Monitory EIZO

Data: 2014-05-07 23:16:13
Autor: mr misio
Monitory EIZO
No jednak nie ma to jak EIZO
rownomiernosc podswietlenia pierwsza klasa
http://www.youtube.com/watch?v=EGgbOxcNU2Q

Wystarczy sobie poogladac inne filmiki,

Swoja droga autor ma chyba wszytkie modele swiata. Co szukam zeby zobaczyc dowolny model z dowolnego sklepu, to zawsze mi on wyskakuje

EIZO EV2736WFS glow
Dell P2714H glow
itd...

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-08 14:27:34
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Wed, 07 May 2014 23:16:13 +0200, mr misio napisał(a):

[...]

W końcu to EIZO. :D

[ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better      ]
[ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right     ]
[ means you don't remember much of it at all.                              ]
[                                  ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]

Data: 2014-05-08 14:38:08
Autor: mr misio
Monitory EIZO
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:
[...]

Ano :)

Choc czlowiek stara sie szuka jakiejs alternatywy, tyle czyta o duper hiper wypasionych modelach innych firm, bo moze zaryzykowalby cos o polowe taniej, chocby o 30% taniej niz EIZO. No ale ostatecznie dochodzi do wniosku, ze jak chciec dobrze, to wydac na EIZO. Reszta sie nie liczy. W sensie - reszta to kompromis dotyczacy jakosci.

JAk kupowalem pierwsze EIZO to porownywalem kilka modeli roznych firm. NA wielu bylo rewelacyjnie, jesli chodzi o obraz. Ale na kazdym, oprocze EIZO widzialem nierownomierne podswietlenie. Nie jakies masakrycznie nierowne, ale na tyle nierowne, ze mi przeszkadzalo...

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-08 17:07:13
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Thu, 08 May 2014 14:38:08 +0200, mr misio napisał(a):

[...]

Dołożę inn± kwestię - trwało¶ć podzespołów. Mam S2432W, który ma
przepracowane ponad 22,7 tysi±ca godzin. 80 cd/m2 osi±gam przy ustawieniu
jasno¶ci na 7%. :)

[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]

Data: 2014-05-08 18:14:30
Autor: Irokez
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-08 17:07, Przemysław Ryk pisze:
[...]

uu, to moje S2231W trochę jeszcze podziała, mam dopiero trochę ponad 11 tysi±ca godzin :) i jasno¶ć tak jako¶ na 20% ustawion± do pracy.

--
Irokez

Data: 2014-05-08 19:47:21
Autor: mr misio
Monitory EIZO
Użytkownik Irokez napisał:
[...]

Głupi ci Japończycy. Mogliby stosowac postarzanie produktów ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-08 12:46:46
Autor: suryga
Monitory EIZO
No ale ostatecznie dochodzi
do wniosku, ze jak chciec dobrze, to wydac na EIZO.

A czy można powiedzieć że lepiej kupić używano EIZO niż nowy monitor w tej samej cenie?

BTW te monitory maj± jaki¶ licznik przepracowanych godzin?

Data: 2014-05-08 21:52:15
Autor: BQB
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-08 21:46, suryga@gmail.com pisze:
No ale ostatecznie dochodzi
do wniosku, ze jak chciec dobrze, to wydac na EIZO.

A czy można powiedzieć że lepiej kupić używano EIZO
niż nowy monitor w tej samej cenie?

Ale trzeba obejrzeć ten monitor na żywo przed kupnem.

BTW
te monitory maj± jaki¶ licznik przepracowanych godzin?

Tak, nie słyszałem o takim, który by takiego licznika nie miał - można w OSD zobaczyć. My¶lę, że w EIZO to standard i co¶ oczywistego.

Data: 2014-05-08 13:01:43
Autor: suryga
Monitory EIZO
My¶lałem, że w EIZO to standard i co¶ oczywistego.

Nie wiem nie znam się dlatego pytam :)
Mam jeszcze pytanie.
Rozumiem że to jest sprzęt profi zorientowany pod grafików.
Nadaje się dla zwykłego zjadacza chleba. W sensie ruchomych obrazków.
Czy to po prostu przerost formy nad tre¶ci±?

Data: 2014-05-08 22:10:12
Autor: BQB
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-08 22:01, suryga@gmail.com pisze:
[...]

Zależy, dla zwykłego zjadacza przyda się równomierne pod¶wietlenie, pod¶wietlenie, które można regulować do np. kilku % i nie zmieni± się barwy (w ciemnym pomieszczeniu), odwzorowanie kolorów i wyższa rozdzielczo¶ć przy proporcjach ekranu 16:10 (pikseli w dół nigdy za dużo :P).

Data: 2014-05-08 22:13:52
Autor: Irokez
Monitory EIZO
[...]

FlexScan nIe jest profi, wła¶nie jest do ogólnego stosowania i taki mam.
Seria FlexScan to różne matryce Możesz kupić 23 cale TN za 1000zł, IPS za 1400 czy VA za 2000.
Obejrzyj koniecznie przed zakupem. W końcu akurat to da się zauważyć czy pasuje czy nie.
Jak nie będziesz widział różnicy to nie przepłacaj i tyle.
Po prostu aby¶ potem nie siadał przed monitorem z nastawieniem jaki ten obraz do luftu.

--
Irokez

Data: 2014-05-08 23:31:31
Autor: mr misio
Monitory EIZO
Użytkownik suryga@gmail.com napisał:

Nadaje się dla zwykłego zjadacza chleba. W sensie ruchomych obrazków.

Eizo Foris Fortnis? jest jakis Eizo dla graczy - szybki ponoc jest :)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-08 22:02:04
Autor: Irokez
Monitory EIZO
[...]

Ja wolę kupić swój 4 letni niż nowego Dell'a którego mam w firmie.
Obowi±zkowo taki monitor obejrzeć przed zakupem oczywi¶cie.

BTW
te monitory maj± jaki¶ licznik przepracowanych godzin?

w OSD jest po prostu w informacjach tam gdzie numer seryjny.

--
Irokez

Data: 2014-05-09 21:11:54
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Thu, 8 May 2014 12:46:46 -0700 (PDT), suryga@gmail.com napisał(a):

No ale ostatecznie dochodzi
do wniosku, ze jak chciec dobrze, to wydac na EIZO.

A czy można powiedzieć że lepiej kupić używano EIZO niż nowy monitor w tej samej cenie?

Zależy co porównujesz i pod jakie zastosowania.

BTW te monitory maj± jaki¶ licznik przepracowanych godzin?

Owszem.

[ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul.             ]
[                            (Lew Ashby "Californication 2x05 Vaginatown") ]

Data: 2014-05-09 22:55:20
Autor: mr misio
Monitory EIZO
[...]

Ciekawe czy da sie krecic? ;D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-10 03:01:55
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Fri, 09 May 2014 22:55:20 +0200, mr misio napisał(a):

[...]

niĹĽ nowy monitor w tej samej cenie?

ZaleĹĽy co porĂłwnujesz i pod jakie zastosowania.

BTW
te monitory majÄ… jakiĹ› licznik przepracowanych godzin?

Owszem.

Ciekawe czy da sie krecic? ;D

Nope. SzczegĂłlnie, ĹĽe tak de facto sÄ… dwa. :) Jeden - widoczny w OSD, ktĂłry
można zresetować mając dostęp do menu serwisowego. I drugi, którego nie
skasujesz nawet grzebiÄ…c po menu serwisowym. Przynajmniej z tego co
pamiętam. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ A teraz prÄ™dko, zanim dotrze do nas, ĹĽe to bez sensu!                    ]

Data: 2014-06-03 19:15:11
Autor: 666
Monitory EIZO
Na jednym z moich NEC-ów (matryca NEC-a, seria SX) nie zauważyłem.
Na tańszym modelu serii LX to owszem tak.

-- -- -

Data: 2014-05-08 21:54:52
Autor: marfi
Monitory EIZO

Użytkownik "mr misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lke7qi$lig$1node2.news.atman.pl...
No jednak nie ma to jak EIZO
rownomiernosc podswietlenia pierwsza klasa
http://www.youtube.com/watch?v=EGgbOxcNU2Q

  Na jakim monitorze oglÄ…dasz prezentacjÄ™ monitora EIZO?

--
marfi

Data: 2014-05-08 22:02:38
Autor: Irokez
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-08 21:54, marfi pisze:

[...]

ja na Eizo ;)

--
Irokez

Data: 2014-05-08 23:32:25
Autor: mr misio
Monitory EIZO
Użytkownik Irokez napisał:
[...]

ja tez ;)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-08 23:39:22
Autor: Wojtek W.
Monitory EIZO
Mam do czynienia z kilkoma modelami Eizo i powiem tak sÄ…
dobre ale też za wydane na nie pieniądze oczekiwałbym lepszej jakości.
Mam prywatnie S1911 kupiony u Niemca i właściwie nie ma się do czego przyczepić po kilku latach (10tys godz.)
Reszta modeli kupiona w Polsce.
Kumpel ma  model 22 cale ale rĂłwnomierność podĹ›wietlenia taka sobie.
W pracy mamy kilka modeli jeden z nich ma słabe podświetlenie.
Niestety serwis Eizo odmawia naprawy bo to część eksploatacyjna...
Hmm to po co jest gwarancja na Ĺ›wietlĂłwki  30tys godz ?
Reszta modeli całkiem przyzwoicie aczkolwiek bez profilowania spektrofotometrem
nie było by tak różowo.
W kwestii zakupu uĹĽywanych monitorĂłw
Ostatnio kupiliĹ›my w cenie 1 nowego Eizo 4 poleasingowe  identyczne modele samsunga 24 cale na dobrej matrycy i kaĹĽdy Ĺ›wieci zupeĹ‚nie inaczej. Po profilowaniu to juĹĽ inna bajka i postawione obok siebie wyĹ›wietlajÄ… praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegajÄ…ce od Eizo :-)
Moje zdanie jest takie, ĹĽe podstawa to niezĹ‚y monitor + profilowanie lub najlepiej  kalibracja sprzÄ™towa (prosty model Nec-a ktĂłry posiadam z taka funkcjÄ… spisujÄ™ siÄ™ znakomicie)

W.W.

Data: 2014-05-09 07:15:29
Autor: z
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-08 23:39, Wojtek W. pisze:

Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
najlepiej  kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z
taka funkcj± spisuję się znakomicie)

Kilkana¶cie lat przygotowuję do druku i jeszcze nie doznałem "zaszczytu" pracy na Eizo. :-) Często z powodu małego budżetu ale czasem też z kiepskiego stosunku cena/jako¶ć.
Jak jest teraz? (miałem spor± przerwę w zakupach)
Ile trzeba dać za poprawnego Neca (czy co¶ innego na IPS) a ile za Eizo?

Data: 2014-05-09 21:11:54
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Fri, 09 May 2014 07:15:29 +0200, z napisał(a):

[...]

Zaraz zaraz - ale Ty tak serio, że w EIZO masz kiepski stosunek ceny do
jako¶ci?

Jak jest teraz? (miałem spor± przerwę w zakupach)
Ile trzeba dać za poprawnego Neca (czy co¶ innego na IPS) a ile za Eizo?

Jeżeli mówimy o modelach ze sprzętow± kalibracj±, to najprostszy ColorEdge
CX230 + licencja na ColorNavigatora, to AFAIR koło 2600 PLN.

[ You can only be free, when you have nothing to loose.                    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2014-05-09 23:27:21
Autor: z
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-09 21:11, Przemysław Ryk pisze:
Zaraz zaraz - ale Ty tak serio, że w EIZO masz kiepski stosunek ceny do
jako¶ci?

Dla mnie 100% więcej zł niosło ze sob± 10% więcej jako¶ci która sprawiłaby różnicę, w czym¶ by pomogła, pozwoliła więcej zarobić.
Oczywi¶cie wszystko w kontek¶cie procesu produkcyjnego na którego jako¶ć wpływa wiele innych czynników a i tak robi się proofa żeby widzieć co wyjdzie i żeby klient miał prawo mieć roszczenia.
Maksymalizacja zysków z optymalizacj± kosztów. :-)
Może długowieczno¶ć sprzętu... ale w dzisiejszych czasach nawet porz±dne marki celowo postarzaj± produkty.
Tak wiem... S± tacy co bij± pokłony za każdy procent. Szanujemy ich ;-)

PS. Wła¶nie się zastanawiam czy zamienić 11 letni samochód na nowocze¶niejszy, fajniejszy, szybszy...
Nowoczesno¶ć zrujnuje moj± kieszeń, fajno¶ć - no może poszpanować przed s±siadami ale jako¶ z wiekiem coraz mniej mnie to bawi ;-), szybko¶ć - gdzie tu się rozpędzać o mandatach nie wspominaj±c.
Więc...

Data: 2014-05-10 03:01:55
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Fri, 09 May 2014 23:27:21 +0200, z napisał(a):

W dniu 2014-05-09 21:11, Przemysław Ryk pisze:
Zaraz zaraz - ale Ty tak serio, ĹĽe w EIZO masz kiepski stosunek ceny do
jakości?

Dla mnie 100% więcej zł niosło ze sobą 10% więcej jakości która sprawiłaby różnicę, w czymś by pomogła, pozwoliła więcej zarobić.
Oczywiście wszystko w kontekście procesu produkcyjnego na którego jakość wpływa wiele innych czynników a i tak robi się proofa żeby widzieć co wyjdzie i żeby klient miał prawo mieć roszczenia.
Maksymalizacja zyskĂłw z optymalizacjÄ… kosztĂłw. :-)

Tu Ci powiem, ĹĽe jako herbatnik przygotowujÄ…cy publikacje do druku kilka
razy miałem scysje z drukarnią, że spartolili nakład. Jak przychodziło do
rozmowy „a na czym pan sprawdzał” i szedł tekst na czym pracowałem (CG241W
kalibrowany i1 Pro), to drukarnia zwijała trochę ogon pod siebie.

Może długowieczność sprzętu... ale w dzisiejszych czasach nawet porządne marki celowo postarzają produkty.
Tak wiem... Są tacy co biją pokłony za każdy procent. Szanujemy ich ;-)

Mam do czynienia z trochÄ™ starszymi egzemplarzami - jak juĹĽ w tym wÄ…tku
pisałem, prywatnie mam FlexScany S2432W i L568 - i trochę nowszymi również.
Wiadomym jest, że te nowsze (katuję na różne strony FORISa FS2333 i FG2421)
tylu godzin przepracowanych nie mają, ale trzymanie parametrów wyświetlania
majÄ… naprawdÄ™ na wysokim poziomie. :)

PS. Właśnie się zastanawiam czy zamienić 11 letni samochód na nowocześniejszy, fajniejszy, szybszy...
Nowoczesność zrujnuje moją kieszeń, fajność - no może poszpanować przed sąsiadami ale jakoś z wiekiem coraz mniej mnie to bawi ;-), szybkość - gdzie tu się rozpędzać o mandatach nie wspominając.
Więc...
(ciach…)

Zapotrzebowanie na nowość… to szeroki temat. Zresztą dotyczy to zarówno
podejścia do sprzętu, jak i oprogramowania. Ja wychodzę z założenia, że
jeżeli narzędzie mi się sprawdza, to naprawdę nie mam potrzeby szaleć za
nowszym. Choć przyznam szczerze, że chętnie przesiadłbym się na np.
ColorEdge CX240 jako główny wyświetlacz. Wbudowany czujnik robiący sam w
środku nocy kontrolę, czy wszystko jest tak, jak po kalibracji oszczędziłby
mi niejednokrotnie czasu i zachodu. Choćby dlatego, że nie musiałbym dzwonić
po znajomych co te 2 miesiące, który z nich ma pożyczyć na jedno popołudnie
kalibrator. :)

Obecny poziom cenowy CX240 to jest kwota, ktĂłrÄ… Ĺ‚adnych parÄ™ lat temu
wydałem na S2432W. Inną kwestią jest fakt, że ja żyję z DTP i u mnie w wielu
przypadkach możliwość ograniczenia się do softproofingu, przekłada się na
wymierną oszczędność czasu i pieniędzy.

To, że w zastosowaniach rozrywkowych (tak, zdarza mi się w coś zagrać)
obecny S2432W czy CX240 (do ktĂłrego nogami przebieram) nie jest tak idealny,
jak gamingowe monitory - mam tego świadomość. Ale jak sobie wezmę pod uwagę
blisko 10-letnie doświadczenia z użytkowania EIZO… Powiem tak - konkurencja
będzie się musiała zdrowo napocić, żeby mnie przekonać do swoich produktów.
Przywiązuję się do marki, a akurat EIZO nie zawiodło mnie nigdy. A swego
czasu nie było modelu FlexScana czy ColorEdge'a, który by mi nie przeszedł
przez ręce. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ „Co to jest Bóg?” „- No wiesz, kiedy czegoś bardzo chcesz i zamykasz oczy]

Data: 2014-05-10 08:07:21
Autor: z
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-10 03:01, Przemysław Ryk pisze:
Jak przychodziło do
rozmowy „a na czym pan sprawdzał” i szedł tekst na czym pracowałem (CG241W
kalibrowany i1 Pro), to drukarnia zwijała trochę ogon pod siebie.

Lepszym argumentem jest proof z akceptacjÄ… klienta.
Też przerabiałem różne scysje. Zawsze można zgonić wtedy na tego co klepał w klawiaturę. :-)

Napisz czy super hiper wypasiony monitor ostrzeże mnie przed puszczeniem do druku tła z paskami na przemian 98%, 100% K.
Jest to jak wiadomo niewykonalne a monitory podchodzÄ… bardzo optymistycznie.

InnÄ… kwestiÄ… jest fakt, ĹĽe ja ĹĽyjÄ™ z DTP i u mnie w wielu
przypadkach możliwość ograniczenia się do softproofingu, przekłada się na
wymierną oszczędność czasu i pieniędzy.

Im dłużej w tym pracuję tym mniej ufam sobie, sprzętowi, współpracownikom. Każde ograniczanie kontroli jakości prowadzi do wtopy.
Ja bałbym się tak pracować z większymi zamówieniami.
Jedno niedopatrzenie i reputacja leci w diabły.
Pal licho pieniÄ…dze.
Wiem... JakiĹ› niedzisiejszy jestem :-)

PS. Nowoczesna technologia coraz częściej mnie zawodzi.
Ostatnio tuner dvb-t i kłopoty z SFN. :-(

Data: 2014-05-12 08:08:17
Autor: m
Monitory EIZO
W dniu 09.05.2014 23:27, z pisze:
PS. Wła¶nie się zastanawiam czy zamienić 11 letni samochód na
nowocze¶niejszy, fajniejszy, szybszy...

Jeżeli jest stosunkowo bezawaryjny, to nie zamieniać. Choćby po to żeby żarówki można było wymienić bez pomocy warsztatu.

p. m.

Data: 2014-05-12 11:08:02
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-12 08:08, m pisze:

Jeżeli jest stosunkowo bezawaryjny, to nie zamieniać. Choćby po to żeby
żarówki można było wymienić bez pomocy warsztatu.

P.S.
Kumpel zapłacił za wymianę żarówki w przednim reflektorze w Volvo 500 czy 600zł :-D Bo okazało się, że tylko warsztat to potrafi i trzeba wymieniać parami, nawet je¶li jedna z nich działa :-D

Marek

Data: 2014-05-12 14:58:07
Autor: z
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-12 11:08, Marek pisze:
Kumpel zapłacił za wymianę żarówki w przednim reflektorze w Volvo 500
czy 600zł :-D Bo okazało się, że tylko warsztat to potrafi i trzeba
wymieniać parami, nawet je¶li jedna z nich działa :-D

I wła¶nie żeby takich sytuacji unikn±ć rozgl±dam się za niewielkim, mało popularnym w¶ród złodziei ;-), z silnikiem diesla bez dwumas, dpfów, zmiennych geometrii turbiny, nie spawanych z dwóch przystanków bo to się nie opłaca ...
Mam na oku Rovera 25 2.0 tdi (silnik hondy). Rocznik do 2005 :-)

Widzę że Ty też nie garniesz się do Eizo :-)

Data: 2014-05-12 15:15:30
Autor: Chris
Monitory EIZO
z nabazgrał(a):

[...]

Miałem tylko  w drug± stronę, Hondę ale jak Rover (modelu nie pamiętam) i koszty serwisu mnie zabiły, to już moje obecne Volvo jest 100x tańsze.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-05-12 15:17:00
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-12 14:58, z pisze:

Widzę że Ty też nie garniesz się do Eizo :-)

Generalnie mi się koncepcja rypła od momentu żywego zainteresowania się tematem EIZO i nie tylko. Chciałem polepszyć sobie komfort pracy przy grafice lecz odkryłem, że prawdopodobnie nie da się tego uczynić za pomoc± EIZO. Dobry tradycyjny monitor na IPS praktycznie oferuje to samo.

Marek

Data: 2014-05-12 16:16:02
Autor: z
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-12 15:17, Marek pisze:
[...]

Dzisiaj miałem możliwo¶ć popracować trochę na wypasie (Eizo, Nec)
Wrażenia: Generalnie nie urywa.
Jutro od rana siedzę na Gatewayu IPS wartym ze 300 zł. Pieni±dze zarobione tu i tu tak samo ¶mierdz± ;-)

Data: 2014-05-14 14:23:39
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-12 16:16, z pisze:

Dzisiaj miałem możliwo¶ć popracować trochę na wypasie (Eizo, Nec)
Wrażenia: Generalnie nie urywa.

W jakim sensie "popracować"? Czy korzystałe¶ z pełni funkcjonalno¶ci, której inne monitory nie oferuj±? Czyli karta graficzna 10-cio bitowa + Photoshop CS6 lub wyższy + zł±cze DisplayPort + 10cio bitowa matryca (bo nie każdy EIZO j± ma)? Inny test raczej nie ma sensu gdyż wtedy EIZO działa tak samo jak zwykły monitor szerokogamutowy. Swoj± drog± nie bardzo rozumiem cel przy¶wiecaj±cy takiemu do¶ć drogiemu zakupowi je¶li korzysta się z tego monitora w trybie 8 bitowym.

Marek

Data: 2014-05-12 18:55:01
Autor: m
Monitory EIZO
W dniu 12.05.2014 14:58, z pisze:
[...]

Uważaj, bo Rover 75 rocznik 2001 ma owszem dostęp do żarówki, ale przez nadkole. Więc skręcasz koło maks w lewo (jeżeli prawa żarówka), odkręcasz płytkę w błotniku, sięgasz na ¶lepo ręk± (bo jest tylko miejsce na jedn± rękę i to szczupł±) i operujesz.

p. m.

Data: 2014-05-12 20:00:01
Autor: z
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-12 18:55, m pisze:
Uważaj, bo Rover 75 rocznik 2001...

Z pełn± ¶wiadomo¶ci± napisałem _25_ gdyż jest oparty na bardzo, bardzo starej konstrukcji hondy.

Data: 2014-05-09 21:23:08
Autor: Wojtek W.
Monitory EIZO
Kilkanaście lat przygotowuję do druku i jeszcze nie doznałem "zaszczytu"
pracy na Eizo. :-) Często z powodu małego budżetu ale czasem też z
kiepskiego stosunku cena/jakość.
Jak jest teraz? (miałem sporą przerwę w zakupach)

Ostatnio też nie śledzę branży monitorowej (jedynie wpadły przez przypadek te Samsungi).

Ile trzeba dać za poprawnego Neca (czy coś innego na IPS) a ile za Eizo?

Neca którego mamy to najtańszy model ze sprzętową kalibracją.
http://www.purepc.pl/monitory/nec_p221w

Co do konkretnych modeli to nie pomogÄ™ na tÄ™ chwilÄ™...

W.W.

Data: 2014-05-09 21:11:54
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Thu, 08 May 2014 23:39:22 +0200, Wojtek W. napisał(a):

Mam do czynienia z kilkoma modelami Eizo i powiem tak s±
dobre ale też za wydane na nie pieni±dze oczekiwałbym lepszej jako¶ci.
Mam prywatnie S1911 kupiony u Niemca i wła¶ciwie nie ma się do czego przyczepić po kilku latach (10tys godz.)
Reszta modeli kupiona w Polsce.

Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski id± transportem z Japonii.

Kumpel ma  model 22 cale ale równomierno¶ć pod¶wietlenia taka sobie.
W pracy mamy kilka modeli jeden z nich ma słabe pod¶wietlenie.

Jakie¶ konkrety odno¶nie modelu i sposobu sprawdzania nierównomierno¶ci
pod¶wietlenia?
Co to znaczy "za słabe pod¶wietlenie"?

Niestety serwis Eizo odmawia naprawy bo to czę¶ć eksploatacyjna...
Hmm to po co jest gwarancja na ¶wietlówki  30tys godz ?

Musiałbym się w to dokładniej wgryĽć, ale z tego co kojarzę, to gwarancja
mówi o tym, że ¶wietlówki maj± tyle przepracować. Jeżeli kto¶ jedzie cały
czas na maksymalnej jasno¶ci, to nic dziwnego, że pod¶wietlenie zużyje
wcze¶niej.

Reszta modeli całkiem przyzwoicie aczkolwiek bez profilowania spektrofotometrem nie było by tak różowo.

Monitor bez profilowania - o ile my¶li się o jakie¶ pracy czy korzystania z
niego tak, by w miarę przyzwoicie oddawał kolory - to takie sobie
rozwi±zanie jest. Oczywi¶cie bardzo wiele zależy od samego monitora i tego,
co można z niego wycisn±ć.

W kwestii zakupu używanych monitorów
Ostatnio kupili¶my w cenie 1 nowego Eizo 4 poleasingowe  identyczne modele samsunga 24 cale na dobrej matrycy i każdy ¶wieci zupełnie inaczej.

Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalno¶ci i liniowo¶ci) wypadaj± znacznie
lepiej. :)

Po profilowaniu to już inna bajka i postawione obok siebie wy¶wietlaj± praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegaj±ce od Eizo :-)

Bo to wychodzi dopiero we wrednych szczegółach - kolory skóry, szczegóły w
cieniach. :)

Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub najlepiej  kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z taka funkcj± spisuję się znakomicie)

Najpierw jeszcze okre¶lenie, do czego to ma służyć, potem jeszcze szczypta
wiedzy o zarz±dzaniu barw±. :)

[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwaj± w sobie potrzeby  ]
[ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będ± podniecać się najnowszymi  ]
[ pastami termoprzewodz±cymi.           (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

Data: 2014-05-09 21:49:28
Autor: Wojtek W.
Monitory EIZO

Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski idą transportem z Japonii.

MoĹĽliwe ale ja ma swojÄ… "spiskowÄ… teoriÄ™" ...

Jakieś konkrety odnośnie modelu i sposobu sprawdzania nierównomierności
podświetlenia?

Modelu chyba s2231w
Na oko widać lekkie świecenie z narożników, coś jak przy ledach krawędziowych.

Co to znaczy "za słabe podświetlenie"?

maksymalna jasność poniżej 120cd

Musiałbym się w to dokładniej wgryźć, ale z tego co kojarzę, to gwarancja
mówi o tym, że świetlówki mają tyle przepracować. Jeżeli ktoś jedzie cały
czas na maksymalnej jasności, to nic dziwnego, że podświetlenie zużyje
wcześniej.

nie powinno, ten model od początku miał jakiś defekt ale nie zwróciłem na to uwagi, wyszło przy profilowaniu spektrofotometrem.

Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalności i liniowości) wypadają znacznie
lepiej. :)

tak, ale mogło by być troszkę lepiej za tę kasę :-)

Po profilowaniu to juĹĽ inna bajka i postawione obok siebie
wyświetlają praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegające od Eizo :-)

Bo to wychodzi dopiero we wrednych szczegółach - kolory skóry, szczegóły w
cieniach. :)

możliwe, nie zagłębiam tematu do bólu, pamiętajmy, że są to jednak sprzęty z dolnej
półki cenowej w porównaniu z profesjonalnymi ekranami graficznymi

Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
najlepiej  kalibracja sprzÄ™towa (prosty model Nec-a ktĂłry posiadam z
taka funkcjÄ… spisujÄ™ siÄ™ znakomicie)

Najpierw jeszcze określenie, do czego to ma służyć, potem jeszcze szczypta
wiedzy o zarzÄ…dzaniu barwÄ…. :)

do czego służyć i jakich zasobach pieniężnych rozmawiamy :-)

Takie mamy czasy, ĹĽe mamy duĹĽo ekrany w komĂłrkach niĹĽ w laptopach czy komputerach stacjonarnych.

W.W.

Data: 2014-05-09 22:42:51
Autor: mr misio
Monitory EIZO
Użytkownik Wojtek W. napisał:

Takie mamy czasy, ĹĽe mamy duĹĽo ekrany w komĂłrkach niĹĽ w laptopach czy
komputerach stacjonarnych.

BTW

Quad HD (kto takie rzeczy wymysla, przeciez to nie 4x HD tylko 4x 720p jak juz. Takie se HD Ready.)

Anyway

http://www.dobreprogramy.pl/Dyrektor-Huawei-Quad-HD-w-telefonach-to-nonsens,News,54249.html

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-09 23:31:54
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Fri, 09 May 2014 21:49:28 +0200, Wojtek W. napisał(a):

Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski idą transportem z Japonii.

MoĹĽliwe ale ja ma swojÄ… "spiskowÄ… teoriÄ™" ...

Przy spiskowej teorii, to bardziej uważaj na firmy z tzw. szarego kanału,
sprowadzające monitory z UK czy właśnie Niemiec.

[...]

W jakich warunkach? Mój S2432W przy „teście” pt. maksymalna jasność,
wyświetlanie czarnej tapety i oglądanie w całkowicie zaciemnionym
pomieszczeniu też jest „nierówny”. Przy normalnej pracy, na normalnym
poziomie jasności, wyniki są następujące:
http://members.upcpoczta.pl/p.ryk/Calibration/i1Profiler_D50__80cd_-_FlexScan_S2432W_-_05.png
http://members.upcpoczta.pl/p.ryk/Calibration/i1Profiler_D50__80cd_-_FlexScan_S2432W_-_06.png

Co to znaczy "za słabe podświetlenie"?

maksymalna jasność poniżej 120cd

Nowy egzemplarz miał maksymalną jasność poniżej 120cd? :-O Bo jeżeli
używany, to musiał go ktoś wcześniej po prostu zajechać.

[...]

Raczej chyba ten egzemplarz… :)

Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalności i liniowości) wypadają znacznie
lepiej. :)

tak, ale mogło by być troszkę lepiej za tę kasę :-)

Wiesz co - przeszło mi przez ręce sporo modeli, często łącznie z opcją, że
ja sprzedawałem komuś znajomemu mój używany egzemplarz, a sam brałem coś
nowego i słowa zastrzeżenia nie słyszałem. Sam mam L568 i S2432W - oba z
podobnym przebiegiem (ponad 22 tysiące godzin). I jeżeli chodzi o sprzęt
komputerowy, to były chyba u mnie najlepiej zainwestowane pieniądze.

[...]

Zgadza siÄ™ - seria FlexScan, to jednak nie ColorEdge, wobec czego pewien
rozjazd jest. Niemniej jednak sÄ… to bardzo przyzwoite konstrukcje. ZresztÄ… -
nawet biurowe EV pod względem jakości obrazu i przydatnych funkcji
dodatkowych też wypadają bardzo przyzwoicie. :) Osobiście bardzo sobie cenię
ich powtarzalność po wyjściu z fabryki. Obejrzałem jednego S2432W na
wszystkie możliwe strony, obejrzałem tego, który do mnie dotarł. Ciężko mi
było znaleźć różnice między nimi. :D

[...]

To swojÄ… drogÄ…. :D

Takie mamy czasy, ĹĽe mamy duĹĽo ekrany w komĂłrkach niĹĽ w laptopach czy komputerach stacjonarnych.

A tego nie bardzo rozumiem… :(

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi CiÄ™ do swojego poziomu,     ]

Data: 2014-05-09 13:19:27
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-07 23:16, mr misio pisze:
No jednak nie ma to jak EIZO
rownomiernosc podswietlenia pierwsza klasa
http://www.youtube.com/watch?v=EGgbOxcNU2Q

A na co patrzeć w tym filmiku? Szczerze mówiąc na swoich średniej klasy Dellach U2410 nie widzę jakiś nierównomierności. Chyba tylko w tanich laptopach udawało mi się dostrzegać nierównomierności.

Marek

Data: 2014-05-09 19:25:13
Autor: Irokez
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-09 13:19, Marek pisze:
[...]

W sumie to ta nierównomierność to popierdóła w stosunku do jakości i głębi oddawanych barw jakie mają dobre panele Eizo.
Poza tym nie kaĹĽdy po nocy siedzi i filmy grozy oglÄ…da na monitorze.
Ja tam widzę w dzień różnice w odwzorowaniu kolorów pomiędzy Eizo i Dell'em w robocie.
A kumple jak przyniósł zdjęcie obrobione na swoim chyba Samsungu zdziwił się czemu takie czerwone bo u niego jest dobrze.
No i faktycznie przeczerwienił, co nie tylko na Eizo było widać ale i Nec'u i w duużo mniejszym stopniu ale jednak widać monitorze laptopa.
Z kolei pewnych odcieni bardzo jasnych których nie widziałem w robocie na Dellu nagle w domu odkryłem że dana strona web ma jednak fajne tło.
Ot takie różnice które się przede wszystkim rzucają w oczy. Bo nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest nastrój to po co monitor ;)

--
Irokez

Data: 2014-05-09 20:04:19
Autor: mr misio
Monitory EIZO
Użytkownik Irokez napisał:
Bo
nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest
nastrĂłj to po co monitor ;)

wszystko sie zazebia, jak masz sliczny jednolity wzorek a wtem jest nierowno podswietlony,to dostrzegasz. Sam ppisales o fajnym tle stronki WWW. Czy byloby takie fajne, gdyby bylo nierowno podswietlone? :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-09 21:11:54
Autor: Przemysław Ryk
Monitory EIZO
Dnia Fri, 09 May 2014 19:25:13 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

W sumie to test polegający na puszczeniu czarnego tła, ustawieniu
maksymalnej jasności i sprawdzania tego w całkowicie zaciemnionym
pomieszczeniu, to teĹĽ taki sensowny inaczej IMVHO.

Poza tym nie kaĹĽdy po nocy siedzi i filmy grozy oglÄ…da na monitorze.

Ja tam podziwiam ludzi, którzy potrafią wytrzymać z żarówką przed oczyma. Na
którymś z forów spotkałem się z twierdzeniem jednej osoby, że jemu jasność
400 kandeli, to za mało. Długo zbierałem szczękę z podłogi… (Hint dla mniej
zorientowanych - przy pracach związanych z obróbką zdjęć, przygotowaniem
publikacji do druku, zalecana jest praca z monitorem dajÄ…cym od 80 do 120
kandeli).

[...]

Obrabiane „na oko”, a na tekst o profilach barwnych szeroko otwarte oczy się
pojawiają i pytanie „a co to za cholerstwo?”? :)

Ot takie różnice które się przede wszystkim rzucają w oczy. Bo nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest nastrój to po co monitor ;)

:D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie pokonasz kobiety w kĹ‚Ăłtni, to niemoĹĽliwe. Nie wygracie, bo jeĹ›li     ]

Data: 2014-05-09 22:10:42
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-09 19:25, Irokez pisze:

W sumie to ta nierównomierność to popierdóła w stosunku do jakości i
głębi oddawanych barw jakie mają dobre panele Eizo.

Szczerze mówiąc patrząc na matryce IPS nie dostrzegam różnic w jakości barw. A już w szczególności gdy skalibrujemy te monitory. Podobnie nie dostrzegam w średniej klasy monitorach tak jak moje Delle u2419 itp żadnych nierównomierności podświetlenia. Tak więc argument o magicznej jakości barw Eizo lub super równomierności podświetlania tych monitorów kompletnie do mnie nie trafia w tym sensie, że byle monitor nawet o połowę tańszy to robi dobrze. Trafia do mnie natomiast tylko reprodukcja przejść tonalnych przy matrycach pseudo 10cio bitowych i graficznych torach również 10cio bitowych jakie są w EIZO. A przy tym trybie pracy LUT wewnętrzny monitora jest praktycznie nieprzydatny więc też nie jest to argumentem "za" - ubiegając dalsze dywagacje.

Poza tym nie kaĹĽdy po nocy siedzi i filmy grozy oglÄ…da na monitorze.
Ja tam widzę w dzień różnice w odwzorowaniu kolorów pomiędzy Eizo i
Dell'em w robocie.

Oba tak samo skalibrowane i ta sama jasność?

A kumple jak przyniósł zdjęcie obrobione na swoim chyba Samsungu zdziwił
siÄ™ czemu takie czerwone bo u niego jest dobrze.
No i faktycznie przeczerwienił, co nie tylko na Eizo było widać ale i
Nec'u i w duużo mniejszym stopniu ale jednak widać monitorze laptopa.

Bo to nie kwestia marki monitora lecz umiejętności korzystania z niego. No może wykluczmy matryce laptopowe, gdzie 6 bitów się spotyka. Tam to nic się nie da zrobić z obrazem. Pewnie zignorowałeś kalibrację więc odtwarzanie kolorów jest losowe i stąd Twoje mylne wnioski.

Marek

Data: 2014-05-09 22:13:04
Autor: Marek
Monitory EIZO