Monitor

Data: 2012-09-08 16:00:33
Autor: Corran
Monitor
Jaki monitor w okolicach kilkuset zł kupić? Nie mam zielonego pojęcia czego szukać, wszystkie są w folderach zajebiszcze. FullHD nie pogardzę.

Jeden warunek - MAT!

Data: 2012-09-09 01:32:18
Autor: Corran
Monitor
Miało być kilkaset zł, a jak na razie przyglądam się EIZO Foris FS2331.

Data: 2012-09-09 11:15:24
Autor: ww
Monitor

Użytkownik "Corran" <corran.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:a77367d4-1b49-40a8-86e6-c93ec37ac84dgooglegroups.com...

Miało być kilkaset zł, a jak na razie przyglądam się EIZO Foris FS2331.

Brzydki, podstawa tragiczna. Pierwsze to nie problem, drugie, przynajmniej dla mnie, bardzo duży. Ale
założyłem podstawe ze starego FSC P19-1 i działa genialnie. Obraz mnie jakoś nie zachwycił ale mam
odniesienie do innych matryc PVA a nie do jakiegoś megaszajsu za kilkaset zł. Dla mnie jest po prostu
poprawny: ładnie odwzorowuje gradienty (nie tak jak na różnych TN gdzie szarości od 0 do 20%
są identyczne), podświetlenie jest względnie równe, kąty patrzenia przyzwoite. Nie wypala oczu. Podobno
ma dużo fajnych ustawień ale osobiście przez miesiąc nie zdążyłem jeszcze włożyć baterii do pilota za
pomocą którego się to zmienia. Podobno proporcje 16x9 mogą sprawiać problemy. Osoby które
siedzą w tematach monitorowych twierdzą, że ten monitor to absolutne minimum jeśli na monitorze ma
być coś widać a każdy tańszy monitor to wyrzucone pieniądze.

Data: 2012-09-09 11:51:33
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisał(a):

Ty, nie bądź taki zacofany bo cię czytać nie idzie.
--
Jacek

Data: 2012-09-09 11:58:21
Autor: ww
Monitor

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:158m2zrui9vdn$.4cxfj099ecil$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisał(a):

Ty, nie bądź taki zacofany bo cię czytać nie idzie.

To sobie zainstaluj porządny czytnik

Data: 2012-09-09 12:07:15
Autor: DooMiniK
Monitor
On 09/09/2012 10:58, ww wrote:
U�ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa� w wiadomo�ci
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisaďż˝(a):

Ty, nie b�d� taki zacofany bo ci� czyta� nie idzie.

To sobie zainstaluj porz�dny czytnik

Nie marudĹş i zadeklaruj kodowanie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-09-09 18:28:12
Autor: ww
Monitor

Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości news:504c7863news.home.net.pl...
On 09/09/2012 10:58, ww wrote:
U?ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa? w wiadomo?ci
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisa?(a):

Ty, nie b?d? taki zacofany bo ci? czyta? nie idzie.

To sobie zainstaluj porz?dny czytnik

Nie marudź i zadeklaruj kodowanie.

Ja marudze ? Ciekawe

Data: 2012-09-09 18:03:19
Autor: PiteR
Monitor
Data: 2012-09-11 01:58:35
Autor: Corran
Monitor
W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:10:05 UTC+2 użytkownik Tom napisał:

Mam go od prawie roku i w zasadzie jestem zadowolony. Nie zauważyłem większych jakiś mankamentów. Te drobniejsze wady to brak regulowanej wysokości, wbudowane głośniki to tragedia (ale oczywiście nie ma obowiązku z nich korzystać), szkoda, że to tylko 23" a nie troszkę więcej no i cena nie najniższa, ale wiadomo płaci się za markę.

Mimo wszystko w tym przedziale cenowym uważam za dobry wybór.

Dzięki dla ciebie i wszystkich co zechcieli odpowiedzieć.

Używałem starego kineskopa Nec MultiSync FE991SB, ale coś w nim padło z zasileniem i przy okazji spalił mi laptopa.

Czas się przesiąść na coś nowego i porządnego. Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę. Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś alternatywa?

Data: 2012-09-11 13:39:24
Autor: chochlik_drukarski
Monitor
napisał:

[...]

Ale pytałeś właśnie o monitory za kilkaset zł.

Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś
alternatywa?

Alternatywa oczywiście jest ale wyłącznie droższa i to znacznie. Sam długo
szukałem i wyszło, że ten monitor mimo wad nie ma sobie równych w tej
klasie cenowej.

Data: 2012-09-12 10:46:49
Autor: Damian G
Monitor
W dniu 11.09.2012 10:58, Corran pisze:
W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:10:05 UTC+2 użytkownik Tom napisał:

Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę.

Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś alternatywa?

Też się czasem zajmuję zdjęciami (amatorsko). Po długim szukaniu i pytaniu na forach, stwierdziłem że Foris FS2331 jest najtańszym monitorem, który jest sens kupić, bo to najtańszy który można skalibrować. Po skalibrowaniu (darmowym u sprzedawcy) zgodność kolorów jest bardzo dobra jak na tę cenę. No i wieczorem nie wypala oczu.
Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

--
Damian

Data: 2012-09-14 11:20:53
Autor: Corran
Monitor
W dniu środa, 12 września 2012 11:10:06 UTC+2 użytkownik Damian G napisał:
> [...]

Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

Dzięki raz jeszcze.

Data: 2012-09-14 20:52:29
Autor: Animka
Monitor
W dniu 2012-09-14 20:20, Corran pisze:
Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.

Do tego możesz też używać telefonu komórkowego. Też się nada.

--
animka

Data: 2012-09-17 13:25:32
Autor: Damian G
Monitor
W dniu 14.09.2012 20:52, Animka pisze:
Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.

Do tego możesz też używać telefonu komórkowego. Też się nada.

No jak taki telefon będzie miał 23" i FullHD to się nada.

Ja miałem na myśli to, że w odróżnieniu od większości monitorów do fotografii, które mają powolne matryce (np. IPS), ten Foris ma matrycę VA ze stosunkowo krótkim czasem reakcji oraz układem overdrive, dzięki czemu nadaje się do oglądania szybko zmieniających się scen.

Oczywiście dla maniaków nie wystarczy, dla nich tylko TN 120Hz, no ale na takim to znowu nie ma co zdjęć oglądać.

--
Damian

--
Damian

Data: 2012-09-09 07:15:15
Autor: PiteR
Monitor
Corran pisze tak:

wszystkie są w folderach zajebiszcze

to obejrzyj sobie w media markt ;)
kąty bo najbardziej wku i ostrość obrazu.

fajnie gdyby dał się okręcać o 90'

--
Piter

Data: 2012-10-11 08:51:12
Autor: Corran
Monitor
Komputer jest już w zamówieniu, został jeszcze monitor. Kontynuując dyskusję chciałem jeszcze dopytać jak Eizo Foris FS2331 ma się do swojego młodszego brata -  FS2333?

Data: 2012-10-12 09:55:52
Autor: Damian G
Monitor
W dniu 11.10.2012 17:51, Corran pisze:
Komputer jest już w zamówieniu, został jeszcze monitor. Kontynuując dyskusję chciałem jeszcze dopytać jak Eizo Foris FS2331 ma się do swojego młodszego brata -  FS2333?

1. CCFL kontra LED
2. podstawa tylko z regulacją pochylenia, bez regulacji wysokości kontra regulacja wysokości w zakresie 6 cm, jak również obrót na boki o 344 stopni
3. - jakieś polepszacze obrazu dla graczy i wideo
4. - Brightness Stabilization - układy stabilizujące jasność panelu LCD w 90 sekund po włączeniu monitora lub po jego wyjściu z trybu czuwania
5. ok. 1400 zł kontra 1650 zł

Dla foto subiektywnie wydaje mi się że CCFL jest jednak lepsze niż LED, ale z drugiej strony ta regulowana podstawa (choć chyba bez pivota)...

--
Damian

Data: 2012-10-12 17:22:47
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Fri, 12 Oct 2012 09:55:52 +0200, Damian G napisał(a):

(ciach…)
3. - jakieś polepszacze obrazu dla graczy i wideo

To akurat mają oba.

4. - Brightness Stabilization - układy stabilizujące jasność panelu LCD w 90 sekund po włączeniu monitora lub po jego wyjściu z trybu czuwania

To akurat mają oba. :D

(ciach…)
Dla foto subiektywnie wydaje mi się że CCFL jest jednak lepsze niż LED, ale z drugiej strony ta regulowana podstawa (choć chyba bez pivota)...

Podstawowa różnica: FS2331 ma matrycę VA, FS2333 - IPS. Spotkałem się już z
opiniami, że VA daje głębszą czerń. Jak jest z równomiernością podświetlenia
czy przejściami tonalnymi, to już nie jestem w stanie porównać - o ile
FS2331 jeszcze w działaniu widziałem, tak z FS2333 nie miałem styczności
(poza składem instrukcji obsługi do tego modelu :D).

[ You can only be free, when you have nothing to loose.                    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-10-12 09:31:59
Autor: Corran
Monitor
W dniu piątek, 12 października 2012 17:26:26 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
Dnia Fri, 12 Oct 2012 09:55:52 +0200, Damian G napisał(a):

Kupię prawdopodobnie tu:
http://www.morele.net/monitor-eizo-foris-fs2331-bk-gwarancja-5lat-488510/

wraz z tą usługą:
http://www.morele.net/test-panelu-lcd-na-obecnosc-bad-pixeli-i-sub-pixeli-panel-do-1500-zl-87692/

Data: 2012-10-12 19:02:47
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Fri, 12 Oct 2012 09:31:59 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

[...]

Ja Ci tylko zadam jedno pytanie: wiesz, kiedy najczęściej powstają trafione
piksele?

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2012-10-15 01:39:04
Autor: Corran
Monitor

Ja Ci tylko zadam jedno pytanie: wiesz, kiedy najcz�ciej powstaj� trafione

piksele?

Oświeć mnie proszę.

Data: 2012-10-15 11:02:51
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Mon, 15 Oct 2012 01:39:04 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

Ja Ci tylko zadam jedno pytanie: wiesz, kiedy najcz�ciej powstaj�
trafione piksele?

Oświeć mnie proszę.

Transport.

[ I've got nothing against God. It's his Fan Club I can't stand.           ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2012-10-15 11:54:34
Autor: Chris
Monitor
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Albo pierwsze wypalanie, mi w laptopie Sony wyskoczył po jakiś 8h. Na szczęcie oddałem do sklepu i wymienili na nowy, strciłem tylko czas na instalację softu i konfigurację pod własne potrzeby.

Data: 2012-10-15 11:53:15
Autor: Chris
Monitor
Corran nabazgrał(a):

http://www.morele.net/test-panelu-lcd-na-obecnosc-bad-pixeli-i-sub-pixeli-
panel-do-1500-zl-87692/

Masz za darmo :)
http://www.dobreprogramy.pl/Nokia-Monitor-Test,Program,Windows,11451.html

Nie musisz dziękować :)

Data: 2012-10-20 04:11:24
Autor: Corran
Monitor
Monitor przyszedł (Eizo FS2331), bez badów (przynajmniej na razie), jestem zadowolony. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Data: 2012-10-22 17:22:03
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Sat, 20 Oct 2012 04:11:24 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

Monitor przyszedł (Eizo FS2331), bez badów (przynajmniej na razie), jestem
zadowolony. Dziękuje wszystkim za pomoc.

I tak już po prostu będzie. ;D

[ Rząd, który kradnie od Piotra, żeby zapłacić Pawłowi, zawsze może liczyć ]
[ na poparcie ze strony Pawła.                       (George Bernard Shaw) ]

Data: 2012-11-06 09:38:07
Autor: Corran
Monitor
W dniu sobota, 20 października 2012 13:11:25 UTC+2 użytkownik Corran napisał:
Monitor przyszedł (Eizo FS2331), bez badów (przynajmniej na razie), jestem zadowolony. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Jeszcze pytanie. Czego potrzebuje do gwarancji? Bo mam jedynie rachunek, wołać coś więcej od sprzedawcy?

Data: 2012-11-06 21:08:38
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Tue, 6 Nov 2012 09:38:07 -0800 (PST), Corran napisał(a):

[...]

Nie dostałeś wraz z monitorem wydrukowanej karty gwarancyjnej zgodnej ze
wzorem z http://www.eizo.pl/node/25? Jeżeli odpowiesz twierdząco, to
istnieje podejrzenie, że monitor pochodzi z szarego kanału dystrybucji.
Naprawę gwarancyjną w Polsce oczywiście serwis dystrybutora EIZO Ci
zrealizuje, ale nie na takich samych warunkach, jak w sytuacji, w której
miał byś monitor z polskiego kanału dystrybucji. Różnice masz opisane na
stronie http://www.eizo.pl/gwarancja.

Był swego czasu wątek na ten temat na Polskim Forum Użytkowników EIZO -
http://www.eizo.pl/forum/index.php?/topic/33-lepsi-i-gorsi/.
Temat przewinął się też (chyba nawet z tą samą osobą) na forum
http://mva.pl.

[ Being someones father is not a right. It's a gift.                       ]
[                              (Horatio Caine, "CSI Miami 4x17 Collision") ]

Data: 2012-11-06 13:25:30
Autor: Corran
Monitor
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 21:11:33 UTC+1 użytkownik Przemysław Ryk napisał:

Nie dostałeś wraz z monitorem wydrukowanej karty gwarancyjnej zgodnej ze

wzorem z http://www.eizo.pl/node/25?

Nie dostałem

[...]

Myślę, że jest wasz, kupiłem u "partnera" i dostałem Photo & Graphic Designer (z napisami po polsku).

Data: 2012-11-08 11:18:40
Autor: Przemysław Ryk
Monitor
Dnia Tue, 6 Nov 2012 13:25:30 -0800 (PST), Corran napisał(a):

[...]

Ścigaj sprzedawcę.

[...]

Jeżeli to partner z listy http://www.eizo.pl/gdzie-kupic - tym bardziej
ścigaj go o kartę gwarancyjną.

[ Gentleman broni kobiety tak długo, dopóki z nią nie zostanie sam na sam. ]
[                                                       (Benicio Del Toro) ]

Monitor