Monitor BenQ PD2500Q - opinie

Data: 2017-11-10 18:49:45
Autor: Mint User
Monitor BenQ PD2500Q - opinie
Ma może ktoś i używa tego BenQ PD2500Q i może coś o nim powiedzieć? Ogólnie jak widze w testach, wszystko OK, ale troche mnie zastanawia, jak to wszystko OK, skoro aż tak nierównomiernie podświetlona matryca.

Z drugiej strony mam też w użytkowaniu znacznie słabszy model, BenQ GW2255 i jestem wręcz "zaskoczony" jego dobrą jakością jak na cenę (chyba k. 400 zł mnie kosztował).

Więc z jednej strony jestem pewny, że ten BenQ lepszy, za 1500 zł to będzie lepszy dość dużo od tego przeciętniaka.

Z drugiej strony używam też starego Eizo FlexScan - i boję się, że BenQ może mu nie dorównać.

Z trzeciej strony do pracy (web głównie) potrzebuję czegoś podobnego co mają ludzie. Niestety wiekszośc ma średnią/niską półkę i zwykle problem jest "o kolory". Nie zapomnę "dlaczego łososiowy" gdy to było po prostu "ecru".

W sumie dlatego do Eizo dokupiłęm lowendowego BenQ GW2255 - żeby widzieć to co inni...

Ale przydałby mi się a) wiekszy workspace b) w miarę podobny wyglad kolorów do tego co widzi "pospólstwo" ;) Jak mawiał Król Julian :D

Help! Doradźcie! :)

https://www.benq.com/en/monitor/designer/pd2500q.html

Data: 2017-11-10 19:06:55
Autor: Marek S
W dniu 2017-11-10 o 18:49, Mint User pisze:

[...]

Ja trochę nie w temacie, ale sam wątek poboczny tworzysz więc, to Twoja wina :-)

Serio tak postąpiłeś? Jaką masz gwarancję, że na tym lowendowym zobaczysz to co inni? Moim zdaniem żadną i nawet nie przybliżysz się do tego.

Powiem Ci jak straciłem zlecenie fotograficzne kiedyś. Zrobiłem zdjęcia wnętrz profesjonalnym aparatem, zadbałem o korekcję barwną i obiektywu (Color Checker Passport, profilowanie monitorów - u mnie Dell U2410 więc to nie klasa Eizo). Klient oglądając zdjęcia stwierdził iż kolory są beznadziejne, takie to on osiąga robiąc zdjęcia telefonem. A chodziło o to, że kobieta na swoim laptopie miała możliwość podciągania składowych RGB na sterowniku karty. R miała na maxa bo tak się jej podobało.

No i moje pytanie brzmi - po cholerę kupowałeś ten lowendowy monitor? Podciągnąłeś na nim R na maxa aby mieć tak jak inni? A może G lub B? :-D Jak inni mają Twoim zdaniem?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-10 20:20:45
Autor: Mint User
Marek S wrote:
[...]

Kupiłem go (GW2255) tak z ciekawości no i żeby mieć drugi monitor. Nie kosztował majątku. A miał też służyć do tego, żebym mógł podejrzeć jak widzą ci, co nie wydadza dużo na monitor.

Więc w sumie się zastanawiam, czy go zostawić, czy wienić na tego PD2500Q (a wtedy Wizo służyłoby za "podgląd" i drugi monitor.

:)

Data: 2017-11-11 01:19:26
Autor: Marek S
W dniu 2017-11-10 o 20:20, Mint User pisze:

Kupiłem go (GW2255) tak z ciekawości no i żeby mieć drugi monitor. Nie kosztował majątku. A miał też służyć do tego, żebym mógł podejrzeć jak widzą ci, co nie wydadza dużo na monitor.

Błąd zrobiłeś. Powinieneś był kupić przynajmniej 1500 tanich monitorów. Wtedy miałbyś z grubsza pojęcie jak widzą inni. A, i nie zapomnij losowo ustawić parametry każdego z nich :-D

Więc w sumie się zastanawiam, czy go zostawić, czy wienić na tego PD2500Q (a wtedy Wizo służyłoby za "podgląd" i drugi monitor.

Nie ma sensu bawić się w takie eksperymenty. Duże różnice w kolorach są gdy masz obraz aRGB i odtwarzasz go w sRGB. Wychodzi wyprany z kolorów. Dlatego klientom zawsze konwertuję obrazy do sRGB + osadzenie profilu. Całe pozostałe przetwarzanie obrazu rób dobrze i nie zastanawiaj się jak inni widzą. Bo w przeciwnym razie to tak jakbyś projektował samochód z kwadratowymi kołami żeby wpasowywały się w dziury w asfalcie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-11 09:38:08
Autor: Mint User
Marek S wrote:
[...]

Dopiero zaczynałem błlądzić :)

Ale nie zapominaj, że w połowie "i żeby mieć drugi monitor". :)

[...]

Co nie zmienia faktu, że zastanawiam się nad wymianą drugiego pomocniczego monitora ;) I offtopic sie zrobil :)

Data: 2017-11-11 18:29:39
Autor: Marek S
W dniu 2017-11-11 o 09:38, Mint User pisze:

Ale nie zapominaj, że w połowie "i żeby mieć drugi monitor". :)

Fakt, skupiłem się na połowie tematu, ale zastrzegłem na wstępie, że tak zrobię :-)

Ale jeśli chcesz, to rozwinę tą drugą połówkę również. Obecnie mam 2 takie same monitory aRGB. Początkowo jako drugi miałem swój stary monitor sRGB bo żal mi było go wyrzucać i też byłem ciekaw m.in. "jak widzą inni". Jednakże nabywszy doświadczeń uznałem to za głupi pomysł. Dlatego mam 2x aRGB.

A dlaczego tak?  Bo wkurzało mnie to, że mimo kalibracji widziałem (z oczywistych względów) zupełnie coś innego na obu. Mając 2 monitory zapewne zmienisz sposób pracy i zaczniesz wykorzystywać to w aplikacjach Windowsowych. Np. jeśli ustawisz jakąś w ten sposób, że na jednym masz miniatury obrazów a na drugim podgląd wybranego w większym rozmiarze, to zobaczysz zupełnie inne kolory/dynamikę. Czasem bardzo zasadniczo inne. Wtedy, jeśli to istotne, trzeba kombinować z przesuwaniem okna na chwilę na lepszy monitor. Wytrzymałem może pół roku pracując w ten sposób. Poddałem się.

A i jeszcze ciekawostka. Jeśli jeden obraz umieścisz na granicy obu monitorów, to system stosuje różne ICC dla obu połówek jednego zdjęcia.

Drugi problem jakiego doświadczyłem z jeszcze innym monitorem: jeśli jeden z monitorów będzie miał inną pionową rozdzielczość, to jeśli będziesz mysz ciągnął poziomo po krawędzi wyższego, to nie przejdzie ona na drugi monitor. Będziesz musiał ją podnieść o różnicę wysokości obu obrazów i dopiero wtedy przejdzie. Strasznie to utrudnia pracę gdy kursor "gdzieś" nagle znika. Weź to pod uwagę przy wymianie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-14 21:22:42
Autor: Mint User
Marek S wrote:
[...]

W sumie, hmmm, no ale jakbym miał mieć dwa takie same, no nie wiem

A jakie konkretnie masz? :)

[...]

Ja to cały czas widzę, bo przecież mam dwa :)

Nabyłem już wprawy :)

Data: 2017-11-15 01:49:26
Autor: Marek S
W dniu 2017-11-14 o 21:22, Mint User pisze:

W sumie, hmmm, no ale jakbym miał mieć dwa takie same, no nie wiem

Nad czym się zastanawiasz? Jak dla mnie rozwiązanie super! Właśnie wczoraj zamawiałem 2 monitory dla znajomego fotografa bo mu się spodobał mój warsztat pracy.

A jakie konkretnie masz? :)

Delle U2410. Nie są już produkowane ale za to używanych jest pełno na Allegro i to na fakturę z gwarancją 12-miesięcy. Właśnie takie kupiłem dla kumpla również. Mam je od lat - nie do zajechania.

obrazów i dopiero wtedy przejdzie. Strasznie to utrudnia pracę gdy
kursor "gdzieś" nagle znika. Weź to pod uwagę przy wymianie.

Nabyłem już wprawy :)

Ludzie potrafią zaadaptować się do wszystkich warunków chyba :-D Nawet do najbardziej absurdalnych. Niekoniecznie Ciebie mam na myśli, ale mam zabawne skojarzenie.

Otóż właśnie na grupie elektronicznej toczę dyskusję o naświetlaniu czegoś tam promieniami UV. No i ze zdumieniem stwierdziłem, że nie mało ludzi jako źródło UV stosuje np. żarówki, które same z siebie bardzo mało go emitują a do tego ich szkło ma dodatkowy filtr UV. Stosują więc wielkie i gorące halogeny by te resztki UV były możliwie duże :-D Tymczasem najtańsza świetlówka UV to koszt 2.99zł

Czemu tak świat wygląda? Hmmm... chyba dla jaj :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-16 10:34:14
Autor: Mint User
Marek S wrote:

[...]

Z tego co widze sa nawet w sklepach nówki nieużywane :)

[...]

Cóż, czasem robi się "workaround" ;) I świeci 100Watt żeby dostać 0,01% UV ;)

Czemu tak świat wygląda? Hmmm... chyba dla jaj :-D

Niewiedza. Widzę, jak to postępuje u dzieci znajomych, które uczęszczają do szkoły. :/ Regresja postępuje...

Data: 2017-11-16 13:09:42
Autor: Marek S
W dniu 2017-11-16 o 10:34, Mint User pisze:

Z tego co widze sa nawet w sklepach nówki nieużywane :)

Wow! Masz rację! Ale to jakieś resztki niestety nie wiadomo skąd ściągnięte. U2410 od lat nie jest produkowany.

One na długi czas zniknęły ze sprzedaży na rzecz modelu 2412 - znacznie tańszego pseudo następcy, który nie wspiera aRGB. Wydaje mi się, że Dell wycofał się z rynku grafików. Na swojej stronie nie publikuje danych technicznych większości monitorów >24". Nie ma też możliwości wyszukania monitora po tym czy supportuje aRGB :-( Na infolinii też nie potrafią udzielić odpowiedzi jakie to modele.

Tymczasem najtańsza świetlówka UV to koszt 2.99zł

Cóż, czasem robi się "workaround" ;) I świeci 100Watt żeby dostać 0,01% UV ;)

Korekta: 500W :-D To nie żart :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-11-16 17:30:14
Autor: ń
Monitor BenQ PD2500Q - opinie
Po ile chodzą używane?

-- -- -
U2410 od lat nie jest produkowany.

Data: 2017-11-17 09:40:33
Autor: Stregor
Monitor BenQ PD2500Q - opinie
W dniu 2017-11-16 o 17:30, ń pisze:
Po ile chodzą używane?

-- -- -
U2410 od lat nie jest produkowany.

https://allegro.pl/kategoria/obraz-i-grafika-monitory-257242?string=U2410&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-ele-1-1-1003

P.S. Uwielbiam odpowiadać na Twoje posty, tak się je bezproblemowo cytuje...

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2017-11-17 11:28:39
Autor: Akarm
W dniu 2017-11-17 o 09:40, Stregor pisze:

P.S. Uwielbiam odpowiadać na Twoje posty, tak się je bezproblemowo cytuje...

Jak widać "plują świni w oczy a świnia mówi, że deszcz pada". Ten ń już kilka lat temu napisał, że ma w dupie czytających i ich zasady. Że gardzi dyskutantami, gdyż tylko on sam się liczy. I niestety ma rację, bo swoje zdanie powziął na podstawie tych, którzy z nim dyskutują. Każdy człowiek mający odrobiną szacunku do siebie tego prostaka ignoruje.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Monitor BenQ PD2500Q - opinie