Mondeo vs Laguna

Data: 2010-04-07 22:34:15
Autor: Marcin Jan
Mondeo vs Laguna
Monse1 pisze:
Witam
Noszę się z zamiarem kupienia używanego autka, w ogłoszeniach szukam Mondeo bądź Laguna 2001-2003 najlepiej w dieslu. Trochę tego jest a ceny kręcą się wokół 17000 zł. Martwi mnie tylko że przebiegi to od 140000 do 180000. Nie za bardzo dowierzam. Który model byłby waszym zdaniem lepszy. Wiadomo ford to doskonała trakcja, ale tylne zawieszenie może wymagać wkładu finansowego. no i silniki mają problemy z wtryskiwaczami. W Lagunie zaś siada elektronika, ale słyszałem że 1,9 DCI jest bardzo wytrzymały na przebiegi. I z tego co wiem w Lagunie przebieg można sprawdzić w karcie/kluczyku czy nie był kręcony.
Poradźćie
Monse1

miałem mondeo 2001 z silnikiem tddi i takie polecam z tego rocznika. Co do rdzy to w zasadzie sprawa dotyczyła tylnych drzwi tj. dolnej krawędzi, czasem nadkola ale jak ktoś zamontował zawczasu chlapacze to powinno być ok. Tylny zawias nie jest aż taki straszny w naprawie, najczęściej pada tylna belka a konkretnie tuleje mocujące do karoserii koszt to 85x4 + demontaż całej zawiechy więc w 1000 pln się zmieścisz.
Mój przy zakupie miał 120 tys ale był skręcony ze 180 tys km :), wyszło oczywiście przypadkowo po zakupie ale nawet taki przebieg był ok.
Co do lagun to raczej odradzam te rocznik ma złą opinie a silnka 2.2 dci odradzam. Znam osobiście dwa przypadki gdzie ten silnik po 100 tys km totalnie padł.
pozdrawiam
marcin

Mondeo vs Laguna