Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)

Data: 2011-11-27 17:04:10
Autor: BartekK
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Jako że nie miałem do czynienia z takim cudem, jak monitor z wbudowanym tunerem - to pytam - czym się to różni (w praktyce, w użytkowaniu) od telewizora z wejściem vga/hdmi/dvi? Pomijając już np wielkość i jakość użytej matrycy (przyjmuję że w monitorze z tunerem jest matryca "monitorowa" a nie "telewizyjna")

Zasadniczo wygląda to że monitor z tunerem = telewizor, ale pytania mi się nasuwają (wynikłe z dotychczasowych doświadczeń z TV użytym jako monitor):

- czy włączanie/wyłączanie komputera powoduje automagiczne włączanie wyłączanie monitora_z_tunerem ? (tak jak każdego normalnego monitora komputerowego, od czasów CRT potrafiących pójść w sleep i się obudzić po włączeniu komputera). Pytam, bo TV (a przynajmniej te które miałem w rękach) - nie potrafiły tego, aby uzyskać obraz trzeba było TV włączyć pilotem/guzikiem, wybrać wejście PC/hdmiPC itp, a po wyłączeniu komputera - TV przez ustalony czas (minimalnie 5-10minut) świecił "no signal" albo przełączał sie na inne źródło, np tuner).

- wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie długo startują od włączenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora, czy starych tv-CRT, przeważnie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s). Czy monitor-z-tunerem ma taką samą przypadłość? Jeśli tak, to używanie wygaszania ekranu to byłaby lekka porażka.

- co z głośnikami? Jako że jest tuner tv, to i dźwięk zapewne też jest. A skoro jest dzwięk, to PC podłączony po hdmi - czy będzie grał na wbudowanych w monitor głośnikach, czy trzeba audio dodatkowym kabelkiem jack3.5mm ?

Niestety, obecnie sprzedawcy w sklepach-dla-idiotów i w komputerowych niewiele więcej potrafią powiedzieć o sprzęcie, niż hasła (bełkot) marketingowy z kartonu typu "full hd, kontrast mega, 3x hdmi"...

Interesuje mnie użycie monitora komputerowego jako odbiornika "cctv" - jest "lokalna-biurowa kablówka" do której parę kamer cctv wpięte z modulatorami, tak że na kilku kanałach mogę oglądać monitoring (mogę sprawdzić czy auto jeszcze stoi, czy już dostawa przyjechała, itp). Można by to zrobić z tunerem na usb, albo na zwykłym TV, ale nie zawsze komputer jest włączony (a wręcz często go nie ma - laptop), a monitor i tak stoi (tzn będzie stał, bo muszę kupić jakiś full-hd, 1024x600 z laptopa to przymało do pracy). Stąd te pytania.

Data: 2011-11-28 00:36:59
Autor: Tiber
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Silly, silly BartekK nabazgrału:

Mam plazmÄ™ Panasa TX-P42S20 niby z jakimiÅ› tunerami, ale nie wiem, czy o
to ci chodzi. I:

- czy włączanie/wyłączanie komputera powoduje automagiczne włączanie
wyłączanie monitora_z_tunerem ?

W moim przypadku - niestety nie.

[...]

Tutaj jest lepiej: wystarczy włączyć telewizor - po prostu pamięta
ostatnie źródło sygnału. Pewnie to zależy tylko od producenta i stopnia
nowości telewizora.

a po
wyłączeniu komputera - TV przez ustalony czas (minimalnie 5-10minut)
świecił "no signal" albo przełączał sie na inne źródło, np tuner).

Ja mam od razu inne źródło, w tym przypdku mrówki.

- wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie długo
startują od włączenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora,
czy starych tv-CRT, przeważnie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s).

No, tutaj z 5 sekund.

[...]

U mnie - pod HDMI. Chociaż wkurza trochę, że nie ma opcji pozwalającej
korzystać z głośników (przez komputer), gdy telewizor jest w stanie
czuwania. Niby logiczne, ale niewygodne.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2011-11-28 08:42:48
Autor: BartekK
No to jest "po prostu telewizor", a mi chodzi o "monitor z tunerem", coÅ› jak np http://www.proline.pl/?p=SAMSUNG+B2430HD czy inne tego typu konstrukcje (nawet Iiyama coÅ› takiego majstruje)

Data: 2011-11-28 18:03:01
Autor: Tiber
[...]

Strasznie podła ta semantyka. :/

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2011-11-28 08:48:14
Autor: PC
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Jedyna różnica jaką zauważyłem między moim tv lcd LG a syna monitorem lcd LG z tunerem to obsługa kodów DDC/CI. Włącza się i wyłącza, gdy odpalam komputer w sytuacji, gdy ustawione było wejście oznaczone jako PC (HDMI, VGA). TV po wyłączeniu komputera pozostaje włączony a monitor od razu się wyłącza.

PC

Data: 2011-11-28 09:31:13
Autor: Piotr M
W dniu 28 listopada 08:48, PC pisze:
Jedyna różnica jaką zauważyłem między moim tv lcd LG a syna monitorem
lcd LG z tunerem to obsługa kodów DDC/CI.

A słuchaj, funkcje menu, jego układ, pilot, czas włączania, czas przełączania kanałów. Wszystko takie same?

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je dokończyć na tuzin sposobów."

Data: 2011-11-28 09:40:07
Autor: PC
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
A słuchaj, funkcje menu, jego układ, pilot, czas włączania, czas przełączania kanałów. Wszystko takie same?

Z grubsza tak. Bo TV jest wypasiony (dvb-t, BT, USB itd) a monitor jakiś tam 24" bez fjuczerów. Ale piloty są kompatybilne w obie strony. TV uruchamia się dłużej. Na starcie gra melodyjka i zasuwa taki ring diod dookoła sensorycznego włącznika. A monitor pyk, 5 sekund i jest obraz.

PC

Data: 2011-11-28 09:49:55
Autor: Piotr M
W dniu 28 listopada 09:40, PC pisze:
A słuchaj, funkcje menu, jego układ, pilot, czas włączania, czas
przełączania kanałów. Wszystko takie same?

Z grubsza tak. Bo TV jest wypasiony (dvb-t, BT, USB itd) a monitor jakiÅ›
tam 24" bez fjuczerów. Ale piloty są kompatybilne w obie strony. TV
uruchamia się dłużej. Na starcie gra melodyjka i zasuwa taki ring diod
dookoła sensorycznego włącznika. A monitor pyk, 5 sekund i jest obraz.

Myślałem o odwrotnym porównaniu :) TV z reguły są bardziej ergonomiczne w oglądaniu TV, w końcu są TV :) i ewentualnie wypasiony monitor mógłby dorównać.

Data: 2011-11-28 10:09:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Dnia 2011-11-28, o godz. 09:49:55
Piotr M <xx@xx.xx> napisa³(a):

> Z grubsza tak. Bo TV jest wypasiony (dvb-t, BT, USB itd) a monitor
> jaki¶ tam 24" bez fjuczerów. Ale piloty s± kompatybilne w obie
> strony. TV uruchamia siê d³u¿ej. Na starcie gra melodyjka i zasuwa
> taki ring diod dooko³a sensorycznego w³±cznika. A monitor pyk, 5
> sekund i jest obraz.

My¶la³em o odwrotnym porównaniu :) TV z regu³y s± bardziej
ergonomiczne w ogl±daniu TV, w koñcu s± TV :) i ewentualnie wypasiony
monitor móg³by dorównaæ.

Mam dwa Samsungi. Oko³o roczny telewizor LE 40C550 i kilkumiesiêczny
monitor z tunerem B2230HD. Od strony obs³ugi jako telewizor nie ma
ró¿nicy. Menu ekranowe obu jest bardzo zbli¿one je¶li nie wrêcz to samo,
piloty s± te same. Co do ró¿nic to telewizor ma zdecydowanie lepszy
d¼wiêk i PIP oraz obs³ugê DLNA albo po kablu albo po WiFi. Do tego ma
od¶wie¿anie 100Hz. Subiektywnie to TV sprawdza siê lepiej jako TV a
monitor jako monitor choæ u mnie jego g³ównym zastosowaniem w tej
chwili jest ogl±danie TV w sypialni gdzie miejsca jest niewiele. I w
jednym i w drugim brak mi przegl±darki WWW czy obs³ugi serwisów typu
IPLA choæ w przypadku akurat IPLA mi nadrabia PS3.

Zdrówko

Data: 2011-12-03 12:25:21
Autor: jerzu
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
On Mon, 28 Nov 2011 10:09:54 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

IPLA choæ w przypadku akurat IPLA mi nadrabia PS3.

Tylko ¿e IPLA w PS3 to jest 1/10 tego, co jest w IPLa na www czy nawet
w tv Panasonica.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-05 07:36:32
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Dnia 2011-12-03, o godz. 12:25:21
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³(a):

<babcia@jewish.org.pl> wrote:

>IPLA choæ w przypadku akurat IPLA mi nadrabia PS3.

Tylko ¿e IPLA w PS3 to jest 1/10 tego, co jest w IPLa na www czy nawet
w tv Panasonica.

Jako¶ niespecjalnie zauwa¿y³em ró¿nicê - mo¿e dlatego ¿e to zona
ogl±da ;-)

Zdrówko

Data: 2011-12-03 12:28:13
Autor: jerzu
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

Co do ró¿nic to telewizor ma zdecydowanie lepszy
d¼wiêk

Moi rodzice maj± w sypialni tego Samsunga. Ojciec kupi³ prosty zestaw
g³osników 2+1 i pod³±czy³ pod gniazdo s³uchawkowe. Ale, no w³a¶nie,
wtedy nie ma znowu regulacji barwy d¼wiêku w TV. IMHO pora¿ka.
A dodatkowo pod³±czony jest do niego laptop, via VGA, i obraz jest
zdecydowanie lepszy, ni¿ na mojej 42 calowej pla¼mie.

Data: 2011-11-28 10:16:21
Autor: PC
[...]

Niestety w tym akurat wypadku jest odwrotnie. Monitor zmienia kanały niemal błyskawicznie a w TV trzeba czekać 2s. Monitor ma proste osd (transparentne ale rozdzielczoś coś jak telegazeta) TV ma menu graficzne/animowane takie bajeranckie (w rozdzielczości hd). Monitor ma 3 lata a TV 2.

PC

Data: 2011-11-29 01:13:28
Autor: Michal Lukasik
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Dnia 27.11.2011, BartekK napisa³(a):

Odpowiem na bazie do¶wiadczeñ z LG M2280D.

- czy w³±czanie/wy³±czanie komputera powoduje automagiczne w³±czanie wy³±czanie monitora_z_tunerem ?

W³±czanie - je¶li jest wy³±czony to nie, gdy jest w³±czony to przestawi
siê na HDMI/DSUB w zale¿no¶ci co skonfigurujesz/pod³±czysz.
Wy³±czanie - w³±czy siê "wygaszacz" z logo LG, nastêpnie po paru minutach
wy³±czy siê ca³kowicie (mo¿liwe jest te¿ chyba skonfigurowanie by po
wy³±czeniu komputera w³±czy³ TV albo inne ¼ród³o, ale nie próbowa³em).

- wszystkie macane przeze mnie telewizory LCD straaasznie d³ugo startuj± od w³±czenia do uzyskania obrazu (w stosunku do monitora, czy starych tv-CRT, przewa¿nie po 5sekund, a niektóe nawet 10-15s). Czy monitor-z-tunerem ma tak± sam± przypad³o¶æ? Je¶li tak, to u¿ywanie wygaszania ekranu to by³aby lekka pora¿ka.

Ten nie ma. Obraz jest praktycznie od razu.

- co z g³o¶nikami? Jako ¿e jest tuner tv, to i d¼wiêk zapewne te¿ jest. A skoro jest dzwiêk, to PC pod³±czony po hdmi - czy bêdzie gra³ na wbudowanych w monitor g³o¶nikach, czy trzeba audio dodatkowym kabelkiem jack3.5mm ?

Nie sprawdza³em. Raz, ¿e mam kartê bez HDMI, dwa pod³±czam do niego
komputery przez KVM DVI-D.
IMO nie powinno byæ problemu z puszczeniem d¼wiêku po HDMI.

Interesuje mnie u¿ycie monitora komputerowego jako odbiornika "cctv" - jest "lokalna-biurowa kablówka" do której parê kamer cctv wpiête z modulatorami, tak ¿e na kilku kana³ach mogê ogl±daæ monitoring (mogê sprawdziæ czy auto jeszcze stoi, czy ju¿ dostawa przyjecha³a, itp). Mo¿na by to zrobiæ z tunerem na usb, albo na zwyk³ym TV, ale nie zawsze komputer jest w³±czony (a wrêcz czêsto go nie ma - laptop), a monitor i tak stoi (tzn bêdzie sta³, bo muszê kupiæ jaki¶ full-hd, 1024x600 z laptopa to przyma³o do pracy). St±d te pytania.

Polecam wspomnianego LG. Jedyny minus jaki mogê wytkn±æ to sztywna
podstawa co akurat mi nie przeszkadza bo mam przy biurku uchwyt VESA.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2011-11-29 07:58:23
Autor: Michal Lukasik
Monitory z tunerem TV (analog/dvb-t)
Dnia 29.11.2011, Michal Lukasik napisa³(a):

[...]

Poprawka.
Jednak dzia³a to trochê inaczej. Pomyli³em z TV Samsung, który mam.
LG w przypadku pod³±czenia DVI-D - HDMI musisz w³±czyæ sam i prze³±czyæ na
¼ród³o rêcznie (pamiêta po wy³±czeniu i ponownym w³±czeniu). Po wy³±czeniu
komputera zostaje na danym ¼ródle tj. DSUB albo HDMI1/2, dalej wygaszacz i
wy³±czenie. Nie sprawdza³em jakby to dzia³a³o w przypadku pod³±czenia HDMI
- HDMI.
Wracaj±c do TV Samsung. Tak jak to opisa³em dzia³aj± wszystkie zgodne z
AnyNet+. Teraz nie pamiêtam, ale du¿o urz±dzeñ nie tylko Samsunga jest z
tym zgodnych, np. PS3 potrafi sobie w³±czyæ, ustawiæ ¼ród³o i wy³±czyæ TV.
--