Monitory EIZO

Data: 2014-05-09 13:19:27
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-07 23:16, mr misio pisze:
No jednak nie ma to jak EIZO
rownomiernosc podswietlenia pierwsza klasa
http://www.youtube.com/watch?v=EGgbOxcNU2Q

A na co patrze膰 w tym filmiku? Szczerze m贸wi膮c na swoich 艣redniej klasy Dellach U2410 nie widz臋 jaki艣 nier贸wnomierno艣ci. Chyba tylko w tanich laptopach udawa艂o mi si臋 dostrzega膰 nier贸wnomierno艣ci.

Marek

Data: 2014-05-09 19:25:13
Autor: Irokez
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-09 13:19, Marek pisze:
[...]

W sumie to ta nier贸wnomierno艣膰 to popierd贸艂a w stosunku do jako艣ci i g艂臋bi oddawanych barw jakie maj膮 dobre panele Eizo.
Poza tym nie ka偶dy po nocy siedzi i filmy grozy ogl膮da na monitorze.
Ja tam widz臋 w dzie艅 r贸偶nice w odwzorowaniu kolor贸w pomi臋dzy Eizo i Dell'em w robocie.
A kumple jak przyni贸s艂 zdj臋cie obrobione na swoim chyba Samsungu zdziwi艂 si臋 czemu takie czerwone bo u niego jest dobrze.
No i faktycznie przeczerwieni艂, co nie tylko na Eizo by艂o wida膰 ale i Nec'u i w duu偶o mniejszym stopniu ale jednak wida膰 monitorze laptopa.
Z kolei pewnych odcieni bardzo jasnych kt贸rych nie widzia艂em w robocie na Dellu nagle w domu odkry艂em 偶e dana strona web ma jednak fajne t艂o.
Ot takie r贸偶nice kt贸re si臋 przede wszystkim rzucaj膮 w oczy. Bo nier贸wnomierno艣膰... to trzeba nastr贸j w pokoju zrobi膰, a jak jest nastr贸j to po co monitor ;)

--
Irokez

Data: 2014-05-09 20:04:19
Autor: mr misio
Monitory EIZO
U偶ytkownik Irokez napisa艂:
Bo
nier贸wnomierno艣膰... to trzeba nastr贸j w pokoju zrobi膰, a jak jest
nastr贸j to po co monitor ;)

wszystko sie zazebia, jak masz sliczny jednolity wzorek a wtem jest nierowno podswietlony,to dostrzegasz. Sam ppisales o fajnym tle stronki WWW. Czy byloby takie fajne, gdyby bylo nierowno podswietlone? :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-05-09 21:11:54
Autor: Przemys砤w Ryk
Monitory EIZO
Dnia Fri, 09 May 2014 19:25:13 +0200, Irokez napisa艂(a):

[...]

W sumie to test polegaj膮cy na puszczeniu czarnego t艂a, ustawieniu
maksymalnej jasno艣ci i sprawdzania tego w ca艂kowicie zaciemnionym
pomieszczeniu, to te偶 taki sensowny inaczej IMVHO.

Poza tym nie ka偶dy po nocy siedzi i filmy grozy ogl膮da na monitorze.

Ja tam podziwiam ludzi, kt贸rzy potrafi膮 wytrzyma膰 z 偶ar贸wk膮 przed oczyma. Na
kt贸rym艣 z for贸w spotka艂em si臋 z twierdzeniem jednej osoby, 偶e jemu jasno艣膰
400 kandeli, to za ma艂o. D艂ugo zbiera艂em szcz臋k臋 z pod艂ogi鈥 (Hint dla mniej
zorientowanych - przy pracach zwi膮zanych z obr贸bk膮 zdj臋膰, przygotowaniem
publikacji do druku, zalecana jest praca z monitorem daj膮cym od 80 do 120
kandeli).

[...]

Obrabiane 鈥瀗a oko鈥, a na tekst o profilach barwnych szeroko otwarte oczy si臋
pojawiaj膮 i pytanie 鈥瀉 co to za cholerstwo?鈥? :)

Ot takie r贸偶nice kt贸re si臋 przede wszystkim rzucaj膮 w oczy. Bo nier贸wnomierno艣膰... to trzeba nastr贸j w pokoju zrobi膰, a jak jest nastr贸j to po co monitor ;)

:D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie pokonasz kobiety w k艂贸tni, to niemo偶liwe. Nie wygracie, bo je艣li     ]

Data: 2014-05-09 22:10:42
Autor: Marek
Monitory EIZO
W dniu 2014-05-09 19:25, Irokez pisze:

W sumie to ta nier贸wnomierno艣膰 to popierd贸艂a w stosunku do jako艣ci i
g艂臋bi oddawanych barw jakie maj膮 dobre panele Eizo.

Szczerze m贸wi膮c patrz膮c na matryce IPS nie dostrzegam r贸偶nic w jako艣ci barw. A ju偶 w szczeg贸lno艣ci gdy skalibrujemy te monitory. Podobnie nie dostrzegam w 艣redniej klasy monitorach tak jak moje Delle u2419 itp 偶adnych nier贸wnomierno艣ci pod艣wietlenia. Tak wi臋c argument o magicznej jako艣ci barw Eizo lub super r贸wnomierno艣ci pod艣wietlania tych monitor贸w kompletnie do mnie nie trafia w tym sensie, 偶e byle monitor nawet o po艂ow臋 ta艅szy to robi dobrze. Trafia do mnie natomiast tylko reprodukcja przej艣膰 tonalnych przy matrycach pseudo 10cio bitowych i graficznych torach r贸wnie偶 10cio bitowych jakie s膮 w EIZO. A przy tym trybie pracy LUT wewn臋trzny monitora jest praktycznie nieprzydatny wi臋c te偶 nie jest to argumentem "za" - ubiegaj膮c dalsze dywagacje.

Poza tym nie ka偶dy po nocy siedzi i filmy grozy ogl膮da na monitorze.
Ja tam widz臋 w dzie艅 r贸偶nice w odwzorowaniu kolor贸w pomi臋dzy Eizo i
Dell'em w robocie.

Oba tak samo skalibrowane i ta sama jasno艣膰?

[...]

Bo to nie kwestia marki monitora lecz umiej臋tno艣ci korzystania z niego. No mo偶e wykluczmy matryce laptopowe, gdzie 6 bit贸w si臋 spotyka. Tam to nic si臋 nie da zrobi膰 z obrazem. Pewnie zignorowa艂e艣 kalibracj臋 wi臋c odtwarzanie kolor贸w jest losowe i st膮d Twoje mylne wnioski.

Marek

Data: 2014-05-09 22:13:04
Autor: Marek
Monitory EIZO