Monitor LCD z LED i nie TN

Data: 2010-09-24 11:14:21
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Monitor LCD z LED i nie TN
Powitanko,

Szukam monitorka z podswietleniem LED, ale wszystko co znajduje, to TN. Zalezy mi na katach takich jak w dowolnych innych sensownych matrycach. Czy to jakis problem technologiczny, ze z monitorow nie zabijajacych cena nie ma tych z LED i matryca PVA/IPS? Wielkosc w okolicach 20" wystarczy. Mozecie cos polecic?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać maƂą szkodliwoƛć spoƂeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĆŒek)

Data: 2010-09-24 12:18:34
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD z LED i nie TN
Dnia Fri, 24 Sep 2010 11:14:21 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

[...]

Z czystej ciekawo¶ci - dlaczego akurat to musi byæ pod¶wietlane LEDami?

[ Jeżeli czujesz, że życie chce ci daæ kopa w dupe, to raczej siê nie      ]
[ odwracaj, jaja zdecydowanie bardziej bêd± bolały.   (znalezione w necie) ]

Data: 2010-09-24 18:08:28
Autor: RafaƂ Ɓukawski
Monitor LCD z LED i nie TN
On 2010-09-24 12:18, PrzemysƂaw Ryk wrote:
Dnia Fri, 24 Sep 2010 11:14:21 +0200, Pawel "O'Pajak" napisaƂ(a):

[...]

Z czystej ciekawoƛci - dlaczego akurat to musi być podƛwietlane LEDami?

Modne jest zjadanie mniejszej ilosci pradu i maƂa grubosc, zreszta mi sie tez podoba, ale niedawno nie kupilem bo wiekszosc to 16:9, a ja jak na zlosc chcialem 16:10 ;)

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-25 10:13:23
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD z LED i nie TN
Dnia Fri, 24 Sep 2010 18:08:28 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

Z czystej ciekawo¶ci - dlaczego akurat to musi byæ pod¶wietlane LEDami?

Modne jest zjadanie mniejszej ilosci pradu i mała grubosc, zreszta mi sie tez podoba, ale niedawno nie kupilem bo wiekszosc to 16:9, a ja jak na zlosc chcialem 16:10 ;)

Ja tam wolê patrzeæ, jakiej jako¶ci obraz dostanê i czy przypadkiem nie
wpadł producent na pokrycie matrycy błyszcz±c± warstw±, ale dziêki za info.
:)

[ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out,       ]
[ you can still fall back down in an instant.                  (Max Payne) ]

Data: 2010-09-25 22:43:30
Autor: RafaƂ Ɓukawski
Monitor LCD z LED i nie TN
On 2010-09-25 10:13, PrzemysƂaw Ryk wrote:
Dnia Fri, 24 Sep 2010 18:08:28 +0200, RafaƂ Ɓukawski napisaƂ(a):

[...]

Ja tam wolę patrzeć, jakiej jakoƛci obraz dostanę i czy przypadkiem nie
wpadƂ producent na pokrycie matrycy bƂyszczącą warstwą, ale dzięki za info.
:)

dokƂadniej to oczekiwaƂem troche mniejszej rozdzielczoƛci w poziomie /coby nie wpatrywac się z 5 cm/ czyli 1680x1050. Pod uwage wzialem rowniez wymiar w cm... no ale niech kazdy wybiera co mu pasuje :) medialne 16:9 akurat w tym wypadku nie byƂo mi na ręke :) - z tego co pamietam wiekszosc tanszych modeli FullHD miala wyjatkowo malo cm w pionie, mniej niz moj z 1050 pixeli.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-26 17:20:57
Autor: MadMan
Monitor LCD z LED i nie TN
Dnia Sat, 25 Sep 2010 22:43:30 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

 z tego co pamietam wiekszosc tanszych modeli FullHD miala wyjatkowo malo cm w pionie, mniej niz moj z 1050 pixeli.

FullHD to 1920x1080. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-26 17:29:59
Autor: RafaƂ Ɓukawski
Monitor LCD z LED i nie TN
On 2010-09-26 17:20, MadMan wrote:
Dnia Sat, 25 Sep 2010 22:43:30 +0200, RafaƂ Ɓukawski napisaƂ(a):

  z tego co
pamietam wiekszosc tanszych modeli FullHD miala wyjatkowo malo cm w
pionie, mniej niz moj z 1050 pixeli.

FullHD to 1920x1080.

Jasne, zwróć uwagę ja pisze o "cm".. monitory 16:9 zazwyczaj maja mniej cm w pionie od 16:10 (oczywiƛcie rozglądaƂem się w wąskim przedziale cenowym). Celowo kupiƂem sobie 16:10 z 1680x1050 - dla wygody pracy

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-26 17:34:20
Autor: MadMan
Monitor LCD z LED i nie TN
Dnia Sun, 26 Sep 2010 17:29:59 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

  z tego co
pamietam wiekszosc tanszych modeli FullHD miala wyjatkowo malo cm w
pionie, mniej niz moj z 1050 pixeli.

FullHD to 1920x1080.

Jasne, zwróæ uwagê ja pisze o "cm"

A, tak. Zaæmienie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-27 10:44:46
Autor: Andre
Monitor LCD z LED i nie TN
Rafał Łukawski napisał(a):

Celowo kupiłem sobie 16:10 z 1680x1050 - dla wygody pracy

Ale jakiej wygody?
Wygodniej jest, kiedy wiecej na ekranie widac, tak?
Jezeli tak, to przy FullHD jest dodatkowe 30px w pionie.

Mam co prawda 16:9 FullHD, ale tez wolalbym monitor 16:10 - tyle, ze z wieksza rozdzielczoscia w pinionie. Ponad to mam stara 19" 5:4 i sobie chwale, ale akurat Twojego wyboru nie rozumiem.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2010-09-27 15:20:45
Autor: Przemysław Ryk
Monitor LCD z LED i nie TN
Dnia Mon, 27 Sep 2010 10:44:46 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

(ciach...)
Mam co prawda 16:9 FullHD, ale tez wolalbym monitor 16:10 - tyle, ze z wieksza rozdzielczoscia w pinionie.

To Ci zostaje zakup czego¶ z rozdzielczo¶ci± 2560Ś1600. Tylko cholera drogo
wychodzi raczej. ;D

(ciach...)

[ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ my¶li, że to ¶wiat krêci siê   ]
[ wokół niego.                                                  (Faldheim) ]

Data: 2010-09-27 11:58:25
Autor: J.F.
Monitor LCD z LED i nie TN
UĆŒytkownik "RafaƂ Ɓukawski" <rafalweb@lukawski.pl> napisaƂ w wiadomoƛci news:i7iidt$fpl$3news.onet.pl...
Z czystej ciekawoƛci - dlaczego akurat to musi być podƛwietlane LEDami?

Modne jest zjadanie mniejszej ilosci pradu i maƂa grubosc, zreszta mi sie tez podoba,

Hm, LED maja podobna wydajnosc jak swietlowki, a i chyba na grubosc nie ma wiekszego wplywu, bo te swietlowki to cienkie ?

Czy sie jednak myle i pobieraja istotnie mniej pradu ?

J.

Data: 2010-09-27 15:42:30
Autor: RafaƂ Ɓukawski
Monitor LCD z LED i nie TN
On 2010-09-27 11:58, J.F. wrote:
[...]

Oj sprawdzaƂem specyfikacje producentĂłw, na pewno byƂa zauwaĆŒalna rĂłznica w poborze prądu, ale z gƂówy Ci nie zapodam. (jakby nie patrzec w swietlowkach troche tego sie marnuje na cieplo).

J.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2010-09-25 01:59:58
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Monitor LCD z LED i nie TN
Powitanko,

Z czystej ciekawo¶ci - dlaczego akurat to musi byæ pod¶wietlane LEDami?

Latwiej regulowac jasnosc w szerszym zakresie, a reszta jak wymienil Rafal. TV LCD jak stoja obok z podswietleniem LED i CCFL, to jednak LED zdecydowanie fajniej wyglada.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ mał± szkodliwo¶æ społeczn±?

Data: 2010-09-27 13:56:11
Autor: kamil
Monitor LCD z LED i nie TN

"Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> wrote in message news:i7hq5g$h9p$1inews.gazeta.pl...
[...]

http://blogntech.com/dell-introduces-four-new-ips-led-monitors.html

Powinny niedlugo pojawic sie na rynku europejskim, ewentualnie od czego ebay..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-27 13:57:05
Autor: kamil

[...]