Monitor LCD - poza cz굴otliwo¶ci±

Data: 2012-10-22 17:24:40
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor LCD - poza cz굴otliwo¶ci±
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robi蠼le, co mam zrobi䪠¿eby by³o dobrze?

IMO tradycyjne biosy pracujÄ… w standardzie VGA ktĂłry kaĹĽdy monitor powinien
obsłużyć bez gadania. Może coś jest namieszane w biosie, spróbuj ustawić
wartości default.
--
Jacek

Data: 2012-10-22 21:24:27
Autor: Adam
Monitor LCD - poza cz굴otliwo¶ci±
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robič Ľle, co mam
[...]

BIOS "nie widzi" wprost karty VGA.
Raczej nic do niej nie ma, może oprócz wyłączenia wbudowanej w mobo czy kolejności startu wbudowana/AGP/PCI, albo przydziału pamięci RAM.

Tu raczej występuje niedogadanie się na poziomie VESA, aczkolwiek głowy bym za to nie dał ;)

Czy płyta główna przypadkiem nie ma "na pokładzie" jakiejś grafiki?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-22 23:04:30
Autor: atna
Monitor LCD - poza częstotliwością

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:50859D6B.9080604poczta.onet.pl...
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robiÄ™ Ĺşle, co mam
zrobić żeby było dobrze?

[...]

Asus P4P800 Deluxe :)))

Bios niedawno uaktualniony do najnowszego jaki był dostępny. Ustawienia w nim są prawie domyślne. RAID wyłączyłam, bo mieszał itp.

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-23 09:14:36
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
Dnia Mon, 22 Oct 2012 23:04:30 +0200, atna napisał(a):

Asus P4P800 Deluxe :)))

Bios niedawno uaktualniony do najnowszego jaki był

Dziwne to wszystko. Widziało się nieco ale jeszcze mi się nie trafiło żeby
jaki¶ monitor nie chciał wystartować już na wstępie. Z mojej praktyki
wynika że kable z zł±czami D-sub stosowane do monitorów maj± standard
traktowany dosyć luĽno, zarówno te odł±czalne jak i doł±czone na stałe. Ja
bym zrobił przeglad szuflad u kolegów czy nie maj± jakich¶ kabli
monitorowych i na nich popróbował. Pomysł z zamalowaniem pinów też mi się
podoba. Napisz tu komiecznie je¶li ci się uda zwalczyć problem :)
--
Jacek

Data: 2012-10-23 09:58:27
Autor: miab
[...]

A mi się zdarzyło w monitorze który miał wej¶cie analogowe i cyfrowe i trzeba było odpowiednim naduszeniem przycisków wybrać na którym wej¶ciu ma oczekiwać sygnału.

miab

Data: 2012-10-23 10:24:07
Autor: Piotr Rezmer
miab pisze:

A mi się zdarzyło w monitorze który miał wej¶cie analogowe i cyfrowe i
trzeba było odpowiednim naduszeniem przycisków wybrać na którym wej¶ciu
ma oczekiwać sygnału.

Mój gateway 2485 też ma mnóstwo wej¶ć: (DSUB,DVI,Composite,Component1,Component2, S-Video). Zanim przeskanuje (przy bootowaniu) wszystkie porty, do głosu dochodzi Windows i zaczyna rz±dzić.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-23 11:19:08
Autor: atna
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7g3vq8u12dpw.1h5f6zc4f7wop$.dlg40tude.net...
[...]

Ja się na tym nie znam, ale też mi się wydaje dziwne. Co jak co, ale każdy komputer powinien umieć się dogadać z każdym monitorem. Przynajmniej tak mi się wydawało do czasu moich problemów :S

Przegl±daj±c czelu¶ci internetu, trafiłam na taki temat -

Troszkę trudno mi się połapać czy problem podobny do mojego czy nie, ale uderzyła mnie nazwa karty graficznej... zbieżno¶ć z moj± przypadkowa czy nie, hmm...

Poza tym monitor też jaki¶ Belinea.

Trochę chaotycznie opisany problem, ale chyba też z opisu wynika, że czarno na ekranie i komunikaty "poza częstotliwo¶ci±" było jeszcze przed uruchomieniem Windowsa.

Nie wiem co my¶leć, albo kupię tani± graficzn± na Allegro, albo... kupię na raty nowy komputer.
Chciałabym tylko jak±¶ dobr± płytę główn± dobrać, tak± z lepszych ze ¶redniej półki (tak± jaka moja była gdy j± w 2003 roku kupowałam) i chyba pozostałabym przy Asusie - przez 9 lat mnie nie zawiódł ;)
Może problemy z monitorem, to znak, że już pora pomy¶leć o większej rewolucji.
Najłatwiej byłoby mi kupić jakiego¶ gotowca np. w Komputroniku, tylko że chciałabym być zadowolona z komputera przez kolejne +/-  dziwięć lat, bo nie lubię zmian. Ewentualnie od czasu do czasu co¶ dodać do konfiguracji ale nie być zmuszon± zmieniać np. padniętej płytę główn±. Lepiej więc chyba samemu dobierać czę¶ci.
Tylko, że z nowym sprzętem jestem całkiem nie na bież±co a ofert jest mnóstwo :( Pora się na nowo doszkolić.

To tak na marginesie.

Spróbuję zapaćkać lakierem piny :)

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-23 14:52:04
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
Dnia Tue, 23 Oct 2012 11:19:08 +0200, atna napisał(a):

(ciach…)
NajĹ‚atwiej byĹ‚oby mi kupić jakiegoĹ› gotowca np. w Komputroniku, tylko ĹĽe chciaĹ‚abym być zadowolona z komputera przez kolejne +/-  dziwięć lat, bo nie lubiÄ™ zmian. Ewentualnie od czasu do czasu coĹ› dodać do konfiguracji ale nie być zmuszonÄ… zmieniać np. padniÄ™tej pĹ‚ytÄ™ gĹ‚ĂłwnÄ…. Lepiej wiÄ™c chyba samemu dobierać części.

Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
takie porady zabierać. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Na sĹ‚oĹ„cu jest rzeczywiĹ›cie mniej cienia… wiesz?                         ]

Data: 2012-10-23 15:56:33
Autor: atna

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:ezpegbiwslds$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Dnia Tue, 23 Oct 2012 11:19:08 +0200, atna napisał(a):

(ciach…)
Najłatwiej byłoby mi kupić jakiegoś gotowca np. w Komputroniku, tylko że
chciaĹ‚abym być zadowolona z komputera przez kolejne +/-  dziwięć lat, bo nie
lubię zmian. Ewentualnie od czasu do czasu coś dodać do konfiguracji ale nie
być zmuszoną zmieniać np. padniętej płytę główną. Lepiej więc chyba samemu
dobierać części.

Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
takie porady zabierać. :)

To taki temat poboczny w tym wątku, więc ogólnie odpowiem.
Do czego? Do wszystkiego po trochu, ale z umiarem ;)

Najważniejsza dla mnie to chyba płyta główna, żeby komp długo sprawował się dobrze. Stabilna z możliwościami rozbudowy na przyszłość. Nie zamierzam niczego podkręcać.

Szybkość - nie ślimak ale też nie gepard ;)

Stawiam na stabilność i żeby był w miarę nowoczesny przez około 3 lata (tak jak był mój obecny staruszek - przez trzy lata nie musiałam się wstydzić konfiguracji ;) ) a po trzech latach, żeby jeszcze wiernie mi służył przez kolejne 5 lat powiedzmy i żeby sobie radził w miarę dobrze ze wszystkim do czego zechcę go wykorzystać.
Fajnie by było gdyby strawił moją starą drukarkę i stary skaner ;)

Nie będę oszczędzała na dwóch rzeczach - na płycie głównej i procesorze (w granicach rozsądku). Płyta nie musi mieć grafiki wbudowanej, ale niech ma dwa wejścia osobne dla myszy i dla klawiatury :)) W ogóle niech ma wszelkie potrzebne dziury w odpowiednich miejscach, żebym mogła podłaczyć co mi się zamarzy z tyłu kompa i jeszcze od czasu do czasu z przodu co nieco ;)
Kartę graficzną wolę osobną, ale wystarczy mi śrenia.

(jak znam siebie, to płyta główna nadal będzie zwała się Asus a karta grafiki Ati Radeon a pamięci Kingston a dysk WD a nagrywarka DVD - LG - bo tak mam teraz i nie jest źle).

To tak na marginesie.

Gdy przed laty chciałam kupić komputer, to śledziłam wszelkie testy w różnych magazynach komputerowych i się nieźle w końcu wyszkoliłam.
Zrobiłam spis tego co mój komp ma mieć w środku, poszłam do sklepu, dałam listę, pokazali mi obudowy do wyboru a na drugi dzień zgłosiłam się po odbiór komputerka - sama bałam się go składać.
Sama już potem tylko wgrywałam system, sterowniki, konfigurowałam.
Z czasem dołożyłam mu pamięci, musiałam zmienić zasilacz, bo po kilku latach padł. Dodałam wentylator. Dodałam drugi dysk i dobrze, bo stary też w końcu po 7 latach padł, na szczęście najważniejsze dane miałam na tym drugim.

Teraz się waham - dodawać jeszcze coś do staruszka, tzn. zmienić kartę graficzną, czy już sobie z nim dać spokój całkiem.
Płyta główna dobra, ale lata ma, w każdej chwili może paść, sama nie wiem. Pamięć zaczyna szwankować.

Miało być krótko i tylko na marginesie :)))

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-23 16:52:04
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 23 Oct 2012 15:56:33 +0200, atna napisał(a):

Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
takie porady zabierać. :)

To taki temat poboczny w tym w±tku, więc ogólnie odpowiem.
Do czego? Do wszystkiego po trochu, ale z umiarem ;)

To ci powiem co ja sobie ostatnio zmajstrowałem :) Miałem Gigabyte GA-7N400
z Bartonem 2800+ i Radeonem 9550. IMO całkiem niezłe, ale opchn±łem.
Postanowiłem i¶ć z duchem czasu i fundn±łem sobie Asrocka G41C-GS (80zł) z
C2D Intela E7500 (150zł) oraz co najważniejsze dyskiem SSD 64GB (180zł), do
tego ładniutka obudowa mATX, stary zasilacz 350W z wiatrakiem u dołu i za
25zł duży radiator z heatpipami do procka. Bez wentylatora a wystarcza
nawet w 100% stresie. Skutek taki że winda się uruchamia 16 sek a kompek
cichutki że hej.
Płyta ma zł±cze IDE, floppy, SATA, PS/2, kondensatory Solid, grafikę
on-board i ogólnie wszystko co trzeba. WeĽ pod uwagę szczególnie dysk SSD
:), nawet SATA2.
A Asus mi strasznie podpadł, doradzam ostrożno¶ć :)
--
Jacek

Data: 2012-10-23 11:20:47
Autor: Adam
W dniu 2012-10-22 23:04, atna pisze:

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robię Ľle, co mam
zrobić żeby było dobrze?

IMO tradycyjne biosy pracuj± w standardzie VGA który każdy monitor
powinien
obsłużyć bez gadania. Może co¶ jest namieszane w biosie, spróbuj ustawić
warto¶ci default.

BIOS "nie widzi" wprost karty VGA.
Raczej nic do niej nie ma, może oprócz wył±czenia wbudowanej w mobo
czy kolejno¶ci startu wbudowana/AGP/PCI, albo przydziału pamięci RAM.

Tu raczej występuje niedogadanie się na poziomie VESA, aczkolwiek
głowy bym za to nie dał ;)

Czy płyta główna przypadkiem nie ma "na pokładzie" jakiej¶ grafiki?

Asus P4P800 Deluxe :)))

Bios niedawno uaktualniony do najnowszego jaki był dostępny. Ustawienia
w nim s± prawie domy¶lne. RAID wył±czyłam, bo mieszał itp.

RAID to inna para kaloszy ;)
Ważniejsze jest ustawienie SATA jako AHCI a nie emulacja IDE.

Teraz masz 2 rozwi±zania:
1/ startować z monitorem wpiętym do VGA na płycie głównej i próby ustawienia Radeona już spod Windows (i przepinanie kabla lub użycie KVM)
2/ zablokowanie Asusa w BIOS - może płyta główna wła¶nie na niego próbuje wysłać sygnał na starcie.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-23 17:58:03
Autor: JoteR
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
"Adam" napisał:

Asus P4P800 Deluxe :)))

Teraz masz 2 rozwi±zania:
1/ startować z monitorem wpiętym do VGA na płycie głównej

Ale tak w zasadzie do czego na płycie ma podpi±ć ten monitor?
Do USB czy FireWire?

2/ zablokowanie Asusa w BIOS

Ża niby zablokować płytę główn±? Teoretycznie się da, ale przypuszczam, że w±tpię, aby to rozwi±zało problem ;->
Do poczytania w wolnej chwili:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_478/P4P800E_Deluxe/#specifications

JoteR

Data: 2012-10-23 18:57:27
Autor: Piotr Rezmer
JoteR pisze:

Do poczytania w wolnej chwili:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_478/P4P800E_Deluxe/#specifications

¦ię czepiasz :) Adam (tak jak ja) pewnie nawet nie sprawdził czy płyta jest wyposażona w zintegrowan± grafikę.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-24 15:45:11
Autor: Adam
W dniu 2012-10-23 18:57, Piotr Rezmer pisze:
JoteR pisze:

[...]

Rzeczywi¶cie, po¶pieszyłem się za szybko ;)

Cytat:

> Asus P4P800 Deluxe :)))

Por±bało mi się, że ten Asus to grafika :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-11-13 07:39:10
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.10.2012 17:24, Jacek Maciejewski pisze:
IMO tradycyjne biosy pracujÄ… w standardzie VGA ktĂłry kaĹĽdy monitor powinien
obsłużyć bez gadania. Może coś jest namieszane w biosie, spróbuj ustawić
wartości default.

Nie do końca. Zdarzają się karty graficzne, które nieco dziw-
nie obsługują tryby VGA oraz - częściej - BIOSy, które włą-
czają na starcie nie zwykły tryb VGA, ale np. coś w stylu
trybu graficznego 640x400 z nie wiadomo jaką częstotliwością
odświeżania. W takim przypadku może być problem ze zgodnością
z pojedynczymi monitorami, jeżeli sygnał leży na granicy typo-
wych parametrĂłw.

Ale nawet w takim przypadku zaraz po przejściu przez ekran
startowy BIOSu, już na etapie wyświetlania tabeli Awarda z
parametrami sprzętu, powinien być aktywny normalny tryb
tekstowy 720x400 i monitor *coś* powinien wyświetlać. Jeżeli
tego nie robi, to jest z bliżej nieokreślonych powodów cał-
kowicie niezgodny z danÄ… kartÄ… graficznÄ….

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

Monitor LCD - poza cz굴otliwo¶ci±