Monitor d??ugo siÄ? w??Ä?cza

Data: 2011-02-14 06:57:46
Autor: jcvklashfjash
Monitor d??ugo siÄ? w??Ä?cza
Mam następujący problem: monitor Samsung 940MW jest podłączony do listwy zasilającej. Po włączeniu listwy monitor jest ciemny i głuchy - nie świeci się kontrolka sygnalizująca włączenie. Dopiero po paru minutach (ok. 5, czasem krócej) kontrolka się zaświeca, monitor się włącza i pojawia się obraz.

Czym to może być spowodowane?

Oczywiście to nie wina listwy, bo włączony bezpośrednio do gniazdka zachowuje się tak samo.

Data: 2011-02-14 13:38:10
Autor: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
Monitor d?ugo si? w??cza
jcvklashfjash nabazgrał(a):
[...]

Prawdopodobnie - suche kondensatory w zasilaczu monitora.

G.B.

Data: 2011-02-14 16:23:10
Autor: jcvklashfjash
Monitor d?ugo si? w??cza
W dniu 2011-02-14 13:38, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:
jcvklashfjash nabazgrał(a):
[...]

Dzięki. Dzwoniłem do serwisu - potwierdzili Twoją diagnozę. Naprawa ok. 150 zł - trochę sporo, ale chyba nie ma wyjścia...

Data: 2011-02-16 11:42:12
Autor: Radosław Sokół
Monitor d?ugo si? w??cza
W dniu 14.02.2011 16:23, jcvklashfjash pisze:
Dzięki. Dzwoniłem do serwisu - potwierdzili Twoją diagnozę. Naprawa ok. 150 zł - trochę sporo, ale chyba nie ma wyjścia...

Dużo. Kondensatory kupisz za 20 zł, godzina lutowania i masz
zasilacz monitora jak nowy. Ale z drugiej strony jeśli nie
masz doświadczenia, nie chcesz zepsuć i chcesz mieć gwarancję
na naprawę, to nie masz co narzekać :) Wiedza i robota kosz-
tują.

PS. A tak w ogóle to może to dobrze, bo jakoś tak się przy-
     jęło, że hydraulik, elektryk czy mechanik samochodowy
     bez mrugnięcia oka kasują od 50 do 100 zł za robotę
     wymagającą czasem przekręcenia paru śrubek lub rozebra-
     nia, wyczyszczenia i skręcenia czegoś, a technicy elek-
     tronicy/informatycy robią wszystko za pół darmo :)

Data: 2011-02-23 16:03:33
Autor: Przesmiewca
Monitor d?ugo si? w??cza
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

[...]

Moze nie dlatego, ze sie jakos tak przyjelo ale dlatego, ze teraz co 2 ma komputer w domu, a co 3 to
"informatyk", ktory robi "konkurencje". A mechanik samochodwy to jednak jest mniej popularny.

Data: 2011-02-23 15:08:02
Autor: Kamil
Monitor d?ugo si? w??cza
On 23/02/2011 15:03, Przesmiewca wrote:
[...]

Sciany pomalowac nawet moja matka potrafi, wiec teoretycznie tez "robi konkurencje". A jednak nie zawracam dupy znajomym, coby moze wpadli w sobote machnac sypialnie na bialo, bo ja nie wiem jak. ;)

Kamil

Data: 2011-02-23 16:14:26
Autor: Przesmiewca
Monitor d?ugo si? w??cza
Kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

Sciany pomalowac nawet moja matka potrafi, wiec teoretycznie tez "robi konkurencje"

Tak jak Twoja matula potrafi malowac sciany tak ci ludzie potrafia robic komputery
 - dlatego tez slowo informatyk ujalem w cudzyslow. Ale niestety ludzie wlasnie
do takich ida, bo co bede placic 50 netto skoro syn ciotki swietnie zna komputer.
W kontekscie "dziekuje" za "naprawe" 50 zl wydaje sie cena ogromna.

Data: 2011-02-23 15:54:28
Autor: Kamil
Monitor d?ugo si? w??cza
On 23/02/2011 15:14, Przesmiewca wrote:
[...]

Z drugiej strony, tacy Instalatorzy Systemu Windows i inni Wymieniacze Kart Graficznych, to wiedza "informatyczna" dosc podstawowa i porownywalna z wymiana kola w samochodzie. Moja zona pewnie poprosi sasiada i postawi mu piwo, zamiast placic za wizyte mechanika w domu.

Aczkolwiek dosc irytujace jest podejscie dosc sporej grupy znajomych, szczegolnie ze cos co w ich mniemaniu jest drobiazgiem, zajmuje nieraz dwa wieczory. Na szczescie wyeliminowalem juz wiekszosc takich kolegow odzywajacych sie raz na rok, bo komputer piszczy.

Kamil

Data: 2011-02-23 17:19:17
Autor: qwerty
Monitor d?ugo si? w??cza
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ik3ajn$207$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Bo informatyk dla większości ludzi potrafi diagnozować i naprawiać sprzęt, przeinstalować system, wywalić wirusy i na dodatek robi to za pół darmo.

Data: 2011-02-23 18:50:40
Autor: Przesmiewca
Monitor d?ugo si? w??cza
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

Bo informatyk dla większości ludzi potrafi diagnozować i naprawiać sprzęt, przeinstalować system, wywalić wirusy i na dodatek robi to za pół darmo.

Mnie najbardziej rozbrajalo, jak dzwonila pani Kazia, zapytywala
o jakies skomplikowane rzeczy np. w wordzie, i bardzo sie dziwila, ze
nie jestem w stanie jej pomoc. Nieocenionym sposobem dlaczego jej nie moge pomoc zawsze bylo porownywanie informatyka do lekarzy,
wsrod ktorych jest wiele specjalnosci - i na koniec rzucone niewinne
pytanie czy z bolem zeba idzie do kardiologa :-)

Data: 2011-02-23 20:03:13
Autor: qwerty
Monitor d?ugo si? w??cza
Użytkownik "Przesmiewca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tqham6tuue43r7krlqii9nu8vj3ierb7k0@4ax.com...
[...]

Polecam oglądać IT crowd:
http://www.youtube.com/watch?v=gt9j80Jkc_A
http://www.youtube.com/watch?v=vWU4APRTo-8

Czasami jest nazbyt prawdziwy. :)

Data: 2011-02-23 18:43:53
Autor: Przesmiewca
Monitor d?ugo si? w??cza
[...]

Ja tak mialem w pracy, jak jeszcze zajmowalem sie serwisem w firmie.
W pewnym momencie mialem dosc robienia kompow za flaszke, wiec zaczalem mowic,
ze w pracy nie mam czasu ,za to chetnie moge po godzinach... dajac
delikatnie do zrozumienia, ze za darmo robic nie bede. Dosc szybko towarzystwo
darmowej roboty sie rozpierzchlo

Data: 2013-11-13 08:06:15
Autor: pomoc.komputerowa.slawno
Monitor d?ugo si? w??cza
Po pierwsze, trzeba umieć rozróżnić informatyka od serwisanta (technika) komputerów. Serwisant naprawia komputery, aby informatyk mógł na nich pracować. Nie każdy informatyk naprawia komputery, tak jak nie każdy zawodowy kierowca jest mechanikiem samochodowym. Znam nie jednego informatyka po dobrych szkołach. Programistów, grafików, ale niektórzy nawet nie są w stanie wymienić karty graficznej.

Monitor d??ugo siÄ? w??Ä?cza