Monitoring psp trwa.... :- ]

Data: 2009-08-25 12:19:22
Autor: Antenka
Monitoring psp trwa.... :- ]
Polityki jak na lekarstwo, za to buokun nieustanie nawija o żarciu i
barach...Ani się nie obejrzycie, jak wykosi całą konkurencję - załatwi
McDonald's - otwierając sieć taniego, niezdrowego żarła w całym kraju
pod nazwą "U Wałkonia". Teraz w tajemnicy przed swoją starą pisze
biznes - plan.

Antenka

Data: 2009-08-25 12:22:18
Autor: Tzva Adonai
Monitoring psp trwa.... :- ]
On 25 Sie, 21:19, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

otwierając sieć taniego, niezdrowego żarła w całym kraju
pod nazwą "U Wałkonia".

Specjalnością jadłodlani będą leniwe pierogi po rusku....

Data: 2009-08-25 12:25:53
Autor: Antenka
Monitoring psp trwa.... :- ]
On 25 Sie, 21:22, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
On 25 Sie, 21:19, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

> otwierając sieć taniego, niezdrowego żarła w całym kraju
> pod nazwą "U Wałkonia".

Specjalnością jadłodlani będą leniwe pierogi po rusku....

Wiem, przecież cały dzień nawija o "leniwych". Może "kołt(d)uny"
dorzuci...

Antenka

Data: 2009-08-25 22:10:06
Autor: awe
Monitoring psp trwa.... :- ]

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:d10a7e96-e751-4626-a11f-60fb5cb47b6am38g2000yqh.googlegroups.com...
On 25 Sie, 21:19, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

otwierając sieć taniego, niezdrowego żarła w całym kraju
pod nazwą "U Wałkonia".

Specjalnością jadłodlani będą leniwe pierogi po rusku....
-- -- -- -- -- -- --
e tam pewnie napletki
awe

Data: 2009-08-25 22:10:23
Autor: games
Monitoring psp trwa.... :- ]
Tzva Adonai pisze:
On 25 Sie, 21:19, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

otwierając sieć taniego, niezdrowego żarła w całym kraju
pod nazwą "U Wałkonia".

Specjalnością jadłodlani będą leniwe pierogi po rusku....

Specjanosc to beda pierogi z wisniami podobny zydki za tym przepadaja. A jak ktorys klient mu nie przypasuje do z dodatkiem arszeniku.

Data: 2009-08-25 22:16:08
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Tue, 25 Aug 2009 22:10:23 +0200, games napisał(a):

Specjanosc to beda pierogi z wisniami podobny zydki za tym przepadaja. A jak ktorys klient mu nie przypasuje do z dodatkiem arszeniku.

Hm, to wy zakładacie, że jakaś knajpa jednak powstanie...
Nie za optymistycznie?
Piotr

Data: 2009-08-25 14:03:13
Autor: Marek
Monitoring psp trwa.... :- ]
[...]

Proponuje zamiescic w menu: "bieda suppe" - to taka sląska potrawa...

Data: 2009-08-26 08:46:40
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Tue, 25 Aug 2009 14:03:13 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

Proponuje zamiescic w menu: "bieda suppe" - to taka sląska potrawa...

Nie ma takiej potrawy w śląskim menu, jezeli chodzi o biedazupy, to
może być:
wodzionka
żur
albo ajntopf, czyli potrawa jednogarnkowa- wrzucamy tam co mamy.
Piotr

Data: 2009-08-26 09:14:47
Autor: Vic
Monitoring psp trwa.... :- ]
Piotr пишет:
Ĺźur

Zuru to bym raczej nie nazwal biedazupa...

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 09:33:01
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:14:47 +0200, Vic napisał(a):

Zuru to bym raczej nie nazwal biedazupa...

A dlaczego?
Piotr

Data: 2009-08-26 09:44:45
Autor: Vic
Monitoring psp trwa.... :- ]
Piotr пишет:
A dlaczego?

Ze wzgledu na skladniki, ktore sa konieczne do przyrzadzenia dobrego zuru. A taki wlasnie zur jadam od kiedy pamietam. A nie pamietam, zebym w domu czy u kogokolwiek ze znajomych (o bardzo roznym statusie majatkowym, zeby bylo jasne) jadl zur odpowiadajacy mojemu wyobrazeniu biedazupy, czyli zakwas, kartofle i nic wiecej...

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 09:52:05
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:44:45 +0200, Vic napisał(a):

czyli zakwas, kartofle i nic wiecej...

Ale taki jest właśnie żur, te dodatki, którymi się zajadasz, to wynik
dostatku. Podobnie jest z wodzionką, która we współczesnym wydaniu
wcale nie przypomina pierwowzoru.
Piotr

Data: 2009-08-26 10:17:17
Autor: Vic
Monitoring psp trwa.... :- ]
Piotr пишет:
Ale taki jest właśnie żur, te dodatki, którymi się zajadasz, to wynik
dostatku. Podobnie jest z wodzionką, która we współczesnym wydaniu
wcale nie przypomina pierwowzoru.

Bardzo mozliwe. Jednak kuchnia slaska, choc moze niespecjalnie wyszukana, to jednak nie jest kuchnia biedakow.

--
plazoVic

Data: 2009-08-26 03:11:13
Autor: Antenka
Monitoring psp trwa.... :- ]
On 26 Sie, 10:17, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:
Piotr пишет:

> [...]

Bardzo mozliwe. Jednak kuchnia slaska, choc moze niespecjalnie
wyszukana, to jednak nie jest kuchnia biedakow.

Wystarczy popatrzeć na śląskie dziewuchy hihihi ;-) Nie będę
kończyć...

Antenka

Data: 2009-08-26 12:21:11
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Wed, 26 Aug 2009 10:17:17 +0200, Vic napisał(a):

Bardzo mozliwe. Jednak kuchnia slaska, choc moze niespecjalnie wyszukana, to jednak nie jest kuchnia biedakow.

To niemiecka kuchnia. Biedy tu było mniej, ale też była... A wtedy
suchy żur, albo wodzionka.
Piotr

Data: 2009-08-26 09:59:10
Autor: jadrys
Monitoring psp trwa.... :- ]
Piotr pisze:
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:14:47 +0200, Vic napisał(a):

Zuru to bym raczej nie nazwal biedazupa...

A dlaczego?
Piotr

Żur może zawierać duże ilości  dobrych jakościowo wędlin , np. szynki.

Data: 2009-08-26 11:23:12
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:59:10 +0200, jadrys napisał(a):

Żur może zawierać duże ilości  dobrych jakościowo wędlin , np. szynki.

Wszystko może, nawet tort migdałowy.
Ale z założenia żur to zakwas na mące i kartofle, z odrobiną jakiegoś
tłuszczu, a czasem bez, jak bieda docisnęła. Współcześnie warzone
zupki nie przypominają pierwowzoru, bo i czasy lepsze.
Piotr

Data: 2009-08-26 20:27:09
Autor: jadrys
Monitoring psp trwa.... :- ]
Piotr pisze:
[...]

A gdzie tam lepsze czasy - po prostu mięso dzięki przemysłowemu tuczowi zwierząt jest bardziej dostępne..

Data: 2009-08-26 21:40:25
Autor: boukun
Monitoring psp trwa.... :- ]

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h73upu$krh$3news.onet.pl...
Piotr pisze:
[...]

Ja dzisiaj rano w TVP1 widziałem tylko import półtusz... oczywiście, że nie wiadomego pochodzenia i czym nafaszerowane. Codziennie rano to samo pokazują...

boukun

Data: 2009-08-26 21:48:47
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:40:25 +0200, boukun napisał(a):

Ja dzisiaj rano w TVP1 widziałem tylko import półtusz... oczywiście, że nie wiadomego pochodzenia i czym nafaszerowane. Codziennie rano to samo pokazują...

Codziennie rano pokazują importowane półtusze? Może ci się hałsfrał
telewizor zaciął?
Piotr

Data: 2009-08-26 22:05:25
Autor: boukun
Monitoring psp trwa.... :- ]

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1lnvl5e6i8o3f$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Nie przygłupie, musisz oglądać rolniczy program i giełdę rano...

boukun

Data: 2009-08-26 22:28:49
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Wed, 26 Aug 2009 22:05:25 +0200, boukun napisał(a):

Nie przygłupie, musisz oglądać rolniczy program i giełdę rano...

Aha, czyli to nie zacięty telewizor? Tylko ogladasz programy rolnicze?
Tęsknota cię ogarnia wałkun za tym ganianiem za stodołę, co?
Teraz luksus, kafelki, a "dusza" się rwie do przestrzeni...
Piotr

Data: 2009-08-26 23:24:51
Autor: boukun
Monitoring psp trwa.... :- ]

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:u7ameffumu3w.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Głupi Piotruś powiedział na pl.soc.polityka co wiedział i myśli, że wzbudzi tym zainteresowanie...

boukun

Data: 2009-08-27 11:11:19
Autor: jadrys
Monitoring psp trwa.... :- ]

Piotr pisze:
[...]

Mam takie nieodparte wrażenie że kiedyś wszyscy "wykitujemy" od czegoś faszerowanego hormonami wzrostu i antybiotykami  zwanego mięsem..  A jeżeli nie "wykitujemy" ta za parę pokoleń zaczną się pojawiać mutanci - potomkowie obecnych mięsożerców..

Data: 2009-08-27 08:15:56
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Monitoring psp trwa.... :- ]
[...]

Panie Jadrys,
Jeśli powyższe jest prawdą, to znacznie większą prawdą jest poniżśze:

Socjalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..
Instalując Windows na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2009-08-27 02:03:24
Autor: Slavinka
Monitoring psp trwa.... :- ]
> [...]
wodzionka
żur
albo ajntopf, czyli potrawa jednogarnkowa- wrzucamy tam co mamy.

    Nawet wodzionka nie musi być biedna, tym bardziej żur czy potrawy
jednogarnkowe. Oczywiście można sprowadzić wszystkie potrawy gotowane do
czystej wody - taką wodę zwaną kipiatkiem podają na Syberii - ale tam ludzie
wiedzą, co z tym mają robić i jest to konieczność zimą - daje trochę kalorii
na rozgrzanie, ale co najważniejsze - nawadnia organizm - od zimnej wody
można umrzeć, a pić trzeba, odwodnienie przy suchych mrozach jest równie
wielkie jak na Saharze.
    Czyli czym chata bogata. Ja żur gotuję dwa razy w tygodniu - dlatego, że
poprawia mi perystaltykę, a czosnek i chrzan obniżają ciśnienie do normy
młodzika. A co w żur? Na początku przyprawy - parę ziaren ziela
angielskiego, liść (albo dwa) laurowy, parę ziaren pieprzu, dwa - trzy
grzyby suszone, zakwas z płatków owsianych i mąki pszennej jako zagęstnika
dolewany do wrzątku dopiero gdy grzyby sa już miękkie, to najprostsza postać
żuru - baza. Wzbogacić bazę można - wywar może być rosołem, wywarem z
gotowania wędzonki, kiszek kaszanych lub pasztetowych czy salcesonu - gdy
się robi takie specjały w domu, kiełbasę (i / lub boczek wędzony) pokrojoną
w dowolny sposób i podsmażoną na patelni, wraz tym smalcem. Pod koniec
gotowania dodaję czosnek posiekany lub przez praskę przeciśnięty. Na koniec
skwarki ze słoniny, dość mocno przysmażone - można połączyć kiełbasę i
boczek z tą słoniną. Na talerze jajka na twardo, twaróg gdy kto ma dobry,
chrzan w wiórkach lub tarty, wędlinę pokrojoną w kostkę (np szynka) na
koniec łyżka śmietany na środek.
    Nie zapominajcie o wariacjach z bazą żurkową - barszcz biały na białej
kiełbasie, zalewajka na dudkach itp.
    A wodzionka była gotowana w moim domu - na śniadanie. Bardzo ją lubiłem,
było wiele starszych osób i nie mogły jeść skórek z chleba - brak zębów -
odkrawały więc zjadając ośródkę. Gdy tych skórek uzbierało się babcia
gotowała wodzionkę - marchewka i pietruszka, ząbek czosnku, na talerze
podrobione lub pokrojone czerstwe kawałki pieczywa. Do tego solidna łyżka
świeżego masła i siekana zielenina - pietruszka i koperek. Można było
dosmaczyć pieprzem.
    Niestety, dawne receptury i mąki skończyły się - z obecnych nie ma jak
uzyskać smaku, to już tylko skrobia - chleb jak papier toaletowy dodawany
przez Boukunów do pasztetówek, aby waga się zgadzała.
    Wodzionka jako zupa chlebowa jest dość droga - podawana w najlepszych
restauracjach, tyle, że chleb nie jest w kawałkach a zmiksowany...
    Zapomniałem o brukwi czyli karpielach - ludzie zapamiętali zupę z
brukwią jako coś wstrętnego z czasu wojny. I tu się mylą - brukiew jest
fantastyczną rośliną i wielu tylko dlatego przeżylo wojnę, że ją jadali,
dzięki jej właściwościom. Jest rzadkością i u mnie - baby mają pokićkane w
kiepałach, moja nie sieje - mimo dopominania się przeze mnie. Brukiew
pokrojona w kosteczkę, podprawiona maką i śmietaną jest doskonałym dodatkiem
do ziemniaków jako drugie danie, tak jak marchewka z groszkiem, kalarepka
czy nawet w połączeniu z nimi. Pogardzana jako warzywo ludzi biednych, rosła
na ziemi byle jakiej, dając obfite plony.
    Warto wrócić do wielu roślin, nie tylko jako survivalowych, ale dla ich
zalet. Szczawiowa ze szczawiu łąkowego pachnie zupełnie inaczej i nie
powodowała u mnie ataku chorób związanych ze szczawianami. A kto pamięta
taką roślinę jak trybula ogrodowa, kto jada boćwinę?
    Ajntopf  -  polska "zupa na winie - co się nawinie" - gotuje ją dość
często nazywając "zupą śmietnikiem" - warzywa jakie tylko rosną - u mnie
głównym składnikiem są buraki czerwone, fasolka i ziemniaki - zupa 1000
smaków - pod warunkiem nie posiekania wszystkich warzyw w zbyt drobne
kawałki - niektórym kobietom wydaje się, że drobne - znaczy "dostojne" i w
"przeglądach tygodnia" też robią braję.

Data: 2009-08-27 09:16:40
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Thu, 27 Aug 2009 02:03:24 +0200, Slavinka napisał(a):

[...]

Hm, smaka mi zrobiłeś... Bo to prawda, żurek potrafi być przepyszną
zupą.
A wodzionka...
Piotr

Data: 2009-08-27 10:31:11
Autor: Slavinka
Monitoring psp trwa.... :- ]
Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości

A wodzionka...
Piotr

Ależ fantastyczna! jest to bulion warzywny i od ciebie zalezy jak daleko i
czym wzbogacisz.
Podałem najprostsze rozwiązanie, gdy w domu nic (prawie) nie ma... I to
niemanie nie musi pochodzić z biedy...

Data: 2009-08-27 10:51:03
Autor: Piotr
Monitoring psp trwa.... :- ]
Dnia Thu, 27 Aug 2009 10:31:11 +0200, Slavinka napisał(a):

[...]

Mówimy o dwóch róznych sprawach. Ja o pochodzeniu wodzionki i żuru, ty
o tym co się da zrobić z takim pomysłem na zupę.
W żaden sposób oba podejścia sobie nie wadzą.
Piotr

Data: 2009-08-27 11:28:27
Autor: Slavinka
Monitoring psp trwa.... :- ]

> [...]
o tym co się da zrobić z takim pomysłem na zupę.
W żaden sposób oba podejścia sobie nie wadzą.

Wiem, ale może oba przydadzą się komus w życiu. Kto nie nabył doswiadczenia
w mlodości ma na starość zbyt wiele braków do przebrnięcia...

Data: 2009-08-26 09:06:06
Autor: Vic
Monitoring psp trwa.... :- ]
Marek пишет:
Proponuje zamiescic w menu: "bieda suppe" - to taka sląska potrawa...

Chyba chodzi o wodzionke... :)

http://www.youtube.com/watch?v=J0IrijaS0Jg

--
plazoVic

Data: 2009-08-25 21:29:03
Autor: boukun
Monitoring psp trwa.... :- ]

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:1e52915e-3c5c-4cc7-80ae-771dbce4feefa26g2000yqn.googlegroups.com...
Polityki jak na lekarstwo, za to buokun nieustanie nawija o Ĺźarciu i
[...]

Bisnes plan juĹź jest dawno gotowy
Biznes Plan

Jarosław Niedźwiecki

ul. Łuşycka 75

58-100 Świdnica

Tel. 074 851 35 75

Spis treści

STRESZCZENIE

1.    HISTORIA PRZEDSIĘBIORSTWA

2.    CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI – OPIS USŁUGI

3.    PROCESY ZACHODZĄCE WEWNĄTRZ PRZEDSIĘBIORSTWA

4.    RYNEK

●    Pracownicy i usługobiorcy

●    Konkurencja

●    Dostawcy

5.    SPRZEDAĹť I MARKETING

6.    ZARZĄDZANIE I ZATRUDNIENIE

7.    INFORMACJE FINANSOWE

STRESZCZENIE

Celem niniejszego Biznes Planu jest pozyskanie finansowych środków z Powiatowego Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Planowana działalność ma przynosić szacunkowe zyski w wysokości około 15.000 złotych miesięcznie.

PS. Lepper miał zdaje się kiedyś taki pomysł, otworzyć sieć tanich barów w Polsce i jak widać żydomasoneria mu szyki pokrzyżowała...

boukun

Data: 2009-08-25 12:32:22
Autor: Antenka
Monitoring psp trwa.... :- ]
On 25 Sie, 21:29, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:1e52915e-3c5c-4cc7-80ae-771dbce4feefa26g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

5.    SPRZEDAŝ I MARKETING

[...]

Jestem jasnowidzem!

Antenka

Data: 2009-08-25 13:52:55
Autor: Marek
Monitoring psp trwa.... :- ]
On 25 Sie, 21:32, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:
> [...]

> PS. Lepper miał zdaje się kiedyś taki pomysł, otworzyć sieć tanich barów w
> Polsce i jak widać żydomasoneria mu szyki pokrzyżowała...

Jestem jasnowidzem!

Antenka- Ukryj cytowany tekst -

- PokaĹź cytowany tekst -

Jesli w dobrej wierze to WRÓŻKA,
Jesli zlosliwie, to: CZAROWNICA

Data: 2009-08-25 21:35:43
Autor: boukun
Monitoring psp trwa.... :- ]

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:5a0af61a-4677-44e3-95ee-eae277538948z31g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Musi co by..., mi w kompa zaglądasz...

boukun

Data: 2009-08-26 18:43:09
Autor: naprany jak kruk!
Monitoring psp trwa.... :- ]
Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(-a):

[...]

bekon nigdy nie shanbi sie uczciwa praca hehehe
przynajmniej dla polakow

--
- Jeśli poprzecie Platformę Obywatelską, pomożecie sobie,

Monitoring psp trwa.... :- ]