Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow

Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow

Data: 2010-07-03 16:32:54
Autor: Q
Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow
Mam klopot z zamontowaniem na starym schauffie
bagaznika bardzo podobnego do tego:
http://pphurajan.nazwa.pl/rajan/bagaznik/5/6.jpg

Chodzi o to, ze rama ma bardzo nisko umieszczony
otwor do montazu blaszki laczacej dwa srebrne prety
widoczne na zdjeciu,
tzn. zeby zamontowac bagaznik musze wygiac te prety
jeszcze o jakies 2cm.

Te prety na 99% zrobione sa z alu -
- czy nie pekna podczas zginania?
Moze zgiac je troche w jednym miejscu
i troche w drugim?

PS
W sklepie nie chcieli mi przyjac zwrotu bagaznika -
- na dodatek obslugujacy mnie (dosyc mlody) chlopak
wyjechal z tekstem, ze "wlasnie aluminium,
w przeciwienstwie do stali, mozna smialo zginac".
Wydaje mi sie, ze jest odwrotnie,
ale juz nie chcialem sie z nim spierac :).

Data: 2010-07-04 22:03:52
Autor: arturbac
Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow
W dniu 2010-07-03 16:32, Q pisze:
wyjechal z tekstem, ze "wlasnie aluminium,
w przeciwienstwie do stali, mozna smialo zginac".
Wydaje mi sie, ze jest odwrotnie,
ale juz nie chcialem sie z nim spierac :).

Miedzy aluminium i stopem dur aluminium jest spora różnica, to pierwsze
jest plastyczne a to drugie zazwyczaj kruche.
Ze stalą jest podobnie zależy od stopu, zwykła węglowa jest plastyczna
ale wysokostopowe są kruche i mają umowną, teoretyczną granice
plastyczności (zakres naprężeń przy którym stal płynie zanim się zerwie).

Data: 2010-07-05 20:47:22
Autor: Dariusz K. Ładziak
Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow
Użytkownik Q napisał:
Mam klopot z zamontowaniem na starym schauffie
bagaznika bardzo podobnego do tego:
http://pphurajan.nazwa.pl/rajan/bagaznik/5/6.jpg

Chodzi o to, ze rama ma bardzo nisko umieszczony
otwor do montazu blaszki laczacej dwa srebrne prety
widoczne na zdjeciu,
tzn. zeby zamontowac bagaznik musze wygiac te prety
jeszcze o jakies 2cm.

Te prety na 99% zrobione sa z alu -
- czy nie pekna podczas zginania?

Pęka.

Moze zgiac je troche w jednym miejscu
i troche w drugim?

Może.

sztuka z wyginaniem stopów typu duraluminium polega na tym że do gięcia należy je przesycić - grzeje się do temperatury powyżej 300 stopni, praktycznym wskaźnikiem jest brązowy ślad na metalu po potarciu kawałkiem drewna. następnie szybkie (w wodzie) chłodzenie, obróbka plastyczna i albo dwa tygodnie do miesiąca utwardzania w temperaturze otoczenia albo godzina - dwie w temperaturze 150 stopni. Bez przesycania twarde stopy aluminium kochają pasjami pękać, nieważne że po wierzchu wygląda jak całe - jeśli powierzchnia zmatowiała w charakterystyczny dosyć sposób (obraz takich drobnych grudek) to już pozamiatane - poszczególne bryłki metalu ledwie się siebie trzymają i wytrzymałość elementu spadła znacząco.

--
Darek

Data: 2010-07-05 23:05:05
Autor: Q
Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow
a o jaki maksymalny kat (tak na oko :)
moglbym wygiac ten aluminiowy pret
trzymajacy bagaznik od gory?

nie wygne nawet o 5*?

Montaz bagaznika - zginanie aluminiowych pretow

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona