Monitor S-IPS problem z kolorami

Data: 2010-07-16 23:39:38
Autor: m4rkiz
Monitor S-IPS problem z kolorami
"raviz" <ravizusunto@vp.pl> wrote in message news:i1pv53$v37$2news.onet.pl...
Witam
Podlaczylem dzisiaj dwa HP LP2475w do laptopa (Vista Business) - chodza pieknie poza mocno przegrzanymi kolorami szczegolnie czerwonym. Pogooglalem troche w tym temacie jednak nie zlalazlem konkretnego remedium. Poki co obnizylem
Digital Vibrance z poziomu sterownika Nvidii. Domyslam sie jednak, ze to ustawienie przeniesie sie rowniez na PS, ktory teoretycznie wyswietla poprawnie kolory... Bylbym wdzieczny za porady.
Pozdrawiam.....Rafal

http://www.tftcentral.co.uk/icc_profiles/hp_lp2475w.icc

brightness 17
contrast 65
r 251
g 235
b 242

to byl starszy profil robiony chyba w okolicach fw GIG034 hw GIG053,
ale warto zaczac od tego
digital vibrance lepiej zostawic na zero (czy 50%, w zaleznosci od sterownika) zwlaszcza jezeli robisz cokolwiek z grafika, bo sie potem
mozna zdziwic

Data: 2010-07-17 21:28:16
Autor: raviz
[...]

Wprowadzilem te parametry - niewiele sie zmienilo w stosunku do kalibracji zrobionej dolaczonym programikiem.
Mam na mysli raczej "zarowiastosc" niektorych kolorow. Nasycone czerwienie niemal wyciekaja z ekranu, podobnie jak inne nasycone barwy.
Moze TN po prostu nie byl w stanie tego oddac jednak jak dla mnie efekt jest taki jakby wszystkie zdjecia robione byly aparatem w trybie vivid.
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-07-18 18:55:06
Autor: Irokez
Monitor S-IPS problem z kolorami
Uzytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisal w wiadomosci news:i1t08m$3pk$1news.onet.pl...

[...]

Oj na pewno TN nie jest w stanie oddac kolorów, niektórych wrecz nie widac bylo.
Akurat mam porównanie do TN NEC'a 17" pokój obok i aktualnie na którym pracuje S-PVA Eizo S2231W.

Ale tez jest prawda ze S-IPS NEC'a tak troche inaczej oddaje barwy (19 cali u znajomego). I wole swoje Eizo. Jest bardziej neutralne.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-07-20 21:40:43
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 18 Jul 2010 18:55:06 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

S2231W ma matrycę S-PVA, a co za tym idzie - niższy poziom jasności czerni,
niż S-IPSy. Inna sprawa, że to w ogóle cholernie miłe monitory. :D

[ Wilson: I can't believe i'm able to say this, but... you're cancer-free. ]
[ (...) You're fine. Patient: I don't get it. House: Cool.                 ]
[                                                ("House M.D. 4x09 Games") ]

Data: 2010-07-20 22:14:02
Autor: Irokez
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:h633sqg0bsdj.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

No i dobrze.. czarny jest czarny

niż S-IPSy. Inna sprawa, że to w ogóle cholernie miłe monitory. :D

ale które? bo ten S2231 ze swoimi 22 calami mi starcza :)

Irokez

Data: 2010-07-20 23:20:43
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 20 Jul 2010 22:14:02 +0200, Irokez napisał(a):

S2231W ma matrycę S-PVA, a co za tym idzie - niższy poziom jasności czerni,

No i dobrze.. czarny jest czarny

Czerń na LCD po prostu świeci i świecić będzie - chyba, że LEDy coś w tej
materii zmienią. Ale - AFAIK - z LEDami są inne problemy (temperatura,
stabilność).

niż S-IPSy. Inna sprawa, że to w ogóle cholernie miłe monitory. :D

ale które? bo ten S2231 ze swoimi 22 calami mi starcza :)

Nie no - miałem na myśli EIZO po prostu.
/me posiadacz S2432W i L568. :D

[ House: Medical clemency.Interesting. Wilson: Why would you use that word?]
[ House: Because I'm interested. When I'm interested, I describe the things]
[ that make me interested as interesting.        ("House M.D. 4x09 Games") ]

Monitor S-IPS problem z kolorami