Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200 .

Data: 2011-03-17 22:45:45
Autor: aL
Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200 .
Witam,
czy ktoĹ› zetknÄ…Ĺ‚ siÄ™ lub posiada monitor z matryca IPS albo
MVA w rozmiarze 26-27 cali z rozdzielczością 1920x1200?
Wiem, że powyższe wymagania spełnia DELL 2709W, ale szukam
modeli innych firm o podanych parametrach. CoĹ› podobnego
oprĂłcz tego Della  moĹĽna kupić w Polsce do kwoty 2200-2500 PLN?
pozdrawiam
aL

--
A girl phoned me the other day and said... 'Come on over, there's nobody home.'
I went over. Nobody was home.

Data: 2011-03-17 17:59:10
Autor: Szymon von Ulezalka
Monitor 26-27 cali w rozdzielczo¶ci 1920x1200.
nie zebym sie czepial, ale wiekszosc monitorow ma juz, niestety,
proporcje 16:9, wiec przy tej szerokosci to byloby raczej 1080
pikseli...

szymon

Data: 2011-03-18 15:38:39
Autor: aL
W dniu 2011-03-18 01:59, Szymon von Ulezalka pisze:
nie zebym sie czepial, ale wiekszosc monitorow ma juz, niestety,
proporcje 16:9, wiec przy tej szerokosci to byloby raczej 1080
pikseli...

Nistety, ale chyba taki jest trend. Nie za bardzo rozumiem z czego to wynika.
Chodzi o koszty produkcji matrycy, czy Full HD uznano za jedynie
słuszny standard w monitorach dla wszystkich użytkowników?
pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2011-03-18 05:17:08
Autor: Jaco
Monitor 26-27 cali w rozdzielczo¶ci 1920x1200.

czy kto¶ zetkn±ł się lub posiada monitor z matryca IPS albo
MVA w rozmiarze 26-27 cali z rozdzielczo¶ci± 1920x1200?

http://cenowarka.pl/?cat=monlcd19wide&sort=p&xf=99_26%7E98_1920x1200%7E106_IPS%7E106_MVA%7E106_PVA%7E1455_30#xf_top

Pozdrawiam
Jaco

Data: 2011-03-18 15:33:56
Autor: aL
W dniu 2011-03-18 13:17, Jaco pisze:

[...]

Dzięki za link.
pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2011-03-19 03:58:12
Autor: Przemysław Ryk
Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200 .
Dnia Thu, 17 Mar 2011 22:45:45 +0100, aL napisał(a):

Witam,
czy kto¶ zetkn±ł się lub posiada monitor z matryca IPS albo
MVA w rozmiarze 26-27 cali z rozdzielczo¶ci± 1920x1200?
Wiem, że powyższe wymagania spełnia DELL 2709W, ale szukam
modeli innych firm o podanych parametrach. Co¶ podobnego
oprócz tego Della  można kupić w Polsce do kwoty 2200-2500 PLN?

Ja się najpierw spytam - do czego to ma służyć?

[ Richard B. Riddick: [about the universe] Had to end sometime.            ]
[                                            ("The Chronicles of Riddick") ]

Data: 2011-03-19 16:20:26
Autor: aL
W dniu 2011-03-19 03:58, Przemysław Ryk pisze:

Ja się najpierw spytam - do czego to ma służyć?

Edycja video i foto na amatorskim poziomie. Czasami
jakaś gra, ale wyłącznie strategia lub MMO. Mam w tej chwili
Eizo 1901S i szukam czegoś z większą plamką i matrycą.
pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2011-03-22 01:09:39
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 19 Mar 2011 16:20:26 +0100, aL napisał(a):

Ja się najpierw spytam - do czego to ma służyć?

Edycja video i foto na amatorskim poziomie. Czasami
jaka¶ gra, ale wył±cznie strategia lub MMO. Mam w tej chwili
Eizo 1901S i szukam czego¶ z większ± plamk± i matryc±.

Jeżeli edycja video i foto, to moim zdaniem zapomnij o matrycach TN. Może
mnie tu zakrzycz±, że nie uznaję pod tym względem kompromisów. Przyznam
szczerze - nie uznaję. Wobec czego VA lub IPS. I to raczej tych lepszych
marek - oczy Ci za to podziękuj±.

19" S1901 ma plamkę 0.294 × 0.294 mm. 24" EIZO na matrycy PVA (S2433W) z
nieco mniejszym pikselem (0.270 × 0.270 mm) w podanym przedziale cenowym nie
dostaniesz (choć może gdzie¶ używany S2432W / S2431W?). Bo podejrzewam
mocno, że S2243W (22", 1920x1200 przy plamce 0,25 mm) to Ci zdecydowanie
odpada ze względu na wła¶nie jej rozmiar.

Z drugiej strony, jak tak patrzę po sklepach, to raczej modeli spełniaj±cych
wszystkie te warunki (VA/IPS, 1920x1200, 26" lub większa przek±tna i cena do
2,5kPLN) nie widzę.

[ Kobiety robi± dla swojego wygl±du zewnętrznego to, za co handlarz        ]
[ używanymi autami poszedłby do więzienia.                    (Nick Nolte) ]

Data: 2011-03-23 00:15:46
Autor: aL
Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1 200.
W dniu 2011-03-22 01:09, Przemysław Ryk pisze:

JeĹĽeli edycja video i foto, to moim zdaniem zapomnij o matrycach TN. MoĹĽe
mnie tu zakrzyczą, że nie uznaję pod tym względem kompromisów. Przyznam
szczerze - nie uznajÄ™. Wobec czego VA lub IPS. I to raczej tych lepszych
marek - oczy Ci za to podziękują.

No to jest mój punkt wyjścia przy wyborze i jestem skłonny poświęcić
inne parametry, ale nie che za ĹĽadne skarby wracać do matrycy  TN. Poza tym oglÄ…dajÄ…c ostatnio dostÄ™pne w sklepach monitory (czyli to co siÄ™ najlepiej sprzedaje)
i porównując to z moim obecnym sprzętem, nie widzę postępu, a czasami
wręcz obraz jest wyraźnie gorszy.

19" S1901 ma plamkÄ™ 0.294 Ă— 0.294 mm. 24" EIZO na matrycy PVA (S2433W) z
nieco mniejszym pikselem (0.270 Ă— 0.270 mm) w podanym przedziale cenowym nie
dostaniesz (choć może gdzieś używany S2432W / S2431W?). Bo podejrzewam
mocno, ĹĽe S2243W (22", 1920x1200 przy plamce 0,25 mm) to Ci zdecydowanie
odpada ze względu na właśnie jej rozmiar.

1920x1200 na 22'' to nie dla mnie - sprawdzałem u znajomego. Na 24 calach w
tej rozdziałce jest lepiej, ale tutaj nie miałem możliwości i czasu na dokładne
ustawianie kontrastu, janości, kolorów na monitorze, do którego miałem dostęp.
W każdym razie dzięki za polecenie modeli. Poszukam czegoś używanego albo
wstrzymam siÄ™ zakupem do czasu, aĹĽ pojawi siÄ™ coĹ› ciekawego z
matrycÄ… 26-27'.
pozdrawim
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2011-03-23 00:34:48
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 23 Mar 2011 00:15:46 +0100, aL napisał(a):

[...]

No to jest mój punkt wyj¶cia przy wyborze i jestem skłonny po¶więcić
inne parametry, ale nie che za żadne skarby wracać do matrycy  TN.

I tu Ci tylko przyklasnę.

Poza tym ogl±daj±c ostatnio dostępne w sklepach monitory (czyli to co się
najlepiej sprzedaje) i porównuj±c to z moim obecnym sprzętem, nie widzę
postępu, a czasami wręcz obraz jest wyraĽnie gorszy.

Ogl±dasz to co się najlepiej sprzedaje, czy to co rzeczywi¶cie jest na
wyższej klasy matrycach? Przy czym pamiętaj - sama matryca, to nie wszystko.
J± jeszcze trzeba odpowiednio sterować.

1920x1200 na 22'' to nie dla mnie - sprawdzałem u znajomego.

Wcale się nie dziwię. To przecież niemal jak swego czasu 1280x1024 na 19" i
17".

Na 24 calach w tej rozdziałce jest lepiej, ale tutaj nie miałem możliwo¶ci
i czasu na dokładne ustawianie kontrastu, jano¶ci, kolorów na monitorze,
do którego miałem dostęp.

Jak mogę Ci co¶ doradzić - kontrastu nie ruszaj i zostaw na naturalnym,
neutralnym poziomie. Reguluj jasno¶ć i nasycenie / wzmocnienie
poszczególnych składowych. Regulacja kontrastu obcina Ci tak de facto
wyj¶ciow± paletę barw.

W każdym razie dzięki za polecenie modeli.

Nie ma sprawy. :)

Poszukam czego¶ używanego albo wstrzymam się zakupem do czasu, aż pojawi
się co¶ ciekawego z matryc± 26-27'.

Mało popularny rozmiar niestety i często będzie tak (szczególnie przy
obecnym parciu producentów na format 16:9), że będziesz miał (przy dobrych
wiatrach) 1920x1080, albo 2560x1440.

[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

Data: 2011-03-23 01:36:02
Autor: aL
Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1 200.
W dniu 2011-03-23 00:34, Przemysław Ryk pisze:

Oglądasz to co się najlepiej sprzedaje, czy to co rzeczywiście jest na
wyższej klasy matrycach? Przy czym pamiętaj - sama matryca, to nie wszystko.
Ją jeszcze trzeba odpowiednio sterować.

Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, coś na lepszych
matrycach, bo wystawione jest to, co siÄ™ najlepiej sprzedaje ergo jest
najtańsze. Pomijam juz to, że obraz na monitorach podłączonych do jakiegoś
koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.
NiezaleĹĽnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorĂłw odpada
u mnie z powodu braku regulacji wysokości matrycy w pionie. Nie wyobrażam
sobie pracy z takim monitorem.

1920x1200 na 22'' to nie dla mnie - sprawdzałem u znajomego.

Wcale siÄ™ nie dziwiÄ™. To przecieĹĽ niemal jak swego czasu 1280x1024 na 19" i
17".

1280x1024 na 19 calach mam w tej chwili i nie narzekam przy matrycy oddalonej o
1,7-2 krotność przekątnej od moich oczu. Pewnie to kwestia indywidualna, ale
dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej miejsca na biurku.

Jak mogę Ci coś doradzić - kontrastu nie ruszaj i zostaw na naturalnym,
neutralnym poziomie. Reguluj jasność i nasycenie / wzmocnienie
poszczególnych składowych. Regulacja kontrastu obcina Ci tak de facto
wyjściową paletę barw.

To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień właścicielom. :-)
Sprowadziłem przedefiniowane tryby i minimalną jasność, bo często
siedzę przed monitorem do późna. Odpaliłem na monitorze zdjęcia przedmiotów,
z ktĂłrymi stykam siÄ™ na co dzieĹ„, popatrzyĹ‚em na  odwzorowanie zielonego, bo
to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek śmiesznie to może brzmieć.

Mało popularny rozmiar niestety i często będzie tak (szczególnie przy
obecnym parciu producentów na format 16:9), że będziesz miał (przy dobrych
wiatrach) 1920x1080, albo 2560x1440.

No niestety, ale jestem ograniczony budżetem. Jeszcze postaram się sprawdzić
22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczości 1680x1050, bo to będzie najdalej
idący kompromis z mojej strony. Nie wiem, jak jest ze skalowaniem materiału video
HD na tej wielkości matrycy.
pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2011-03-23 09:35:38
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 23 Mar 2011 01:36:02 +0100, aL napisał(a):

Ogl±dasz to co się najlepiej sprzedaje, czy to co rzeczywi¶cie jest na
wyższej klasy matrycach? Przy czym pamiętaj - sama matryca, to nie wszystko.
J± jeszcze trzeba odpowiednio sterować.

Problem w tym, że rzadko w sklepie można zobaczyć na żywo, co¶ na lepszych
matrycach, bo wystawione jest to, co się najlepiej sprzedaje ergo jest
najtańsze.

To już zależy gdzie i jakie modele. :)

Pomijam juz to, że obraz na monitorach podł±czonych do jakiego¶
koncentratora (tak to się chyba nazywa) to kompletna pomyłka.

Gorzej.

Niezależnie od typu zastosowanej matrycy, to i tak 90% monitorów odpada
u mnie z powodu braku regulacji wysoko¶ci matrycy w pionie. Nie wyobrażam
sobie pracy z takim monitorem.

Trudno mi się z tym nie zgodzić. :)

1280x1024 na 19 calach mam w tej chwili i nie narzekam przy matrycy
oddalonej o 1,7-2 krotno¶ć przek±tnej od moich oczu. Pewnie to kwestia
indywidualna, ale dla mnie to optimum. Poza tym i tak nie mam więcej
miejsca na biurku.

Przy 17" matrycy i tej rozdzielczo¶ci założę się, że monitor trzymałby¶
bliżej. :)

[...]

To nie były moje monitory i nie chciałem psuć ustawień wła¶cicielom. :-)

:)

Sprowadziłem przedefiniowane tryby i minimaln± jasno¶ć, bo często siedzę
przed monitorem do póĽna. Odpaliłem na monitorze zdjęcia przedmiotów, z
którymi stykam się na co dzień, popatrzyłem na  odwzorowanie zielonego,
bo to dla mnie dosyć istotne, jakkolwiek ¶miesznie to może brzmieć.

Nie widzę w tym nic ¶miesznego. :)

[...]

22 calowe Eizo i Nec w rozdzielczo¶ci 1680x1050, bo to będzie najdalej
id±cy kompromis z mojej strony.

Jeżeli chodzi o EIZO, to przy tej przek±tnej i rozdzielczo¶ci sprawdĽ model
FlexScan S2233W.

Nie wiem, jak jest ze skalowaniem materiału video HD na tej wielko¶ci
matrycy.

Raczej nie powinno być kłopotów, ale oczywi¶cie - nic nie zast±pi własnej
oceny.

[ Nikt nie żałuje czego¶, czego nigdy nie posiadał.                        ]
[                                     (Arkana, Glen Cook "Żołnierze Żyj±") ]

Data: 2011-03-23 10:09:01
Autor: Kamil
On 22/03/2011 23:15, aL wrote:
[...]

inne parametry, ale nie che za żadne skarby wracać do matrycy TN. Poza
tym oglądając ostatnio dostępne w sklepach monitory (czyli to co się

Dell 2209WA, parę miesięcy temu bodajże viewsonic wypuścił też IPSa w podobnej cenie i ze zbliżonymi parametrami, pogoogluj.

Kamil

Monitor 26-27 cali w rozdzielczości 1920x1200 .