Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier

Data: 2013-04-01 04:54:19
Autor: Akustyk
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier
Witam,

Od kilku dni gram w grę która jest po prostu ciemna, w zasadzie brak oświetlenia a jeśli już to jest minimalne. Rezultatem tego jest sytuacja, że monitor wygasza podświetlenie w najbardziej ciemnych momentach i kompletnie nic nie widać. Wyłączyłem tryby "dynamiczny kontrast" i "dynamiczna jasność" a mimo to, ekran się wygasza. Co 5 sekund muszę uruchamiać menu, bo tylko po jego włączeniu podświetlenie zapala się na nowo, a chyba nie muszę pisać jak to jest irytujące. Przeglądnąłem wszystkie możliwe opcje w menu OBRAZ i niestety nic nie daje rezultatu, tryb GRA, FILM, EKSPPERT, STANDARDOWY - na każdy jest to samo. Zaznaczam, że chodzi o wygaszanie podświetlenia, a nie całego ekranu.

Jakaś rada na to?

Pozdrawiam

Data: 2013-04-01 18:46:16
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Akustyk naskrobał(a):

Jakaś rada na to?

Zmienić monitor. Iiyama tak nie ma.
--
....::: WISKOLER :::...
Stirlitz szedł ulicami Berlina w radzieckim mundurze. Obok przemknęli

Data: 2013-04-01 20:35:45
Autor: mappl
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier
jakim kablem łączysz monitor z komputerem?

Data: 2013-04-01 21:49:22
Autor: 2late
On 01/04/2013 12:54, Akustyk wrote:

[...]

Sprawdziles ustawienia oszczednosci energii?

Data: 2013-04-02 00:46:53
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-04-01 13:54, Akustyk pisze:
[...]

Nie ogarniam. Co ma "ciemna scena" wspólnego z wygaszaniem ekranu? Chyba powinno być na odwrót: ciemna scena = większe podświetlenie.
U mnie wygaszanie czy przyciemnianie się dezaktywuje nawet jak odtwarzacz video (VLC czy WMP) jest zminimalizowany.
Ale to chyba norma dla LG. O tych monitorach nie słyszałem ani jednej dobrej opinii. Najlepiej wyrzuć przez okno i kup jakiegoś Samsunga.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-04-02 04:52:45
Autor: Akustyk
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier
Wybaczcie brak cytatów ale Google Groups jest cholernie ograniczone.

mappl: Monitor łączę kablem DVI, na zwykłym analogowym VGA jest to samo.

2late: Oszczędzanie energii mam wyłączone.

$heikh el $hah: Pisałem, monitor nie wygasza ekranu a jedynie podświetlenie - w celu zwiększenia kontrastu, a szczególnie głębi czerni, co jest w moim odczuciu najbardziej żałosną rzeczą jaką można dołączyć do monitora czy telewizora. Przy ciemnych scenach "świecąca" czerń może przeszkadzać, więc monitor gasi wtedy płynnie podświetlenie aby ją uwydatnić. W filmach też ten problem występuje, ale znacznie rzadziej

Data: 2013-04-02 14:19:25
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-04-02 13:52, Akustyk pisze:
[...]

Nie znam się za bardzo na wyświetlaczach, ale wydawało mi się, że całkowite wyłączenie podświetlenia oznacza wygaszenie ekranu. Może mowa o zmniejszeniu podświetlenia?
Jak by nie było, jedyną solucją wydaje się być wymiana monitora.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-04-03 03:18:02
Autor: Kamil
Użytkownik "Akustyk" napisał:

Pisałem, monitor nie wygasza ekranu a jedynie podświetlenie - w celu
zwiększenia kontrastu, a szczególnie głębi czerni, co jest w moim odczuciu
najbardziej żałosną rzeczą jaką można dołączyć do monitora czy telewizora.
===============================

Sądzę, że opisane przez Ciebie zjawiska powoduje komputer/dany program, a
nie monitor. Najlepiej byłoby sprawdzić to innym monitorem.

Pzdr

Data: 2013-04-02 16:20:25
Autor: PC
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier
Ja tak miałem w tv LG. W ten sposób sztucznie robią bardziej czarne tło. Zgłosiłem to jako usterkę i monter wyłączył to w menu serwisowym telewizora.

PC

Data: 2013-04-02 16:31:27
Autor: qwerty
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier
Użytkownik "Akustyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7d5bc4f5-7c66-470c-8278-20a85270ec52@googlegroups.com...
Jakaś rada na to?

Zwiększ jasność w grze.

Data: 2013-04-02 16:38:39
Autor: Rabarbar
Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier

Jakaś rada na to?

podać model monitora

przeczytać instrukcję obsługi

powyłączać wszystkie ulepszacze

Data: 2013-04-02 17:02:09
Autor: m
On 02.04.2013 16:38, Rabarbar wrote:

Jakaś rada na to?

podać model monitora

przeczytać instrukcję obsługi

powyłączać wszystkie ulepszacze

W moim LG M237WDP nie dało się tego czegoś wyłączyć, ale miałem z tym problem tylko przy wejściu HDMI. Kiedy podłączyłem kablem HDMI-DVI - problem ustąpił.

p. m.

Data: 2013-04-03 10:48:38
Autor: Marcin G.
[...]

Spróbuj jeszcze poszukać opcji oszczędzania energii. U mnie w TV tak działa oszczędzanie energii ustawione na "Auto". Przy jasnych scenach podświetlanie świeci mocno, przy ciemnych, słabo.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2013-04-03 17:59:46
Autor: animka
W dniu 2013-04-03 10:48, Marcin G. pisze:
UĹźytkownik "Akustyk"  napisał w wiadomości grup
[...]

Np. w takim Windows 7 jest usługa "Jasność adaptacyjna".
Zawsze to wyłączałam.

--
animka

Monitor LG i ściemnianie się obrazu podczas filmów i gier