Monitor - bezprzewodowo?

Data: 2009-12-25 09:10:52
Autor: ViRuS
Monitor - bezprzewodowo?
Czy istnieje możliwość bezprzewodowego połącznia notebooka z monitorem lub telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało z przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło). Tymczasem zależałoby mi na przesyłaniu obrazu cyfrowego w wysokiej rozdzielczości HD, bez żadnych strat, tak jak zwykłym kablem. Istnieje cos takiego ze podłącza się nadajnik do DVI w kompie i odbiornik do DVI(czy czegokolwiek) w monitorze/telewizorze i hula? :)

Pozdr,V.

Data: 2009-12-25 13:07:29
Autor: Tomasz Chmielewski
Monitor - bezprzewodowo?
On 25.12.2009 09:10, ViRuS wrote:
[...]

Istnieje, ale jest bardzo drogie.

Szukaj "wireless DVI extender".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-28 13:26:19
Autor: Mich@l
Monitor - bezprzewodowo?
W dniu 2009-12-25 09:10, ViRuS pisze:
[...]

Istnieje trochę projektorów z wifi. Miałem parokrotnie "przyjemność" korzystać z takich wynalazków. Do prezentacji z PowerPointa się nadaje...

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-12-28 14:04:43
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Monitor - bezprzewodowo?
On Mon, 28 Dec 2009 13:26:19 +0100, "Mich@l"
<kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> wrote:

[...]

Istnieją też specjalizowane kasrty WiFi które podłącza się do
rzutnika/TV via złącze DVI/VGA. Np,. Acer robi taki interfejs o
symbolu WP100. Tylko cudów się nie spodziewaj bo maksymalnie to
przenosi 1280x1024x16bpp. Zaleta taka że działa właściwie z dowolnym
TV/rzutnikiem/monitorem. Mam i używam czasami. Acer dodaje do tego
dedykowany dla swoich notebooków soft do zarządzania.

Zdrówko

Data: 2009-12-29 10:54:36
Autor: Radosław Sokół
Monitor - bezprzewodowo?
ViRuS pisze:
Czy istnieje możliwość bezprzewodowego połącznia notebooka z monitorem lub telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało z przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło). Tymczasem

Bo przesyłanie obrazu w rozdzielczościach stosowanych w pe-
cetach wymaga *wielkiego* pasma.

zależałoby mi na przesyłaniu obrazu cyfrowego w wysokiej rozdzielczości HD, bez żadnych strat, tak jak zwykłym kablem. Istnieje cos takiego ze

Są takie rozwiązania, poczytaj sobie choćby ostatniego CHIPa.
Ale oczywiście zasięg jest malutki i wymagana jest pełna wi-
doczność anten po obydwu stronach (LoS). Nie wiem też jak z
cenami. W większości przypadków lepszym rozwiązaniem jest
jednak położenie kabla w ścianie -- gips tańszy, a rycie i
gipsowanie uspokajają ;)

Data: 2010-01-04 19:14:09
Autor: Piotrne
Monitor - bezprzewodowo?
ViRuS pisze:
Czy istnieje możliwość bezprzewodowego połącznia notebooka z monitorem lub telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało z przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło).

Zwykły monitor 1280*1024 / 60Hz potrzebuje:

1280 * 1024 * 3 * 60 * 8 = 1887436800 bitów na sekundę.

To jest 1800 megabitów na sekundę.
Ile mają karty wifi? 108 megabitów/s? To im trochę brakuje...
Chyba, że przesyłany będzie skompresowany obraz. Ale wtedy
z monitora robi się raczej komputer.

P.

Monitor - bezprzewodowo?