Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Montaz dynama.

Montaz dynama.

Data: 2014-08-09 19:49:36
Autor: Jacek Maciejewski
Montaz dynama.
Dnia Sat, 9 Aug 2014 19:11:03 +0200, jg napisał(a):

dobrze kombinuje, ze przy montazu takiego dynama trzeba czasem jakas farbe
pod srubka/nakretka zdrapac, zeby lampka zaswiecila?

Dobrze. Ale ja bym zaczął szukanie od lamki.
--
Jacek

Data: 2014-08-09 22:25:35
Autor: quasi
Montaz dynama.

Ja bym pociągnął drugi przewód i podłączył go pod śrubę dynama/lampki.

Data: 2014-08-11 15:29:15
Autor: 666
Montaz dynama.
A po co?
Żeby ciemniej świeciło?
Rama ma mniejszy opór elektryczny (praktycznie zerowy) niż przewód.
Przy tak niskim napięciu 6 V spadki napięć na przewodach są istotne.


-- -- -
Ja bym pociągnął drugi przewód i podłączył go pod śrubę dynama/lampki.

Data: 2014-08-11 20:14:29
Autor: Dariusz K. Ładziak
Montaz dynama.
Użytkownik  666 napisał:
A po co?
Żeby ciemniej świeciło?
Rama ma mniejszy opór elektryczny (praktycznie zerowy) niż przewód.
Przy tak niskim napięciu 6 V spadki napięć na przewodach są istotne.

Rama łącznie z łożyskami? A spadki napięcia przy tych prądach i przewodzie 0.75 mm^2 (bo cieńszy jest normalnie za delikatny mechanicznie) są pomijalne na długościach możliwych do rozwinięcia po ramie roweru.

Zdrowie łożysk to osobna sprawa- zawsze starałem się w swoich rowerach bocznikować łożyska linką, zwłaszcza jak zasilałem światła nie z dynama a z akumulatorów.

--
Darek

Data: 2014-08-11 20:53:18
Autor: Marcin Hyła
Montaz dynama.
On 2014-08-11 15:29,  666 wrote:
A po co?
Żeby ciemniej świeciło?
Rama ma mniejszy opór elektryczny (praktycznie zerowy) niż przewód.
Przy tak niskim napięciu 6 V spadki napięć na przewodach są istotne.

Może tak jest w teorii. Praktyka jest odwrotna, co powinno gdzieś być w archiwum precla (ale z 10 lat temu nazad albo wcześniej). Miałem problem z dynamo (w piaście) które nie dawało światła/prądu, wydawało się zepsute a problem rozwiązało połączenie tylnego światła dwoma kabelkami z pominięciem "masy". Co zresztą doradził zbiorowym wysiłkiem precel właśnie bo tu pytałem elektryków.

W tej chwili wszystkie fabrycznie nowe rowery z dynamo mają przód i tył podpinany dwoma kabelkami, żaden model dynamowy Busch Muellera nawet nie przewiduje podpięcia inaczej (choć owszem, dasię).

Na marginesie - dynamo butelkowe (jak na obrazku w linku na początku wątku) to sposób żeby się _zniechęcić_ do używania dynamo. W piaście jest jedyne słuszne. Mam z tym dobrze ponad dwadzieścia lat doświadczeń.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Montaz dynama.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona