Montaz anteny sat na ocieplonym bloku

Data: 2009-08-25 08:31:48
Autor: maanj
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
Witam

chcialem zamontowac antene na scianie bloku ktory zostal w zeszlym roku ocieplony
100 mm styro + tynk +malowanie,
nie mam zabardzo jak zamontowac wspornika anteny do sciany przy oknie poniewaz mam balkon nad oknem
a w pokoju w ktory mchce zamontowac antene nie posiadam sam balkonu

czy sa jakies przeciwskazania lub uwarunkowanai prawne lub przepisy mowiace
o sposobie mozntazu anteny zeby sie nieokazalo ze wspolnota traci gwarancje na ocieplenie
przez to?

pozdrawiam

Data: 2009-08-25 09:23:59
Autor: lukas
Dnia 25-08-2009 o 08:31:48 maanj <aniulat@op.pl> napisał(a):

czy sa jakies przeciwskazania lub uwarunkowanai prawne

najpierw musi być chyba zgoda, na anteną mocowaną do ściany

--
Pozdrawiam,
  lukas

Data: 2009-08-25 00:33:05
Autor: BK
On Aug 25, 9:23 am, lukas <luka...@wp.pl> wrote:
Dnia 25-08-2009 o 08:31:48 maanj <aniu...@op.pl> napisał(a):

> czy sa jakies przeciwskazania lub uwarunkowanai prawne

najpierw musi być chyba zgoda, na anten± mocowan± do ¶ciany

--
Pozdrawiam,
  lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.pl;tlen:lukasewhttp://pl.lostpedia.wikia.com      Zwijasz? -http://www.zwijaj.pl

Zgoda wspolnoty lub spoldzielni.

Data: 2009-08-25 11:17:03
Autor: Panslavista
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku

Podwiesić pod balkonem.

Data: 2009-08-26 09:47:25
Autor: maanj
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2009.08.25.09.17.03.102993wp.pl...
On Tue, 25 Aug 2009 08:31:48 +0200, maanj wrote:

Podwiesić pod balkonem.

No nie moge s±siad sie nie zgadza - trudno.

A jeszcze pytanko - jak zamontowac najrozsadniej ten uchyt do sciany? wspolnota nie ma nic przeciwko montazowi -dowiedzialem sie.

przypominam iz jest styropian 140 a nie 100 jak wczesniej pisalem siatka tynk malowanie

niechce robic przelotowych otworów
pomysl mam taki wywiercic otwory/ wbic kolek rozporowy w beton przes styro i wtedy przykrecic?
co Wy na to?

Pozdrawiam

Data: 2009-08-26 10:27:36
Autor: XL
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:47:25 +0200, maanj napisał(a):

[...]

A co ma s±siad do gadania, skoro budynek jest wspólnotowy, a wspólnota się
zgadza?

--

Ikselka.

Data: 2009-08-26 12:02:35
Autor: maanj
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1jleezr30279f.m9et2pa48zyr$.dlg40tude.net...
[...]

no bo to jego balkon

Data: 2009-08-26 12:43:48
Autor: XL
Dnia Wed, 26 Aug 2009 12:02:35 +0200, maanj napisał(a):

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

A co ma s±siad do gadania, skoro budynek jest wspólnotowy, a wspólnota się
zgadza?

no bo to jego balkon

To balkony nie s± wspólnotowe? - jak to, przecież wszystko, co przylega do
budynku "poł±czone z nim w sposób stały", jest wspólnoty, więc balkony w
szczególnej szczególnosci, je¶li maj± być bezpieczne i się nie poobrywać...
bonierozumię.
--

Ikselka.

Data: 2009-08-26 13:06:19
Autor: Sławomir Szyszło
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
Dnia Wed, 26 Aug 2009 12:43:48 +0200, XL <ikselk@gazeta.pl> wklepał(-a):

[...]

A czy wspólnota może uchwał± stwierdzić, że co tydzień w sobotę na twoim
balkonie robiony jest grill na koszt wła¶ciciela mieszkania? :)

Balkon nie jest "czę¶ci± wspóln±", bo przynależy do danego mieszkania, czyli
wspólnota nie ma nic do niego. Co innego elewacja budynku.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-08-26 21:50:40
Autor: XL
Dnia Wed, 26 Aug 2009 13:06:19 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

[...]

Rozumuj±c w ten sposób - Twój sufit też przynależy do Twego s±siada z góry
i to on powinien wybierać Ci lampę. No bo je¶li należy do Twojego
mieszkania, to Ty jemu podłogę...
Lepiej się dobrze dowiedz u prawników, bo może Twój problem jest tylko
pozorny.

--

Ikselka.

Data: 2009-08-26 20:15:24
Autor: Marex
XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

mieszkania, to Ty jemu podłogę...
Lepiej się dobrze dowiedz u prawników, bo może Twój problem jest tylko
     Nie wiadomo juz Ikselko czego tu nie rozumiesz.Przecież spód balkony "przynależy do widoku mieszkania i chyba nie trudno Ci zrozumieć, że raczej nikt nie bedzie chciał wystaj±cego od spodu -zapewne na tle jego widoku talerza. Nie kombinuj z podłog± i sufitem wewnatrz miezkania- to nie ma nic do tego w temacie. Na tym własnie polega u r o k  blokowych wspólnot, że wszyscy tam znaj± wierszyk Fredry...
    Moim zdaniem, jezeli wspólnota(lub spółdzielnia) wyraza zgodę na montaż montuj w ¶cianie, w najmniej przeszkadzajacym i szpec±cym m-cu uchwytdo talerza.Jezeli juz ma być zupelnie nie przewodzacy ciepła, to kombinuj ramię z drewna, tworzywa sztucznego itp.Byleby to było trwałe i stabilne(talerz nie moze się poruszać!)                           pozdrawia~M

Data: 2009-08-26 23:06:20
Autor: Sławomir Szyszło
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:50:40 +0200, XL <ikselk@gazeta.pl> wklepał(-a):

[...]

Może Ľle się wyraziłem - jest przeznaczony do użytku mieszkańców konkretnego
mieszkania. Inni nie mog± z niego korzystać. Czyli nie jest czę¶ci± wspóln±.

http://www.dominium.pl/artykuly/zobacz/927/balkony-we-wspolnocie-mieszkaniowej

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-08-27 12:20:01
Autor: ±ćęłń󶼿
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
Jak montowałem antenę i musiałem j± odsun±c od powierzchni ¶ciany na kilkanascie centymetrów (bo akurat blaszany okap nad mieszkaniem przeszkadzał w czystym widoku na satelitę) to zamówiłem u slusarza trzy tulejki stalowe, co¶ jak rurki gwintowane wewnatrz M10 (a może M8, nie pamiętam).

PóĽniej w scianie (gazobeton, miekki jak cholera) osadziłem w kołkach stalowych pręty gwinowane, na te prety nakręciłem wspomnane tulejki (dobrym kluczem do rur, bo sliskie były) i na koniec w otwory w tulejkach wkręciłem sruby mocujace trójnóg anteny.

Sztywne było jak cholera, ale to było trzypunktowe podparcie.
JaC

Data: 2009-08-27 16:59:35
Autor: XL
Dnia Wed, 26 Aug 2009 23:06:20 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

[...]

Z tego artykułu wyj±tek:
"Można zatem bez przeszkód, co jest uzasadnione z punktu widzenia interesu
wspólnoty mieszkaniowej, obci±żyć członka wspólnoty wył±cznie
korzystaj±cego z danego obiektu, jak±¶ opłat± za ten przywilej na rzecz
wspólnoty, a przynajmniej przenie¶ć na niego wył±czny obowi±zek utrzymania
tejże czę¶ci wspólnej w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym."

I pytanie: czy wła¶ciciel owego mieszkania SAM konserwuje swój balkon, czy
korzysta z ogólnej wspólnotowej konserwacji (malowanie, tynkowanie, w
szczególno¶ci, co wazne tutaj, naprawy i utrzymania stanu technicznego
konstrukcji)? Bo nie przypuszczam, aby jego balkon był pominięty w remoncie
lub remont taki był osobno finansowany przez wła¶ciciela, poza wspólnot±.
Jesli płaci za ten remont i konserwacje konstrukcji (taraz czy w
przyszło¶ci) wspólnota, to uwazam, ze można szukać tutaj drogi do
wyegzekwowania od wła¶ciciela zgody na przymocowanie anteny od spodniej
strony balkonu.
--

Ikselka.

Data: 2009-08-27 22:39:24
Autor: Sławomir Szyszło
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
Dnia Thu, 27 Aug 2009 16:59:35 +0200, XL <ikselk@gazeta.pl> wklepał(-a):

[...]

Oczywi¶cie wycięła¶ najważniejsze - to dotyczyło obszaru wydzielonego z czę¶ci
wspólnej na mocy umowy między wspólnot± a jednym/kilkoma wła¶cicielami lokali.
A nie balkonu, z którego sił± rzeczy korzysta tylko wła¶ciciel przyległego
mieszkania.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-08-28 00:00:08
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Aug 2009 22:39:24 +0200, Sławomir Szyszło napisał(a):

Dnia Thu, 27 Aug 2009 16:59:35 +0200, XL <ikselk@gazeta.pl> wklepał(-a):

Z tego artykułu wyjątek:
"MoĹĽna zatem bez przeszkĂłd, co jest uzasadnione z punktu widzenia interesu
wspólnoty mieszkaniowej, obciążyć członka wspólnoty wyłącznie
korzystającego z danego obiektu, jakąś opłatą za ten przywilej na rzecz
wspólnoty, a przynajmniej przenieść na niego wyłączny obowiązek utrzymania
tejże części wspólnej w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym."

Oczywiście wycięłaś najważniejsze - to dotyczyło obszaru wydzielonego z części
wspólnej na mocy umowy między wspólnotą a jednym/kilkoma właścicielami lokali.
A nie balkonu, z którego siłą rzeczy korzysta tylko właściciel przyległego
mieszkania.

A pod-ległego nie korzysta? W sumie te przyjęte zasady są głupie, bo jasne,
że korzysta: choćby z cienia i osłony przed deszczem i wzrokiem sąsiada
znad, jakie balkon mu daje :-)

Generalnie śmieszy mnie to wszystko, bo to jest tak, jak w bajce "Paweł i
Gaweł" Fredry - przyjdzie chwila, kiedy ten z góry bedzie miał interes do
tego z dołu, ale póki może mu szkodzić, to bezinteresownie szkodzi, nie
zgadzając się na nic. Ale i ten z dołu będzie miał okazję się zemścić, a
wtedy zrobić tego nie omieszka:

"Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wyprawiał swawole.
Ciągle polował po swoim pokoju:
To pies, to zając — między stoły, stołki
Gonił, uciekał, wywracał koziołki;
Strzelał i trąbił, i krzyczał do znoju.
Znosił to Paweł, nareszcie nie może;
Schodzi do Gawła i prosi w pokorze:
— Zmiłuj się, waćpan, poluj ciszej nieco,
Bo mi na gĂłrze szyby z okiem lecÄ…!
A na to Gaweł: — Wolnoć, Tomku, w swoim domku!
Cóż było mówić? Paweł ani pisnął,
Wrócił do siebie i czapkę nacisnął.
Nazajutrz Gaweł jeszcze smacznie chrapie,
A tu z powały coś mu na nos kapie.
Zerwał się z łóżka i pędzi na górę.
Stuk! puk! — zamknięto — spogląda przez dziurę.
I widzi — cóż tam? Cały pokój w wodzie,
A Paweł z wędką siedzi na komodzie.
— Cóż waćpan robisz? — Ryby sobie łowię.
— Ależ mospanie, mnie kapie po głowie!
A Paweł na to: — Wolnoć, Tomku, w swoim domku!
Z tej to powiastki morał w tym sposobie:
Jak ty komu, tak on tobie."
--

Ikselka.

Data: 2009-08-27 09:40:37
Autor: Boombastic
[...]

Tak, tak, pytaj się prawników to zim± będziesz chodził w trampkach. Juz widziałem jedn± opinie prawnika spółdzielni dotycz±c± wła¶nie balkonu. Otóż prawnik ten udowadniał w swoim wywodzie, że skoro tylko wła¶ciciel może wej¶ć na balkon to jest to pomieszczenie przynależne (pomieszczenie!!!) i spółdzielnia doliczyła powierzchnię balkonu do powierzchni mieszkania!!!
Tak więc z tymi prawnikami to nie tak szybko.

Data: 2009-08-27 17:01:58
Autor: XL
Dnia Thu, 27 Aug 2009 09:40:37 +0200, Boombastic napisał(a):

[...]

Więc trzeba szukać innej drogi - mój post chwilę temu.
--

Ikselka.

Data: 2009-08-29 08:07:17
Autor: Big Jack
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
W wiadomo¶ci
*Boombastic* napisał(-a):

[...]

A czy doliczała powierzchnię balkonu do CO? Ja znam taki przypadek :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-08-26 11:41:41
Autor: K.K.
[...]
Daj większ± podkładkę pod stopę uchwytu, choćby ze sklejki, do której znajdziesz jaki¶ zgodny  lakier samochodowy w spraju. Skręć z umiarem, by tynk nie popękał.

Data: 2009-08-27 21:47:36
Autor: tomaszkrusz
K.K. napisał(a):

[...]

teoretyzujesz? Styro w okolicach eps40 zaci±gnięty ok 3mm warstw± kleju
z siatk± i z 1,5-2mm tynku i do tego maszt? Wolne żarty, przy pierwszym
wietrze wszystko popęka. U siebie mam większy komfort montażu (dom), maszt porz±dnie
przydyblowałem normalnie do muru, a styropianem i tynkiem będę obrabiał
rurę. ps tutaj jeden z polecanych w w±tku sposobów:
http://audax.net.pl/portal/content/view/53/47/

--
Pozdrawiam, Tomasz
http://tomaszkrusz.ovh.org

Data: 2009-08-26 12:28:53
Autor: Misiek
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku

Użytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h700jg$arm$1news.onet.pl...
[...]

a k±townik przymocoany do balkonu z odpowiednim "wysiegiem" ? i na tym k±towniku pionowa  rurka do ktorej mocujesz antene? Nie da sie tak? (mowie teoretycznie, bo nie znam "sytuacji"...)

Data: 2009-09-09 13:22:11
Autor: gary
maanj pisze:
[...]

4 długie kotwy metalowe jak np tutaj (pozycja 11 tabeli)

http://www.wiking.krakow.pl/kolki-kotwy.html

dobrać długo¶ć tak żeby rurka oporowa wystawała ponad tynk powiedzmy 2 centymetry.
potem nakładamy na tak wystaj±ce ze ¶ciany ¶ruby prostok±tna blachę do której przymocowany jest wysięgnik anteny i mocno dokręcamy.

blacha nie musi nawet dotykać ¶ciany, bo siła będzie przenoszona przez cztery punkty na rogach.

Ponieważ ¶ruby będ± wystawały sporo z muru i nie mog± się wyginać (w styropianie), proponuję zamienić fabryczne ¶ruby na zrobione samodzielnie ze zwykłej gwintowanej i ocynkowanej "lagi" ale ze stali wytrzymało¶ciowej. (do nabycia w tym samym sklepie).

Ja w podobny sposób zamontowałem "na styropianie"  tylko że na 2 kotwach
szpulę z rozwijanymi sznurkami do suszenia prania.
chodziło mi głównie o to żeby nie zniszczyć tynku na styropianie, dlatego montaż jest 1 cm od tynku. W razie zdemontowania wszystkiego zostaj± tylko 2 małe otworki do załatania.

W identyczny sposób montowałem słupki no¶ne balustrady do posadzki tylko   grubszymi ¶rubami. Można do nich uwi±zać konia i nie drgn±.

Data: 2009-09-09 13:35:08
Autor: gary
Montaz anteny sat na ocieplonym bloku
dla lepszego zobrazowania zdjęcie tylko że z jednym stożkiem
http://marketeo.com/photoOffer/big/321913_big.jpg

Montaz anteny sat na ocieplonym bloku