Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±

Data: 2012-10-21 13:27:11
Autor: atna
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±
Witam,

Komputer troszkę wiekowy (ok. 9 lat temu kupiony), karta graficzna ATI Radeon 9600 Pro, system - Windows XP profesionalny ze wszystkim uaktualnieniami.

Dzisiaj spróbowałam podłaczyć monitor LCD (kabel sygnałowy włożyłam do tego samego gniazda, do którego był podpięty kabel monitora CRT).

Po wł±czeniu komputera od razu na monitorze pojawiła się informacja - poza czę¶totliwo¶ci±. Nie miałabym szans nawet do biosa wej¶ć.

Przed podmian± monitora zmieniłam w systemie od¶wieżanie na 60Hz i rozdzielczo¶ć na 800x600.

Gdyby informacja pojawiła się w momencie uruchamiania Windowsa, to my¶lałabym, że co¶ nie tak z ustawieniami w systemie, ale pojawia się zaraz po uruchomieniu komputera.

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robię Ľle, co mam zrobić, żeby było dobrze?

Z góry dziękuję za podpowiedzi (od razu zaznaczę, że jestem zielona).

Pozdrawiam, Ania

Data: 2012-10-21 13:40:20
Autor: atna
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±
* częstotliwo¶ci± a nie czę¶totliwo¶ci±
na zbyt długo się do alt przykleiłam ;)

Data: 2012-10-21 16:21:03
Autor: PiteR
atna pisze tak:

Po wł±czeniu komputera od razu na monitorze pojawiła się
informacja - poza czę¶totliwo¶ci±.

Czy to wy¶wietlił monitor czy komp? Pewnie menu monitora.

Może na przyszło¶ć zmień język w monitorze na angielski bo debilne polskie komunikaty czasem trudno zrozumieć.

Wył±cz komp i uruchom go w trybie awaryjnym przez trzymanie F8 podczas startu. Potem wejdĽ do menadzera urz±dzeń

%SystemRoot%\system32\DEVMGMT.MSC

i odinstaluj sterownik karty graficznej. Zrestartuj komp.

Je¶li to nie pomoże to w trybie awaryjnym zainstaluj sterownik monitora  i spróbuj zrobić ponownie powyższe.

--
Piter

Data: 2012-10-21 16:58:23
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 21 Oct 2012 16:21:03 +0200, PiteR napisał(a):

Je¶li to nie pomoże to w trybie awaryjnym zainstaluj sterownik monitora  i spróbuj zrobić ponownie powyższe.

I na lito¶ć boska, nie postuj na newsy z Outlooka :) To już lepiej przez
google-news :)
--
Jacek

Data: 2012-10-21 17:26:18
Autor: PiteR
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci± [OT]
Jacek Maciejewski pisze tak:

I na lito¶ć boska, nie postuj na newsy z Outlooka :) To już lepiej
przez google-news :)

Nie słuchaj tego pana. Google-news = zło!

;)

--
Piter

Data: 2012-10-21 18:57:50
Autor: JoteR
[OT] Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±
"Jacek Maciejewski"  napisał:

I na lito¶ć boska, nie postuj na newsy z Outlooka :)

Z Outlooka nie da się obsłużyć grup dyskusyjnych.
Z Outlook Expressa i owszem.
Zreszt± brak deklaracji kodowania nie ma nic wspólnego z takim czy innym czytnikiem. Po co więc ta krucjata?

To już lepiej przez google-news :)

O tak, google ¶wietnie obsługuj± deklaracje kodowania. Wręcz rewelacyjnie.

JoteR

Data: 2012-10-22 04:17:56
Autor: Kamil
Użytkownik "JoteR" napisał:

Zreszt± brak deklaracji kodowania nie ma nic wspólnego z takim czy innym
czytnikiem. Po co więc ta krucjata?

jak to nie ma? Jak w swoim OE nie skonfiguruję wła¶ciwie charsetu to
najczę¶ciej widzę krzaki zamiast liter.

Pzdr

Data: 2012-10-22 08:26:38
Autor: JoteR
"Kamil" napisał:

Zreszt± brak deklaracji kodowania nie ma nic wspólnego
z takim czy innym czytnikiem. Po co więc ta krucjata?

jak to nie ma? Jak w swoim OE nie skonfiguruję wła¶ciwie
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
charsetu to najczę¶ciej widzę krzaki zamiast liter.

Wła¶nie o tym pisałem - problem tkwi między oparciem krzesła a klawiatur±. CBDO. Dzięki za wsparcie.

JoteR

Data: 2012-10-21 19:12:01
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±
Dnia Sun, 21 Oct 2012 16:21:03 +0200, PiteR napisał(a):

atna pisze tak:

Po włączeniu komputera od razu na monitorze pojawiła się
informacja - poza częśtotliwością.

Czy to wyświetlił monitor czy komp? Pewnie menu monitora.

Może na przyszłość zmień język w monitorze na angielski bo debilne polskie komunikaty czasem trudno zrozumieć.

Wyłącz komp i uruchom go w trybie awaryjnym przez trzymanie F8 podczas startu. Potem wejdź do menadzera urządzeń

%SystemRoot%\system32\DEVMGMT.MSC

i odinstaluj sterownik karty graficznej. Zrestartuj komp.

JeĹ›li to nie pomoĹĽe to w trybie awaryjnym zainstaluj sterownik monitora  i sprĂłbuj zrobić ponownie powyĹĽsze.

Teraz przeczytaj jeszcze raz post inicjujÄ…cy wÄ…tek. SzczegĂłlnie polecam pod
rozwagę „Po włączeniu komputera od razu na monitorze pojawiła się informacja
- poza częśtotliwością. Nie miałabym szans nawet do biosa wejść”.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God...               ]

Data: 2012-10-21 21:15:52
Autor: PiteR
Przemysław Ryk pisze tak:

[...]

hehe no w sumie tak :)

nie wiemy czy system siÄ™ Ĺ‚aduje czy stoi to

-wywaliłbym sterownik jeszcze na starym monitorze
-podmienił kabel vga na inny
-wyłamał w kablu piny 11, 12,15

http://www.theavguide.co.uk/AdvHTML_Upload/vgaplug3.jpg

--
Piter

Data: 2012-10-21 21:38:38
Autor: PiteR
PiteR pisze tak:

Przemysław Ryk pisze tak:

[...]

tutaj człowiek ma podobny problem więc wygląda to
na przerwany kabel vga

Piter

Data: 2012-10-22 04:19:32
Autor: Kamil
Monitor LCD - poza częśtotliwością
Użytkownik "PiteR" napisał:

hehe no w sumie tak :)

nie wiemy czy system siÄ™ Ĺ‚aduje czy stoi to

-wywaliłbym sterownik jeszcze na starym monitorze
-podmienił kabel vga na inny
-wyłamał w kablu piny 11, 12,15

Przestaniesz wreszcie bredzić?

Pzdr

Data: 2012-10-22 20:26:42
Autor: PiteR
Kamil pisze tak:

Przestaniesz wreszcie bredzić?

schowaj się bucu.

każdy może się pomylic i niedoczytać.

--
Piter

Data: 2012-10-25 08:07:32
Autor: Kamil
Użytkownik "PiteR" napisał:

każdy może się pomylic i niedoczytać.

Jasne. Tyle, że większo¶ć ludzi w takim przypadku mówi przepraszam i
wycofuje się. Ty natomiast brniesz dalej wypisuj±c androny, które mog±
zaszkodzić pytaj±cemu. Tacy jak Ty to zmora internetu.

Pzdr

Data: 2012-10-22 04:14:48
Autor: Kamil
Użytkownik "PiteR" napisał:

Wył±cz komp i uruchom go w trybie awaryjnym przez trzymanie F8 podczas
startu. Potem wejdĽ do menadzera urz±dzeń

Przeczytaj dokładnie pierwszy post i zastanów się zanim znów co¶ palniesz.

Pzdr

Data: 2012-10-21 21:26:35
Autor: PiteR
atna pisze tak:

Dzisiaj spróbowałam podłaczyć monitor LCD

napisz jaki jest producent i typ tego monitora

--
Piter

Data: 2012-10-21 22:16:44
Autor: atna
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:XnsA0F3DA21D4DC7elektroniklocalhost.net...
atna pisze tak:

Dzisiaj spróbowałam podłaczyć monitor LCD

napisz jaki jest producent i typ tego monitora

Belinea BT10003. Sam monitor jest dobry. Podł±czyłam do laptopa i obraz fajny. Kable również dobre, bo do lapka tym samym kablem sygnałowym podł±czyłam.

Spróbowałam podł±czyć do stacjonarnego jako drugi monitor. Tym razem przez przej¶ciówkę do gniazda DVI.

Monitor cały czas czarny. Po uruchomieniu systemu weszłam do panelu sterowania Catalysta.
Drugi monitor jest widoczny. Wł±czyłam go w panelu, próbowałam dać sklonuj, rozszerz itp.
Ustawiłam na drugim monitorze rozdzielczo¶ć 1440x900.
Zero reakcji - ekran na nim czarny.
Przy podł±czeniu przez tę przej¶ciówkę to już nawet na częstotliwo¶ć się nie skarżył. Na nic się nie skarżył. Czarno mu i tyle.

Tak, to " poza częstotliwo¶ci±" to była informacja podana przez monitor a nie przez komputer czy system operacyjny. To monitor usiłował powiedzieć co mu dolega ;)

Przy pierwszych próbach z samym LCD, system się uruchamiał normalnie, tylko ja niczego nie widziałam i po odczekaniu na ¶lepo kilku minut, żeby się porz±dnie wsio uruchomiło wciskałam guzik coby go na o¶lep zamkn±ć.

Wygl±da to tak, jakby monitor nie dogadywał się z kart± grafiki.

Jutro spróbuję wywalić sterowniki, hmm...

Wyłamywać piny? Trochę wandalizm jaki¶ :)))
Jednak je¶li miałoby to pomóc, to hmm...

Dziękuję za wszystkie rady i zainteresowanie problemem.

Przepraszam, że tak zbiorczo wszystkim w jednej wiadomo¶ci odpisuję.

Co do Outlooka, ano... prawie wcale z grup dyskusyjnych już nie korzystam ostatnio, więc my¶lę, że jak raz od wielkiego dzwonu z OE wy¶lę wiadomo¶ć, to czytelnicy jako¶ to przeżyj± :)))
Parę lat temu sporo gawędziłam na grupach, zawsze pisałam z OE i miałam go poprawnie skonfigurowanego. Teraz już nawet nie grzebałam w outlookowych ustawieniach.

Przebolicie i wybaczycie Państwo mili? ;))

Pozdrawiam, Ania.

Data: 2012-10-21 22:44:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 21 Oct 2012 22:16:44 +0200, atna napisał(a):

Przebolicie i wybaczycie Państwo mili? ;))

Ech, lepiej zainstaluj sobie Operę :)
--
Jacek

Data: 2012-10-21 22:51:00
Autor: atna
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m3833unavru0.10b0maa3a9c69$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 21 Oct 2012 22:16:44 +0200, atna napisał(a):

Przebolicie i wybaczycie Państwo mili? ;))

Ech, lepiej zainstaluj sobie Operę :)

Straszny dwór czy Halkę :)

.... mam zainstalowan±, ale tylko jako kontroln± przegl±darkę, je¶li co¶ mi w Maxthonie (starszej wersji, bo nowej nie lubię) nie działa jak powinno :)

Data: 2012-10-22 11:15:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 21 Oct 2012 22:51:00 +0200, atna napisał(a):

... mam zainstalowan±, ale tylko jako kontroln± przegl±darkę, je¶li co¶ mi w Maxthonie (starszej wersji, bo nowej nie lubię) nie działa jak powinno :)

No to idĽ za ciosem i skonfiguruj sobie w tej Operze konto newsowe na
choćby news.aioe.org lub, je¶li możesz, na news.neostrada.pl. W Operze
problem deklaracji kodowania nie istnieje. No a jakby¶ chciała bywać
czę¶ciej na newsach, to koniecznie 40TudeDialog + Hamster.
A w sprawie twojego monitora - czy masz pewno¶ć że on w ogóle jest sprawny?
--
Jacek

Data: 2012-10-22 12:23:31
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
Dnia Mon, 22 Oct 2012 11:15:18 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

(ciach…)
A w sprawie twojego monitora - czy masz pewność że on w ogóle jest sprawny?

Następny…

„Belinea BT10003. Sam monitor jest dobry. Podłączyłam do laptopa i obraz fajny. Kable również dobre, bo do lapka tym samym kablem sygnałowym podłączyłam.”

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ĺšwiat jest zĹ‚y i jeszcze mu siÄ™ to uĹ‚atwia.                              ]

Data: 2012-10-22 14:16:27
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
Dnia Mon, 22 Oct 2012 12:23:31 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Następny…

No, fakt, odpisałem po przeczytaniu tylko pierwszego postu atny :)

--
Jacek

Data: 2012-10-22 01:34:24
Autor: PiteR
atna pisze tak:

[...]

nie jeste¶ taka zielona jak piszesz :)

Wygl±da to tak, jakby monitor nie dogadywał się z kart± grafiki.

tak st±d pomysł wyłamania w kablu pinów przez które gadaj± (chyba że jest na odwrót i Radeon musi się dogadać zanim ustawi 640x480 to już w ogóle problem).

Dziękuję
Przepraszam

Boh co za kulturalny poster ;)

--
Piter

Data: 2012-10-22 12:12:20
Autor: Andy Niwinski
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±

"atna" <atna6@wp.pl>

[...]

Nie słuchaj marud, jak kto¶ ma dobrze skonfigurowany czytnik, to nic nie krzaczy i jest OK. Ja jako¶ czytam posty polskie, niemieckie, angielskie i rosyjskie i nie mam problemów z żadnymi krzaczkami. Przepraszam, mam, jak jaki¶ kole¶ się uskarża, jak to jemu krzaczy i cytuje posty ze swojego "najlepsiejszego na ¶wiecie" czytnika.

Twoje id± pięknie, polskie ogonki s± odpowiednie, powiem nawet, bardzo odpowiednie. Tak trzymaj.

Data: 2012-10-22 14:16:42
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 22 Oct 2012 12:12:20 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

Twoje id± pięknie, polskie ogonki s± odpowiednie, powiem nawet, bardzo odpowiednie. Tak trzymaj.

Teraz już tak :)
--
Jacek

Data: 2012-10-21 23:02:39
Autor: maX
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±

Użytkownik "atna" <atna6@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5083dc36$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

Dzisiaj spróbowałam podłaczyć monitor LCD (kabel sygnałowy włożyłam do tego samego gniazda, do którego był podpięty kabel monitora CRT).

SprawdĽ czy nie masz w monitorze innego gniazda (DVI lub HDMI) i podł±cz nim (być może odpowiedni kabel dostała¶ razem z monitorem).

Po wł±czeniu komputera od razu na monitorze pojawiła się informacja - poza czę¶totliwo¶ci±. Nie miałabym szans nawet do biosa wej¶ć.

Do biosu wejdĽ "na czuja" (wiesz w którym momencie po wł±czeniu komputera trzeba wcisn±ć odpowiedni klawisz).

Przed podmian± monitora zmieniłam w systemie od¶wieżanie na 60Hz i rozdzielczo¶ć na 800x600.

Czyli jak już uruchomi się windows to dalej jest miaszmasz na ekranie?

[...]

Z tym Radeonem 9600 pewnie dostała¶ przelotkę z DVI na DSUB. Podł±cz t± przelotkę, stary monitor podł±cz do dotychczasowego gniazda, a nowy podł±cz przez przelotkę. I sprawdĽ co wtedy się dzieje.

Data: 2012-10-21 23:26:30
Autor: atna
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k61nss$t9v$1atena.e-wro.net...

[...]

Tak, przed chwil± w odpowiedzi na post PiteRa opisałam próby podłaczenia monitora przez przej¶ciówkę do gniazda DVI (jako drugi monitor, grubasa już zostawiłam na wszelki wypadek, żeby znowu nie zostać ¶lepa z uruchomionym systemem i jak to już wyżej opisałam - dobrze zrobiłam, bo cieńki pozostał czarny).

[...]

O biosie napisałam tylko tak, żeby zaznaczyć, że na monitorze nie widać niczego, poza pochodz±cym z monitora info że się czuje "poza częstotliwo¶ci±". Zarówno od razu po uruchomieniu komputera jak i potem przy starcie systemu i po uruchomieniu systemu - nic tylko czarny ekran i migaj±ca co chwilę informacja - poza częstotliwo¶ci±.

Na o¶lep do biosa może bym się wstrzeliła, ale gmerać w nim po omacku nie czuję się na siłach :)))

Przed podmian± monitora zmieniłam w systemie od¶wieżanie na 60Hz i rozdzielczo¶ć na 800x600.

Czyli jak już uruchomi się windows to dalej jest miaszmasz na ekranie?

E tam miszmasz - czarno i poza częstotliwo¶ci±, ładnie, na ¶rodku ekranu, porz±dnie :)

Że Windows się uruchomił całkowicie, to tylko miałam nadzieję, bo zostawiłam kompa szumi±cego przez około 10 minut, no bo staruszek, powolny a potem wcisnęłam guzik i wył±czyłam. ¬le się pracuje z kompem gdy monitor czarny :S

Ale gdy wróciłam do grubasa, to owszem miszmasz był, bo przy 60Hz tak mi obraz miga,  że oczy bol±. Pierwsze co zrobiłam to zmieniłam rozdzielczo¶ć i do 100Hz wróciłam.

[...]

No dzieje się. Stary monitor pięknie się sprawuje, nowy czarny cały z wyj±tkiem obudowy, bo biał± ma :(
CCC panel, widzi drugi monitor a monitor ma to gdzie¶. Tak jak opisałam wyżej.

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-22 00:14:00
Autor: maX
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±

Użytkownik "atna" <atna6@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50846890$0$1315$65785112news.neostrada.pl...

No dzieje się. Stary monitor pięknie się sprawuje, nowy czarny cały z wyj±tkiem obudowy, bo biał± ma :(
CCC panel, widzi drugi monitor a monitor ma to gdzie¶. Tak jak opisałam wyżej.

Możesz jeszcze spróbować podł±czyć sam LCD przelotk± przez drugie gniazdo, ale minimalna szansa że pomoże.
Nie widzę innego wyj¶cia niż wymiana karty graficznej (ale te stare karty graficzne AGP s± bardzo tanie w komisach / na Allegro).

Data: 2012-10-22 08:40:00
Autor: Michoo
On 21.10.2012 23:26, atna wrote:
Ale gdy wróciłam do grubasa, to owszem miszmasz był, bo przy 60Hz tak mi
obraz miga, że oczy bol±. Pierwsze co zrobiłam to zmieniłam
rozdzielczo¶ć i do 100Hz wróciłam.

To może być pewien problem - niektóre monitory LCD to tak 40-50Hz max.

Stary monitor pięknie się sprawuje, nowy czarny cały z
wyj±tkiem obudowy, bo biał± ma :(

W trakcie odpalania wy¶wietl menu na tym starym i zobacz jakie parametry wy¶wietla rozdzielczo¶ć i od¶wieżanie.

Michoo

Data: 2012-10-22 15:33:29
Autor: atna
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±

Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k62q2e$399$1mx1.internetia.pl...
On 21.10.2012 23:26, atna wrote:
[...]

Ponoć dla niego poprawnie jest 60Hz i 1440x900 rozdzielczo¶ć

Stary monitor pięknie się sprawuje, nowy czarny cały z
wyj±tkiem obudowy, bo biał± ma :(

W trakcie odpalania wy¶wietl menu na tym starym i zobacz jakie parametry wy¶wietla rozdzielczo¶ć i od¶wieżanie.

Podczas startu komputera grubasek ma 50Hz. Rozdzielczo¶ci w menu jako¶ nie mogłam się doszukać. Chyba powinna być gdzie¶ obok częstotliwo¶ci, ale no nie widziałam.

W tej chwili w menu grubaska Philipsa jest - frequency 81K / 100Hz
i to wszystko.
Co to jest to 81K???

Pozdrawiam, Ania

Data: 2012-10-22 17:12:03
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±
Dnia Mon, 22 Oct 2012 15:33:29 +0200, atna napisał(a):

(ciach…)
To może być pewien problem - niektóre monitory LCD to tak 40-50Hz max.

Ponoć dla niego poprawnie jest 60Hz i 1440x900 rozdzielczość

Nie masz do monitora jakiejś dokumentacji? Powinna być tabela z rozpiską
obsługiwanych trybów wyświetlania i częstotliwości odświeżania dla
poszczególnych częstotliwości.

Podczas startu komputera grubasek ma 50Hz. Rozdzielczości w menu jakoś nie mogłam się doszukać. Chyba powinna być gdzieś obok częstotliwości, ale no nie widziałam.

W tej chwili w menu grubaska Philipsa jest - frequency 81K / 100Hz
i to wszystko.
Co to jest to 81K???

Podane masz częstotliwości odświeżania poziomego (81 kHz) i pionowego
(100Hz).

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym.                           ]

Data: 2012-10-22 09:07:59
Autor: Piotr Rezmer
atna pisze:

Ale gdy wróciłam do grubasa, to owszem miszmasz był, bo przy 60Hz tak mi
obraz miga, że oczy bol±. Pierwsze co zrobiłam to zmieniłam
rozdzielczo¶ć i do 100Hz wróciłam.

Czy masz w Windows opcję Zdalny Pulpit? Je¶li tak, to możesz spróbować się poł±czyć z innego komputera i wtedy zdalnie sprawdzić czy da się co¶ poprawić z wy¶wietlaniem na LCD.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-22 12:22:02
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±
Dnia Mon, 22 Oct 2012 09:07:59 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

Czy masz w Windows opcję Zdalny Pulpit? Jeśli tak, to możesz spróbować się połączyć z innego komputera i wtedy zdalnie sprawdzić czy da się coś poprawić z wyświetlaniem na LCD.

Następny…

„Belinea BT10003. Sam monitor jest dobry. Podłączyłam do laptopa i obraz fajny. Kable również dobre, bo do lapka tym samym kablem sygnałowym podłączyłam.

Spróbowałam podłączyć do stacjonarnego jako drugi monitor. Tym razem przez przejściówkę do gniazda DVI.

Monitor cały czas czarny.”

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ House: Sign on the door says "Closed for private event". Cuddy: You're   ]

Data: 2012-10-22 15:39:02
Autor: Adam
W dniu 2012-10-22 12:22, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Powolutku ;)
Tutaj Piotrek ma poniekąd rację - może być, że w czasie POST-u monitor dostaje "zły" sygnał, a "dobry" można mu zapodać dopiero z systemu operacyjnego.

Ale Zdalny Pulpit (Atna go ma, gdyĹĽ OS to Win XP Pro) tutaj nie pomoĹĽe, gdyĹĽ:
a/ mstsc zawłaszcza konsolą
b/ mstsc przejmuje ustawienia grafiki klienta
Należy użyć programu klonującego pulpit, typu VNC czy TeamViewer, Ammyy, itp.

Jednak to chyba nie to :(

IHMO karta grafiki nie może ustalić sygnałów z monitorem.
Jak malujesz pazurki ;) to możesz lakierem do paznokci zamalować piny kolejno 11,12,15 aby odizolować (wyłączyć) sygnały.
MoĹĽe wtedy wystartuje.
Później (po testach) możesz lakier rozpuścić acetonem.

Swego czasu w monitorach mono, które nie mogły się dogadać z grafiką, zwierało się któryś sygnał do masy, ale już nie pamiętam szczegółów :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-22 16:24:13
Autor: Piotr Rezmer
Adam pisze:

[...]

Ja miałem podobny (ale mogłem wchodzić np. do BIOS) problem z monitorem Gateway2485W. Windowsy uruchamiały się już na "czarno". Pomagało zdalne połączenie i zmiana/wymuszanie ustawień w ustawieniach karty graficznej, dotyczących Dual Display.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-22 12:50:46
Autor: Piotr S.
W dniu 2012-10-21 23:26, atna pisze:

[...]

Nie wiem jak ten Radeon, ale niektóre karty graficzne nie obsługuj± przej¶ciówek DVI-DSUB, mimo, że jest gniazdo DVI-D, które powinno mieć możliwo¶ć takiego podł±czenia.

Piotr S.

Data: 2012-10-22 17:12:03
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 22 Oct 2012 12:50:46 +0200, Piotr S. napisał(a):

Nie wiem jak ten Radeon, ale niektóre karty graficzne nie obsługuj± przej¶ciówek DVI-DSUB, mimo, że jest gniazdo DVI-D, które powinno mieć możliwo¶ć takiego podł±czenia.

DVI-D sygnału analogowego nie przesyła. Co innego DVI-I czy DVI-A (ale karty
z tym cudem jeszcze nie miałem okazji spotkać).

[ Gdy mężczyĽnie jest Ľle - szuka żony. Gdy mężczyĽnie jest dobrze - żona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2012-10-23 10:07:40
Autor: Piotr S.
W dniu 2012-10-22 17:12, Przemysław Ryk pisze:

DVI-D sygnału analogowego nie przesyła. Co innego DVI-I czy DVI-A (ale karty
z tym cudem jeszcze nie miałem okazji spotkać).

No tak. Chodziło mi oczywi¶cie o DVI-I. Mój bł±d.

Piotr S.

Data: 2012-10-22 17:24:40
Autor: Jacek Maciejewski
Monitor LCD - poza cz굴otliwo¶ci±
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robi蠼le, co mam zrobi䪠¿eby by³o dobrze?

IMO tradycyjne biosy pracujÄ… w standardzie VGA ktĂłry kaĹĽdy monitor powinien
obsłużyć bez gadania. Może coś jest namieszane w biosie, spróbuj ustawić
wartości default.
--
Jacek

Data: 2012-10-22 21:24:27
Autor: Adam
Monitor LCD - poza cz굴otliwo¶ci±
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robič Ľle, co mam
[...]

BIOS "nie widzi" wprost karty VGA.
Raczej nic do niej nie ma, może oprócz wyłączenia wbudowanej w mobo czy kolejności startu wbudowana/AGP/PCI, albo przydziału pamięci RAM.

Tu raczej występuje niedogadanie się na poziomie VESA, aczkolwiek głowy bym za to nie dał ;)

Czy płyta główna przypadkiem nie ma "na pokładzie" jakiejś grafiki?

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-22 23:04:30
Autor: atna
Monitor LCD - poza częstotliwością

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:50859D6B.9080604poczta.onet.pl...
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robiÄ™ Ĺşle, co mam
zrobić żeby było dobrze?

[...]

Asus P4P800 Deluxe :)))

Bios niedawno uaktualniony do najnowszego jaki był dostępny. Ustawienia w nim są prawie domyślne. RAID wyłączyłam, bo mieszał itp.

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-23 09:14:36
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 22 Oct 2012 23:04:30 +0200, atna napisał(a):

Asus P4P800 Deluxe :)))

Bios niedawno uaktualniony do najnowszego jaki był

Dziwne to wszystko. Widziało się nieco ale jeszcze mi się nie trafiło żeby
jaki¶ monitor nie chciał wystartować już na wstępie. Z mojej praktyki
wynika że kable z zł±czami D-sub stosowane do monitorów maj± standard
traktowany dosyć luĽno, zarówno te odł±czalne jak i doł±czone na stałe. Ja
bym zrobił przeglad szuflad u kolegów czy nie maj± jakich¶ kabli
monitorowych i na nich popróbował. Pomysł z zamalowaniem pinów też mi się
podoba. Napisz tu komiecznie je¶li ci się uda zwalczyć problem :)
--
Jacek

Data: 2012-10-23 09:58:27
Autor: miab
[...]

A mi się zdarzyło w monitorze który miał wej¶cie analogowe i cyfrowe i trzeba było odpowiednim naduszeniem przycisków wybrać na którym wej¶ciu ma oczekiwać sygnału.

miab

Data: 2012-10-23 10:24:07
Autor: Piotr Rezmer
miab pisze:

A mi się zdarzyło w monitorze który miał wej¶cie analogowe i cyfrowe i
trzeba było odpowiednim naduszeniem przycisków wybrać na którym wej¶ciu
ma oczekiwać sygnału.

Mój gateway 2485 też ma mnóstwo wej¶ć: (DSUB,DVI,Composite,Component1,Component2, S-Video). Zanim przeskanuje (przy bootowaniu) wszystkie porty, do głosu dochodzi Windows i zaczyna rz±dzić.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-23 11:19:08
Autor: atna
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:7g3vq8u12dpw.1h5f6zc4f7wop$.dlg40tude.net...
[...]

Ja się na tym nie znam, ale też mi się wydaje dziwne. Co jak co, ale każdy komputer powinien umieć się dogadać z każdym monitorem. Przynajmniej tak mi się wydawało do czasu moich problemów :S

Przegl±daj±c czelu¶ci internetu, trafiłam na taki temat -

Troszkę trudno mi się połapać czy problem podobny do mojego czy nie, ale uderzyła mnie nazwa karty graficznej... zbieżno¶ć z moj± przypadkowa czy nie, hmm...

Poza tym monitor też jaki¶ Belinea.

Trochę chaotycznie opisany problem, ale chyba też z opisu wynika, że czarno na ekranie i komunikaty "poza częstotliwo¶ci±" było jeszcze przed uruchomieniem Windowsa.

Nie wiem co my¶leć, albo kupię tani± graficzn± na Allegro, albo... kupię na raty nowy komputer.
Chciałabym tylko jak±¶ dobr± płytę główn± dobrać, tak± z lepszych ze ¶redniej półki (tak± jaka moja była gdy j± w 2003 roku kupowałam) i chyba pozostałabym przy Asusie - przez 9 lat mnie nie zawiódł ;)
Może problemy z monitorem, to znak, że już pora pomy¶leć o większej rewolucji.
Najłatwiej byłoby mi kupić jakiego¶ gotowca np. w Komputroniku, tylko że chciałabym być zadowolona z komputera przez kolejne +/-  dziwięć lat, bo nie lubię zmian. Ewentualnie od czasu do czasu co¶ dodać do konfiguracji ale nie być zmuszon± zmieniać np. padniętej płytę główn±. Lepiej więc chyba samemu dobierać czę¶ci.
Tylko, że z nowym sprzętem jestem całkiem nie na bież±co a ofert jest mnóstwo :( Pora się na nowo doszkolić.

To tak na marginesie.

Spróbuję zapaćkać lakierem piny :)

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-23 14:52:04
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
Dnia Tue, 23 Oct 2012 11:19:08 +0200, atna napisał(a):

(ciach…)
NajĹ‚atwiej byĹ‚oby mi kupić jakiegoĹ› gotowca np. w Komputroniku, tylko ĹĽe chciaĹ‚abym być zadowolona z komputera przez kolejne +/-  dziwięć lat, bo nie lubiÄ™ zmian. Ewentualnie od czasu do czasu coĹ› dodać do konfiguracji ale nie być zmuszonÄ… zmieniać np. padniÄ™tej pĹ‚ytÄ™ gĹ‚ĂłwnÄ…. Lepiej wiÄ™c chyba samemu dobierać części.

Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
takie porady zabierać. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Na sĹ‚oĹ„cu jest rzeczywiĹ›cie mniej cienia… wiesz?                         ]

Data: 2012-10-23 15:56:33
Autor: atna

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:ezpegbiwslds$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Dnia Tue, 23 Oct 2012 11:19:08 +0200, atna napisał(a):

(ciach…)
Najłatwiej byłoby mi kupić jakiegoś gotowca np. w Komputroniku, tylko że
chciaĹ‚abym być zadowolona z komputera przez kolejne +/-  dziwięć lat, bo nie
lubię zmian. Ewentualnie od czasu do czasu coś dodać do konfiguracji ale nie
być zmuszoną zmieniać np. padniętej płytę główną. Lepiej więc chyba samemu
dobierać części.

Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
takie porady zabierać. :)

To taki temat poboczny w tym wątku, więc ogólnie odpowiem.
Do czego? Do wszystkiego po trochu, ale z umiarem ;)

Najważniejsza dla mnie to chyba płyta główna, żeby komp długo sprawował się dobrze. Stabilna z możliwościami rozbudowy na przyszłość. Nie zamierzam niczego podkręcać.

Szybkość - nie ślimak ale też nie gepard ;)

Stawiam na stabilność i żeby był w miarę nowoczesny przez około 3 lata (tak jak był mój obecny staruszek - przez trzy lata nie musiałam się wstydzić konfiguracji ;) ) a po trzech latach, żeby jeszcze wiernie mi służył przez kolejne 5 lat powiedzmy i żeby sobie radził w miarę dobrze ze wszystkim do czego zechcę go wykorzystać.
Fajnie by było gdyby strawił moją starą drukarkę i stary skaner ;)

Nie będę oszczędzała na dwóch rzeczach - na płycie głównej i procesorze (w granicach rozsądku). Płyta nie musi mieć grafiki wbudowanej, ale niech ma dwa wejścia osobne dla myszy i dla klawiatury :)) W ogóle niech ma wszelkie potrzebne dziury w odpowiednich miejscach, żebym mogła podłaczyć co mi się zamarzy z tyłu kompa i jeszcze od czasu do czasu z przodu co nieco ;)
Kartę graficzną wolę osobną, ale wystarczy mi śrenia.

(jak znam siebie, to płyta główna nadal będzie zwała się Asus a karta grafiki Ati Radeon a pamięci Kingston a dysk WD a nagrywarka DVD - LG - bo tak mam teraz i nie jest źle).

To tak na marginesie.

Gdy przed laty chciałam kupić komputer, to śledziłam wszelkie testy w różnych magazynach komputerowych i się nieźle w końcu wyszkoliłam.
Zrobiłam spis tego co mój komp ma mieć w środku, poszłam do sklepu, dałam listę, pokazali mi obudowy do wyboru a na drugi dzień zgłosiłam się po odbiór komputerka - sama bałam się go składać.
Sama już potem tylko wgrywałam system, sterowniki, konfigurowałam.
Z czasem dołożyłam mu pamięci, musiałam zmienić zasilacz, bo po kilku latach padł. Dodałam wentylator. Dodałam drugi dysk i dobrze, bo stary też w końcu po 7 latach padł, na szczęście najważniejsze dane miałam na tym drugim.

Teraz się waham - dodawać jeszcze coś do staruszka, tzn. zmienić kartę graficzną, czy już sobie z nim dać spokój całkiem.
Płyta główna dobra, ale lata ma, w każdej chwili może paść, sama nie wiem. Pamięć zaczyna szwankować.

Miało być krótko i tylko na marginesie :)))

Pozdrawiam, A.

Data: 2012-10-23 16:52:04
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 23 Oct 2012 15:56:33 +0200, atna napisał(a):

Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
takie porady zabierać. :)

To taki temat poboczny w tym w±tku, więc ogólnie odpowiem.
Do czego? Do wszystkiego po trochu, ale z umiarem ;)

To ci powiem co ja sobie ostatnio zmajstrowałem :) Miałem Gigabyte GA-7N400
z Bartonem 2800+ i Radeonem 9550. IMO całkiem niezłe, ale opchn±łem.
Postanowiłem i¶ć z duchem czasu i fundn±łem sobie Asrocka G41C-GS (80zł) z
C2D Intela E7500 (150zł) oraz co najważniejsze dyskiem SSD 64GB (180zł), do
tego ładniutka obudowa mATX, stary zasilacz 350W z wiatrakiem u dołu i za
25zł duży radiator z heatpipami do procka. Bez wentylatora a wystarcza
nawet w 100% stresie. Skutek taki że winda się uruchamia 16 sek a kompek
cichutki że hej.
Płyta ma zł±cze IDE, floppy, SATA, PS/2, kondensatory Solid, grafikę
on-board i ogólnie wszystko co trzeba. WeĽ pod uwagę szczególnie dysk SSD
:), nawet SATA2.
A Asus mi strasznie podpadł, doradzam ostrożno¶ć :)
--
Jacek

Data: 2012-10-23 11:20:47
Autor: Adam
W dniu 2012-10-22 23:04, atna pisze:

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:27:11 +0200, atna napisał(a):

Teraz pora na inteligentne pytanie - o co chodzi, co robię Ľle, co mam
zrobić żeby było dobrze?

IMO tradycyjne biosy pracuj± w standardzie VGA który każdy monitor
powinien
obsłużyć bez gadania. Może co¶ jest namieszane w biosie, spróbuj ustawić
warto¶ci default.

BIOS "nie widzi" wprost karty VGA.
Raczej nic do niej nie ma, może oprócz wył±czenia wbudowanej w mobo
czy kolejno¶ci startu wbudowana/AGP/PCI, albo przydziału pamięci RAM.

Tu raczej występuje niedogadanie się na poziomie VESA, aczkolwiek
głowy bym za to nie dał ;)

Czy płyta główna przypadkiem nie ma "na pokładzie" jakiej¶ grafiki?

Asus P4P800 Deluxe :)))

Bios niedawno uaktualniony do najnowszego jaki był dostępny. Ustawienia
w nim s± prawie domy¶lne. RAID wył±czyłam, bo mieszał itp.

RAID to inna para kaloszy ;)
Ważniejsze jest ustawienie SATA jako AHCI a nie emulacja IDE.

Teraz masz 2 rozwi±zania:
1/ startować z monitorem wpiętym do VGA na płycie głównej i próby ustawienia Radeona już spod Windows (i przepinanie kabla lub użycie KVM)
2/ zablokowanie Asusa w BIOS - może płyta główna wła¶nie na niego próbuje wysłać sygnał na starcie.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-23 17:58:03
Autor: JoteR
Monitor LCD - poza częstotliwo¶ci±
"Adam" napisał:

Asus P4P800 Deluxe :)))

Teraz masz 2 rozwi±zania:
1/ startować z monitorem wpiętym do VGA na płycie głównej

Ale tak w zasadzie do czego na płycie ma podpi±ć ten monitor?
Do USB czy FireWire?

2/ zablokowanie Asusa w BIOS

Ża niby zablokować płytę główn±? Teoretycznie się da, ale przypuszczam, że w±tpię, aby to rozwi±zało problem ;->
Do poczytania w wolnej chwili:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_478/P4P800E_Deluxe/#specifications

JoteR

Data: 2012-10-23 18:57:27
Autor: Piotr Rezmer
JoteR pisze:

Do poczytania w wolnej chwili:
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_478/P4P800E_Deluxe/#specifications

¦ię czepiasz :) Adam (tak jak ja) pewnie nawet nie sprawdził czy płyta jest wyposażona w zintegrowan± grafikę.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-10-24 15:45:11
Autor: Adam
W dniu 2012-10-23 18:57, Piotr Rezmer pisze:
JoteR pisze:

[...]

Rzeczywi¶cie, po¶pieszyłem się za szybko ;)

Cytat:

> Asus P4P800 Deluxe :)))

Por±bało mi się, że ten Asus to grafika :(

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-11-13 07:39:10
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.10.2012 17:24, Jacek Maciejewski pisze:
IMO tradycyjne biosy pracujÄ… w standardzie VGA ktĂłry kaĹĽdy monitor powinien
obsłużyć bez gadania. Może coś jest namieszane w biosie, spróbuj ustawić
wartości default.

Nie do końca. Zdarzają się karty graficzne, które nieco dziw-
nie obsługują tryby VGA oraz - częściej - BIOSy, które włą-
czają na starcie nie zwykły tryb VGA, ale np. coś w stylu
trybu graficznego 640x400 z nie wiadomo jaką częstotliwością
odświeżania. W takim przypadku może być problem ze zgodnością
z pojedynczymi monitorami, jeżeli sygnał leży na granicy typo-
wych parametrĂłw.

Ale nawet w takim przypadku zaraz po przejściu przez ekran
startowy BIOSu, już na etapie wyświetlania tabeli Awarda z
parametrami sprzętu, powinien być aktywny normalny tryb
tekstowy 720x400 i monitor *coś* powinien wyświetlać. Jeżeli
tego nie robi, to jest z bliżej nieokreślonych powodów cał-
kowicie niezgodny z danÄ… kartÄ… graficznÄ….

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

Monitor LCD - poza czę¶totliwo¶ci±