Monitoring silnika i innych parametrów

Data: 2018-01-08 12:20:11
Autor: xyz
Monitoring silnika i innych parametrów
Powitać od rana,

czy ktoś spotkał się z urządzeniem do monitorowania pracy silnika i innych podzespołów ale z własnym ekranem, podłączany do ODB2?
Wiem że są aplikacje na Androida, ale chodzi o urządzenie montowane na stałe a nie o samą aplikację.
W USA mają coś takiego: https://goo.gl/H3ARyM
Ale trochę drogo.
Szukam a znanym portalu aukcyjnym i słabo. Niby jest coś co wyświetla jako HUD ale raczej jest to nastawione bardziej na prędkość.
Ja bym wolał mieć możliwość wybrania parametrów do wyświetlenia :).

-- - xyz

Data: 2018-01-08 05:23:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Monitoring silnika i innych parametrów
stary tablet 8-10 cali idealnie sie nadaje :-)
https://www.youtube.com/watch?v=NRl3m2UmkM4

Data: 2018-01-08 14:46:31
Autor: xyz
W dniu 08.01.2018 o 14:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
stary tablet 8-10 cali idealnie sie nadaje :-)
https://www.youtube.com/watch?v=NRl3m2UmkM4

Wiem, wiem :)
Ale ja nie chcę dodatkowego urządzenia w postaci telefonu czy tabletu.
Chciałem zamontować to na stałe nie martwiąc się o utratę szyby z
powodu amatora cudzej własności.
Znajomy z USA ma coś takiego, tylko to wymagało jeszcze zmian w sofcie,
nie dopytywałem czy robił mu to jakiś tuner czy urządzenie samo dokonało
modyfikacji w sofcie (co mogło by byc niebezpieczne), urządzenie jest dedykowane pod auto i silnik.
Choć pewnie się to tak skończy jak nic innego nie znajdę :(.

--
-- - xyz

Data: 2018-01-08 08:31:08
Autor: przemek.jedrzejczak
Monitoring silnika i innych parametrów
Zamontować na stałe z tabliczką dla złodzieja: Nie kradnij ? No bez jaj chcesz to przyspawać ? Chłopaki wyciągają całe konsole a to ma być wyjątek ? To jest samochód czyli montaż demontaż ;-)

Data: 2018-01-08 22:41:02
Autor: xyz
W dniu 08.01.2018 o 17:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Zamontować na stałe z tabliczką dla złodzieja: Nie kradnij ? No bez jaj chcesz to przyspawać ? Chłopaki wyciągają całe konsole a to ma być wyjątek ? To jest samochód czyli montaż demontaż ;-)

Ja na starość robię się leniwy :)
Takie urządzenie nie będzie tak kusiło jak telefon, nawet stary, bo
zawsze to jest jakiś kabelek gdzieś pociągnięty i trzeba by się szarpać,
a odcinanie dla samego ekranu nie ma większego sensu.
Telefon to wyjmujesz zasilanie i uciekasz a tu jednak więcej roboty.

--
-- - xyz

Data: 2018-01-08 23:32:48
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 22:41:08 UTC+1 użytkownik xyz napisał:
> [...]
a odcinanie dla samego ekranu nie ma większego sensu.
Telefon to wyjmujesz zasilanie i uciekasz a tu jednak więcej roboty.

Będzie kusiło tak samo a nawet bardziej. Telefony to teraz tylko najwięksi idioci wśród złodziei kradną bo ciężko sprzedać gdyż policja łatwo namierza ew operator blokuje.
a taki dziwaczne coś do niczego niepodobne to tym bardziej zainteresuje złodzieja bo pomyśli ze jakiś drogi gadzet
Kup na aliexpres obd bluettoth i w smartfonie aplikację Torgue(Pro)
i ładnie to będzie działać
I tak poza pierwszymi kilkoma jazdami z tego korzystał nie będziesz bo jak tu wyżej ludzie piszą- podczas jazdy wystarczy prędkościomierz i wskaźnik paliwa.
To taki tani gadżet którym pobawisz się ze dwa dni i zapomnisz że masz.
Ale tak z ciekawości napisz proszę jakie dane z tego typu gadżetów/aplikacji są Tobie niezbędne podczas jazdy ze chcesz kilka stówek na to wywalić?

Data: 2018-01-09 09:16:11
Autor: xyz
W dniu 09.01.2018 o 08:32, Kris pisze:

[...]

Chciałbym mieć wgląd w:
- napięcie bieżące
- ciśnienie doładowania
- temp. powietrza w dolocie
- przeciążenia wzdłużne i boczne (nie wiem czy to z auta da się odczytać u mnie czy nie lepiej z akcelerometru np. telefonu) - to głównie dla zabawy :p
to co najważniejsze na tę chwilę.

Ale chyba jednak skończę na rozwiązaniu z Androidem.
Tu pytanie czy interfejsy iCar2 lub iCar3 są warte wyższej ceny?
Główni pacjenci to Mondeo 2009 - ON, Focus 2007 - Pb, Felicja '99 - Pb.
Do Fordów mam interfejs wspierający ichnie protokoły do bardziej zaawansowanych zabaw :), ale to na kabelku.

--
-- - xyz

Data: 2018-01-08 21:13:04
Autor: T.
W dniu 2018-01-08 o 14:46, xyz pisze:
[...]

Rozumiem, że jak będziesz miał takie urządzenie na szybie to nie skusi amatora? Od razu z pewnością będzie wiedział, że to nie tablet albo wypasiona nawigacja, ale tylko urządzenie OBD za np. 300 USD? :-)
T.

Data: 2018-01-08 22:51:15
Autor: xyz
W dniu 08.01.2018 o 21:13, T. pisze:
[...]

Dlatego nie wydam na to 300$, max liczę na ok 150-200pln no może 300pln
ale nie więcej :)

--
-- - xyz

Data: 2018-01-09 08:16:18
Autor: T.
W dniu 2018-01-08 o 22:51, xyz pisze:
[...]

Z daleka nie widać różnicy - ekran to ekran. Złodziej najpierw ukradnie a dopiero w domu będzie rozkminiał, co zabrał. A jeśli na tym będzie napis typu "OBD" to może tym bardziej brać, bo to zwykle droższe rzeczy od jakiegoś starego smartfona...
T.

Data: 2018-01-08 23:23:38
Autor: AL
Monitoring silnika i innych parametrĂłw
On 2018-01-08 14:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
stary tablet 8-10 cali idealnie sie nadaje :-)
https://www.youtube.com/watch?v=NRl3m2UmkM4

mam tak dokładnie - stacja multimedialna - zabudowana na stałe (system Android), łączy się po BT z OBD2 (poprzez moduł).  Wsiadam do auta, włączam silnik - odpala się radio i automatycznie włącza aplikacja (TorguePro z własnym skonfigurowanym ekranem - jak na filmiku).

Jeśli słuchasz radia - aplikacja zawsze może pracować w tle - przełączasz się jak potrzebujesz.

Data: 2018-01-08 23:43:41
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

mnie od wymiany navi powstrzymuje pozycja wyswietlacza, jest za nisko
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:VW_Passat_Variant_B7_1.8_TSI_Comfortline_Nightblue_Interieur.JPG

w B8 jest troche wyzej ale zeby bylo git trzeba zamowic wersje LCD MFA ale wtedy mamy podwojne navi, nowy Ford Mondeo to samo na gorze wyloty klimy nizej navi i dopiero nowy focus ma poprawnie tak jak i fiat tipo :-)
rany co za gamonie czyzbym znow musial kupic Opla ?

Data: 2018-01-09 09:06:41
Autor: xyz
W dniu 08.01.2018 o 23:23, AL pisze:
On 2018-01-08 14:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

O tym też myślałem ale do mnie takie radyjko to w najtańszej wersji ok 1000pln, a sensowne to już 1500-1600 :(.
Fakt jednak jest taki że daje sporo nowych możliwości :)

--
-- - xyz

Data: 2018-01-09 09:10:28
Autor: AL
On 2018-01-08 14:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

no niestety tyle kosztuje (albo i jeszcze więcej) - ale wygody nie da się wycenić.

Data: 2018-01-09 09:47:57
Autor: T.
On 2018-01-08 14:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Bardzo sensowne radyjka z Androidem są na aliexpress już od 170 USD.
T.

Data: 2018-01-09 20:40:44
Autor: adam
[...]

Jaki masz moduł OBD?
Potrzebuję do Kia Ceed 2010 i Seat Toledo 2007.
Dzięki, pozdrawiam
Adam

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2018-01-08 08:28:21
Autor: Zenek Kapelinder
Monitoring silnika i innych parametrów
W samochodzie potrzebne sa dwa wskazniki. Pierwszy to jak szybko sie jedzie i drugi ile zostalo paliwa.

Data: 2018-01-08 20:26:32
Autor: Mateusz Bogusz
Monitoring silnika i innych parametrów
Pierwszy to jak szybko sie jedzie i drugi ile zostalo paliwa.

Lepszy wskaźnik przejechanych kilometrów - bo mam dwie informacje w jednym zamiast jednej.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-01-08 19:29:53
Autor: Shrek
Monitoring silnika i innych parametrów
W samochodzie potrzebne sa dwa wskazniki. Pierwszy to jak szybko sie jedzie i drugi ile zostalo paliwa.

Pierwszy to w zasadzie prawie zbędny. Za przydaje się jaszcze (rzadko bo rzadko ale skutecznie) temperatura silnika;)

Shrek.

Data: 2018-01-08 22:21:00
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 8 Jan 2018 20:26:32 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

Pierwszy to jak szybko sie jedzie i drugi ile zostalo paliwa.

Lepszy wskaźnik przejechanych kilometrów - bo mam dwie informacje w jednym zamiast jednej.

To jeszcze potrzebujesz zegarka ;)

Data: 2018-01-09 14:51:44
Autor: tck

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:1gqv0qll0r6xz$.ljbn23h84fid.dlg40tude.net...
[...]