Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?

Data: 2017-03-27 08:15:45
Autor: Swift
Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
Pytam, ponieważ dalej używam wysłużonego Samsunga (CRT).. Czy w przypadku monitora LCD 20 calowego o klasycznych proporcjach 4:3, różnica między rozdzielczością poziomą między 1400 a 1600, czyni w praktyce dużą zauważalną różnicę ? Pomijając rzecz jasna wpływ jakości karty czy rodzaju połączenia VGA, DVI itd.

Data: 2017-03-27 19:03:55
Autor: ąćęłńóśźż
Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
No jest różnica, miałem Della 1600x1200 IPS i to był (nadal jest, choć zmieniłem na 1920x1200 dla wygodniejszego oglądania zdjęć 3:2) bardzo dobry monitor 4:3 (był jeszcze podobny, o cal większy Samsung 1600x1200)
Wystarczy policzyć:
1,4 x 1,05 = 1,47 MPix
1,6 x 1,2  = 1,92 MPix (+ 30% liczby pikseli).

Dla niektórych monitorów jakość połączenia (jakość kabla, rodzaj wejścia) ma wielkie znaczenie.

-- -- -

Data: 2017-03-27 19:05:25
Autor: Maciek
W dniu 2017-03-27 o 17:15, Swift pisze:
[...]
Policz sobie. Ja mam jeszcze stary monitor 19" z rozdzielczością
1280x1024 (około 375x300mm) i jest to dla mnie rozdzielczość komfortowa.
Rozmiar piksela to około 0.3mm. Przy przekątnej o cal większej pewnie
będziesz miał piksel 0.3mm przy rozdzielczości 1400 i 0.25 przy 1600.
Różnica 20%, więc może być mniej komfortowo z czytaniem tekstu, ale
wiele zależy od Twojego wzroku. Niektórzy lubią FullHD na laptopie
15.6", ja dziękuję :-)

Maciek

Data: 2017-03-27 19:11:27
Autor: ąćęłńóśźż
Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
To jeszcze 5:4 :-))

-- -- -
Ja mam jeszcze stary monitor 19" z rozdzielczością 1280x1024

Data: 2017-03-27 19:18:22
Autor: Maciek
Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
W dniu 2017-03-27 o 19:11, ąćęłńóśźż pisze:
To jeszcze 5:4 :-))
Zasada ta sama - liczy się rozmiar piksela, DPI, czy co tam ktoś chce
sobie policzyć :-)

Maciek

Data: 2017-03-27 21:14:32
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-03-27 o 19:05, Maciek pisze:
[...]

Szuka 21cali 1600x1200 i wielkość piksela ma identyczną jak
w 19 lcd.

Pozdrawiam

Data: 2017-03-27 19:27:23
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 27 Mar 2017 08:15:45 -0700 (PDT), Swift napisał(a):

[...]

Sam mam podobny problem. Wypatrzyłem takie coś:
http://allegro.pl/i6463645768.html
i się zastanawiam czy to by był dobry wybór. Może lepszym wyborem byłby
większy rozmiar, powiedzmy 22 lub 24"?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-03-27 20:23:08
Autor: ąćęłńóśźż
Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
Na matrycy PVA? Nie chcesz IPS od NEC-a?
NEC-a szukaj serii UX (końcówka nr modelu).
Wiekszy ekran to m.in. sporo większe zużycie energii.

-- -- -
Wypatrzyłem takie coś i się zastanawiam czy to by był dobry wybór.

Data: 2017-03-27 22:26:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 27 Mar 2017 20:23:08 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

[...]

Primo nie ma na Allegro, secundo PVA tylko trochę gorsza (?) od IPS a
dużo IMO lepsza od TN. Ale jeszcze będę patrzył, nie pali się.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-03-27 20:35:31
Autor: Irokez
[...]

Popatrz i oceń.
Ja mam 1680x1050 22 cale (Eizo S2231W) i jest dla mnie idealny stosunek pixeli do przekątnej.

--
Irokez

Data: 2017-03-27 22:26:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 27 Mar 2017 20:35:31 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Dzięki za podpowiedź, przyjrzę się.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-03-27 22:29:35
Autor: Sebastian Biały
On 3/27/2017 5:15 PM, Swift wrote:
> [...]
>, różnica między rozdzielczością poziomą między 1400 a 1600, czyni w praktyce dużą zauważalną różnicę ?

A co na nim robisz? Ja na ten przykład jak programuje to oddał bym wiele za dodatkowe 200 px bo się mieści więcej narzędzi. Jak ktoś ogląda facebooka to nie ma znaczenia.

Data: 2017-03-27 14:15:55
Autor: Swift
W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 22:29:37 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

A co na nim robisz? Ja na ten przykład jak programuje to oddał bym wiele za dodatkowe 200 px bo się mieści więcej narzędzi. Jak ktoś ogląda facebooka to nie ma znaczenia.

Nie gram, obywam się bez FB, TT i podobnych. Sporo piszę i obrabiam tekstu, plus prosty CAD oraz wstawanie i tworzenie tworzenie dość prostej grafiki. Plus oczywiście Internet.

Data: 2017-03-28 19:52:06
Autor: Sebastian Biały
On 3/27/2017 11:15 PM, Swift wrote:
[...]

Więc *raczej* przyda się 200px wiecej w poziomie. Róznice poczulem kiedyś jak korzystałem z 2 identycznych laptopów, jeden 1280 a drugi 1400. Niby nic, 120px ale jednak ... warto było dopłacić 100zł.

Data: 2017-03-28 14:18:29
Autor: Swift
Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
Dzięki.

Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?