Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop

Data: 2009-08-11 19:30:16
Autor: lamer
Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
Hej
Mam monitor LCD z rodzielczością 1600x1200. Gdy podłączam go do komputera stacjonarnego kablem D-Sub to obraz jest idealny.
Gdy podłączam do laptopa to obraz jest lekko rozmyty. Na obu komputerach ustawiam oczywiście 1600x1200@60Hz.
Gdy na laptopie ustawię 1024x768 lub mniej i na monitorze, żeby obrazu nie rozciągał, ale dodał czarne pasy po bokach, na dole i na górze to obraz także jest ostry.
Próbowałem na dwóch kablach- jest identycznie.
Czy można coś poradzić, żeby laptop też produkował na monitorze ładny obraz?
Laptop na zintegrowaną kartę graficzną- Intelowskie G915. Laptop ma tylko wyście S-Video (S-VHS) i D-Sub (VGA). Nie ma DVI ani HDMI.

Pozdrawiam,
lamer

Data: 2009-08-11 20:02:43
Autor: BartekK
lamer pisze:
[...]
Niestety, to najwyraźniej znak, że wyjście VGA (w laptopie) ma bardzo marnej jakości układy wyjściowe i/lub zamontowane filtry które tak psują obraz. Można by rozebrać laptopa do gołej płyty i z lutownicą w dłoni próbować usunąć kondensatory na liniach R G B w okolicy złącza vga...

Oczywiście podłączanie po s-video nie ma najmniejszego sensu, tam obraz będzie jeszcze gorszy.

Data: 2009-08-11 20:05:59
Autor: lamer
Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał
[...]

a jakby kupić jakiś wypasiony kabel VGA? Pozłacane niby mają super jakość. Jest szansa, że to coś poprawi?
Obraz w sumie nie jest tragiczny, ale jednak trochę nieprzyjemnie się czyta tekst.

lamer

Data: 2009-08-11 20:11:09
Autor: BartekK
lamer pisze:
[...]

Nic to już nie pomoże. Sygnał raz zepsuty (który utracił szczegóły, został rozmyty) nie zostanie cudownie naprawiony, nawet jakbyś 2kg złota dał (nie da się już odtworzyć utraconego fragmentu pasma w sygnale). Najłatwiej byłoby zmienić monitor na taki o niższej rozdzielczości, lub ustawić niższą rozdzielczość na laptopie i pracować z czarną ramką wokół (i tak jesteś szczęśliwcem który ma możliwość takiego ustawienia, bo większość monitorów tego nie oferuje), lub laptopa używać "po sieci" - do monitora podłączony "normalny" PC generujący super obraz, a do laptopa sięgasz z niego przez sieć i zdalny pulpit/vnc/itp (czyli rozwiązanie typowo softwarowe). Wtedy nie jest istotne jaką rozdzielczość i grafikę ma laptop, bo obraz jest fizycznie generowany na PC.

Data: 2009-08-11 21:19:22
Autor: lamer
[...]

To wiem, ale może karta w stacjonarze produkuje czystszy/mocniejszy sygnał, a laptopowa nie, ale dzięki zastosowaniu kabla, który bardziej jest odporny na zakłócenia by ten "marny" sygnał jakoś doleciał. W końcu to sygnał analogowy.
Pozłacane kable s-video jednak potrafią dać nieco lepszy obraz na tv niż taniochy.

[...]

To dobry monitor, matryca IPS :P

[...]

Nie lubie stacjonara, grzeje się, wzburza kurz...

lamer

Data: 2009-08-13 23:29:14
Autor: KILu
lamer wrote:
[...]

Nie licz na to. Kabel na pewno nie jest na tyle marny, by pogarszac
sygnal, ktory przeciez musi byc zgodny z pewnym standardem, wiec na pewno
nie jest "zbyt slaby". Fakt faktem - filtry umieszczone tuz przed gniazdem
VGA potrafia negatywnie wplynac na jakosc, ale zaden kabel nie odtworzy
utraconej czesci sygnalu.

Pozłacane kable s-video jednak potrafią dać nieco lepszy obraz na tv niż
taniochy.

To akurat nie kwestia pozlacania... :) Poza tym sygnal zespolony duzo
latwiej niz RGB ulega degradacji w kiepskim kablu.

k,

Data: 2009-08-14 12:39:46
Autor: Radosław Sokół
lamer pisze:
[...]

....którego raz zakłóconego lub wysyłanego z niedopasowanego
nadajnika żadnym kabelkiem się nie poprawi.

Pozłacane kable s-video jednak potrafią dać nieco lepszy obraz na tv niż taniochy.

A aspiryna podawana w czasie badań skuteczności leków pod
inną nazwą też potrafi działać cuda ;)

Nie lubie stacjonara, grzeje się, wzburza kurz...

Co z tego, że nie lubisz? Notebook się nie grzeje? Nie wzbu-
dza kurzu? Stacjonarny tak samo zbiera kurz, jak i przenoś-
ny, co to za argument?

Zrozum: do *wygodnej* pracy stacjonarnej nadaje się tylko
komputer stacjonarny, a do mobilnej - przenośny. Łatwe,
prawda? Tak samo, jak samochód osobowy służy do przewozu
osób, a ciężarowy -- ciężarów, i (wyłączając niektóre cho-
re wersje "samochodów z kratką") raczej nikt nie próbuje
używać ich niezgodnie z przeznaczeniem, bo jest to po pros-
tu *niewygodne*.

Data: 2009-08-15 15:23:16
Autor: lamer
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009081410394500grush.one.pl...

Nie lubie stacjonara, grzeje się, wzburza kurz...

Co z tego, że nie lubisz? Notebook się nie grzeje? Nie wzbu-
dza kurzu? Stacjonarny tak samo zbiera kurz, jak i przenoś-
ny, co to za argument?

Jakoś nie czuję, żeby laptop się aż tak nagrzewał lub wzbudzał kurz jak stacjonar. Jestem alergikiem, jak włączę stacjonara to od razu kręci mi się w nosie, a tego problemu z laptopem nie mam :)

Zrozum: do *wygodnej* pracy stacjonarnej nadaje się tylko
komputer stacjonarny, a do mobilnej - przenośny. Łatwe,
prawda?

Eee tam :P Dla mnie laptop jest wygodny, monitor mam zewnętrzny, myszkę normalną, a szybkość, to obecne 1,6 Ghz  i mi starcza. Jakbym montował filmy HD, bawił się Photoshopem albo 3Ds Max to bym brał stację. Do Delphi, PHP i Corel Draw styka to, co mam :P

[...]

Od 3 lat działam na lapku. Jest mi wygodnie :)
Zmieniam tylko dlatego, że: dysk jest za wolny, karta graficzna nie umie dać 1600x1200 na wyjściu D-Sub i monitor szwankuje.

lamer

Data: 2009-10-10 15:38:12
Autor: Radosław Sokół
lamer pisze:
Jakoś nie czuję, żeby laptop się aż tak nagrzewał lub wzbudzał kurz jak stacjonar. Jestem alergikiem, jak włączę stacjonara to od razu kręci mi się w nosie, a tego problemu z laptopem nie mam :)

1) Popracuj z dwie godziny z komputerem przenośnym na udach.
    Albo krócej, ale obciążając CPU na 100%.

2) Wzbudzać nie wzbudza, ale magazynuje w środku. Po jakimś
    czasie całe wnętrze jest zapchane kurzem.

3) Komputer stacjonarny można wyposażyć w filtry i wolno-
    obrotowe wentylatory. Co Ci szkodzi?

Eee tam :P Dla mnie laptop jest wygodny, monitor mam zewnętrzny, myszkę

To znaczy, że masz małe wymagania lub godzisz się z niewygodą.
Bo inaczej tego się nie da wytłumaczyć.

normalną, a szybkość, to obecne 1,6 Ghz  i mi starcza. Jakbym montował filmy HD, bawił się Photoshopem albo 3Ds Max to bym brał stację. Do Delphi, PHP i Corel Draw styka to, co mam :P

Jak wyżej. Ja nawet do pisania postów na grupie muszę mieć
stacjonarny, bo na normalnej klawiaturze przy normalnym biurku
pisze się o niebo wygodniej, niż na notebooku.

Od 3 lat działam na lapku. Jest mi wygodnie :)

Już wyjaśniłem u góry. Wniosek: źle oceniasz rzeczywistość.
Posiedź sobie 12 godzin przy notebooku pisząc cały czas
jakieś teksty. A potem powiedz, jak Cię bolą nogi, plecy,
oczy, ręce.

Data: 2009-08-11 20:06:19
Autor: BartekK
lamer pisze:
Laptop na zintegrowaną kartę graficzną- Intelowskie G915. Laptop ma tylko wyście S-Video (S-VHS) i D-Sub (VGA). Nie ma DVI ani HDMI.
Jeszcze przyszło mi do głowy - nie podajesz co to za laptop - ale może do niego istnieje stacja dokująca?
Czipsety od i845 (czyli twój 915 też) mogą generować sygnał DVI (hdmi po przejściówce) za pośrednictwem specjalnego czipu (np sil-ileśtam) dostępnego jako urządzenie łączące się z czipsetem po agp/pcie (w pc jako karta "prawie jak graficzna" która dodaje wyjście dvi). W laptopach często jest to wykorzystane w zewnętrznej stacji dokującej, która może udostępniać tą metodą DVI z laptopa który tego DVI sam w sobie nie miał...

Data: 2009-08-11 21:12:22
Autor: lamer
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:h5scit$587$1nemesis.news.neostrada.pl...
lamer pisze:
[...]

Stacji raczej nie ma, przynajmniej żadnej nie znalazłem. Pewnie czas już nowego laptopa szukać.
Laptop marki Benq, także nie najpopularniejszej...

lamer

Data: 2009-08-11 21:25:54
Autor: Tom
[...]

za slaba grafika na takie rozdzieczosci

Data: 2009-08-12 12:08:46
Autor: Grzegorz Prędki
Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop

za slaba grafika na takie rozdzieczosci

Do 2D? Chyba zartujesz.

Data: 2009-08-12 12:15:06
Autor: Quent
Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
Do 2D? Chyba zartujesz.

Nie chodzi o wydajnosc a o jakosc ukladow wyjsciowych (filtrow).
Analogowe wyjscia w takich kartach nie sa zoptymalizowane do tak wysokich rozdzialek.

Pozdr.

Data: 2009-08-12 12:22:46
Autor: Grzegorz Prędki
Quent pisze:
Do 2D? Chyba zartujesz.

Nie chodzi o wydajnosc a o jakosc ukladow wyjsciowych (filtrow).
Analogowe wyjscia w takich kartach nie sa zoptymalizowane do tak wysokich rozdzialek.

Aaaaaha, a np. w takim starym fx5200 jest?

Data: 2009-08-12 12:55:58
Autor: Quent
[...]

Nie wiem. Jest?
To ze jest stare nie ma nic do rzeczy.

Data: 2009-08-12 14:39:10
Autor: Grzegorz Prędki
Quent pisze:
[...]

Jak nie ma jak ma. Wedlug Twojej teorii obraz jest slaby, bo uklady wyjsciowe nie sa zoptymalizowane do takich rozdzielczosci, wiec dlaczego taki fx5200 wyswietla bez problemu takie rozdzielczosci? Przeciez w czasach gdy powstal nikt nie "optymalizowal ukladow wyjsciowych" pod nie (wysokie rozdzielczosci), gdyz nikomu sie jeszcze o nich nie snilo.
Po prostu ten laptop ma kiepskie wyjscie, tak jak pisali inni, i rozdzielczosc nic do tego nie ma, ewentualnie tyle, ze przy nizszej widac mniej znieksztalcen.

Data: 2009-08-12 14:41:20
Autor: ąćęłńóśźż
Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
Jest jeszcze szansa, że po prostu źle poustawiał parametry grafiki, np. częstotliwośc odświeżania.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-12 15:09:42
Autor: Quent
Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop
Po prostu ten laptop ma kiepskie wyjscie, tak jak pisali inni, i rozdzielczosc nic do tego nie ma, ewentualnie tyle, ze przy nizszej widac mniej znieksztalcen.

Zupelnie nie rozumiem jaka jest w koncu Twoja opinia na ten temat bo w efekcie finalnym napisales dokladnie to co ja.

Co do starszych kart to nie jest tak jak piszesz.
Wysokie rozdzialki byly obslugiwane od dawien dawna. Mniej bylo tylko monitorow zdolnych obsluzyc je. Np w takim starusienkim Matroxie na wyjsciu miales ponad 2 kilo pixli w poziomie w swietnej jakosci po analogu.

Pozdr.

Data: 2009-08-12 17:39:55
Autor: Mateusz Viste
On Wednesday 12 August 2009 15:09, Quent wrote:
[...]

Dokładnie.
Dodam, że mój 3Dfx Voodoo III ma do dziś obraz jak żyleta :-)
*Dobra* karta będzie wyświetlać obraz ostry i dokładny - nieważne czy
wyprodukowana była wczoraj, czy 10 lat temu.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-08-12 21:04:54
Autor: Wiktor S.
[...]

O jakich my czasach mówimy? fx5200 to na tyle współczesna karta, że 1600x1200 się jak najbardziej już (i dużo wcześniej) "śniło".

--
Azarien

Monitor 1600x1200, kabel D-Sub (VGA) i laptop