Monitor LG

Data: 2013-04-18 11:25:56
Autor: GAD Zombie
Monitor LG
Witam
Wiem, ze juz pytalem o podobne rzeczy, ale nie dostalem odpowiedzi, ktora pomoglaby mi zdecydowac. Sprobuje troche inaczej.
Obejrzalem kilka monitorow/telewizorow w sklepie. Telewizor Samsunga 22" bardzo malo mi sie spodobal, kiedy zobaczylem, ze jak sie patrzy na niego z boku to ekran robi sie czarny i zupelnie nic nie widac. Poza tym byl ok.
Obejrzalem obok stojacy LG 26" (nie pamietam modelu), ktory mial niesamowite katy widzenia - obraz byl ladny i kolorowy nawet podczas patrzenia na telewizor prawie calkiem z boku.
Niestety w zadnym okolicznym sklepie nie moge zobaczyc monitorow LG 23" lub 24". Facet w sklepie probowal mnie zapewniac, ze wszystkie male monitory/telewizory (czyli o przekatniej mniejszej niz 32") maja slabe katy widzenia i nie ma na to rady. Jednak z opisow mniejszych monitorow LG (23" i 24") wynika, ze jednak te monitory maja inne matryce i katy sa dobre.
Spojrzmy np na ten model (prosze sie nie sugerowac sprzedawca, chodzi mi o opis modelu):
http://allegro.pl/tv-monitor-23-lg-m2352d-pz-led-mpeg4-hdmi-ips-i3159499811.html

Wyglada fajnie. W sieci poczytalem troche opinii na temat kilku  roznych modeli tego pokroju z LG i ogolnie ludzie zachwalaja, ale czytalem tez opinie, ze obraz troche smuzy w ruchu, ktos tam tez marudzil na nierownomierne podswietlenie matrycy... I to mnie jakos zniechecilo. Chcialbym zobaczyc to na zywo, ale w zadnym sklepie nie maja, a tam gdzie maja to mowili mi, ze maja w magazynie i nie mozna go objerzec, tylko najwyzej zamowic i od razu kupic. A to takie kupowanie kota w worku.

Czy ktos z szanownych grupowiczow mial kontakt z takim monitorem/telewizorem LG 23" lub 24" (ew. z ktorym modelem) i moglby sie wypowiedziec?
Bede go uzywal jako telewizor, ale widze, ze z taka przekatna ekranu to sprzedaja tylko monitory z tunerami (chociaz nie wiem czy jest faktycznie jakas roznica miedzy monitorem i telewizorem tego typu...).
Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi, bo dzisiaj w sklepach to stoja same telewizory 32", 40" lub 50" i wieksze, a ja naprawde chce cos malego (23" lub 24" bylby idealny). I z gory dziekuje za rady typu "kup wiekszy", jak w poprzednim watku. To nie rozwiazuje mojego problemu ani troche.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2013-04-18 14:46:04
Autor: Waz
Monitor LG
W dniu 2013-04-18 11:25, GAD Zombie pisze:
Witam

jezu ale się rozpisałe¶

matryca IPS k±ty szerokie na papierze i w praktyce
matryca TN k±ty w±skie w praktyce, na papierze szerokie

s± małe monitory (22-24) LG na matrycy IPS więc facet w sklepie opowiadał bajki

Data: 2013-04-18 14:48:48
Autor: GAD Zombie
Monitor LG
W dniu 2013-04-18 14:46, Waz pisze:
matryca IPS k±ty szerokie na papierze i w praktyce
matryca TN k±ty w±skie w praktyce, na papierze szerokie

s± małe monitory (22-24) LG na matrycy IPS więc facet w sklepie
opowiadał bajki

A jak z tym smuzeniem? To faktycznie zauwazalne? Nie wiem czy warto brac w ciemno taki monitor, wiec dlatego tak pytam. Moze ktos ma i powie jak to wyglada.

Data: 2013-04-18 15:19:14
Autor: ikov
Monitor LG
W dniu 2013-04-18 14:48, GAD Zombie pisze:
[...]

Nie wczytywałem się w opis tego modelu, ale od paru miesięcy mam IPS234V-PN (sam monitor, bez tunera) - żadnego smużenia nie zauważyłem, da się patrzeć na monitor nawet siedz±c z boku, no i generalnie jestem zadowolony. Kolory, jasno¶ć - bez zarzutu. Co mnie denerwuje to wystaj±cy, ¶wiec±cy bardzo mocno przycisk wł±cznika (można wył±czyć, ale przy czuwaniu i tak daje po oczach je¶li ciemno w pomieszczeniu), no i cało¶ć jest do¶ć wiotka - nieistotne je¶li kto¶ postawi monitor i nie będzie go nigdy przestawiał; ja czasami przenoszę z biurka na stolik i mam wrażenie, że mocne bujnięcie się z monitorem a będę zbierał go z podłogi (ale to może takie moje odczucie, bo zazwyczaj kupuje sprzęty pancerne).

Data: 2013-04-19 16:26:23
Autor: m4rkiz
Monitor LG
"GAD Zombie" <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote in message news:kkoq89$n34$2opal.futuro.pl...
[...]

warto wiedziec ze popularne sa tez monitory z matrycami mva - lepsza czern
(kontrast) niz w ips ale nieco gorsze katy widzenia, zdecydowanie warto
sie nimi zainteresowac - zwlaszcza jako maly tv powinny sie sprawdzic duzo
lepiej niz ips

Data: 2013-04-18 15:06:32
Autor: animka
Monitor LG
[...]

Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.

--
animka

Data: 2013-04-18 15:15:01
Autor: doom3
Monitor LG

Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomości news:kkor53$v5p$1node2.news.atman.pl...

Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.

Yyyyyy... a po co przeplacac ?
Nie logiczniej jest obejrzec obiekt na zywo w takim euro czy media a pozniej kupic taniej w necie ?

--
doom3

Data: 2013-04-18 15:14:18
Autor: GAD Zombie
Monitor LG
W dniu 2013-04-18 15:15, doom3 pisze:

Użytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci

Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.

Yyyyyy... a po co przeplacac ?

Telewizory kupuje sie, jak wszystko, tam gdzie tanio i przyzwoicie.

Nie logiczniej jest obejrzec obiekt na zywo w takim euro czy media a
pozniej kupic taniej w necie ?

I tak tez to opisalem. Tylko w tych sklepach nie ma tych malych monitorow. Sprawdzalem w kilku sklepach i wszedzie to samo.

Data: 2013-04-18 20:09:39
Autor: RadoslawF
Monitor LG
Dnia 2013-04-18 15:15, Użytkownik doom3 napisał:

Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.

Yyyyyy... a po co przeplacac ?
Nie logiczniej jest obejrzec obiekt na zywo w takim euro czy media a pozniej kupic taniej w necie ?

Wolę zapłacić te sto złotych więcej i sprawdzić taki monitor
w sklepie przed zakupem. Ale s± tacy co wol± zaoszczędzić
a potem napędzaj± grupę a.p.allegro pytaniami co robić
bo kontakt ze sprzedaj±cym się urwał a przysłany sprzęt nie
do końca jest zgodny z opisem.

Pozdrawiam

Data: 2013-04-18 16:49:00
Autor: animka
Monitor LG
W dniu 2013-04-18 15:06, animka pisze:

Powinno być:
Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGD a nie na Allegro.

W poprzednim poście literka m mi się dokleila.

--
animka

Data: 2013-04-18 23:12:39
Autor: PiteR
Monitor LG
animka pisze tak:

Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.

nie

kupuje się w Neonet i w Kerfurze

--
Piter

Data: 2013-04-18 23:27:42
Autor: Kamil
Monitor LG

Data: 2013-04-19 12:40:23
Autor: Kamil
Monitor LG
Użytkownik "animka" napisał:

Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.

Czy Ty kiedykolwiek i czegokolwiek jesteś w stanie się nauczyć? Choćby
cytowania? Właściwego zamiast debillnego?

Bzpzdr

Data: 2013-04-19 21:19:04
Autor: Jawi
Monitor LG
W dniu 2013-04-18 15:06, animka pisze:
Telewizory i droższy sprzęt kupuje się w Euro AGDm a nie na Allegro.
Ty jak coĹ› napiszesz... :)
To jeszcze dopowiedz dlaczego w Ero AGD?
Gdzie majÄ… ceny w promocji takie jak gdzie indziej w wielu miejscach bez ĹĽadnych promocji?

Data: 2013-04-19 23:10:02
Autor: Michal
Monitor LG
[...]

W jakiś dziwnych sklepach kupujesz - po drodze do domu wstąpiłem dziś do małej sieciówki (Avans czy Media Expert - już nie pamietam) i poza combo monitor/Tv 26-27" stały też te 23" LG M2352 na IPS i M2332 LED.
Obraz bardzo podobny, kąty boczne też co mnie zdziwiło w przypadku ledów
(nie sprawdzałem tych najgorszych - czyli od dołu bo stały dość nisko, a na podłodze w sklepie raczej kładł się nie będę). Reszta typowa dla linii combo monitor/tv od LG - menu, pilot itp. Imput lag i czas reakcji nie ma większego znaczenia jeśli będziesz to maleństwo używał jako TV.

Facet w sklepie probowal mnie zapewniac, ze wszystkie male
monitory/telewizory (czyli o przekatniej mniejszej niz 32") maja slabe
katy widzenia i nie ma na to rady.

Zmień sprzedawcę.

Wyglada fajnie. W sieci poczytalem troche opinii na temat kilku  roznych
modeli tego pokroju z LG i ogolnie ludzie zachwalaja, ale czytalem tez
opinie, ze obraz troche smuzy w ruchu,

W przypadku TV? Dziwne, no chyba że mówimy o specyficznych scenach - duży obiekt przesuwający się w poprzek ekranu jak choćby Star Destroyer w czołówce SW IV - tego typu sceny oko wychwytuje jako nie do końca płynne nawet na szybkich plazmach z 12 półobrazami na scenę, ba nawet w kinie przy projektorach dawało się to zauważyć - dlatego włąsnie unika się zazwyczaj takich scen.

ktos tam tez marudzil na nierownomierne podswietlenie matrycy...

W porównaniu z LCD z podświetlaniem katodowym to trzeba chyba to sprawdzać z urządzeniem pomiarowym. No ale ludzie tak mają, że będą na wszystko narzekać.

[...]

  jw - dziĹ› oglÄ…daĹ‚em go na ekspozycji w pierwszym sklepie z brzegu.

[...]

A zastanawiałeś się dlaczego tak jest? Po prostu 23" przy proporcjach 16:9 mają mniejszą powierzchnię ekranu niż 21" TV CRT sprzed 20 lat i ciężko to oglądać z odległości większej niż typowy monitor stojący na biurku, czyli ~50 cm. TV ustawia się w pokoju zazwyczaj inaczej i ogląda z większej odległości. Poza specyficznymi przypadkami (TV do kuchni itp. 23" 16:9 jako TV jest za mały do normalnego używania.

--
/Mb

Data: 2013-04-28 09:40:51
Autor: GAD Zombie
Monitor LG
W dniu 2013-04-19 23:10, Michal pisze:
[...]

16:9 majÄ… mniejszÄ… powierzchniÄ™ ekranu niĹĽ 21" TV CRT sprzed 20 lat i
ciężko to oglądać z odległości większej niż typowy monitor stojący na
biurku, czyli ~50 cm. TV ustawia siÄ™ w pokoju zazwyczaj inaczej i oglÄ…da
z większej odległości. Poza specyficznymi przypadkami (TV do kuchni itp.
23" 16:9 jako TV jest za mały do normalnego używania.

Niespecjalnie widze powod, zeby sie wyklocac na ten temat, ale twierdzenie, ze wszyscy maja takie potrzeby "jak ja" jest bardzo ograniczone. To, ze jeden lubi duzy telewizor, albo ma duzy pokoj, nie oznacza, ze kazdy jest w takiej sytuacji.
Osobiscie przesiadlem sie wlasnie z telewizora 14" (ktory mi wystarczal wielkosciowo), wiec zmiana go na 23" jest taka, jakbym nagle mial dwa telewizory obok siebie.
Nie kazdy musi miec telewizor taki, jakby byl w kinie. Niektorzy uzywaja go tylko po to, zeby raz na czas wlaczyc wiadomosci, czy puscic na godzine jako zabijacz czasu i inwestycja w 40 czy 50" za 3000-5000zl w tym przypadku bylaby zupelnie bez sensu.

Wracajac do tematu, dziekuje za info w sprawie tych LG. Utwierdzilo mnie to w przekonaniu, ze to niezly pomysl i wybralem sposrod nich model dla siebie. Kupilem w sklepie, w ktorym udalo sie dogadac i przywiezli z magazynu i go wlaczyli zanim kupilem. Jestem zadowolony. Wybrany przeze mnie model to LG 23MA73D-PZ. Ma 23", co jest dla mnie bardzo wystarczajace. Ma do tego bardzo ladny obraz, duze katy widzenia, nie smuzy, ma wystarczajacy dzwiek i jako telewizor sprawdza sie wprost idealnie. Mam go juz jakies 5 dni i jak na razie nie mam zadnych powodow do narzekan.

Bardzo dziekuje tym, ktorzy chcieli pomoc.

Data: 2013-04-28 11:39:00
Autor: animka
Monitor LG
W dniu 2013-04-28 09:40, GAD Zombie pisze:
LG 23MA73D-PZ. Ma 23

Fajna gwarancja:
  Gwarancja  24 miesiÄ…ce
Rozszerz ochronę: Nowy sprzęt zamiast naprawy
  Typ gwarancji  standardowa

--
animka

Data: 2013-05-03 11:43:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Monitor LG
On Sun, 28 Apr 2013, animka wrote:

W dniu 2013-04-28 09:40, GAD Zombie pisze:
LG 23MA73D-PZ. Ma 23

Fajna gwarancja:
Gwarancja  24 miesi±ce
Rozszerz ochronę: Nowy sprzęt zamiast naprawy

  Nihil novi sub sole, niestety :(
  Gwarancja jest dobrowolnym zobowi±zaniem, dostajesz
to co dostajesz i tyle.
  Gorzej jak producent próbuje wciskać tak± sam± wersję
w ramach "niezgodno¶ci konsumenckiej", co kiedy¶ AFAIR
miało miejsce.

pzdr, Gotfryd

Monitor LG