Monitor Dell U2515H problem z podłączeniem

Data: 2015-07-31 20:20:03
Autor: Tom
Monitor Dell U2515H problem z podłączeniem

Komputer służy do składu i montaży w drukarni. Jakieś inne propozycje?

możesz pobawić się programem CRU i być może uda się uzyskać natywną ale w 30Hz...

Data: 2015-07-31 20:28:35
Autor: z
W dniu 2015-07-31 o 20:20, Tom pisze:
możesz pobawić się programem CRU i być może uda się uzyskać natywną ale
w 30Hz...

Nie dopisałem ważnej informacji: WinXP :-(

Data: 2015-07-31 23:47:56
Autor: maX

Użytkownik "Tom" <Tom666@gmail.com> napisał w wiadomości news:55bbbc50$0$8376$65785112news.neostrada.pl...

Komputer służy do składu i montaży w drukarni. Jakieś inne propozycje?

możesz pobawić się programem CRU i być może uda się uzyskać natywną ale w 30Hz...

Albo spróbować przełączyć na 16-bit kolor (choć traci się wtedy część zalet IPS), choc to może też być kwestia zbyt słabego kabla.
Ale najprościej wymienić kartę graficzną na taką z HDMI.

Data: 2015-08-01 07:39:37
Autor: z
W dniu 2015-07-31 o 23:47, maX pisze:
Albo spróbować przełączyć na 16-bit kolor (choć traci się wtedy część
zalet IPS),

próbowałem

  choc to może też być kwestia zbyt słabego kabla.
Ale najprościej wymienić kartę graficzną na taką z HDMI.

Załóżmy że wydam 350 zł na taką nową kartę to czy będzie poprawnie działać z XP (sterowniki)?
CRU podobno działa na Vista i nowszych.

Karta graficzna ma wyjście HDMI.
Próbowałem dwoma różnymi kablami.
Raz bezpośrednio po HDMI.
Dwa DVI->HDMI
Efekt jest ciągle ten sam. Niby pojawia się na liście wyboru 2560x1440 ale monitor twierdzi że tego nie dostaje i prosi o "2560x1440 60Hz"
Działa rozdzielczość o jeden stopień mniejsza ale oczywiście wygląda to źle :-(
XP wali errorem przy próbie instalacji sterownika monitora z CD.

W planach mam jeszcze test na nowszym (7-10) świeżym systemie.
W mordę...

PS. A mogłem nie wydziwiać i kupić tańszy sprawdzony model :-)

Data: 2015-08-01 12:59:45
Autor: maX

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:55bc5b9d$0$8390$65785112news.neostrada.pl...

 choc to może też być kwestia zbyt słabego kabla.
Ale najprościej wymienić kartę graficzną na taką z HDMI.

Załóżmy że wydam 350 zł na taką nową kartę to czy będzie poprawnie działać z XP (sterowniki)?

Za 350 zł to będzie już karta z DP.

[...]

Napisz do supportu Della że masz taki problem. Zakładając że nie chodzi o jakąś "niekompatybilność" monitora akurat z tą kartą być może problemem jest zbyt stara wersja HDMI na tym Radeonie 4300. Może nowsza (ale nadal budżetowa, najlepiej od nVidii) karta, z nowszą wersją HDMI, już by nie sprawiała problemów.

XP wali errorem przy próbie instalacji sterownika monitora z CD.

"Sterownik" do monitora to tylko plik *.inf (czysto tekstowy) z dopuszczalnymi parametrami. Jeśli instalator nie chce się uruchomić (może faktycznie wymaga od Visty wzwyż) to możesz sam spróbować odnaleźć ten plik i ręcznie go zainstalować (w menedżerze urządzeń).

W planach mam jeszcze test na nowszym (7-10) świeżym systemie.

Nie masz możliwości podłączenia tego monitora do innego komutera, z inną kartą graficzną lub innym windowsem?

Data: 2015-08-01 13:07:56
Autor: maX
Monitor Dell U2515H problem z podłączeniem
A co na temat tego monitora podaje AIDA64? Powinna wyświetlić listę dopuszczalnych, wynegocjowanych rozdzielczości.
Kiedyś dawno temu miałem podobny problem to uruchomiłem Powerstrip i już na starcie ten program zaproponował rozszerzenie listy rozdzielczości bo była "ograniczona". I to wystarczyło, bez żadnego grzebania w opcjach monitor wyświetlił maksymalną rozdzielczość / częstotliwość.

Data: 2015-08-01 14:29:11
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 01 Aug 2015 07:39:37 +0200, z napisał(a):

[...]

Hdmi dopiero od wersji 1.4 obsługuje rozdzielczości wyższe niż 1920x1200.
Mam stosunkowo niestarego HD290x i sporo starszego Dell-a U2711. Oba mają
tylko HDMI 1.3. Po DP lub DVI bez problemów idzie 2560. Przejściówki DVI-DP
raczej nie kupisz (przynajmniej ja o takowej nie słyszałem). Pozostaje
karta z wyjściem DP.

Data: 2015-08-01 14:44:17
Autor: Leszek K.
[...]

Według nvidii ten ns 295 chodzi na xp32

Monitor Dell U2515H problem z podłączeniem