Monitoring na PC

Data: 2016-03-28 23:40:24
Autor: marfi
Monitoring na PC
Szukam sprawdzonego w praktyce systemu monitoringu za pomocą kamer z interfejsem WiFi, wymagania:

- 2-4 kamery wifi, z tego conajmniej jedna zewnętrzna
- podgląd przez internet ale tylko Windows lub Android
- współpraca z pospolicie dostępnym routerem dla Neostrady na łączu do 10Mb/s
- podgląd nocny niekoniecznie ale...
- nagrywanie zdarzeń audio mile widziane
- nagrywanie całości lub tylko zdarzeń detektora ruchu z wybranej kamery na komputerze PC (nie wykluczam NAS - jaki?)
- zasięg do 5-10m

Cel: monitorowanie zachowań niepełnosprawnej starszej osoby.

Cena oczekiwana : do 2000PLN za zestaw.

Z góry dziękuję za opinie osób z doświadczeniem w w/w smutnym temacie.

--
marfi

Data: 2016-03-29 11:53:50
Autor: Marsjanin
Monitoring na PC
Dnia Mon, 28 Mar 2016 23:40:24 +0200, marfi napisał(a):

- podgląd przez internet ale tylko Windows lub Android

To nierealne, komputery z desktopowymi Linuksami też będą to widzieć. :)

Rozwiązanie recyclingowe: stare telefony z Androidem i kamerką. Android taki, by miał dostęp do Google Play. Jest kilka aplikacji z "IP Camera" w nazwie i działają, streamują po wifi jak leci.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-29 16:30:30
Autor: ToMasz
Monitoring na PC
W dniu 29.03.2016 o 13:53, Marsjanin pisze:
Dnia Mon, 28 Mar 2016 23:40:24 +0200, marfi napisał(a):

- podgląd przez internet ale tylko Windows lub Android

tego nie doczytałem :)
To nierealne, komputery z desktopowymi Linuksami też będą to widzieć. :)

znam conajmniej jeden rejestrator który wymagał windowsa z activex, a po wielu latach udostępniono podgląd na androida. na linuksa - nie. może sprytny informatyk mógłby to przerobić z androida na linuksa, tyle że rejestrator to stary złom więc niema potrzeby

ToMasz

Data: 2016-03-29 21:14:47
Autor: BQB
Monitoring na PC
W dniu 29.03.2016 o 16:30, ToMasz pisze:
[...]

sprytny informatyk za przeróbkę weźmie co najmniej kilka razy więcej, niż ten rejestrator jest wart.

Data: 2016-03-29 21:25:54
Autor: marfi
Monitoring na PC
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:56fad42c$0$658$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Panowie... Marsjanin żartował - włączcie nieużywaną zawartość głowy,

--
marfi

Data: 2016-03-29 21:42:14
Autor: ToMasz
Monitoring na PC
W dniu 29.03.2016 o 21:25, marfi pisze:
[...]

tu masz kamerę wifi, której cena - w przypadku zakupu z aplikacji na nadroida- została obniżona do 26 dolców. chyba tylko dzisiaj, bo oni mają jakąś wyprzedaż z okazji 29/03. nie wiem co to za święto.

http://www.aliexpress.com/item/DC-5V-2A-SD-Card-SLOT-Audio-IP-Camera-Wireless-Indoor-Dome-IP-Camera-Audio-With/32599068423.html
ToMasz

Data: 2016-03-30 21:45:21
Autor: Marsjanin
Monitoring na PC
Dnia Tue, 29 Mar 2016 16:30:30 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

To ciekawe w sumie... Pytanie, jak to streamuje. Zakładam, że nie ma szyfrowania danych (gdzie byłby zamknięty kod i jedyny ,,klient" na ActiveX). Sądzę, że współcześnie VLC albo inny MPlayer tudzież ffmpeg dałby radę... No ale mogę się mylić. W każdym razie chętnie bym to obadał.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-03-29 13:15:24
Autor: ToMasz
Monitoring na PC
są takie kamerki, nazywa się to top201. kosztuja od 16 dolców w górę i widzą obraz w HD. naprawdę w HD. tzn jak już pisałem na innej grupie, w sklepie, dawniej przy cctv było widać ile jest wydawanych banknotów, teraz widać jakie są nominały. Napewno te kamery działają lepiej niż naprzykład edimaxy, które są reklamowane jako 1.3mpix, ale _tylko_ z internet explorerem i activex.
wady:
Wszystkie te kamery maja "oko" do wyboru 1/4 albo 1/3 cala. to mniejsze widzi już zajebiscie wyraźnie, ale ma węższy kąt. mimo 90cio stopniowego obiektywu - jest 60-moze 70 stopni. więc albo wiekszy przetwornik, albo inny obiektyw. KAmerki za kilkanaście dolców widzą... i koniec. cokolwiek zobaczysz sam w reklamach - nie ufaj. one mają w menu niestworzone opcje - ale one nie działają. nie zapiszesz tą kamerą obrazu na NAS-ie, itp. jedyne co działa to chyba wysłanie fotki na ftp przy wykryciu ruchu.

Co ciekawe korzystają z chmury. ale to radzę uważać, bo działa to dość dziwnie. PRecyzując. moje kamery mają interet gsm, czyli zero stałego ip. mimo to, mogę zobaczyć obraz, ale tylko wtedy, gdy oglądam je ze stałęgo ip. czyli gsm-gsm nie działa. natomiast działa, gdy kamera ma stałe ip, natomiast ja oglądam korzystając z telefonu z intenetem gsm.
transfer sd - 300-400 KB/s natomiast HD - 2.5Mb/s

sugeruje kupować kamery których soft w reklamach wygląda identycznie. nie ważne jaka obudowa, ważne abyś potem miał jeden program od monitorowania kamer. jeśli w docelowym miejscu masz stałe ip, to możesz kamery oglądać wieloma programami na androida.
Natomiast zapis nagrań na pc - masakra. znaczy ja próbowałem na laptopie dwurdzeniowym (nie pamietam jakim) - zajętość 80% przy 2 kamerach. Polecam więc kupno rejestratora. też nie drogi. do tego kabelek esata sata, zasilacz 12/5v dysk i jazda.

poniżej skróty do ofert w chinach. płatne z polskiego banku, bez konieczności zakładania kont finansowych albo kart kredytowych. Nie sugeruj się cenami, bo często są promocje. kamera 16-19 dolców (choć radzę kupić droższą opcje ze względu na kąty obiektywu, więc moze kosztować 23-25 dolców). z mikrofonem - 25-30USD. Trzeba trochę poszukać kto ma dzisiaj najtaniej.
żadna z podanych przezemnie kamer nie ma wifi, ale to nie problem, znajdziesz takie które mają identyczne parametry i wifi. (albo dołożysz stary router wifi). Tylko dobrze się zastanów czy warto i czy to ma sens. Bo bez kabelka z prądem wifi też nie zadziała. tak więc jak już ciągniesz jeden kabel(12v), czy to taki problem pociągnąć drugi(lan)? A czy wogóle wifi da radę z takim transferem(hd!)? Oczywiście przy jednej kamerze - tak, ale przy kilku?
diody ir dają radę wewnątrz, w pokoju. ale na zewnątrz, raz że nie bardzo oświetlają, znaczy słabo, a dwa że wabią owady, które uruchamiają detekcje ruchu

mnie się przez ostatnie 1.5 miesiaca nic nie zawiesiło, nie przestało działać. ale konfiguracja zajęła mi trochę czasu, pomogły fora interenowe i modlitwa. nie  żartuje. 4 kamery, zapis aktywowany detekcją ruchu, dysk 500 giga, wolne 160

ToMasz

kamera z mikrofonem i dzwiękiem:
http://www.aliexpress.com/item/Mini-HD-720P-960P-IP-Camera-Audio-With-External-Pickup-Microphone-Security-Dome-Indoor-Camera-IP/32430552026.html

tu bez dwięku
http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-720P-H-264-1-0-Megapixel-HD-ONVIF-IP-Camera-Indoor-24pcs-IR-LEDs/1585259040.html

rejestrator
http://www.aliexpress.com/item/8CH-NVR-1080P-Super-Mini-NVR-3G-WIFI-P2P-Network-Video-Recorder-720P-1080P-HDMI-8/32228241136.html

Data: 2016-03-30 01:00:04
Autor: Animka
Monitoring na PC
W dniu 2016-03-29 o 13:15, ToMasz pisze:
[...]

Takie kamery, tylko bez dźwięku mamy pomontowane w całym 10 piętrowym bloku i windach.

--
animka

Data: 2016-03-30 12:10:13
Autor: BUNIEK
Monitoring na PC
[...]

Z cena może nie być tak kolorowo ale zainteresuj sie oprogramowaniem MileStone
http://www.milestonesys.com/pl/
Można pobrać demo na 2 kamery IP - kamery wybierz  z listy kompatybilności MileStone.

Buniek

Data: 2016-03-30 13:02:53
Autor: BQB
Monitoring na PC
W dniu 2016-03-30 o 12:10, BUNIEK pisze:
[...]

Nie używałem tego jeszcze, możesz podać jakieś plusy, co to oprogramowanie może? Jak dla mnie puki co najlepsze jest surveillance station i fantastyczna funkcja, gdzie na nagraniu zaznaczamy fragment obrazu, zakres czasu i szuka zmian sam, a nie ręczne przeglądanie nagrań i patrzenie w ekran, kiedy się zmieniło.

Data: 2016-03-31 22:31:30
Autor: marfi
Monitoring na PC
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:56f9a4cd$0$692$65785112news.neostrada.pl...
Szukam sprawdzonego w praktyce systemu monitoringu za pomocą kamer z interfejsem WiFi, wymagania:

  Zacząłem od zewnętrznej kamery conceptronic - po dwóch dniach nauki i prób wyniki są nienajgorsze ale liczyłem na więcej.

--
marfi

Data: 2016-05-06 13:13:07
Autor: sniper10000
Monitoring na PC
W dniu poniedziałek, 28 marca 2016 23:40:55 UTC+2 użytkownik marfi napisał:

Szukam sprawdzonego w praktyce systemu monitoringu za pomocą kamer z interfejsem WiFi, wymagania:

Spóźnione, ale może jeszcze nic straconego. :)

Proponuję najtańszy serwer Synology, np. DS115J. Jest fajnie wykonany, regularnie aktualizowany (nawet kilka lat po zakupie), popularny w Polsce (łatwo znajdziesz pomoc w Internecie), bardzo prosty w zarządzaniu i ma znakomity soft do nagrywania monitoringu z kamer:
https://www.synology.com/pl-pl/products/DS115j
http://www.ceneo.pl/32549175#tab=click

Tu masz sporo informacji nt. możliwości monitoringu:
https://www.synology.com/pl-pl/surveillance/7.2/overview
https://www.synology.com/pl-pl/surveillance/7.2/liveview
https://www.synology.com/pl-pl/surveillance/7.2/mobile
https://www.synology.com/pl-pl/surveillance/7.2/recording

Do kompletu potrzebujesz dysk twardy np. WD RED 2 TB lub większy (bardzo dobry do serwerów NAS):
http://www.ceneo.pl/17552992#tab=click

Nowy serwer ma ograniczenie licencyjne do 2 kamer. Jeśli chcesz użyć więcej kamer, potrzebujesz dokupić 2 licencje:
http://sklep.synologic.pl/licencje-c-6_28.html

I oczywiście trzeba kupić kamery. Producent deklaruje obsługę 4300 modeli:
https://www.synology.com/pl-pl/compatibility/camera

Monitoring na PC