Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow

Data: 2010-11-05 04:23:41
Autor: choczsz
Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow
Witam.

Zamierzam zamontowac czasze anteny satelitarnej (80cm) na plaskim
dachu budynku wielorodzinnego.
Aby nie naruszac w zadnym stopniu struktury budynku/dachu zamierzam
uzyc uchwytu-opaski kominowej
Takiej jakie mozna znalezc tutaj (np. produktu o symbolu OK-43T13):
http://allegro.pl/listing.php/search?string=%28opaska+uchwyt%29+%28kominowa+kominowy%29

Nastepnie przewody zamierzam doprowadzic do swojego mieszkania kanalem
wentylacyjnym do kuchni, a dalej rozprowadzic po mieszkaniu

Niestety moje mieszkanie jest od polnocno wschodniej strony bloku
(blok ustawiony pod katem 10 stopni w kierunku przeciwnym do ruchu
wsk. zegara), a "moj" komin z moim kanalem wentylacyjnym jest
"zasloniety" innymi kominami.

Biorac pod uwage, ze "elewacja" satelity to okolo 30 stopni doszedlem
do wniosku, ze jeden z naroznikow ("A") "mojego" komina nie jest
zacieniowany. Jednak chcialbym nie stawiac wysokiego masztu i
umieszczac czaszy ponad kominem, tylko umiescic czasze jak najnizej,
blisko powierzchni dachu tak, ze bedzie niewidoczna z dolu, bedzie
oslonieta od wiatru (dach jest ocokolowany) oraz bedzie sporo ponizej
odgomnikow umieszczonych na gornych krawedziach kominow.

Ponizej szkic, z lewej strony umiescilem szkic sposobu "z wysokim
masztem" - nie chce takiego sposobu.
Z prawej strony przedstawilem sposob montazu jaki sobie wyobrazam.

http://img138.imageshack.us/img138/5320/uchwyt.png

Czarny kolor pokazuje os montazu czaszy anteny, rozowy kolor pokazuje
usytuowanie czaszy skierowanej na HOT-Birda.
Jak widac na rysunku zamierzam pomiedzy uchwyt kominowy a czasze
dolozyc przedluzajacy uchwyt w ksztalcie litery "U" o dlugosci 30cm

Po tym dlugim wstepie zadaje pytanie: Czy to wytrzyma?

Bo az o 30cm wydluzam ramie mocowania, wiec na sam uchwyt kominowy
beda dzialac wieksze sily, to raz.
Dwa: nie wiem jaka jest wytrzymalaosc cybantow np takich:
http://rad-sat.home.pl/sklep/images/large1/cybant63mm_04.JPG
na sily skrecajace.

Z trzeciej strony widywalem juz instalacje, gdzie zastosowano nawet
podwojone przedluzenia uchwytu na cybantach ,ale nigdy nie widzialem
takich na dachu, gdzie moze troche wiac wiatr.

Ktos wyrazi opinie?

pozdr

Data: 2010-11-05 13:39:07
Autor: pawell32
W dniu 2010-11-05 12:23, choczsz pisze:
[...]

jak dobrze poskręcasz to wytrzyma

[...]

obydwa sposoby sÄ… dobre i majÄ… wady.
nie wiem w jakiej kondycji jest komin, ja osobiście rzadko używam
takich opasek. najlepsze byłyby z kątowników i skrecone prętami,
sÄ… stabilniejsze. z drugiej jednak strony 80cm to nie tak duĹĽa
więc i ta będzie spoko (mowa o antenie wystawionej w górę),
jakby komin był solidny to polecam na kołki.
tu lepsze chyba będzie na przedłużce, choć są inne -
link podeśle.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-05 13:44:16
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Jeżeli wytrzyma opaska, to wytrzyma cała reszta. Widzę tu inny problem - obracanie się tego "ucha" chociażby pod wpływem wiatru.

Data: 2010-11-05 13:53:41
Autor: pawell32
W dniu 2010-11-05 13:44, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Jeżeli wytrzyma opaska, to wytrzyma cała reszta. Widzę tu inny problem -
obracanie się tego "ucha" chociażby pod wpływem wiatru.

jak dobrze skręci to się nie obróci.
chyba, ĹĽe przyjdzie taki wiatr co kominy powala ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-05 13:55:39
Autor: pawell32
[...]

zamiast ucha
http://www.dipol.com.pl/uchwyt_masztowy_murowy_url-38z30_cynkowany_E8798C.htm

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-05 14:20:12
Autor: Piotr
Dnia 05-11-2010 o 12:23:41 choczsz <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisał(a):

Witam.

Zamierzam zamontowac czasze anteny satelitarnej (80cm) na plaskim

[ciach]
Bardzo porz±dny szkic.

Dwie kwestie.
Dlaczego nie przykręcisz uchwytu do komina na kołki rozporowe, przecież  nie uszkodzisz go w ten sposób ?
Mam tak u siebie, domek jednorodzinny wprawdzie, ale komin jest zwyczajny,  taki jak przedstawiłe¶ na rysunku. Wysięgnik mam spory, ok 50cm.
Raz w roku trzeba skorygować ustawienie anteny, ale nic poza tym, trzyma  się mocno.
Z opaskami miałbym obawy. Może gdyby¶ zastosował jak±¶ konstrukcje  obejmuj±c± komin złożon± z dwuteowników aby uzyskać odpowiedni± stabilno¶ć.
Generalnie łapa takiego uchwytu ma 4 otwory, kupić 4 porz±dne kołki  rozporowe, bo te z zestawu je¶li s± w komplecie mog± być nieco liche.
Może kto¶ będzie miał inne, lepsze pomysły.

--
Piotr

Data: 2010-11-05 07:21:33
Autor: choczsz
On 5 Lis, 14:20, Piotr <piotr...@poczta.onet.pl> wrote:
Dlaczego nie przykręcisz uchwytu do komina na kołki rozporowe, przecież
nie uszkodzisz go w ten sposób ?

Przyczyna jest taka, ze to blok wielorodzinny, wspolnota mieszkaniowa.
Na razie tylko rozpatruje rozne mozliwosci, bo czeka mnie cala
biurokracja zwiazana z ustaleniem z zarzadem wspolnoty miejsca i
sposobu zamontowania anteny. Zarzad nic jeszcze o tym nie wie, wiec
czeka mnie pewnie troche walki, bo jak raz o tym wspomnialem w
adnministracji, to uslyszalem tylko "mowy nie ma nawet zeby na dach
sobie wejsc" ;)
Wracajac do tematu: jesli zarzad bedzie wymagal opasek i zabroni
wiercenia, to bede musial sie dostosowac.

Z opaskami miałbym obawy. Może gdyby¶ zastosował jak±¶ konstrukcje
obejmuj±c± komin złożon± z dwuteowników aby uzyskać odpowiedni± stabilno¶ć.

No wlasnie dlatego rozpytuje o taka konstrucje bo mialbym wszystko na
gotowe do kupienia i do tego ocynkowane. Ostatecznie moge ulepic sam
porzadniejsze opasanie komina z profili stalowych, albo polaczenia
naroznikow stalowych z pretami sciagajacymi, no ale to byloby troche
roboty i musialbym spawarke od brata pozyczac albo gdzies zamowic
wykonanie i potem dobrze to zabezpieczyc przed korodowaniem.

Dziekuje wszystkim za odzew i cenne rady!

Data: 2010-11-05 16:28:39
Autor: pawell32
W dniu 05.11.2010 15:21, choczsz pisze:

[...]

nie maj± prawa Ci zabronić. jak nie pomy¶leli zawczasu o instalacji
zbiorczej to niech spadaj± na drzewo.
to jest wła¶nie Polska. ile razy robili drogę, a o kanalizie
zapomnieli? zrywali.

wszystko kupisz gotowe i w ocynku
--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-05 17:28:29
Autor: Piotr
Dnia 05-11-2010 o 15:21:33 choczsz <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisał(a):

[...]

Ta kwestia kwalifikuje się na grupę rozważaj±c± przepisy prawa.
osobi¶cie ¶miem twierdzić, że chyba komu¶ władza do głowy uderzyła w tej  wspólnocie.

[...]

Wydaje mi się, że bez spawania.
Na "przód' i "tył" po kawałku dwuteownika na całej długo¶ci komina +  kawałek poza jego obrys, w dwuteownikach na końcach otwory aby przez nie  pręty gwintowane  przełożyć (w każdym hipermarkecie budowlanym s±  dostępne), kwestia jakie fi zastosować ewentualnie, ale chyba nie mniej  niż 10mm nie ma sensu. Skręcić ¶rubami z podkładkami sprężynowymi.  Oczywi¶cie do dwuteownika przykręcić uchwyt antenowy. Można tak  zaprojektować aby "przedni' dwuteownik był z jednej strony dłuższy o  kawałek dla uchwytu anteny.
Być może trzeba będzie przerobić sam± łapę uchwytu masztu celem mocnego  przykręcenia do dwuteownika.
W zasadzie to nawet z ceownikami powinno też się udać, tylko raczej  musiałyby być walcowane, łatwiejszy montaż łapy byłby w tym wypadku.

--
Piotr

Data: 2010-11-05 14:26:03
Autor: pawell32
W dniu 2010-11-05 14:20, Piotr pisze:
Dlaczego nie przykręcisz uchwytu do komina na kołki rozporowe, przecież
nie uszkodzisz go w ten sposób ?

ja też wolę kołki

Może kto¶ będzie miał inne, lepsze pomysły.

s± jeszcze takie rozkłada maszty wolno-stoj±ce.
jak znajdę to pode¶lę link

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-05 14:33:40
Autor: Mane
Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow
Przył±czę się do tematu, mógłby kto¶ polecić jaki¶ uchwyt do montażu anteny (aluminiowej) 110 pod obrotnicę? Antena będzie montowana do ¶ciany lub do barierki balkonowej ("betonowa" płyta).

Data: 2010-11-05 14:46:18
Autor: pawell32
W dniu 2010-11-05 14:33, Mane pisze:
Przył±czę się do tematu, mógłby kto¶ polecić jaki¶ uchwyt do montażu
anteny (aluminiowej) 110 pod obrotnicę? Antena będzie montowana do
¶ciany lub do barierki balkonowej ("betonowa" płyta).

może boczny do ¶ciany:
http://www.dipol.com.pl/uchwyt_antenowy_tv-sat_uml-38z75_lewy__E8755L.htm

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-11-06 22:24:21
Autor: Jerzy Pastusiak
Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow
Witaj.

On Fri, 5 Nov 2010, Mane wrote:

| polecić jaki¶ uchwyt do montażu anteny (aluminiowej) 110
| pod obrotnicę? Antena będzie montowana do ¶ciany lub do
| barierki balkonowej ("betonowa" płyta).

~115 cm, jak na obrazku:
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/test/bw.html

mam na podobnym aluminiowym stojaku jak:
[Stojak alu ¶cienny AS Sat 35cm]
http://www.hollex.pl/stojaki-do-anten/1711-stojak-alu-scienny-as-sat-35cm

przymocowany przelotowo do barierki.

Z drugiej strony grube szeorokie listwy aluminiowe,
podkladki sprezynujace, a na koncach podkladki dopasowujace
o duzej srednicy.

Zalozeniem bylo rownomierne, zamortyzowane rozlozenie
obciazenia i amortyzacja gwaltownych porywow wiatru.

Zakladam tez, ze przy bardzo silnym wietrze, antena przekreci
sie na wschod i oprze sie o barierke.

Gorna antena (85 cm) jest zamocowana na podobnym stojaku,
umocowanym na zatynkowanych, U-wygietych katownikach
obejmujacych wystep przyokienny, solidnie mocowanych
w poprzek wystepu i zakotwiczonych dodatkowo z pol metra w glab
sciany (cegla).

Poprzednio mialem parabole 1,2 m + silownik. Opisywalem juz
swoje przezycia przy wichurach.
Ostatecznie zamocowalem stojak przelotowo przez sciane
(~1 metra gruba). Na szczescie byl to pianobeton, wiec wiercilo sie jak w maslo.

Z mocowaniem anteny na wydmuchowie to nie hahaha.
Nie jest to wsciekly krysztal co spada z sufitu.
Zabije polityka i wojna z Rosja gotowa.

Pzdr.J.P.

Montaz czaszy, wytrzymalosc cybantow