Monitor Dell P2214 dziwne kolory

Data: 2014-03-26 10:48:32
Autor: G Nowak
Monitor Dell P2214 dziwne kolory
Witam,

Kupilem (przez internet) monitor dell P2214H. Decyzje podjalem bazujac na jego parametrach zblizonych do juz uzywanego U2311H, ale kiedy podlaczylem nowy nabytek obraz okazal sie szaro-niebiesko-zielony, o niezwykle niskim kontrascie, niczym nie przypominajacy nawet obrazu produkowanego przez podlego laptopa sprzed dekady.

Czy wszsytkie nowe monitory (a przynajmniej wszystkie Delle) na LEDach maja takie trupie kolory, czy jakosc spcecjalnie dostala zdegradowana w ramach zachety do zakupu serii ultrasharp? Ktos to juz przerobil? Watpie zeby jakas macalnia w mojej okolicy miala wystawione takie sztuki.

Z gory dziekuje za opinie.

--
Pozdr

Data: 2014-03-26 15:39:21
Autor: fifak
W dniu 2014-03-26 11:48, G Nowak pisze:
Witam,

Kupilem (przez internet) monitor dell P2214H.

nowy ? używany?

[...]

dziwne wręcz niemożliwe

-- -

Data: 2014-03-26 15:20:58
Autor: G Nowak
On 26/03/2014 14:39, fifak wrote:
W dniu 2014-03-26 11:48, G Nowak pisze:
Witam,

Kupilem (przez internet) monitor dell P2214H.

nowy ? używany?

nowy

[...]

sam bym nie uwierzyl gdybym nie zobaczyl, ale juz mialem okazje pogadac z kims, kto kupil 2 cale mniejszy z tej samej serii i zdaje sie potwierdzac moje odczucia (kupil w innym kraju wiec szansa pochodzenia z tej samej trafionej serii dosc mala).

-- -
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

jakiegos g.... Ci sie przykleilo ;-)

--
Pozdr

Data: 2014-03-26 17:24:50
Autor: fifak
Monitor Dell P2214 dziwne kolory

nowy

no to odpada teoria o podmianie matrycy

a jak podłączony? Displayport?

[...]

przymierzałem i widziałem wersję 24" i  była bardzo dobra, ostatecznie oszczędziłem 200zł i kupiłem 24" IPS LG - jestem zadowolony

Data: 2014-03-26 19:28:27
Autor: G Nowak
On 26/03/2014 16:24, fifak wrote:

nowy

no to odpada teoria o podmianie matrycy

a jak podłączony? Displayport?

prez SCART. nie, czekaj, to sie zwie DP, nawet daja kabel... ;-)

[...]

widziales 24'' P czy U? mam pewne podejrzenia. moj znajomy ma 24'' U, wydaje sie przypominac "stare" U.

--
Pozdr

Data: 2014-03-26 21:37:54
Autor: Irokez
[...]

Mam w robocie Della 22 cale ale symbolu nie pomnę.
Produkuje to obraz nędzy i rozpaczy, niektórych odcieni w ogóle nie produkuje na ekranie i wracając do domu nagle widzę że ta strona/obrazek ma coś w taki fajny odcień delikatny.

No cóż, coś koło 5-6 stów kosztuje i tak wygląda.

Ale nie wszystkim to przeszkadza więc nie ma problemu.

Pozdrawiam

PS. w domu mam Eizo S2231W.

--
Irokez

Data: 2014-03-28 21:27:44
Autor: LPPL
Monitor Dell P2214 dziwne kolory

Użytkownik "Irokez"

[...]

Jeżdziłem służbowym renault i fiatem (nie mam pamięci do cyferek) i były to toczydełka. Odpalały bo musiały i jeżdziły bo jeździły - ot takie połączenie cuda techniki z motopapą strażacką.
Ale kiedy wracam do domu, nagle dostrzegałem, że jazda potrafi dostarczać przyjemności (mimo, a może przede wszystkim z powodu napędu nieprzednoosiowego i trochę innej tzw. kultury pracy silnika)

No cóż, coś koło 5-6 stów kosztuje i tak wygląda.

Brawo, doszliśmy (prawie) jednocześnie do wniosku, że cena ma zwykle związek z jakością, a co za tym idzie - funkcjonalnością i komfortem, heh.

> Ale nie wszystkim to przeszkadza więc nie ma problemu

LPPL
Obiema recyma

Pozdrawiam

PS. w domu mam Eizo S2231W.

PS
Taaa, normalnie głupio byłoby się chwalić, ale sam zacząłeś...
Więc patrzę tak sobie przez okno a tam stoi leciwe, ale jednak BMW 316.

Pozdrawiam;)))

--
LPPL

Data: 2014-03-29 18:55:30
Autor: borsuk
W dniu 2014-03-28 21:27, LPPL pisze:

Taaa, normalnie głupio byłoby się chwalić, ale sam zacząłeś...
Więc patrzę tak sobie przez okno a tam stoi leciwe, ale jednak BMW 316.
no i kolor ma na pewno dużo ładniejszy :)

Data: 2014-03-29 20:55:59
Autor: LPPL
Monitor Dell P2214 dziwne kolory

Użytkownik "borsuk"
W dniu 2014-03-28 21:27, LPPL pisze:

Taaa, normalnie głupio byłoby się chwalić, ale sam zacząłeś...
Więc patrzę tak sobie przez okno a tam stoi leciwe, ale jednak BMW 316.

no i kolor ma na pewno dużo ładniejszy :)

Niestety,  bo podobno czarny (ale również biały) to nie kolor. Tak przynamniej twierdzą niektórzy sprzedawcy telewizorów i monitorów;)

--
LPPL

Data: 2014-03-30 11:16:40
Autor: G Nowak
Monitor Dell P2214 dziwne kolory
On 29/03/2014 19:55, LPPL wrote:

Użytkownik "borsuk"
[...]

Tak? A pytales sie ich czemu monitor/tv z white-led swieci na niebiesko? ;-)

Data: 2014-03-30 12:20:34
Autor: zil0g
Monitor Dell P2214 dziwne kolory
*Irokez* wdusil[a] knefle:

No cóż, coś koło 5-6 stów kosztuje i tak wygląda.
Ale nie wszystkim to przeszkadza więc nie ma problemu.

No nie do konca, bo do laptopow tez wsadzaja tak gowniane matryce ze nawet
powerstripem nie da sie tego ogladac. I to niezaleznie od ceny.

Data: 2014-03-30 12:35:28
Autor: Irokez
Monitor Dell P2214 dziwne kolory
W dniu 2014-03-30 12:20, zil0g pisze:
*Irokez* wdusil[a] knefle:

[...]

Po prostu wszyscy stwierdzili że laptop nie nadaje się do prac graficznych i/lub liczba ewentualnie chętnych do takiej pracy to 0,0000000001%
I mieli rację.
Chcesz porządny obraz podłącz porządny monitor. Bo nawet jakby ten 15 cala dali porządny zwiększając cenę końcową o 2000PLN to i tak się takie coś nie nadaje do prac graficznych. A oglądnąć zdjęcia cioci na imieninach to nikt nie będzie sobie głowy zawracał jakąś tam głębią kolorów itp. Do neta i grania się nadaje to tanie guano co pakują obecnie. Więc w tych drogich płacisz za procka i7, magnezową obudowę i inne bajery a ekran? no wyświetla.

Irokez

Data: 2014-03-30 13:28:02
Autor: zil0g
[...]

Mie pisalem o dedykowanych zastosowaniach, tylko o klasie 'domowej'.
A procucenci oszczedzaja juz tak perfidnie ze montuja gorszej klasy
matryce niz np 8lat temu w monitorach i laptopach ze sredniej ceny.
I zeby nie bylo, nie jestem zlotooki, wiec jesli to zauwazam to juz
musi byc dramat.

Data: 2014-03-30 18:22:15
Autor: Irokez
W dniu 2014-03-30 13:28, zil0g pisze:
[...]

W klasie "domowej" jest różnica jak widzę w zależności od ceny oraz producenta.
W tanim jak barszcz Lenovo B570 jaki kupiłem 2 lata temu matryca jest tak gówniana że żal patrzeć. Ale mi ten laptop na wyjazdy od czasu do czasu potrzebny i do auta się podpiąć. Jakbym miał siedzieć na co dzień to kupiłbym co innego. Ale szkoda mi było tysiąca więcej. Ehh rozpieściło mnie stare dobre CRT od NEC'a przy którym aż 9 lat pracowałem zanim nie pojawiły się akceptowalne LCD'ki. A podobnie jak Ty to ująłeś "złotooki" to ja też nie jestem. Po prostu człowiek się przyzwyczaja.

Irokez

Data: 2014-03-30 20:08:58
Autor: zil0g
[...]

Porownalem wlasnie HP ProoBook 4730s (2lata, matowa) za 2500zl z Lenovo G710
za 2000zl (nowy, blyszczaca). W tym drugim wg. mnie matryca jest rewelacyjna,
i zwykle zdjecia i stronki wygladaja calkiem niezle. W 4730s kolory i czern
sa tak gowniane, ze 8-letni 17" tani biurowy hjundaj deklasuje go pod kazdym
wzgledem. Co dziwne starsze modele 4720s i 4710s mialy zauwazalnie lepsze.
Czyli zwyczajnie przyoszczedzili badziewiarze na jednym z wazniejszych elementow.

Monitor Dell P2214 dziwne kolory