Monitor

Data: 2010-10-14 05:45:16
Autor: Lolo
Monitor
Czesc

Obecnie uzywam takiego monitora
http://www.smartcomputing.com/editorial/article.asp?article=articles/hardware/2000/h0309/12h09.asp
 Ale jestem zmuszony kupic LCD (powod: przeprowadzka do malutkiego
mieszkania). Ktory LCD bedzie mial jakosc obrazu najbardziej zblizona do starego? Pozdrawiam

Data: 2010-10-14 10:27:41
Autor: Mateusz
Monitor
Użytkownik Lolo napisał:
[...]

JAk mialem Sony juz nei pamietam ktory 19" z serii dla polgrafikow ;) i musialem sie przesiasc na LCD to poszedlem do sklepu i kazalem sobie kolejno podlaczac monitory i patrzylem, czy mi sie obraz podoba (kolory i ogolnie swiecenei).

Wybralem po 6 podlaczeniach (bylem zadowolony z obrazu) i zaplacilem 4 x tyle co planowalem (nie bylem z tego powodu jakos bardzo szczesliwy, ale stwierdzilem, ze jednak warto)

Data: 2010-10-14 11:06:40
Autor: kamil
Monitor
"Lolo " <cosmololo.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:i965dc$sc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Szukaj ekranow IPS, ewentualnie MVA/PVA jesli zalezy ci na lepszej czerni.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 12:11:13
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Thu, 14 Oct 2010 05:45:16 +0000 (UTC), Lolo napisał(a):

[...]

Pooglądaj obraz na EIZO FlexScan S2233W, S2243W, S2433W, FlexScan SX2262W,
SX2462W.

[ House: Hey, Hey, You Wanted Fair, You Picked The Wrong Job. The Wrong    ]
[ Profession. The Wrong Species.                  ("House M.D. 4x07 Ugly") ]

Data: 2010-10-14 11:36:53
Autor: Lolo
Monitor
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):
Pooglądaj obraz na EIZO FlexScan S2233W, S2243W, S2433W, FlexScan SX2262W,
SX2462W.

To jakis zart? Ceny tych monitorow to prawie 2500zl. Ja za tego IBM dalem 50.
Mam rozumniec ze aby osiagnac jakosc CRT za 5 dych musze kupic LCD za 2500
zlotych?

Data: 2010-10-14 12:50:18
Autor: kamil
Monitor
"Lolo" <cosmololo@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:i96q0l$ajp$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dell 2209wa z panelem IPS, za te cene raczej nic lepszego nie kupisz. W tanich TN wystarczy glowe odchylic o kilka cm, zeby kolory rozjechaly sie kompletnie, jakakolwiek praca z grafika jest praktycznie niemozliwa.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 14:13:55
Autor: Krasnal
Monitor
Dnia Thu, 14 Oct 2010 12:50:18 +0100, kamil napisał(a):

Dell 2209wa z panelem IPS, za te cene raczej nic lepszego nie kupisz.

Potwierdzam. Mam od kilku miesięcy i uważam, że to porządny sprzęt. Trochę
fotografuję, szukałem czegoś lepszego niż przeciętność i jak do tej pory to
nie zawiodłem się.

--
Krasnal...

Data: 2010-10-14 14:23:28
Autor: kamil
Monitor

"Krasnal" <krasnal74usun@o2.pl> wrote in message news:qwe50uetsxy7$.7c5izi4xkst4.dlg40tude.net...
[...]

Ma swoje wady (poswietlenie sporo przebija na czarnym ekranie), ale w tym przedziale cenowym co najwyzej tanie PVA/MVA mozna trafic, ewentualnie jakies koreanskie cuda firmy Pieswiecong.

Druga opcja to cos uzywanego na allegro, swego czasu kilka modeli NECa cieszylo sie dobrymi opiniami, w pracy mam hp 2035 i po skalibrowaniu nie mozna mu nic zarzucic. Wada taka, ze kupujesz sprzet, ktory pewnie pracowal po 12 godzin na dobe przez ostatnich kilka lat.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 13:49:18
Autor: Paweł B.
Monitor
W dniu 2010-10-14 13:36, Lolo pisze:
  > To jakis zart? Ceny tych monitorow to prawie 2500zl. Ja za tego IBM dalem 50.
Mam rozumniec ze aby osiagnac jakosc CRT za 5 dych musze kupic LCD za 2500
zlotych?

Podstawowe pytanie brzmi:
Do czego używasz tego monitora?

Pzdr.

--
Paweł B.
botul.pl

Data: 2010-10-14 13:58:11
Autor: Mich@l
Monitor
[...]

Za nowy zapłaciłeś 50 zł? Poczekaj kolejne 10 lat, może tego EIZO też za 5 dyszek kupisz.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-10-14 15:14:46
Autor: Ingarden
Monitor
Mam rozumniec ze aby osiagnac jakosc CRT za 5 dych musze kupic LCD za 2500
zlotych?

A na czym Ci zależy? Jeśli na odwzorowaniu kolorów, to tak - musisz tyle zapłacić.

--
le

Data: 2010-10-14 16:32:06
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Thu, 14 Oct 2010 11:36:53 +0000 (UTC), Lolo napisał(a):

Pooglądaj obraz na EIZO FlexScan S2233W, S2243W, S2433W, FlexScan SX2262W,
SX2462W.

To jakis zart? Ceny tych monitorow to prawie 2500zl. Ja za tego IBM dalem 50.

Nowego?

Mam rozumniec ze aby osiagnac jakosc CRT za 5 dych musze kupic LCD za 2500
zlotych?

Masz rozumieć, że jeżeli chcesz mieć dobre odwzorowanie kolorów, równomierne
podświetlenie matrycy, stabilność jasności i nie dostać wścieku przy każdej,
nawet lekkiej zmianie kąta patrzenia, to nie licz na to, że zapewni Ci to
LCD z hipermarketu za 400 zł. Owszem - EIZO jest tu górną półką - zarówno
jakościową, jak i cenową.

[ Mała pociecha - świadomość własnej głupoty.        (K. Przerwa-Tetmajer) ]

Data: 2010-10-14 17:02:26
Autor: Mateusz
Monitor
Użytkownik Lolo napisał:
[...]

Ale co ma piernik do wiatraka? Za 10 letni LCD tez pewnie mozesz teraz dac 50 zlotych i "cieszyc sie obrazem" ;)

Data: 2010-10-14 17:48:23
Autor: Irokez
Monitor
Użytkownik "Lolo" <cosmololo@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i96q0l$ajp$1inews.gazeta.pl...
[...]

To jakiś żart?
Miałeś monitor Sony Trinitron (tak, ten IBM ma chassis F99 od Sony z ekranem Trinitron) i żądasz takiej jakości od LCD za też 50zł?
jaja se robisz pan z nas.

Miałem podobną przesiadkę i po obejrzeniu różnej maści wynalazków przesiadłem się z pełną premedytacją na Eizo FlexScan S2231W (wtedy też 2500zł).
Nie żałuje ani złotówki.

--
Irokez

Data: 2010-10-14 19:14:47
Autor: Mateusz
Monitor
Użytkownik Irokez napisał:
Eizo FlexScan S2231W (wtedy też 2500zł).
Nie żałuje ani złotówki.

za eizo sie nie zaluje :)

Data: 2010-10-14 19:58:17
Autor: z
Monitor
Irokez pisze:
[...]

Nie wiem jak teraz ale jakieś pół roku temu i wcześniej dało się kupić monitor 24" 1900x1200 na matrycy PVA. za mniej niż 2000 zł np, (Benq - 1800 zł)
Pracowałem na tym w dwóch drukarniach dało radę. Nawet były skalibrowane.
W domu mam jakiegoś Getewaya 21" (1680x1050) IPS (kosztował 1300 zł)
Grunt żeby nie wpakować się w matrycę TN bo to jest koszmar.
To tak w kontekście kasiory której wątkotwórca najwyraźniej tyle nie ma.

PS. Używałem też NECów 21" IPS też było ok.

Data: 2010-10-14 22:18:10
Autor: Irokez
Monitor
Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i97gbv$qdc$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kumpel ma NEC'a S-IPS.
Jak kupił było to cudo w porównaniu do NEC'a TN jaki widziałem na co dzień.
Jak kupiłem swoje Eizo to jednak ten SIPS taki idealny nie jest, trochę mu brakuje. No ale tańszy.

--
Irokez

Data: 2010-10-17 13:05:06
Autor: ąćęłńóśźż
Monitor
Też polecam NEC MultiSync z serii półprofesjonalnej.

-- -- -

Data: 2010-10-14 22:14:44
Autor: GLaF
Monitor
Dnia Thu, 14 Oct 2010 12:11:13 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Skoro mieszkanie malutkie, a poprzedni był 19" CRT, to może wystarczy Eizo
S1932 (mam i bardzo sobie chwalę) lub nawet S1731.

--
GLaF

Data: 2010-10-15 02:02:25
Autor: .Peeter
Monitor
"GLaF" wrote:
Skoro mieszkanie malutkie, a poprzedni był 19" CRT, to może wystarczy Eizo
S1932 (mam i bardzo sobie chwalę) lub nawet S1731.

Szczególnie, że po CRT przyzwyczajony jest do kwadratowego obrazu, nie
zdążył zostać zmanierowany panoramami. :-)

Miałem Eizo S1932, chwaliłem sobie, teraz mam Eizo S2233W i chwalę sobie
jeszcze bardziej. Próbowałem czegoś tańszego podobnego do S2233W, ale
skończyło się dopłatą do Eizo po 2 dniach użytkowania. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-10-14 21:18:54
Autor: Radosław Sokół
Monitor
W dniu 14.10.2010 07:45, Lolo pisze:
  Ale jestem zmuszony kupic LCD (powod: przeprowadzka do malutkiego
mieszkania). Ktory LCD bedzie mial jakosc obrazu najbardziej zblizona do starego?

Co rozumiesz przez "jakość"? Bo naprawdę trudno jest porów-
nywać CRT z LCD.

Ostrość obrazu każdy LCD będzie miał taką samą, a geometrię
lepszą. Gorzej z odwzorowaniem barw. Już dostałeś informację,
że *nowe* monitory LCD z szerokimi kątami widoczności i dob-
rym odwzorowaniem barw kosztują powyżej 1500 zł spokojnie.

Data: 2010-10-15 11:53:02
Autor: Piotr Sadrakula/Lodz/PL
Monitor
W dniu 2010-10-14 07:45, Lolo pisze:
[...]

Drogi Lolo,

2-3 tygodnie temu w promocjach Media Marketu był Samsung 2333T z matrycą PVA
za jedyne 700 zł. Oglądałem, nie kupiłem, bo pieniądze musiałem dać na co
innego nieodwołalnie. Ale oglądałem i świecił miodnie, poszukaj, polecam...
Piotrek

Monitor