Monitor

Data: 2012-09-09 01:32:18
Autor: Corran
Monitor
Miało być kilkaset zł, a jak na razie przyglądam się EIZO Foris FS2331.

Data: 2012-09-09 11:15:24
Autor: ww
Monitor

Użytkownik "Corran" <corran.pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:a77367d4-1b49-40a8-86e6-c93ec37ac84dgooglegroups.com...

Miało być kilkaset zł, a jak na razie przyglądam się EIZO Foris FS2331.

Brzydki, podstawa tragiczna. Pierwsze to nie problem, drugie, przynajmniej dla mnie, bardzo duży. Ale
założyłem podstawe ze starego FSC P19-1 i działa genialnie. Obraz mnie jakoś nie zachwycił ale mam
odniesienie do innych matryc PVA a nie do jakiegoś megaszajsu za kilkaset zł. Dla mnie jest po prostu
poprawny: ładnie odwzorowuje gradienty (nie tak jak na różnych TN gdzie szarości od 0 do 20%
są identyczne), podświetlenie jest względnie równe, kąty patrzenia przyzwoite. Nie wypala oczu. Podobno
ma dużo fajnych ustawień ale osobiście przez miesiąc nie zdążyłem jeszcze włożyć baterii do pilota za
pomocą którego się to zmienia. Podobno proporcje 16x9 mogą sprawiać problemy. Osoby które
siedzą w tematach monitorowych twierdzą, że ten monitor to absolutne minimum jeśli na monitorze ma
być coś widać a każdy tańszy monitor to wyrzucone pieniądze.

Data: 2012-09-09 11:51:33
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisał(a):

Ty, nie bądź taki zacofany bo cię czytać nie idzie.
--
Jacek

Data: 2012-09-09 11:58:21
Autor: ww
Monitor

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:158m2zrui9vdn$.4cxfj099ecil$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisał(a):

Ty, nie bądź taki zacofany bo cię czytać nie idzie.

To sobie zainstaluj porządny czytnik

Data: 2012-09-09 12:07:15
Autor: DooMiniK
Monitor
On 09/09/2012 10:58, ww wrote:
U�ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa� w wiadomo�ci
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisaďż˝(a):

Ty, nie b�d� taki zacofany bo ci� czyta� nie idzie.

To sobie zainstaluj porz�dny czytnik

Nie marudĹş i zadeklaruj kodowanie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-09-09 18:28:12
Autor: ww
Monitor

Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości news:504c7863news.home.net.pl...
On 09/09/2012 10:58, ww wrote:
U?ytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisa? w wiadomo?ci
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:15:24 +0200, ww napisa?(a):

Ty, nie b?d? taki zacofany bo ci? czyta? nie idzie.

To sobie zainstaluj porz?dny czytnik

Nie marudź i zadeklaruj kodowanie.

Ja marudze ? Ciekawe

Data: 2012-09-09 18:03:19
Autor: PiteR
Monitor
Data: 2012-09-11 01:58:35
Autor: Corran
Monitor
W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:10:05 UTC+2 użytkownik Tom napisał:

Mam go od prawie roku i w zasadzie jestem zadowolony. Nie zauważyłem większych jakiś mankamentów. Te drobniejsze wady to brak regulowanej wysokości, wbudowane głośniki to tragedia (ale oczywiście nie ma obowiązku z nich korzystać), szkoda, że to tylko 23" a nie troszkę więcej no i cena nie najniższa, ale wiadomo płaci się za markę.

Mimo wszystko w tym przedziale cenowym uważam za dobry wybór.

Dzięki dla ciebie i wszystkich co zechcieli odpowiedzieć.

Używałem starego kineskopa Nec MultiSync FE991SB, ale coś w nim padło z zasileniem i przy okazji spalił mi laptopa.

Czas się przesiąść na coś nowego i porządnego. Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę. Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś alternatywa?

Data: 2012-09-11 13:39:24
Autor: chochlik_drukarski
Monitor
napisał:

[...]

Ale pytałeś właśnie o monitory za kilkaset zł.

Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś
alternatywa?

Alternatywa oczywiście jest ale wyłącznie droższa i to znacznie. Sam długo
szukałem i wyszło, że ten monitor mimo wad nie ma sobie równych w tej
klasie cenowej.

Data: 2012-09-12 10:46:49
Autor: Damian G
Monitor
W dniu 11.09.2012 10:58, Corran pisze:
W dniu poniedziałek, 10 września 2012 14:10:05 UTC+2 użytkownik Tom napisał:

Zajmuje się m.in. zdjęciami więc najtańsze ekrany nie wchodzą w grę.

Po waszych opiniach kieruje się w stronę Eizo, a może jakaś alternatywa?

Też się czasem zajmuję zdjęciami (amatorsko). Po długim szukaniu i pytaniu na forach, stwierdziłem że Foris FS2331 jest najtańszym monitorem, który jest sens kupić, bo to najtańszy który można skalibrować. Po skalibrowaniu (darmowym u sprzedawcy) zgodność kolorów jest bardzo dobra jak na tę cenę. No i wieczorem nie wypala oczu.
Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

--
Damian

Data: 2012-09-14 11:20:53
Autor: Corran
Monitor
W dniu środa, 12 września 2012 11:10:06 UTC+2 użytkownik Damian G napisał:
> [...]

Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.

Dzięki raz jeszcze.

Data: 2012-09-14 20:52:29
Autor: Animka
Monitor
W dniu 2012-09-14 20:20, Corran pisze:
Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.

Do tego możesz też używać telefonu komórkowego. Też się nada.

--
animka

Data: 2012-09-17 13:25:32
Autor: Damian G
Monitor
W dniu 14.09.2012 20:52, Animka pisze:
Jest też na tyle uniwersalny, że do filmów i gierek też się nada.

Do tego możesz też używać telefonu komórkowego. Też się nada.

No jak taki telefon będzie miał 23" i FullHD to się nada.

Ja miałem na myśli to, że w odróżnieniu od większości monitorów do fotografii, które mają powolne matryce (np. IPS), ten Foris ma matrycę VA ze stosunkowo krótkim czasem reakcji oraz układem overdrive, dzięki czemu nadaje się do oglądania szybko zmieniających się scen.

Oczywiście dla maniaków nie wystarczy, dla nich tylko TN 120Hz, no ale na takim to znowu nie ma co zdjęć oglądać.

--
Damian

--
Damian