Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc

Data: 2010-05-27 16:30:46
Autor: GazGaz
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc
Nie składałem komputera od 3 lat, od czasów AMD 64 x2 5000 i widzę, że trochę
się zmieniło :) Kupiłem takie podzespoły:

= proc core i7 920
= boxowy cooler INTELa
= płyta asus p6t V2
= pamięci G.Skill RipJaws DDR 3 1600 Mhz CL8

i parę innych "dodatków". Chce to złożyć do kupy. Procesor włożyłem, ale nie
wiem co i jak z wiatrakiem. Tu /
http://forum.pclab.pl/lofiversion/index.php?t465957.html / znalazłem opis
instalacji proca, ale to już mam za sob±. Teraz pytanie jak rozłożyć pastę i
ile jej położyć na procesorze czy wiatraku ? (na boxowym wiatraku jest już
defaultowo położona pasta - czy ona wystarczy, czy mam dokupić ?). Ile tej
pasty powinno być (czy nie za mało jest na fabrycznym coolerze Intela? / mnie
się wydaje że jest niewiele/).

Jak zamontować cooler? Sorry za lamerskie pytania, ale nie chce czego¶
uszkodzić po trochę kasy poszło na ten sprzęt.

Z góry dzięki za rady lub ewentualne linki gdzie znajdę info. GazGaz.

Data: 2010-05-27 18:46:20
Autor: qwerty
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc
Użytkownik " GazGaz" <gggaz@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htm6nm$2mi$1@inews.gazeta.pl...
Teraz pytanie jak rozłożyć pastę i
ile jej położyć na procesorze czy wiatraku ?

Mniej więcej tyle:
http://www.in4.pl/recenzje/376/239950.jpg
http://www.in4.pl/recenzje/376/239951.jpg

 (na boxowym wiatraku jest już
defaultowo położona pasta - czy ona wystarczy, czy mam dokupić ?).

A jak my¶lisz? Co jest napisane w manulu?

 Ile tej
pasty powinno być (czy nie za mało jest na fabrycznym coolerze Intela? / mnie
się wydaje że jest niewiele/).

Musisz dokupić. Trzeba nałożyć pastę między procesorem a płyt± główn±.

Jak zamontować cooler? Sorry za lamerskie pytania, ale nie chce czego¶
uszkodzić po trochę kasy poszło na ten sprzęt.

Skoro nie możesz poradzić sobie z podstawowymi rzeczami to popro¶ kolegę, albo niech sklep złoży. Żałujesz 20zł?

Data: 2010-05-27 17:10:44
Autor: GazGaz
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
> [...]

 (na boxowym wiatraku jest już
> defaultowo położona pasta - czy ona wystarczy, czy mam dokupić ?).

A jak my¶lisz? Co jest napisane w manulu?

Manual jest po angielsku i niemiecku, a w technikum uczyłem się tylko
francuskiego.

> [...]
> się wydaje że jest niewiele/).

Musisz dokupić. Trzeba nałożyć pastę między procesorem a płyt± główn±.

Jak dużo? Zapchałem past± wszystkie dziurki w socketcie.

> [...]

Skoro nie możesz poradzić sobie z podstawowymi rzeczami to popro¶ kolegę, albo niech sklep złoży. Żałujesz 20zł?

No, no wiesz ile piwa można kupić za 20 zł! Poza tym za montaż PC firmy chc±
40-50 zł.

GazGaz.

Data: 2010-05-27 19:44:27
Autor: Czarek
W dniu 2010-05-27 19:10, GazGaz napisał/a:

[...]

Jaja sobie robisz? Po diabła w podstawce pasta? Ona ma być tylko między radiatorem a procesorem i nigdzie indziej.

Jak zamontować cooler? Sorry za lamerskie pytania, ale nie chce czego¶
uszkodzić po trochę kasy poszło na ten sprzęt.

Poszukaj na YouTube, jestem przekonany, że s± filmiki instruktażowe,

[...]

Mam wrażenie, że już to piwo kupiłe¶ ;-)

--
Cz.

Data: 2010-05-27 20:10:18
Autor:
Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(a):

> Jak dużo? Zapchałem past± wszystkie dziurki w socketcie.

Jaja sobie robisz? Po diabła w podstawce pasta? Ona ma być tylko między radiatorem a procesorem i nigdzie indziej.

Wła¶nie nalałem wody i wysysam pastę z wod± z tych dziurek, bo kumpel mówi że
nie potrzebnie j± tam nałożyłem :(

Poszukaj na YouTube, jestem przekonany, że s± filmiki instruktażowe,

Poszukam.

> No, no wiesz ile piwa można kupić za 20 zł! Poza tym za montaż PC firmy chc±
> 40-50 zł.

Mam wrażenie, że już to piwo kupiłe¶ ;-)

Procenty utrzymuj± mnie przy życiu.

GazGaz.

Data: 2010-05-27 22:26:56
Autor: Santana
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc

Użytkownik <gggaz.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htmjj9$j1m$1inews.gazeta.pl...
> [...]

radiatorem a procesorem i nigdzie indziej.

Wła¶nie nalałem wody i wysysam pastę z wod± z tych dziurek, bo kumpel mówi że

Jakich dziurek trollku matołku? Podstawka pod i7 nie ma dziurek. Prowokować też trzeba umieć chłopczyku :)

Data: 2010-05-28 23:51:18
Autor: Feromon
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:htmb5n$noq$3news.mm.pl...

WYPIŁE¦!

Feromon

Data: 2010-05-27 20:15:45
Autor: qwerty
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc
Użytkownik "GazGaz" <gggaz.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:htm92k$and$1@inews.gazeta.pl...
No, no wiesz ile piwa można kupić za 20 zł! Poza tym za montaż PC firmy chc±
40-50 zł.

Kupujesz zestaw za kilka ty¶ i żałujesz 50 zł na złożenie? Niezły z ciebie izraelita. Pochwal się jeszcze zasilaczem to wszyscy się po¶miejemy.

Data: 2010-05-27 20:11:28
Autor:
> [...]
> 40-50 zł.

Kupujesz zestaw za kilka ty¶ i żałujesz 50 zł na złożenie? Niezły z ciebie izraelita.

Nie jestem rzydem :)

Pochwal się jeszcze zasilaczem to wszyscy się po¶miejemy.

Tagan 700W, wystarczy ?

GazGaz.

Data: 2010-05-27 19:02:48
Autor: Grzegorz Prędki
MontaĹĽ PECET-a na core i7 z boxowym w iatrakiem....ProszÄ™ o pomoc
I po co piszesz takie bzdury? Ktos to moze pozniej znalezc i skorzystac z tak pomocnych rad.

Data: 2010-05-27 20:19:54
Autor: qwerty
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bfea5b7$0$19168$65785112@news.neostrada.pl...
I po co piszesz takie bzdury? Ktos to moze pozniej znalezc i skorzystac z tak pomocnych rad.

Dlatego, gdyż denerwują mnie osoby, które kupują sprzęt (który nie jest tani) i żałują ułamek ceny na złożenie w sklepie. Na miejscu sprawdziliby podzespoły, bo jutro będzie pisał, że nie może zainstalować system i nie wie jak zdiagnozować. Jak czegoś nie umiem (a w szczególności podstaw teoretycznych) to się do tego nie zabieram.
Nawet nie potrafi zinterpretować rysunków (pal licho czytanie ze zrozumieniem). Obecnie robią manuale, że nawet najciemniejszy Amerykanin potrafiłby złożyć komputer. Sam składam komputer średnio co 3 lata i nie mam z tym najmniejszych problemów, więc tłumaczenie "Nie składałem komputera od 3 lat, od czasów AMD 64 x2 5000 i widzę, że trochę się zmieniło" świadczy o braku inteligencji. Faktycznie - teraz nie przykręca się podzespołów tylko się spawa...

Data: 2010-05-28 10:00:09
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail @TO napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

I po co piszesz takie bzdury? Ktos to moze pozniej znalezc i skorzystac z tak pomocnych rad.

z jakich rad?

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki¶ czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2010-05-27 19:03:58
Autor: Grzegorz Prędki
MontaĹĽ PECET-a na core i7 z boxowym w iatrakiem....ProszÄ™ o pomoc

http://forum.pclab.pl/lofiversion/index.php?t465957.html / znalazłem opis
instalacji proca, ale to już mam za sobą. Teraz pytanie jak rozłożyć pastę i
[...]
siÄ™ wydaje ĹĽe jest niewiele/).

Wystarczy.

Jak zamontować cooler? Sorry za lamerskie pytania, ale nie chce czegoś
uszkodzić po trochę kasy poszło na ten sprzęt.

W instrukcji obslugi plyty powinienes miec jasna instrukcje.

Data: 2010-05-27 17:11:54
Autor:
Grzegorz Prędki <klark[USUN@TO][malpa]transkomp.com> napisał(a):

> http://forum.pclab.pl/lofiversion/index.php?t465957.html / znalazĹ&#65533;m opis
> instalacji proca, ale to juĹĽ mam za sobÄ&#65533; Teraz pytanie jak rozĹ&#65533;ĹĽyÄ&#65533;pas
tÄ&#65533;i
> ile jej poĹ&#65533;ĹĽyÄ&#65533;na procesorze czy wiatraku ? (na boxowym wiatraku jest juĹ
> defaultowo poĹ&#65533;ĹĽona pasta - czy ona wystarczy, czy mam dokupiÄ&#65533;?). Ile tej
> pasty powinno byÄ&#65533;(czy nie za maĹ&#65533; jest na fabrycznym coolerze Intela? / mn
ie
> siÄ&#65533;wydaje ĹĽe jest niewiele/).

Wystarczy.

Mam nadzieję, że proc się nie zjara (kosztował tysiaka). Wydawało mi się, że
tej pasty jest strasznie mało st±d pytania.

> Jak zamontowaÄ&#65533;cooler? Sorry za lamerskie pytania, ale nie chce czegoĹ&#65533;> >
uszkodziÄ&#65533;po trochÄ&#65533;kasy poszĹ&#65533; na ten sprzÄ&#65533;.

Data: 2010-05-27 19:41:27
Autor: Czarek
W dniu 2010-05-27 19:11, gggaz.SKASUJ@gazeta.pl napisał/a:

Mam nadzieję, że proc się nie zjara (kosztował tysiaka). Wydawało mi się, że
tej pasty jest strasznie mało st±d pytania.

Pasty MA być mało. Ona służy tylko do wypełnienia minimalnych nierówno¶ci na styku radiator - procesor. Przy idealnie równych i gładkich powierzchniach była by ona zbędna.

--
Cz.

Data: 2010-05-27 20:12:49
Autor:
> [...]

Pasty MA być mało. Ona służy tylko do wypełnienia minimalnych nierówno¶ci na styku radiator - procesor. Przy idealnie równych i gładkich powierzchniach była by ona zbędna.

Niby tak, ale zawsze wydawało mi się, że jednak jest tam pewna (do¶ć spora)
przerwa.

GazGaz.

Data: 2010-05-27 22:15:35
Autor: Czarek
W dniu 2010-05-27 22:12, gggaz.SKASUJ@gazeta.pl napisał/a:

Niby tak, ale zawsze wydawało mi się, że jednak jest tam pewna (do¶ć spora)
przerwa.

Masz całkowit± rację. Wydawało Ci się.

--
Cz.

Data: 2010-05-27 20:05:20
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-05-27 19:59, Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

W instrukcji obslugi plyty powinienes miec jasna instrukcje.

Manual jest po angielsku i niemiecku, a w technikum uczyłem się tylko
francuskiego.

Obrazkow nie ma?

Nie uczył się angielskiego,niemieckiego i obrazków, w technikum
uczył się tylko francuskiego.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-05-27 20:13:52
Autor: GazGaz
RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> napisał(a):

> Obrazkow nie ma?

Nie uczył się angielskiego,niemieckiego i obrazków, w technikum
uczył się tylko francuskiego.  :-)

Dokładnie i kopania w piłkę, heh :).

GazGaz.

Data: 2010-05-28 13:46:09
Autor: Mich@l
W dniu 2010-05-27 22:13, GazGaz pisze:

Dokładnie i kopania w piłkę, heh :).

To w technikach gastronomicznych ucz± kopania w piłkę?

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-05-28 13:51:18
Autor: Santana
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc

Użytkownik "Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał w wiadomo¶ci news:htoae5$108$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-05-27 22:13, GazGaz pisze:

Dokładnie i kopania w piłkę, heh :).

To w technikach gastronomicznych ucz± kopania w piłkę?

 Taa, żeby umiał pomóc kelnerowi w wykopaniu klienta z knajpy :)

Data: 2010-05-28 13:57:25
Autor: Mich@l
W dniu 2010-05-28 13:51, Santana pisze:

  Taa, żeby umiał pomóc kelnerowi w wykopaniu klienta z knajpy :)

O tym nie pomy¶lałem :)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-05-28 23:54:06
Autor: Feromon
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htmbiv$53f$1node1.news.atman.pl...
[...]

My¶lałem, że FRANCUZA to kobitki się ucz±...

Feromon

Data: 2010-05-27 20:12:18
Autor: qwerty
MontaĹĽ PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....ProszÄ™ o pomoc
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4bfeb308$0$19182$65785112@news.neostrada.pl...
Obrazkow nie ma?

Pewnie nie umie ich "przeczytać". ;)

Data: 2010-05-27 20:46:01
Autor: Piotr
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:htmcl7$d4o$1news.task.gda.pl...
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
napisaĹ‚ w  wiadomoĹ›ci grup
Obrazkow nie ma?
Pewnie nie umie ich "przeczytać". ;)

chłopie, po co ty się odzywasz, jestes skończony @#$%^
( tu sobie sam wstaw odpowiednie litery to sie moĹĽe czymĹ› poĹĽytecznym zajmiesz)

Data: 2010-05-28 23:53:00
Autor: Feromon
Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc

Użytkownik <gggaz.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htm94q$aso$1inews.gazeta.pl...
> [...]

W instrukcji obslugi plyty powinienes miec jasna instrukcje.

Manual jest po angielsku i niemiecku, a w technikum uczyłem się tylko

ŻˇDAJ od sprzedawcy instrukcji po polsku, cokolwiek miałoby to pomóc....

Feromon

Montaż PECET-a na core i7 z boxowym wiatrakiem....Proszę o pomoc