Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy

Data: 2016-02-03 20:44:14
Autor: z
Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy
Wiem że powinienem go już zutylizować ale mam sentyment. (pierwsza moja matryca IPS ;-) )
Na 100% ga¶nie pod¶wietlenie matrycy. Sprawdzałem latark±.
O tyle jest to dziwne że monitor jak się mu uda nagrzać (stukam pukam i czasem pomaga) to ¶wieci pięknie cały dzień do momentu wył±czenia.
Następnego dnia od nowa to samo. Fachowiec sprawdzał luty i wymieniał kondensatory. Nic to nie dało. Wymiana ¶wietlówek podobno nieopłacalna.

Ale on jak się nagrzeje to działa normalnie.
Można co¶ jeszcze pokombinować?

Data: 2016-02-03 21:01:22
Autor: JaNus
Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy
W dniu 2016-02-03 o 20:44, z pisze:

Na 100% gaśnie podświetlenie matrycy.
O tyle jest to dziwne że monitor jak się mu uda nagrzać (stukam pukam i
czasem pomaga) to świeci pięknie cały dzień do momentu wyłączenia.
Następnego dnia od nowa to samo.

Ale on jak się nagrzeje to działa normalnie.
Można coś jeszcze pokombinować?

przed włączeniem wstawić "Na trzy zdrowaśki do piekarnika"?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2016-02-03 21:12:14
Autor: z
Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy
W dniu 2016-02-03 o 21:01, JaNus pisze:

przed wł±czeniem wstawić "Na trzy zdrowa¶ki do piekarnika"?

Czytasz mi w my¶lach. Tylko ja my¶lałem o zamrażarce :-)

Data: 2016-02-04 11:57:09
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy

Powitanko,

Tylko ja my¶lałem o zamrażarce :-)

Zamrazarka prawde powie o zimnych lutach.
Do piekarnika to oczywiscie nie polecam, ale dmuchnac hot-airem na rozne elementy to juz z umiarem mozna. Przetwornica na podswietlenie daje ok. 600V, mozna zmierzyc (ino BHP), bedzie odpowiedz, czy przetwornica, czy "swietlowki". Jesli sa 2 i ciagna z tej samej przetwornicy, to moze ktoras zwiera.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2016-02-14 11:59:24
Autor: Marsjanin
Monitor Gateway 2185W - ga¶nie pod¶wietlenie matrycy
Dnia Thu, 04 Feb 2016 11:57:09 +0100, Pawel \"O'Pajak\" napisał(a):

Zamrazarka prawde powie o zimnych lutach.

A to wykorzystam…

[...]

Jak w końcu załapie to świeci, znaczy – nic nie zwiera.

Jak do tego świeci *ładnie* to obstawiam upalony drucik przy jednej ze świetlówek. Świetlówki są najczęściej cztery, po dwie na każde trafo. Zasilacz (inwerter) zrobiony tak, że przy awarii jednej gasną wszystkie.

Wymiana świetlówek, bądź dolutowanie kabli na ich końcach.

Rozbieranie tego jest najgorsze. Koszt świetlówek (4 szt.) to pewnie poniżej 100 zł. Jak interesuje Cię wymiana bądź lutowanie w Poznaniu (kurier w 2 strony 40 zł), to daj znać na priv, wycenimy w firmie.

PS. Czy to to cacko? http://gg.gg/3z0wc [ProLine News]

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-02-15 13:29:08
Autor: z
W dniu 2016-02-14 o 12:59, Marsjanin pisze:
PS. Czy to to cacko? http://gg.gg/3z0wc [ProLine News]

Piękny. Prawda? :-)

W Lublinie policzyli 80 zł za jedn± ¶wietlówkę x 4.
Dlatego cała ta zabawa przestaje być opłacalna.
Chociaż jak postawiłem sobie dobrego TNa to wolałbym badziewiastego IPSa :-)

Data: 2016-02-15 20:57:04
Autor: Marsjanin
Monitor Gateway 2185W - ga¶nie pod¶wietlenie matrycy
Dnia Mon, 15 Feb 2016 13:29:08 +0100, z napisał(a):

Piękny. Prawda? :-)

A c o tam robi USB, w sumie? Hub aktywny, czy coś więcej?

W Lublinie policzyli 80 zł za jedną świetlówkę x 4.
Dlatego cała ta zabawa przestaje być opłacalna.

Skoro to na pewno nie kondensatory, i raczej nie procesor (skoro obraz jest), to rzeczywiście chyba świetlówki. Zwłaszcza, gdy pomaga pukanie… Weź zbitą (niekoniecznie) matrycę z jakiegoś laptopa ze świetlówką, i podłączaj świetlówkę z niej kolejno zamiast świetlówek monitora. Na zimno. Gdy przy jakiejś będą od razu i długo świeciły świetlówki monitora i matrycy – znaczy, że zdiagnozowałeś i znalazłeś. Robisz iksa i pytasz, kto Ci to rozbierze i dolutuje.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-02-16 17:45:14
Autor: z
Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy
W dniu 2016-02-15 o 21:57, Marsjanin pisze:
A c o tam robi USB, w sumie? Hub aktywny, czy co¶ więcej?

Hub. Znaczy chyba aktywny  :-)

Data: 2016-02-16 16:08:00
Autor: Piotr
Monitor Gateway 2185W - ga¶nie pod¶wietlenie matrycy
Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:56c1c494$0$22830$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Bo w Lublinie wszystko ma ceny z d..   z kosmosu znaczy sie.
Może bardziej opłacić się wysłanie do serwisu w Katowicach, W-wie czy Gdańsku
bo wyjdzie znacznie taniej nawet z kosztami kuriera w dwie strony.

p.s.
poszukałbym firmy (choćby przez Allegro), która oferuje same ¶wietlówki.
Często za wymianę doliczaj± niedużo.
A kuriera znajdziesz poniżej 20zł w jedn± stronę.

Monitor Gateway 2185W - gaśnie podświetlenie matrycy