Montaż dźwięku – słuchawki

Data: 2012-11-13 12:39:15
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
Znów piszę tutaj, bo na audio(-voodoo) doradzaliby mi pewnie coś za tysiąca.
Mam dobre douszne Sennheisera, lecz ponoć mamy mieć nauszne, jakich na co dzień nie mam potrzeby używać, toteż muszę coś kupić.
I jasne, że mógłbym wydać kilka stów, ale po co, jeśli chodzi tylko o te zajęcia?
Proszę więc o poradę: jakie jest optimum w tym segmencie?
Budżet, jeśli miałbym określić, to tak do 100 zł.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 11:44:11
Autor: rs
Monta dwiku ? suchawki
On Tue, 13 Nov 2012 12:39:15 +0100, "$heikh el $hah"
<sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:

Znw pisz tutaj, bo na audio(-voodoo) doradzaliby mi pewnie co za tysica.
Mam dobre douszne Sennheisera, lecz pono mamy mie nauszne,

z ciekawosci, czym jest poprarte to wymaganie? <rs>

Data: 2012-11-13 19:08:05
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku ? słuchawki
W dniu 2012-11-13 17:44, rs pisze:
[...]

Mogę się tylko domyślać, że część ma słabej jakości douszne i generowałoby to zbyt duży szum.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 13:22:43
Autor: rs
Monta dwiku ? suchawki
On Tue, 13 Nov 2012 19:08:05 +0100, "$heikh el $hah"
[...]

Mog si tylko domyla, e cz ma sabej jakoci douszne i generowaoby to zbyt duy szum.

chyba sensowniej by bylo, zeby prowadzacy zamiast dopominac sie o
nauszne, ktore moga byc rownie kiepskie jak kiepskie pchelki i
generowac tyle samo, jak nie wiecej szumu, zarzadal nausznych
zamknietych. wtedy to by mialo o tyle wiecej sensu, ze (zaleznie jak
przebiega pracy na takich zajeciach) ludzie by sobie na wzajem nie
przeszkadzali. no ale to jego zajecia. moze wymagac, czego chce. <rs>

Data: 2012-11-13 19:32:46
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku ? słuchawki
W dniu 2012-11-13 19:22, rs pisze:
[...]

Ja w ogóle nie widzę sensu w tych zajęciach, bo podobno mamy pracować na jakimś edytorze dźwięku pokroju paint, a ja np. pracowałem już na Sound Forge Pro. Lecz cóż poradzić – uczelnia państwowa, nie ma kasy itd. :(

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 20:28:08
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Ja w ogóle nie widzę sensu w tych zajęciach, bo podobno mamy pracować na jakimś edytorze dźwięku pokroju paint, a ja np. pracowałem już na Sound Forge Pro. Lecz cóż poradzić – uczelnia państwowa, nie ma kasy itd. :(

A Ty masz kasę, czy ten Sound Forge Pro z tego źródła co zwykle?

Nie dorzucili Wam licencji na byle edytor do tego studia za ileś
milionów?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 21:33:12
Autor: R.e.m.e.K
Montaż dźwięku ? słuchawki
Dnia 13 Nov 2012 20:28:08 GMT, PK napisał(a):

[...]

Daj spokoj, student nie ma kasy (bo i skad? wydal wszystko na drogi sprzet)
i musi krasc. Jedyny problem to sumienie, ale wystarczy nazwac kradziez piractwem, dac
odpowiedni obrazek ilustrujacy ten proceder i juz sumienie czysciutkie!

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-13 20:41:44
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
Daj spokoj, student nie ma kasy (bo i skad? wydal wszystko na drogi sprzet)
i musi krasc.

Ależ ja nie czepiam się tego, że on kradnie ten soft (no bo po co?).
Zareagowałem na wyskok z biedną uczelnia, której nie stać na programy.
W tej sytuacji taki tekst jest po prostu żenujący.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 21:50:04
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku ? słuchawki
W dniu 2012-11-13 21:41, PK pisze:
On 2012-11-13, R.e.m.e.K <go@dev.null> wrote:
[...]

Państwowa uczelnia, która na studio telewizyjne wydała bodajże 4 mln złotych, a nie stać jej na oprogramowanie dla studentów?
Chwilę pracowałem na profesjonalnym.
Teraz mam cały semestr spędzić przy darmowym.
I wybacz, ale, k-wa, tewgo trochę nie ogarniam.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 21:30:40
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Państwowa uczelnia, która na studio telewizyjne wydała bodajże 4 mln złotych, a nie stać jej na oprogramowanie dla studentów?

Zadam Ci tzw. killer question. Czy gdyby uczelnia wydała na studio
8 mln zł, to byłoby ją na to oprogramowanie stać bardziej czy mniej?

Chwilę pracowałem na profesjonalnym.
Teraz mam cały semestr spędzić przy darmowym.

Mam wrażenie, że "profesjonalny" i "darmowy" to nie są rozłaczone
podzbiory oprogramowania. No i z całą pewnością nie pokrywają całości.

Poza tym jeśli miałeś wrażenie, że na uczelni będziesz pracował na tym
samym sprzęcie i sofcie, którego używa się w firmach, to ktoś Cię
strasznie oszukał.

Poza tym studiujesz dziennikarstwo, więc te zajęcia z obróbki dźwięku
to po prostu jakiś bonus. Na bonusy się fortuny nie wydaje. Jeśli chcesz
się czymś takim zajmować, to powinieneś wybrać specjalistyczne studia.
Zazwyczaj nazywają się "reżyseria dźwięku" (na uczelniach artystycznych)
lub "inżynieria dźwięku" (na politechnikach).

I wybacz, ale, k-wa, tewgo trochę nie ogarniam.

Studia nie są dla każdego i żaden wstyd "nie ogarniać".
Zresztą po dziennikarstwie pewnie i tak nie zarobisz tyle co murarz albo
elektryk, więc może nie warto się męczyć?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 22:36:11
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik PK napisał:

Zresztą po dziennikarstwie pewnie i tak nie zarobisz tyle co murarz albo

Zaslyszane w mediach niedawno, jakas publicystyczna audycja:

3000 "dziennikarzy" opuszcza rok w rok uczelnie. Zapotrzebowanie polskiego rynku jest... 100 osob rocznie."

No to jest 30 na jeden "etat" ;)

Data: 2012-11-13 21:49:56
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Zaslyszane w mediach niedawno, jakas publicystyczna audycja:

3000 "dziennikarzy" opuszcza rok w rok uczelnie. Zapotrzebowanie polskiego rynku jest... 100 osob rocznie."

No to jest 30 na jeden "etat" ;)

No to elitarny zawód! Czyli najlepszy :).

Aż czuję się trochę poszkodowany, bo poszedłem na kierunek z najniższym
współczynnikiem (chyba 0.7 soby na miejsce było) i wylądowałem w
zawodzie wypadającym niewiele lepiej :(.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 22:59:18
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik PK napisał:
On 2012-11-13, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
[...]

Tak, tak. Cos jak inwazja na uniwerki ekonomiczne i zarzadzanie 10 lat temu :)

Aż czuję się trochę poszkodowany, bo poszedłem na kierunek z najniższym
współczynnikiem (chyba 0.7 soby na miejsce było) i wylądowałem w
zawodzie wypadającym niewiele lepiej :(

<glaszcze>

;)

Data: 2012-11-13 22:06:21
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Tak, tak. Cos jak inwazja na uniwerki ekonomiczne i zarzadzanie 10 lat temu :)

Chyba gorzej. Tzn. takich biedaekonomistów rocznie wpada na rynek pewnie
o rząd wielkości więcej niż 3000, ale pewnie łatwiej znaleźć im coś
zgodnego z wykształceniem. A jak nie mogą, to mogą otworzyć swój interes
(choćby i mieszalnię kleju), bo mają jakieś biznesowe podstawy.

Na tym tle dziennikarz "to be" wypada raczej blado, ale i tak lepiej
niż np. filozof "not to be" :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 23:12:28
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik PK napisał:

Na tym tle dziennikarz "to be" wypada raczej blado, ale i tak lepiej
niż np. filozof "not to be" :).

Trochę offtopicznie, ale dziennikarstwa choc mozna sie nauczyc, to bycia dziennikarzem juz nie. Aby byc dziennikarzem potrzebne sa pewne preferencje, ot chocby zwiekszona wrazliwosc, dostrzeganie powiazań i relacji, wbrew pozorom - nie humanistyczny a analityczny umysl, oczywiscie poparty wiedza humanistyczna, lekkoscia piora, i ogolnie rzecz ujmujac wiedza szeroka, choc neikoniecznie specjalistyczną.

Jak to dziala widzimy ostatnio na Onecie i innych portalach. Teksty bywaja gorsze niż tutaj, choc tutaj nikt nie dostaje gazy za "tworczosc"

Data: 2012-11-13 22:29:48
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik $heikh el $hah napisał:

[...]

Dostajesz tyle, za ile płacisz :)

PB,NMSP

Data: 2012-11-13 21:35:58
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku ? słuchawki
W dniu 2012-11-13 21:33, R.e.m.e.K pisze:
[...]

PÓJDZIESZ ZA TO DO NIEBA!!!

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 22:39:46
Autor: R.e.m.e.K
Montaż dźwięku ? słuchawki
Dnia Tue, 13 Nov 2012 21:35:58 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Za co? I do jakiego nieba? --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-13 21:34:44
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku ? słuchawki
W dniu 2012-11-13 21:28, PK pisze:
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Znasz pojęcie "trial"?

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 20:55:32
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Znasz pojęcie "trial"?

Szczerze z całego serca NIE WIERZĘ, że miałeś trial i go grzecznie
usunąłeś.

Poza tym tekst "pracowałem już na" rozumiem jako oznakę pewnego
obycia i doświadczenia, a nie to, że widziałeś ten program kilka razy.

A co do samego Sound Forge, to masz do dyspozycji darmowy Audacity.
Interfejs gorszy, działa wolniej i czasem dostaje okresu, czyli typowe
cechy darmowych odpowiedników. Jeśli chodzi o możliwości, to raczej nie
ma się czego wstydzić.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 22:09:23
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku ? słuchawki
W dniu 2012-11-13 21:55, PK pisze:
Szczerze z całego serca NIE WIERZĘ, że miałeś trial i go grzecznie
usunąłeś.

Ktoś poniósł na mojej działalności jakąś szkodę?
Na klawisze i inny osprzęt nigdy nie skąpię, lecz to są konieczności.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 21:34:09
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Ktoś poniósł na mojej działalności jakąś szkodę?
Na klawisze i inny osprzęt nigdy nie skąpię, lecz to są konieczności.

Bo sprzętu nie da się ukraść? Nie rozumiem skąd ta konieczność.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 22:36:42
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Ktoś poniósł na mojej działalności jakąś szkodę?
Na klawisze i inny osprzęt nigdy nie skąpię, lecz to są konieczności.

Bo sprzętu nie da się ukraść?

No jak nie? tylko trzeba sie bardziej postarac ;)

Data: 2012-11-13 21:59:45
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
No jak nie? tylko trzeba sie bardziej postarac ;)

Czy bardziej? Do softu trzeba ściągnąc torrenta, a potem jakieś
cracki itp. Kompa uwali albo roześle hasło do banku - nigdy nie wiadomo.

A sprzęt można gwizdnąć praktycznie bez ryzyka. Oczywiście nie z Saturna
w centrum handlowym (ochrona, monitoring) tylko z jakiegoś małego
sklepu.
Kominiarka na głowę, wpadasz, łapiesz pierwsze z brzegu i spier...
Wystarczy się nie chwalić, nie sprzedawać i nie podłączać do
internetu (bo wtedy wyciekają numery seryjne i będą pukać o 6 rano :)).

NIE DO WYKRYCIA! :)

Ciekawe czy ten wpis zapłodnił umysł naszego biednego studenta :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 23:03:18
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
No jak nie? tylko trzeba sie bardziej postarac ;)

Czy bardziej?

W sensie, ze mozna d..y nie ruszyc :)

[...]

Myslisz, ze zacznie uprawiac biegi z kominiarką? :)

Data: 2012-11-16 19:00:38
Autor: Przemysaw Ryk
Monta dwiku ? suchawki
Dnia 13 Nov 2012 21:59:45 GMT, PK napisał(a):

(ciach…)
Ciekawe czy ten wpis zapłodnił umysł naszego biednego studenta :).

IMVHO za bardzo zaimpregnowany…

[ Zaledwie pół metra dzieli poklepanie po plecach do kopa w dupę.          ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2012-11-16 23:39:46
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:
Dnia 13 Nov 2012 21:59:45 GMT, PK napisał(a):

(ciach…)
Ciekawe czy ten wpis zapłodnił umysł naszego biednego studenta :).

IMVHO za bardzo zaimpregnowany…

No co ty, dziennikarz nie moze byc ograniczony, ma raczej szerokie horyzonty ;)

Data: 2012-11-17 00:30:37
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku ? słuchawki
Dnia Fri, 16 Nov 2012 23:39:46 +0100, Mr Misio napisał(a):

[...]

Wiesz co - przez jakiś czas pisaniem różnych tekstów na życie zarabiałem
(nie - nie mam ukończonych studiów dziennikarskich). Lat ładnych kilka temu
to było akurat. Po tym, co na grupie przedstawia, to mam wrażenie, że taki
artysta w redakcji spędziłby jakieś 15 minut… o ile naprawdę mocno
potrafiłby się trzymać zębami biurka…

[ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą        ]
[ chińskich znaków.                                       (JoeMonster.org) ]

Data: 2012-11-17 00:38:29
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
[...]

Bo do pisania tekstów nie sa potrzebne zadne studia "od pisania tekstow". Trzeba umiec pisac poprawnie po polsku (tego ucza w szkolach, przynajmniej kiedys uczyli), trzeba miec predyspozycje (rzetelnosc, systematycznosc, umiejetnosc tego śmiego i owego). Oraz odrobine czasu i checi by doskonalic warsztat.

Lat ładnych kilka temu
to było akurat. Po tym, co na grupie przedstawia, to mam wrażenie, że taki
artysta w redakcji spędziłby jakieś 15 minut… o ile naprawdę mocno
potrafiłby się trzymać zębami biurka…

Nie skreslaj go, on mlody stazem :) PAtrzac z naszej - mojej, twojej - perspektywy zawodowej i kupy rzeczy, ktore sie widzialo ciezko nam zaimponowac. To co ty czy ja widze na pierwszy rzut oka, dla tego mlodego czlowieka moze byc terenem nieznanym. On moze po prostu nie zdawac soobie sprawy z wiekszosci tego, z czego ty sobie zdajesz sprawe :)

JAk ma predyspozycje i zaciecie, to moze cos z tego bedzie. Potrzebuje jeszcze wytrwalosci i pokory :)

Data: 2012-11-17 01:01:05
Autor: R.e.m.e.K
Montaż dźwięku ? słuchawki
Dnia Sat, 17 Nov 2012 00:38:29 +0100, Mr Misio napisał(a):

[...]

Wooow, tfardziele, moge byc Waszym kolegom? :-PPPP

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-17 01:19:49
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Musisz zdobyc odznake ;) Znaczy sie 100 trofek ;)

Data: 2012-11-17 02:30:38
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku ? słuchawki
Dnia Sat, 17 Nov 2012 01:01:05 +0100, R.e.m.e.K napisa(a):

Dnia Sat, 17 Nov 2012 00:38:29 +0100, Mr Misio napisa(a):

[...]

Brzydki jeste. ;D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Bg wyj mczynie ebro i sklonowa z niego kobiet. Po skoczonej    ]

Data: 2012-11-17 03:00:33
Autor: Mr Misio
Monta dwiku ? suchawki
Uytkownik Przemysaw Ryk napisa:
[...]

Znow nie dales szansy potencjalnemu koledze? Coz, ze brzydki, jak dusze moze miec piekna ;)

Data: 2012-11-17 17:40:38
Autor: Przemysaw Ryk
Monta dwiku ? suchawki
Dnia Sat, 17 Nov 2012 03:00:33 +0100, Mr Misio napisa(a):

[...]

Jestem DTPowcem. Materiay ze spartolonym skadem gryz mnie bolenie w
oczta. ;D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nie naley siada na honorze, bo jedynym efektem bd odciski na dupie.  ]

Data: 2012-11-18 14:49:49
Autor: R.e.m.e.K
Monta dwiku ? suchawki
Dnia Sat, 17 Nov 2012 17:40:38 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Jestem DTPowcem. Materiały ze spartolonym składem gryzą mnie boleśnie w
oczęta. ;D

No tos mnie skwitowal...spartolony sklad... ech, w takiej elycie to ja nie
chce byc :P

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-25 07:37:44
Autor: Przemysaw Ryk
Monta dwiku ? suchawki
Dnia Sun, 18 Nov 2012 14:49:49 +0100, R.e.m.e.K napisa(a):

Dnia Sat, 17 Nov 2012 17:40:38 +0100, Przemysaw Ryk napisa(a):

Twoja strata. Towarzystwo przezacne. :)

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Everything is relevant. Until it's not.                                  ]

Data: 2012-11-17 02:20:37
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku ? słuchawki
[...]

Tak tylko wolałem uprzedzić, że ja jeszcze starą maturę zdawałem. ;D Teksty
moje - jeżeli tylko ktoś chce znaleźć, to problemów z tym nie będzie. :)

[...]

A w piórka obrósł takie, że fiu fiu…

PAtrzac z naszej - mojej, twojej - perspektywy zawodowej i kupy rzeczy,
ktore sie widzialo ciezko nam zaimponowac.

Tu bym się nie zgodził. Pisywałem, czasami jeszcze pisuję. Rzemieślnik ze
mnie całkiem niezły. Tak mi się przynajmniej wydaje. Mam szczęście znać
kilku wysokiego lotu fachowców. Znam ich po 10 lat. Dalej im zazdroszczę
tego, jak potrafią pewne rzeczy ubrać w słowa. :)

To co ty czy ja widze na pierwszy rzut oka, dla tego mlodego czlowieka
moze byc terenem nieznanym. On moze po prostu nie zdawac soobie sprawy z
wiekszosci tego, z czego ty sobie zdajesz sprawe :)

Jeżeli przy okazji nie widzi, że go ładują na minę… Seriously? Co z niego
będzie za dziennikarz?

JAk ma predyspozycje i zaciecie, to moze cos z tego bedzie. Potrzebuje jeszcze wytrwalosci i pokory :)

Predyspozycje to ma. Z tego co tu zaprezentował - do chodzenia na skróty…

[ The most successful marriages are based on lies.                         ]
[                              (Gregory House "House M.D. 1x04 Maternity") ]

Data: 2012-11-17 02:34:39
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki
Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

Nie skreslaj go, on mlody stazem :)

A w piórka obrósł takie, że fiu fiu…

Wiesz z biologii - kurczak najpierw wyglada jak puchata zolta kulka, a dopiero potem jest smaczny :D

[...]

No tak, tez tak mam. Ale 10 lat temu imponowalo ci 90 na 100, dzis imponuje ci 1 na 100 ;)

[...]

NAuka kosztuje. Pieniadze. Pot. Nerwy. Kto przezyje - ten staje sie twardszy :D

Wiec nie podcieraj mu noska, niech sam sie usmarka ;)

JAk ma predyspozycje i zaciecie, to moze cos z tego bedzie. Potrzebuje
jeszcze wytrwalosci i pokory :)

Predyspozycje to ma. Z tego co tu zaprezentował - do chodzenia na skróty…

Może gra w grę, gdzie sie uprawia park.. peur... no to skakanie po scianach :D

Data: 2012-11-13 22:32:49
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku ? słuchawki

[...]

Ale mozna sie nie meczyc na darmowym

Sony Sound Forge Audio Studio 10 (edycja 2013)

Cena: 249 zł brutto

Nooo to chyba nie jest jakis koszmar (no tak, student, placic, za software, gdy mozna to przepic)

Data: 2012-11-13 21:46:59
Autor: PK
Montaż dźwięku ? słuchawki
On 2012-11-13, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
Ale mozna sie nie meczyc na darmowym

Sony Sound Forge Audio Studio 10 (edycja 2013)

Cena: 249 zł brutto

Taniocha jak za taki kombajn. Dwa programy, o kŧórych aktualnie
myślę: Adobe Lightroom i Mathematica są odpowiednio 2- i prawie
4-krotnie droższe. To już jest mały zgryz :/.

Nooo to chyba nie jest jakis koszmar (no tak, student, placic, za software, gdy mozna to przepic)

Z tego co widzę, to generalnie nie ma tragedii nawet w przypadku PRO,
bo kosztuje poniżej 400 dolarów. Podobnie konkurencja od Adobe. Osoby
obrabiające grafikę/zdjęcia zazdroszczą dźwiękowcom :P.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 13:05:44
Autor: Piotr Rezmer
Montaż dźwięku – słuchawki
$heikh el $hah pisze:
[...]

Ja kupiłem tanie (chińskie) Senheisery w Euro AGD RTV właśnie w cenie około 100zł. Bardzo wygodne. Za tą cenę dobry wybór

pozdrawiam
Piotr

Data: 2012-11-13 13:30:57
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 13:05, Piotr Rezmer pisze:
$heikh el $hah pisze:
[...]

Dzięki za poradę, ale tak jeszcze z ciekawości – czy ktoś jeszcze produkuje sprzęt 'komputerowy' u siebie, a nie w Chinach?
Bo mam laptopa Toshiba, dwie drukarki Epson, aparat Sony i długo by wymieniać, lecz wszystko "Made in China".
I nie chodzi mi tu o jakość, bo taki Microsoft o nią potrafi zadbać nawet w Chinach, tylko ciekawi mnie, czy ktoś jeszcze ma fabrykę w Japonii, która ponoć zaczyna leżeć i kwiczeć.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 14:00:07
Autor: Chris
Montaż dźwięku – słuchawki
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Sony, Panasonic, Sharp .. dla tego mają takie słabe wyniki finansowe.

Data: 2012-11-13 11:43:16
Autor: rs
Montaż dźwięku – słuchawki
On Tue, 13 Nov 2012 14:00:07 +0100, "Chris" <chris@spam.pl> wrote:

$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

i samsung tez? <rs>

Data: 2012-11-14 08:40:07
Autor: Chris
Montaż dźwięku – słuchawki
rs nabazgrał(a):

[...]

Od kiedy Samsung to firma Japońska i ma tam fabryki ??

Data: 2012-11-16 13:55:07
Autor: rs
Montaż dźwięku – słuchawki
On Wed, 14 Nov 2012 08:40:07 +0100, "Chris" <chris@spam.pl> wrote:

rs nabazgrał(a):

[...]

a co za roznica Japonia czy Korea Poludniowa? podalem fakt, ktory
przeczy temu, ze jedynie firmy produkujace sprzet w Chinach moga byc
dochodowe. <rs>

Data: 2012-11-16 19:57:38
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-16, rs <no.address@no.spam.pl> wrote:
a co za roznica Japonia czy Korea Poludniowa? podalem fakt, ktory
przeczy temu, ze jedynie firmy produkujace sprzet w Chinach moga byc
dochodowe. <rs>

To tak jakby powiedzieć: co za różnica Polska czy Rosja. Proponuję
wyskoczyć z czymś takim trybunie Legii Warszawa...

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-16 16:03:12
Autor: rs
Monta dwiku ? suchawki

On 2012-11-16, rs <no.address@no.spam.pl> wrote:
a co za roznica Japonia czy Korea Poludniowa? podalem fakt, ktory
przeczy temu, ze jedynie firmy produkujace sprzet w Chinach moga byc
dochodowe. <rs>

To tak jakby powiedzie: co za rnica Polska czy Rosja. Proponuj
wyskoczy z czym takim trybunie Legii Warszawa...

niezwykle rzeczowa i pelna odniesien do omawianego tematu odpowiedz.
<rs>

Data: 2012-11-13 15:17:30
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 14:00, Chris pisze:
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Mam aparat foto, Sony, kupiony za ~2000 zł, Made in China.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 15:48:01
Autor: Chris
Montaż dźwięku – słuchawki
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

http://multi-blog.pl/2011/03/14/trzesienie-ziemi-w-japonii-zniszczone-fabryki-sony-toshiby-i-fujitsu-czy-lancuch-dostaw-dla-przemyslu-elektronicznego-zostanie-przerwany/

Największe straty poniosło Sony, które ma tam aż 6 zakładów.

Data: 2012-11-13 16:04:39
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 15:48, Chris pisze:
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Dzięki.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 20:25:26
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
Mam aparat foto, Sony, kupiony za ~2000 zł, Made in China.

Aparat składa się z wielu elementów. "Made in" aparatu odnosi się
do miejsca montażu. Montaż robi się w krajach z tanią siłą roboczą
(Chiny, Indie, Polska, Rumunia, Meksyk itp). No i ja mam np. służbowy
laptop "Made in Poland", co jest w sumie dosyć zabawne.

Fabryki w bogatych krajach to zazwyczaj high-tech. Czyli np. w Japonii
powstaje optyka i matryca, a montaż i reszta elementów jest z Chin.

Ten high-tech też powoli przenosi się do Państwa Środka, choć niektóre
rzeczy jeszcze długo nie będą tam powstawały. Koncerny generalnie nie
budują w Chinach fabryk, tylko korzystają z tamtejszych podwykonawców,
a to oznacza przekazanie technologii i projektów.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-13 21:33:01
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 21:25, PK pisze:
On 2012-11-13, $heikh el $hah <sheikh.el.shah@geehad.com> wrote:
[...]

Toteż nie twierdzę, że produkty "made in china" są gorsze, bo zawsze kupuję te z renomowanych firm, które potrafią zadbać o jakość.
Ostatnio problem był tylko z Olympusem. Poszedł na gwarancji i już 2 tyg. nie wraca, a czytałem właśnie, że ta firma nie udziela praktycznie żadnego wsparcia po zakupie, więc odradzam.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-16 18:50:37
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia Tue, 13 Nov 2012 14:00:07 +0100, Chris napisał(a):

$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

AFAIR monitory EIZO cały czas są produkowane w Japonii.

[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]
[ getting it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2012-11-19 08:49:42
Autor: Chris
Montaż dźwięku – słuchawki
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Dla tego tyle kosztują :( pewnie jak by były robione poza Japonią cena mogła by spaść o 50%

Data: 2012-11-19 14:40:27
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia Mon, 19 Nov 2012 08:49:42 +0100, Chris napisa(a):

Sony, Panasonic, Sharp .. dla tego maj takie sabe wyniki finansowe.
AFAIR monitory EIZO cay czas s produkowane w Japonii.

Dla tego tyle kosztuj :( pewnie jak by byy robione poza Japoni cena moga by spa o 50%

Wiesz - nie sama produkcja na ich cen wpyw ma. W nich jest faktycznie
nakadzione tyle sprytnej elektroniki, e mona si zdziwi. :) Ja tam nie
auj ani piciu groszy wydanych na EIZO. :D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ze wszystkich oszustw wiata najlepiej sobie radz politycy i ksia,   ]

Data: 2012-11-19 18:24:26
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-19, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
Wiesz - nie sama produkcja na ich cenę wpływ ma. W nich jest faktycznie
nakładzione tyle sprytnej elektroniki, że można się zdziwić. :) Ja tam nie
żałuję ani pięciu groszy wydanych na EIZO. :D

Ja do środka nie zaglądałem, ale przy EIZO naprawdę ma się wrażenie,
że ktoś pomyślał o użytkowniku (tzn. nie tylko o tym, żeby mu opchnąć
towar).

Też nie żałuję ani grosza z wydanej kasy, choć w sumie jest to dosyć
tani model jak na EIZO (dałem 1300 zł za 20"). Kolory super (a jest
to model biurowy... :)), podświetlenie bez zarzutu, oczy się nie męczą.
Tak naprawdę jest to mój pierwszy stacjonarny LCD i byłem w szoku, gdy
dowiedziałem się, że wciąż istnieją modele bez tzw. trybu "text".

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-20 00:20:28
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia 19 Nov 2012 18:24:26 GMT, PK napisał(a):

On 2012-11-19, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
[...]

Widziałem je i rozbebeszone. Porządek, pełna kultura. :D

Też nie żałuję ani grosza z wydanej kasy, choć w sumie jest to dosyć
tani model jak na EIZO (dałem 1300 zł za 20"). Kolory super (a jest
to model biurowy... :)), podświetlenie bez zarzutu, oczy się nie męczą.

Któryś z serii EV?

Tak naprawdę jest to mój pierwszy stacjonarny LCD i byłem w szoku, gdy
dowiedziałem się, że wciąż istnieją modele bez tzw. trybu "text".

Daj spokój - ja już bez ScreenManagera to się dziwnie czuję. ;D

[ Niezbyt ruchawe, ale zawsze, nie?              Król Julian, „Madagaskar” ]

Data: 2012-11-20 18:47:27
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-19, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
Któryś z serii EV?

EV2023W

Niedawno zacząłem się zastanawiać nad drugim monitorem... Znalazłem
jakieś fajne Delle za 800 zł, ale ponieważ EIZO EV2315W jest za 1000 zł,
to raczej nie ma o czym mówić :). A skoro już mamy czterocyfrową kwotę,
to jeszcze kilka setek i jest EV2335W (IPS)...

Co tu kryć: po doświadczeniach ostatnich 3 lat łatwiej mi wydać 1500 zł
na EIZO niż połowę tej kwoty na dowolną inną firmę. A chodząc po
sklepach widzę takie monitory (wcale nie dużo tańsze), że nawet za darmo
bym nie wziął i nawet za 1500 zł od producenta bym nie używał...

Problem polega na tym, że chciałem mieć dwa podobne monitory
(rozdzielczość w pionie, rozmiar, kolor ramek), a EV2023W już wycofali
(nie wiem czemu - mają w ofercie sporo mniejszych :/).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-21 19:40:31
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia 20 Nov 2012 18:47:27 GMT, PK napisa(a):

On 2012-11-19, Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
Ktry z serii EV?

EV2023W

Niedawno zaczem si zastanawia nad drugim monitorem... Znalazem
jakie fajne Delle za 800 z, ale poniewa EIZO EV2315W jest za 1000 z,
to raczej nie ma o czym mwi :). A skoro ju mamy czterocyfrow kwot,
to jeszcze kilka setek i jest EV2335W (IPS)...

Ja akurat jestem cholernie wybredny i matryc TN po prostu nie toleruj.

Co tu kry: po dowiadczeniach ostatnich 3 lat atwiej mi wyda 1500 z
na EIZO ni poow tej kwoty na dowoln inn firm. A chodzc po
sklepach widz takie monitory (wcale nie duo tasze), e nawet za darmo
bym nie wzi i nawet za 1500 z od producenta bym nie uywa...

W przypadku tej marki to akurat standardowa reakcja. :D

Problem polega na tym, e chciaem mie dwa podobne monitory
(rozdzielczo w pionie, rozmiar, kolor ramek), a EV2023W ju wycofali
(nie wiem czemu - maj w ofercie sporo mniejszych :/).

AFAIR specjaln popularnoci si nie cieszy, a ceny matryc 19201080
spady. Trzanij sobie EV2736W, a tego EV2023W machnij do pivota. :D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Nic tak nie pogbia wkurwienia, jak pogodni optymici.  (www.shapes.pl) ]

Data: 2012-11-21 20:52:05
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-21, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
Ja akurat jestem cholernie wybredny i matryc TN po prostu nie toleruję.

Filozoficznie czy z jakiegoś konkretnego powodu? :P

Matryca w EV jest naprawdę dobra. Mówiąc "naprawdę dobra" mam na myśli
to, że nadaje się nawet do amatorskiej obróbki zdjęć. Kąty widzenia
także bez zarzutu.

AFAIR specjalną popularnością się nie cieszył, a ceny matryc 1920×1080
spadły. Trzaśnij sobie EV2736W, a tego EV2023W machnij do pivota. :D

Nie chcę takiego kloca wielkiego :).
Ponieważ obrazy na tych monitorach nie będą w żaden sposób związane
(zazwyczaj: na jednym Windows, na drugim Linux; na jednym film,
na drugim praca; na jednym programowanie / Excel, na drugim wykresy),
to nie będę się tak upierał przy podobnej rozdzielczości. Mógłbym
nawet kupić 19" 5:4 (zresztą całkiem chętnie), ale EIZO ma je
strasznie drogo (bo kupują głównie firmy, więc można zażądać
więcej...).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-21 23:26:59
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia 21 Nov 2012 20:52:05 GMT, PK napisa(a):

On 2012-11-21, Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
Ja akurat jestem cholernie wybredny i matryc TN po prostu nie toleruj.

Filozoficznie czy z jakiego konkretnego powodu? :P

Konkretnego. Gwniane odwzorowanie barw, najczciej gwniana rwnomierno
podwietlenia. Obserwowaem rwnie EIZO z matrycami TN - byo pod wieloma
wzgldami dobrze, ale przepraszam uprzejmie - nie dla mnie. :)

Matryca w EV jest naprawd dobra. Mwic "naprawd dobra" mam na myli
to, e nadaje si nawet do amatorskiej obrbki zdj. Kty widzenia
take bez zarzutu.

PK - ja osiem lat pracowaem w Alstorze (dystrybutor EIZO na Polsk), jestem
DTPowcem, mam cakiem nieze pojcie o tym, co w rodku stoi. EV nie jest
monitorem do pracy z kolorem. Serio. :) Niemniej jednak - jak si popatrzy
po tym jak pewne rozwizania spywaj od najbardziej wymagajcych serii
(monitory medyczne -> monitory dla grafikw -> monitory dla wygmagajcych
konsumentw -> monitory dla biur) to si mona zdziwi. :D

AFAIR specjaln popularnoci si nie cieszy, a ceny matryc 19201080
spady. Trzanij sobie EV2736W, a tego EV2023W machnij do pivota. :D

Nie chc takiego kloca wielkiego :).
Poniewa obrazy na tych monitorach nie bd w aden sposb zwizane
(zazwyczaj: na jednym Windows, na drugim Linux; na jednym film,
na drugim praca; na jednym programowanie / Excel, na drugim wykresy),
to nie bd si tak upiera przy podobnej rozdzielczoci. Mgbym
nawet kupi 19" 5:4 (zreszt cakiem chtnie), ale EIZO ma je
strasznie drogo (bo kupuj gwnie firmy, wic mona zada
wicej...).

Mam podobny problem, jak Ty. Obecnie ju pracuj na dwch monitorach - mam
24" + 17". Na gwnym mam obszar roboczy do skadu, na drugim - mniejszym -
mam obszar na palety narzdziowe. Wstawianie poprawek w tekcie - makabra.
Brakuje mi nie wikszego prawego ekranu - eb sobie ukrc wtedy. Brakuje mi
trzeciego - z lewej strony (moja 17" ustawiona jest z prawej strony gwnego
monitora). Zestaw 17" + 24" + 17" - no ju by byo fajnie. :D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Jeeli spotkae kobiet swoich marze, to o pozostaych marzeniach      ]

Data: 2012-11-22 01:40:10
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-21, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
PK - ja osiem lat pracowałem w Alstorze (dystrybutor EIZO na Polskę), jestem
DTPowcem, mam całkiem niezłe pojęcie o tym, co w środku stoi. EV nie jest
monitorem do pracy z kolorem. Serio. :) Niemniej jednak - jak się popatrzy

No ale człowieku. Ja piszę o amatorskiej obróbce grafiki, a Ty o DTP.
Co to za porównanie w ogóle? :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-23 21:19:16
Autor: Przemysaw Ryk
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia 22 Nov 2012 01:40:10 GMT, PK napisa(a):

On 2012-11-21, Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
PK - ja osiem lat pracowaem w Alstorze (dystrybutor EIZO na Polsk), jestem
DTPowcem, mam cakiem nieze pojcie o tym, co w rodku stoi. EV nie jest
monitorem do pracy z kolorem. Serio. :) Niemniej jednak - jak si popatrzy

No ale czowieku. Ja pisz o amatorskiej obrbce grafiki, a Ty o DTP.
Co to za porwnanie w ogle? :)

Ty nawet nie wiesz, jakie cuda potrafi wymyle spece od amatorskiej
fotografii. ;D

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Optymici wierz, e wiat stoi przed nimi otworem. Realici wiedz,     ]

Data: 2012-11-13 13:31:35
Autor: R.e.m.e.K
Montaż dźwięku – słuchawki
Dnia Tue, 13 Nov 2012 12:39:15 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Ja juz Ci sluchawki proponowalem, ale po co mialbys sobie dupe tym zawracac.
Swoja droga to chyba jednak NTG.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-11-13 13:36:33
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 13:31, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Nie zaczynaj prywaty, bo bardzo byś tego żałował.
NTG – owszem i przepraszam, że tego nie zaznaczyłem w temacie, jednak przy umierającym Usenecie, chyba nikomu nazwa grupy nie przeszkadza, o ile temat nie jest polityczny.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-13 13:59:04
Autor: Chris
Montaż dźwięku – słuchawki
$heikh el $hah nabazgrał(a):

[...]

Skoro jesteś zadowolony to może to:
SENNHEISER HD 201
lub lekko ponad 100zł
SENNHEISER HD 202 II

Data: 2012-11-13 14:02:48
Autor: Piotr Rezmer
Montaż dźwięku – słuchawki
Chris pisze:

Skoro jesteś zadowolony to może to:
SENNHEISER HD 201

Mam właśnie te.

Piotr

Data: 2012-11-13 14:54:51
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 14:02, Piotr Rezmer pisze:
Chris pisze:

Skoro jesteś zadowolony to może to:
SENNHEISER HD 201

Mam właśnie te.

Dzięki, Panowie.

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-16 20:51:10
Autor: Irokez
Montaż dźwięku – słuchawki
Chris pisze:
Skoro jesteś zadowolony to może to:
SENNHEISER HD 201
Mam właśnie te.
Dzięki, Panowie.

Ja też słuchałem HD201 i niestety mają się njak do obecnych HD555
Słuch mam trochę zwalony, ale jak ma być do montażu dźwięku to bym dopłacił trochę. Chyba że montaż na zasadzie jest dźwięk, nie ma dźwięku.
Trochę drożej było, wtedy zamiast zdaje się 149zł dałem 299zł.

--
Irokez

Data: 2012-11-16 20:06:15
Autor: PK
Montaż dźwięku – słuchawki
On 2012-11-16, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

Chłopaki ogarnijcie się. Pytający jest studentem dziennikarstwa.
Ma na tych studiach przedmiot z obróbki dźwięku - pewnie jeden
semestr, czyli jakieś 30-60h. Do tego może drugie tyle na pracę
samodzielną. Potem te słuchawki najpewniej staną się po prostu elementem
domowego RTV.
Sennheiser, AKG czy od biedy Koss oferują niezłą jakość dźwięku za
100-150 zł. Jak przyszły dziennikarz postanowi zarabiać na tym interesie
(i wreszcie kupować oprogramowanie), to sobie kupi narzędzia zarabiające
na siebie i wtedy będzie szukał za 1000 a nie 100 PLN :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-16 23:38:46
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku – słuchawki
Użytkownik PK napisał:
On 2012-11-16, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:
[...]

Czyli wychodzi w sumie lepiej, ajkby sobie kupil jakis dyktafon-olympusa za 200-250 i nauczyl sie obslugiweac czerwony przycisk :) Bo o pol-profi recznym rekoderze nie bede mowil z racji kwoty niebagatelnie zaczynajacej sie od tysiaka ;)

Data: 2012-11-17 02:22:31
Autor: Corran
Monta dwiku - suchawki
W dniu pitek, 16 listopada 2012 21:06:46 UTC+1 uytkownik PK napisa:

Chopaki ogarnijcie si. Pytajcy jest studentem dziennikarstwa.

Ma na tych studiach przedmiot z obrbki dwiku - pewnie jeden

semestr, czyli jakie 30-60h. Do tego moe drugie tyle na prac

samodzieln. Potem te suchawki najpewniej stan si po prostu elementem

domowego RTV.

Sennheiser, AKG czy od biedy Koss oferuj niez jako dwiku za

100-150 z. Jak przyszy dziennikarz postanowi zarabia na tym interesie

(i wreszcie kupowa oprogramowanie), to sobie kupi narzdzia zarabiajce

na siebie i wtedy bdzie szuka za 1000 a nie 100 PLN :).

Jak tak to AKG UR-40 fajnie brzmi (ale dou nie ma) i nie mcz uszu.

Tylko umiejtno przycicia materiau z Nagry to nie jest adem monta dwiku.

Data: 2012-11-17 17:40:38
Autor: Przemysaw Ryk
Monta dwiku - suchawki
Dnia Sat, 17 Nov 2012 02:22:31 -0800 (PST), Corran napisał(a):

(ciach…)
Jak tak to AKG UR-40 fajnie brzmią (ale dołu nie ma) i nie męczą uszu.

Tylko umiejętność przycięcia materiału z Nagry to nie jest żadem montaż dźwięku.

Nie stresuj biednego studenta! Jego i tak życie wystarczająco mocno
stresuje! Musisz się jeszcze dokładać do tego?! ;D

[ House: Sign on the door says "Closed for private event". Cuddy: You're   ]
[ alone.House: How much more private can you get? ("House M.D. 4x09 Games")]

Data: 2012-11-16 23:36:55
Autor: Mr Misio
Montaż dźwięku – słuchawki
Chris pisze:
[...]

Tanizna :)

Do monatazu dzwieku to trzeba miec monitory bliskiego pola, odsluchy dalekiego pola oraz wiedze o tym jak zrobic miks tak, zeby w radiu mono nie tracil na soczystosci. Chyba, ze mowimy o "montazu". Tylko to tak jak z nartami, mozna kupic pazdziochy i sie nauczyc na nich jezdzic a potem sie zabic na dobrych deskach, albo od razu nauczyc sie jazdy na dobrych deskach, ktore od razu pokaza, czy mamy talent czy nie do jazdy. Albo ktos sie nadaje, a wtedy w "sprzet do odsluchu" placi nie 300 a 3000 na wejsciu, albo nei ma zmiluj. Robiac cos na lowendowym marnej jakosci sprzecie nigdy nie wiadomo, czy to wina sprzetu czy czlowiek-dupa. A z dzwikiem jest tak, ze albo ma sie sluch i predyspozycje, albo nie ma.

Nie, nie chce dyskredytowac nikogo, kto wyklada max 300 na sluchawki, ale chce jedynie uswiadomic ogolnie znane fakty. Ze czasem, jesli chce sie cos robic na serio, to trzeba wylozyc na wejsciu kase. Jak sie okaze, ze ktos jest mistrzem, to potem bedzie mogl zagrac z wszystkiego.

Data: 2012-11-17 02:20:18
Autor: Corran
Monta dwiku - suchawki
W dniu pitek, 16 listopada 2012 20:51:29 UTC+1 uytkownik Irokez napisa:
Uytkownik "$heikh el $hah" <sheikh.el.shah@geehad.com> napisa w wiadomoci news:50a25129$0$1312$65785112news.neostrada.pl...

> Dziki, Panowie.

Ja te suchaem HD201 i niestety maj si njak do obecnych HD555

Such mam troch zwalony, ale jak ma by do montau dwiku to bym dopaci troch. Chyba e monta na zasadzie jest dwik, nie ma dwiku.

Troch droej byo, wtedy zamiast zdaje si 149z daem 299z.

TU jest kwestia czy nasz autor wtku myli o tym powanie, czy nie. Jeli myli o zaliczeniu przedmiotu to wystarczy cokolwiek, jeli myli o montau powanie - to trzeba kupi co powanego, na badziewnych suchawkach za 100 z po prostu niczego si nie nauczy - nie bdzie sysza rnicy. Troch lepsze suchawki konsumenckie to tez jest mina - bo s sprzty na ktrych wszystko brzmi adnie, zmontujesz nagranie z wieloladu z koncertu, mylisz e jest super, posuchasz na czym sinnym i si okazuje e jest kaszana (troch jak z obrabianiem zdj na wysaturowanych monitorach).

Data: 2012-11-17 15:32:10
Autor: Irokez
Monta dwiku - suchawki
Uytkownik "Corran" <corran.pl@gmail.com> napisa w wiadomoci news:f630137c-7d97-4912-9bae-3057b61fb045googlegroups.com...

[...]

To troch inaczej.
Kupowa suchawki na zaliczenie a potem kosz to znaczy e si jednak jest kasiastym.
A jak si nie ma kasy, to jak ju musz mie te suchawki to takie, abym potem mg je sobie uywa w domowym RTV.

Ja zabraem ze sob Sony MD playera z nagranymi kawakami testowymi i poszedem do marketu.
Podczyem, posuchaem i wybraem.

--
Irokez

Data: 2012-11-17 17:40:38
Autor: Przemysaw Ryk
Monta dwiku - suchawki
Dnia Sat, 17 Nov 2012 15:32:10 +0100, Irokez napisa(a):

[...]

Gdzie tak mona? Bo jak szukaem dokanaowych pcheek dla siebie, to opcji
odsuchu w Saturnie ni cholery nie byo. :(

--
[ Przemysaw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Forman: Noble. House: Moronic. It's a synonym.                           ]

Data: 2012-11-17 20:29:47
Autor: Irokez
Monta dwiku - suchawki
Uytkownik "Przemysaw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa w wiadomoci news:12c51ko0dkdit.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Pcheki dokanaowe to ja si nie dziwi, trzeba by byo mie sztuk testow i setki gumek.
Ale nauszne czy wokuszne to czemu nie.
RTVEuro w Wabrzychu robi problemy to pojechaem do Wrocawia i na Bielanach te w Euro bez problemu pan rozpakowa, podczyem, posuchaem i kupiem. W Media rwnie na wystawce stay podaczone do jakiego tam ich rda, ale nie byo problemu podczy si pod swoje.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2012-11-15 02:48:32
Autor: Corran
Monta dwiku - suchawki
W dniu wtorek, 13 listopada 2012 12:39:15 UTC+1 uytkownik $heikh el $hah napisa:
Znw pisz tutaj, bo na audio(-voodoo) doradzaliby mi pewnie co za tysica.

Mam dobre douszne Sennheisera, lecz pono mamy mie nauszne, jakich na co dzie nie mam potrzeby uywa, tote musz co kupi.

I jasne, e mgbym wyda kilka stw, ale po co, jeli chodzi tylko o te zajcia?

Prosz wic o porad: jakie jest optimum w tym segmencie?

Budet, jeli miabym okreli, to tak do 100 z.

Profesjonalnie do takich zada uywaem AKG 241 Studio i Beyerdynamic DT100. Na czym ma polega ten "monta dwiku"?

Bo nawet sabe goniki bd lepsze ni przecitne suchawki. Wydaje mi si e rozsdnym standardem w brany s goniki Yamaha NS-10, jak zoysz na nich nagranie masz gwarancj e nie zdziwisz si suchajc go gdzie indziej.

Data: 2012-11-15 11:59:41
Autor: Chris
Monta dwiku - suchawki
Corran nabazgra(a):

[...]

Doczytaj do koca :)

www.bezwypadkowy.net - Sprawd histori auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori wypadkow.

Data: 2012-11-15 03:15:31
Autor: Corran
Monta dwiku - suchawki
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 11:59:41 UTC+1 uytkownik Chris napisa:
Corran nabazgra(a):

> [...]

> DT100. Na czym ma polega ten "monta dwiku"?

Doczytaj do koca :)

"Budet, jeli miabym okreli, to tak do 100 z."

Na suchawkach za 100 z nie da si robi dwiku. Zero dou, niewiele albo zero gry. I totalnie nierwna charakterystyka po rodku.

U mnie na studiach laborka miaa na wyposaeniu suchawki i wzmacniacze suchawkowe + legalny Samplitude.

Data: 2012-11-15 12:40:44
Autor: Chris
Monta dwiku - suchawki
Corran nabazgra(a):

U mnie na studiach laborka miaa na wyposaeniu suchawki i wzmacniacze
suchawkowe + legalny Samplitude.

U prof. Ewy Kotarbiskiej ?

Data: 2012-11-15 03:51:58
Autor: Corran
Monta dwiku - suchawki
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 12:40:45 UTC+1 uytkownik Chris napisa:
Corran nabazgra�(a):

> U mnie na studiach laborka mia�a na wyposa�eniu s�uchawki i wzmacniacze

> s�uchawkowe + legalny Samplitude.

Oj chyba nie ta uczelnia.

Data: 2012-11-15 13:00:13
Autor: Chris
Monta dwiku - suchawki
Corran nabazgra(a):

[...]

Spyta zawsze mona byo :)

Data: 2012-11-15 20:55:47
Autor: $heikh el $hah
Montaż dźwięku - słuchawki
W dniu 2012-11-15 12:15, Corran pisze:
U mnie na studiach laborka miała na wyposażeniu słuchawki i wzmacniacze słuchawkowe + legalny Samplitude.

A na UJ-ocie pracownia TV kosztowała kilka milionów złotych i jest już przestarzała, a pracownię "radio" mamy po prostu w Radiu Kraków. Tylko te zajęcia, nie wiedzieć skąd wzięte, mamy w pracowni komputerowej na darmowym softwarze...

--
╯(ಠ.ಠ)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ǝן ɥʞıǝɥ$

Data: 2012-11-15 13:39:34
Autor: Corran
Monta dwiku - suchawki
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 20:56:01 UTC+1 uytkownik $heikh el $hah napisa:

A na UJ-ocie pracownia TV kosztowaa kilka milionw zotych i jest ju przestarzaa, a pracowni "radio" mamy po prostu w Radiu Krakw. Tylko te zajcia, nie wiedzie skd wzite, mamy w pracowni komputerowej na darmowym softwarze...

Na akustyce pracowni TV nie miaem - bo i na co mi. Software mielimy legalny Windows XP, Samplitude, SoundPlan i Ease. Darmowe programy tez byy w uyciu (np. Audacity - bardzo dobre narzdzie). Na innych laborkach - byy legalne Matlab (przetwarzanie sygnaw) czy LabView. Sporo byo te prac magisterskich i doktorskich odpalanych czsto na starych sprztach (czsto ciekawe bardzo programy). Suchawki byy oczywicie dostpne - od opiekuna sali, nie leay sobie luzem cay czas. Fajnie wspominam ultrasonokardiograf z zaj z ultradwikw, albo aparaty suchowe i software do ich ustawiania.

Politechnika Wrocawska

Data: 2012-11-15 21:31:42
Autor: kazio101
Montaż dźwięku – słuchawki
W dniu 2012-11-13 11:39, $heikh el $hah pisze:
[...]

A co to ma do grupy o komputerach PC?

Data: 2012-11-16 20:24:15
Autor: tyg
Montaż dźwięku – słuchawki

Proszę więc o poradę: jakie jest optimum w tym segmencie?
Budżet, jeśli miałbym określić, to tak do 100 zł.

audio-technica ATH-t200
lekkie  i bardzo wygodne.
niedawno kupiłem za 120 zł

Montaż dźwięku – słuchawki