Monitory dotykowe LCD 21-22"

Data: 2013-10-04 14:45:45
Autor: radekp@konto.pl
Monitory dotykowe LCD 21-22"
Witam

Dzisiaj po raz pierwszy zerkn±³em na takie monitory i widzê, ¿e s± dostêpne w
cenach ok. 1000z³ (a nawet poni¿ej, ciekawe ¿e na alledrogo w zasadzie tylko
powy¿ej...).

Pracuje kto¶ na takim monitorze? Ma to sens? Dzia³a przyzwoicie?

A je¿eli tak, to co by¶cie polecili w cenie 900-1000z³? Sprzêt bêdzie
wykorzystywany tak¿e w grach.

Data: 2013-10-08 01:35:10
Autor: BartekK
Monitory dotykowe LCD 21-22"
W dniu 2013-10-04 14:45, radekp@konto.pl pisze:
Witam

Dzisiaj po raz pierwszy zerknąłem na takie monitory i widzę, że są dostępne w
cenach ok. 1000zł (a nawet poniżej, ciekawe że na alledrogo w zasadzie tylko
powyżej...).

Pracuje ktoś na takim monitorze? Ma to sens? Działa przyzwoicie?
Nie mam pojęcia, jaki to miało by mieć sens. 21-22" dotykowe? Ale do czego? Poza specjalistycznymi zastosowaniami (np kasa w knajpie albo inna forma prostej graficznie aplikacji, którą sterujesz na tym monitorze dotykowo), to nie widzę zastosowania
Jak sobie wyobrażasz "macanie" paluchem (albo czym innym?) po monitorze tego rozmiaru?
Albo musisz mieć monitor na wyciągnięcie ręki (co wygląda że jest zbyt blisko do komfortowej pracy, i co wiąże się z niekomfortowym podnoszeniem ręki do niego), albo musisz do tego monitora niewygodnie sięgać...
21" to wcale nie wielki monitor, wyciągając do niego dłoń z palcem wskazującym - kawał ekranu sobie tą dłonią zasłaniasz. Tak się da wyklikać zamówienie biletu czy wybierać 1z6 "kafelek" na ekranie, ale nie pracować normalnie w normalnych (nie pomyślanych do dotyku) aplikacjach, gdzie trzeba dużo bardziej precyzyjnie klikać w ikonki niż wielkość palucha, zwłaszcza że ten paluch zasłania to w co klikasz.

Rozumiem jeszcze >40" jako całe biurko z wyświetlaczem. Coś jak ms surface? ale jako desktop ze śmieciami, notatkami, itp, a do tego osobny ekran właściwy i precyzyjne urządzenie wskazujące.

Data: 2013-10-08 02:39:19
Autor: Smok Eustachy
Monitory dotykowe LCD 21-22"
W dniu 08.10.2013 01:35, BartekK pisze:
W dniu 2013-10-04 14:45, radekp@konto.pl pisze:
/../.

Nie mam pojęcia, jaki to miało by mieć sens. 21-22" dotykowe?

A reklamę Windows 8 widziałeś?

Data: 2013-10-08 22:34:55
Autor: BartekK
Monitory dotykowe LCD 21-22"
W dniu 2013-10-08 02:39, Smok Eustachy pisze:
[...]

Widziałem. Widziałem też reklamy różnych samochodów. Albo reklamy np proszku do prania, w których w przestronnych jasnych wnętrzach biega wielodzietna uśmiechnięta rodzinka w środku dnia, zamiast być w pracy i szkole...
To że codzienne użytkowanie diametralnie rozmija się z tym, co widać na reklamach, to chyba nic dziwnego? No chyba że użytkowanie komputera kończy sie u ciebie na przeglądaniu zdjęć (przez ich przeciąganie paluchem po ekranie? Po ilu zdjęciach ekran będzie wyglądał jak talerz po skończonym tłustym posiłku?) albo efektownym przełączaniem się między fejsbukiem a teledyskiem...

Data: 2013-10-09 23:05:35
Autor: marek
Monitory dotykowe LCD 21-22"
On 08.10.2013 22:34, BartekK wrote:
W dniu 2013-10-08 02:39, Smok Eustachy pisze:
W dniu 08.10.2013 01:35, BartekK pisze:
W dniu 2013-10-04 14:45, radekp@konto.pl pisze:
/../.

Nie mam pojêcia, jaki to mia³o by mieæ sens. 21-22" dotykowe?

Tu masz przyk³adowe zastosowanie dla jeszcze wiêkszych, 55", dotykowych:

http://deser.pl/deser/1,111857,14742176,Fox_News_zmienilo_swoj_newsroom__Wyglada_jak_wyjete.html

Data: 2013-10-10 09:55:47
Autor: BartekK
Monitory dotykowe LCD 21-22"
W dniu 2013-10-09 23:05, marek pisze:
[...]

Tu masz przykładowe zastosowanie dla jeszcze większych, 55", dotykowych:
http://deser.pl/deser/1,111857,14742176,Fox_News_zmienilo_swoj_newsroom__Wyglada_jak_wyjete.html
No przecież pisałem, że ok widzę jakieś zastosowania dla >40", ale teraz spróbuj sobie wyobrazić ten newsróm na 21-22"?

Data: 2013-10-08 19:29:46
Autor: \(c\)RaSz
Monitory dotykowe LCD 21-22"

Użytkownik "BartekK" napisał w
: Jak sobie wyobrażasz "macanie" paluchem (albo czym innym?) po monitorze
: tego rozmiaru?
: (...)

[...]

:

Tak mi się nasunęło, w związku z owym "zasłania to w co klikasz":
bardzo mnie irytuje pewien aspekt widzenia standardowego kursora myszki w
Windowsach. Otóż w wielu aplikacjach po najechaniu tym kursorem na niektóre
pola - pojawia się dymek z dodatkowym opisem, co byłoby znacznie bardziej
wygodne, gdyby... Otóż jest tak, iż sam kursor myszy zasłania owe "dymki" -
tak, iż części tekstu nie da się przeczytać. Czyżby tylko mnie to irytowało?

Dobrym rozwiązaniem byłoby - albo inne rozmieszczanie owych dymków, albo -
co dużo prostsze - "zrotowanie" kursora myszy o 180 stopni, tak, aby zamiast
"w lewo - do góry"  -  wskazywaÅ‚ punkt  "w prawo do doÅ‚u".

Oczywiście trzeba by się na nowo przyzwyczajać do takiego funkcjonowania
strzałki, parę razy by człowiek kliknął co innego, niż miał zamiar, ale...
no cóż, i tak póki co, w zestawie podręcznym owych strzałek - takich
"zrotowanych" nie ma. A szkoda!

Data: 2013-10-09 11:21:20
Autor: Przemys³aw Ryk
Monitory dotykowe LCD 21-22"
Dnia Tue, 08 Oct 2013 01:35:10 +0200, BartekK napisał(a):

[...]

Słabo się rozglądałeś. :)
http://www.wacom.com/gb/en/creative/cintiq-22-hd

[...]

Dałbym się za tego CintiQ posiekać. A stanowisko pracy już bym sobie
odpowiednio przygotował. :D

(ciach…)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! NajdÅ‚użej trzy lata.     ]

Monitory dotykowe LCD 21-22"