Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany

Data: 2011-05-26 11:13:56
Autor: atna
Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany
Witam,

Monitor CRT Philips Brilliance 107P5, polany wodą (nie powiem, że żona podlewała kwiatki, bo nie mam żony... sama podlałam kwiatka, który chwilowo robił za pacjenta i stał w cieple nad monitorem przez ostatnie trzy dni, o północy wlałam do rośliny pół szklanki przegotowanej wody a ta pociurkała po jednym liściu na monitor...).

Komputer był już wyłączony, monitor miałam za chwilę wyłączyć.

Ile wody poleciało i ile i czy w ogóle coś się do monitora od góry dostało- nie wiem.

Gdy woda leciała, to od razu nacisnęłam guzik wyłączając monitor.

Monitor był gorący, jak zwykle po całodziennej pracy. Wytarłam z wierzchu.

Od tej pory go nie włączałam, więc nie wiem czy działa i jak działa.

Pytanie-
- Czekać aż sam wyschnie, jeśli woda dostała się do środka? Jak długo?
- Rozebrać i sprawdzić czy suchy i ewentualnie co zamoczone?
- Próbować włączyć na ryzyk fizyk?
- Jeśli "coś" nie będzie działało, to czy sama mogę dojść co, czy może istnieją jeszcze jakieś serwisy, które grubasami się zajmują?
- Czy mam szansę w ostateczności gdzieś jeszcze kupić NOWEGO grubasa, najlepiej podobny model?

Dodam, że na monitorze mi zależy. Na tych LCD ledwie co widzę i szybko meczą mi wzrok, jedynie grubasy mi odpowiadają (oczywiście przy częstotliwości odświeżania min 100 Hz)  a ten mój szczególnie.

.... mam nadzieję, ze choć zielony pacjent wyzdrowieje...

.... możecie się śmiać ile wlezie, bom zasłużyła :)))))))

Pozdrawiam, Ania

Data: 2011-05-26 11:25:57
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 26 May 2011 11:13:56 +0200, atna napisał(a):

- Czekać aż sam wyschnie, jeśli woda dostała się do środka? Jak długo?
- Rozebrać i sprawdzić czy suchy i ewentualnie co zamoczone?

Ja bym poczekał ze dwie doby, ostatnio ciepło jest. Można też na słońcu i
przewiewie postawić jak masz balkon. Rozbierać bym nie rozbierał bo trudno
jest a pożytek żaden. No, a po tych dwóch dniach trzeba niestety włączyć :)
i sprawdzić czy działa.
--
Jacek

Data: 2011-05-26 11:34:31
Autor: atna

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:wh6wum33xxo4$.7c0omswjctzt$.dlg40tude.net...
[...]

Dziękuję, tak zrobię. Mogę nad nim nawet z suszarką postać od czasu do czasu :)
Ostatni punkt będzie najtrudniejszy. Chyba nacisnę guzik i ucieknę z pokoju na parę minut a potem wrzucę kota na zwiady :D

Pozdrawiam, A.

Data: 2011-05-26 12:30:55
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "atna" <atna6@wp.pl> napisał w wiadomości news:4dde1eb5$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

Ostatni punkt będzie najtrudniejszy. Chyba nacisnę guzik i ucieknę z pokoju na parę minut a potem wrzucę kota na zwiady :D

A wiesz, ile to więzienia za takie znęcanie sie - jest :):).

Artur(m)

Data: 2011-05-26 11:33:56
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Jak już ktoś napisał, odczekać z dwie doby i włączyć.

Odnośnie LCD - IMHO trochę niezrozumiała opinia, jeżeli mogę zrozumieć większość monitorów typu FullHD z przekątną niewiele większą od 20", to warto wspomnieć, że to nie jedyny wybór.

1680x1050 (16/10) i np 22" daje już wyraźnie większe piksele (aczkolwiek wszysto co <> od 16/9 jest trudno dostępne i nieco droższe) ale moim zdaniem warto, dla wygody pracy.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-26 11:50:41
Autor: atna

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisał w wiadomości news:irl6t1$kdo$1news.onet.pl...

[...]

Być może opinia błędna, oparta na tym co widziałam ok 2 lat temu, gdy kupowałam tego Philipsa (już wtedy było trudno o nowe CRT).
Dostałam do wyboru różne płaskie- gdy zmieniałam rozdzielczość/wielkosć czcionki, ikonek, to obraz robił się nieprzyjemny dla oczu. Po drugie - kolory zależą od kąta patrzenia.
Mój grubas ma 17 cali i ewentualny LCD chciałabym mniej więcej tej samej wielkości.
Cena również mnie ogranicza, z pewnością są super LCD, ale takich nawet nie biorę pod uwagę ze względu na cenę (wtedy, gdy kupowałam, to poniżej 1000zł miały te wady, o których wyżej napisałam).

Chwilę pracuję na lapku i oczy mnie bolą i widzę wszystko jak przez "opadający śnieg", pracuję przy grubasie i nie mam aż takich problemów.

Pozdrawiam, Ania.

Data: 2011-05-26 12:37:38
Autor: Rafał Łukawski
[...]

LCD Generalnie kupuje się pod *konkretną* rozdzielczość. To jest cecha szczególna i szybko się to nie zmieni. Tylko w natywnej rozdzielczości lub odpowiednio 2 krotnie mniejszej obraz będzie ostry.

Być może na laptopie masz ustawioną niestandardową rozdzielczość i stąd te problemy. Obecnie ten temat załatwia się nie przez zmianę rozdzielczości ekrany, ale np. zmianę wielkości czcionek w systemie.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-26 12:41:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 26 May 2011 11:50:41 +0200, atna napisał(a):

[...]

Ha, ja też lubię CRT... Mam 21" NEC FE1250, potwornie wielki klocek, ledwo
go unieść jestem w stanie ale obraz żyleta i doprawdy nie wiem co zrobię
jak zakończy żywot :)
--
Jacek

Data: 2011-05-26 13:45:55
Autor: Przemysław Ryk
[...]

To już mocno zależy od rodzaju matrycy. Najtańsze LCD, na matrycach TN tak
akurat mają - lekko ruszysz głową i kolory idą w cholerę.

[...]

Tak to już jest - za porządnego LCD wybulić niestety trzeba dość sporo. Z
drugiej strony - oczy masz tylko jedne. Bardzo przyzwoity 22" EIZO to około
2 tysięcy.

Chwilę pracuję na lapku i oczy mnie bolą i widzę wszystko jak przez "opadający śnieg", pracuję przy grubasie i nie mam aż takich problemów.

W lapku raczej nie będziesz mieć dobrej matrycy. Dodatkowo jak sobie
ustawisz rozdzielczość inną niż naturalna, to jest jeszcze gorzej.

[ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że       ]
[ zawsze taka była.                                           (Sean Combs) ]

Data: 2011-05-26 14:09:21
Autor: =Marcos=
[...]

Monitor LCD kupuje się pod konkretną rozdzielczość i przy takiej rozdzielczości powinien wyglądać bardzo dobrze. Dla mnie pierwszy tydzień na LCD był ciężki, męczył oczy, ale od tamtego czasu jest super. Trzeba poszukać przed zakupem i kupić taki monitor, w którym rozmiar piksela jest "odpowiedni" dla oczu (ja np. pracując przy grafice dobrze się czuję z dużym pikselem, czyli mniejsza rozdzielczość na większym rozmiarze monitora). To tak na przyszłość, jeśli jednak kiedyś "grubas" padnie ;)

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-05-26 19:59:17
Autor: animka
W dniu 2011-05-26 14:09, =Marcos= pisze:
[...]

Przy każdej rozdzielczości możesz sobie ustawić rozmiar czcionki, powiększyć ją.

--
animka

Data: 2011-05-27 12:52:13
Autor: atna
Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany
Wytrzymałam półtora doby. Przed chwilą włączyłam. DZIAŁA!!!
uff... tylko czemu mi tak serducho kołacze i żołądek pod gardłem czuję :)))
Mniejsza z tym, jeśli teraz zemdleję, to już tylko z ulgi, że wszystko w porządku.

Dziękuję za wszystkie rady i sugestie.
Z czasem i mnie LCD czeka, więc bardzo się przydadzą.

Pozdrawiam, A.

Data: 2011-05-27 14:39:07
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany
Dnia Fri, 27 May 2011 12:52:13 +0200, atna napisał(a):

DZIAŁA!!!

:)
--
Jacek

Data: 2011-05-28 03:19:58
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Monitor CRT Philips Brilliance 107P5 - zalany
Powitanko,

Wytrzymałam półtora doby. Przed chwilą włączyłam. DZIAŁA!!!

Bo on dobrze wie, ze jakby nie zadzialal, to wyladowalby na wysypisku, a Atna za marne 40zl kupilaby nastepce w serwisie aukcyjnym;-)

uff... tylko czemu mi tak serducho kołacze i żołądek pod gardłem czuję :)))

Ojtam-ojtam, jakby zaczal odtwarzac dolby surround, znaczy sie wykonal spektakl swietlno-muzyczny w postaci iskier i huku, to rzeczywiscie serducho moze przyspieszyc;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa