchy, ciepły klimat, nie sprzyjaj±cy powstawaniu korozji.

W normalnych polskich warunkach 99% Fordów tu i ówdzie pokazywało rud±.

W po¶cie obok napisałem ci że bredzisz a ty dalej swoje.
Na parkingu firmy OEM automatic w Wawy stoj± focusy z różnych lat m.in te z okresu 01-03 o jakim piszesz  z przebiegami 200-300tys km. Żaden nie ma rdzy. Dodam że auta nie były na gwarancji wymieniane elementy karoserii. Tłuk± nimi przedstawiciele handlowi i jedyne co im padało to silnik 1.4, diesle bardzo ładnie sobie radz±.
To że tobie się takie "trafiały" to już twój problem.

W moim z roku 2004 też nie ma rdzy a mam go od nowo¶ci.
Znajomego z pracy focusa kombi z 2003r też nie ma rdzy.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-04-08 12:45:47
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna
Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomo¶ci news:hpkbto$m58$1news.onet.pl...

[...]

Nie, rozmawiałem swego czasu z lakiernikiem w serwisie Forda. Duża czę¶ć egzemplarzy była naprawiana nawet bez wiedzy klienta.

[...]

Nie mi się trafiały, tylko nagminnie trafiały do Forda na naprawy gwarancyjne powłoki lakierniczej.

W moim z roku 2004 też nie ma rdzy a mam go od nowo¶ci.
Znajomego z pracy focusa kombi z 2003r też nie ma rdzy.

Zdejmij temu znajomemu osłonę klapy bagażnika, t±, która znajduje się zaraz nad tablic± rejestracyjn±.
Doły drzwi od ¶rodka też nie maj± żadnych rdzawych purchli i nigdy nikt tego nie naprawiał, tak?

Jurand.

Data: 2010-04-08 12:49:28
Autor: polymorphus
Mondeo vs Laguna
Jurand pisze:
..

Zapraszam do mnie. Mondi 2002, TDDi 115 KM. Ile podobnych musisz obejrzeć, żeby¶ przestał generalizować?

Masz go od nowo¶ci? Garażujesz? JeĽdzisz zim±?

No tu sie pewnie przyczepisz, ale opisze szczerze. Auto kupione w 2007 w komisie, sprowadzone z Holandii, z przebiegiem 220tys. Srodek nie jak nowy, ale zadbany, schludny, elementy ze sladami uzytkowania, ale estetycznie, choc nie podpicowane. Przy lakierze nic nie robione, tego jestem pewien, bo przy kupnie byl moj kuzyn, doswiadczony lakiernik, ktory to posprawdzal. Ze szczegolnym uwzglednieniem elementow, o ktorych pisales, bo tez mowil, ze _dosc czesto_ (ale nie zawsze) w tych autach sa tego typu problemy. Po kupnie (z wielu wzgledow dopiero PO kupnie) dokladna diagnostyka - udalo mi sie nie wdepnac w g... ;) Jezdze zima, auto pod chmur±. Wrocław, sol taka, że po zimie musialem zmienic tlumik koncowy. Z lakierem NIC. Choc pozyjemy, zobaczymy...

[...]

No odwazne dane statystyczne. Ja az takiego przegladu nie mam, pozostaje wierzyc albo nie w to 99%. Tym bardziej sie zatem ciesze, ze jestem w tym 1%, choc watpie, zeby to grono bylo az tak waskie ;)

Jurand.

polyM

Data: 2010-04-08 11:07:04
Autor: The_EaGle
Mondeo vs Laguna
Jurand pisze:

[...]

To może na PD Polski s± bardziej zardzewiałe bo ja widziałem kilka
modeli zarówno focusa jak i mondeo gdzie rdzy nie było nigdzie. Co przeczy twojej teorii o tym że wszystkie rdzewiej±.

[...]

Kupowanie samochodu seg D z tych lat za 17tys to generalnie jest przygoda rodem z totolotka. Za te pieni±dze ciężko znaleĽć sensowne auto z seg C. Chyba że ma się niższy próg krytycyzmu, mnie generalnie takie auta wq... dokumentnie.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-04-13 08:17:54
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomo¶ci news:hpk6bp$53o$1news.onet.pl...
Jurand pisze:

[...]

A zagl±dałe¶ w te miejsca, w których te samochody zaczynaj± korodować?

[...]

Ano.

Jurand.

Data: 2010-04-13 00:22:38
Autor: PSYLO
Mondeo vs Laguna
Jurand pisze:
Jeszcze nie widziałem ani Mondeo, ani Focusa z lat 98-03, które nie miałyby ognisk korozji w wymienionych przeze mnie miejscach.

Do niedawna poważnie rozgl±dałem się za Mondeo 2.0 TDDI i obejrzałem co najmniej kilkana¶cie sztuk, z czego pewnie około połowa nie miała najmniejszych ¶ladów korozji (2001-2002).

Tak i maj± kulturę pracy ci±gnika siodłowego - w takiej sytuacji lepiej i¶ć i kupić co¶ z 1.9 TDI.

Z zewn±trz może i tak. Kabina jest jednak do¶ć dobrze wyciszona i wobec czego cichsza niż zapewne jakakolwiek skoda itp.

--
PSYLO

Data: 2010-04-07 16:54:21
Autor: radekp@konto.pl
Mondeo vs Laguna
Wed, 07 Apr 2010 15:42:55 +0200, w <hpi24t$2jj$3@news.onet.pl>, Monse1
<monse1@onet.pl> napisał(-a):

[...]

I słusznie, bo to bzdury.

PS. Mondeo prędzej zardzewieje niż się zepsuje -- Laguna odwrotnie. Wybór
należy do ciebie :).

Data: 2010-04-07 22:34:15
Autor: Marcin Jan
Mondeo vs Laguna
Monse1 pisze:
[...]

miałem mondeo 2001 z silnikiem tddi i takie polecam z tego rocznika. Co do rdzy to w zasadzie sprawa dotyczyła tylnych drzwi tj. dolnej krawędzi, czasem nadkola ale jak kto¶ zamontował zawczasu chlapacze to powinno być ok. Tylny zawias nie jest aż taki straszny w naprawie, najczę¶ciej pada tylna belka a konkretnie tuleje mocuj±ce do karoserii koszt to 85x4 + demontaż całej zawiechy więc w 1000 pln się zmie¶cisz.
Mój przy zakupie miał 120 tys ale był skręcony ze 180 tys km :), wyszło oczywi¶cie przypadkowo po zakupie ale nawet taki przebieg był ok.
Co do lagun to raczej odradzam te rocznik ma zł± opinie a silnka 2.2 dci odradzam. Znam osobi¶cie dwa przypadki gdzie ten silnik po 100 tys km totalnie padł.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-04-08 00:30:35
Autor: Adam Płaszczyca
Mondeo vs Laguna
Dnia Wed, 07 Apr 2010 15:42:55 +0200, Monse1 napisał(a):

Noszę się z zamiarem kupienia używanego autka, w ogłoszeniach szukam Mondeo b±dĽ Laguna 2001-2003 najlepiej w dieslu. Trochę tego jest a ceny

Naprawde chcesz kupowac auto zapaskudzone po dach olejem napędowym?

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-04-08 01:47:21
Autor: strach
Mondeo vs Laguna
"Monse1" <monse1@onet.pl> wrote in message news:hpi24t$2jj$3news.onet.pl...
Witam
Noszę się z zamiarem kupienia używanego autka, w ogłoszeniach szukam Mondeo b±dĽ Laguna 2001-2003 najlepiej w dieslu.

Jakby¶ się zdecydował na Lagunę to wła¶nie tak± sprzedaję (kombi) - info na priv.

Data: 2010-04-08 10:54:35
Autor: The_EaGle
Mondeo vs Laguna
Monse1 pisze:
[...]

Wiesz, ja ostatnio popatrzyłem sobie na podobny segment tj D tyle że interesowały mnie samochodu 2x droższe z 2006/2007 roku gównie my¶lę o 407 i wiec co? Te samochody maja min 200tys przebiegu i wygl±daj± jak po 3 wojnie ¶wiatowej. Generalnie w cenie do 35-36tys auta z seg D w dobrym stanie jeszcze nie widziałem.

To teraz zastanów się ile maj± przebiegu te z roku 2001/02 ...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-04-08 12:34:45
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomo¶ci news:hpk5kb$273$1news.onet.pl...
Monse1 pisze:
[...]

¬le szukałe¶ ;)

Jurand.

Data: 2010-04-08 12:44:02
Autor: The_EaGle
Mondeo vs Laguna

Monse1 pisze:
[...]

Jak pokażesz mi taki 407 w.w przedziale który ładnie wygl±da to jestem zainteresowany.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-04-08 21:01:01
Autor: Jurand
Mondeo vs Laguna

Użytkownik "The_EaGle" <ehge@jss.com> napisał w wiadomo¶ci news:hpkc1i$m58$2news.onet.pl...

[...]

1.6 HDI z 2006 roku z NavTeq i pakietem sport pasuje? Bo je¶li tak - to będzie u mnie najdalej za tydzień. Zapraszam.
Mam jeszcze 2.0 HDI z 2007 roku Exclusive, ale to odrobinkę drożej. Reszta na priv.

Jurand.

Data: 2010-04-09 14:58:43
Autor: Monse1
Mondeo vs Laguna