Montaż ościeżnic regulowanych.Co zrobiłem źle?

Data: 2009-05-22 14:10:27
Autor: charwel \(Oo\)==:::
Montaż ościeżnic regulowanych.Co zrobiłem źle?
Witam.
Zamontowałem trzy komplety ościeżnic regulowanych.
Ładnie poklinowałem, pozakładałem rozpórki, opiankowałem.
Wszystko ładnie wyschło, założyłem ramki ościeżnic, pozakładałem drzwi.
No i wszystko było ładnie-pięknie przez cztery dni.
Wczoraj rano wszystkie trzy wybrzuszyły się w beczółki tak, że żadne drzwi się nie zamykają.
Wygląda to tak (troszkę przesadzone):

http://tiny.pl/3hjc

Co zrobiłem źle?
Mogła się pianka skurczyć??
Nie mam pojęcia co zawaliłem chociaż fakt, że to był mój pierwszy raz;)
Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam
charwel:)

Data: 2009-05-22 14:39:04
Autor: MaciekP
Montaż ościeżnic regulowanych.Co zrobiłem źle?
Wilgoć + ciasne obsadzenie górnej belki ościeżnicy?
Dziwne, że wszystkie trzy w jednym momencie tak się zachowały..
Maciek

Data: 2009-05-22 14:50:49
Autor: charwel \(Oo\)==:::

Użytkownik "MaciekP" napisał w wiadomości > Wilgoć + ciasne obsadzenie górnej belki ościeżnicy?
Dziwne, że wszystkie trzy w jednym momencie tak się zachowały..
Maciek

No z tym ciasnym obsadzeniem górnej belki to się zgodzę.
Czyli mam trochę skrócić te ościeżnice i zamontować jeszcze raz tak?
A w takim razie mam dać piankę u góry czy nie?

Pozdrawiam
charwel :)

Data: 2009-05-22 16:31:36
Autor: Tomasz Nowicki
Montaż ościeżnic regulowanych.Co zrobiłem źle?
Ale zachowałeś _wszystkie_ wymogi technologiczne producenta? Na pewno?
Bo to, że nie powiesiłeś skrzydła drzwi na świeżo osadzoną ościeżnicę, to
już widzę, a przecież taki jest wymóg...
Ile czasu trzymałeś rozpórki? Jakiej pianki użyłeś? W jakiej ilości?
Prawidłowo zmontowałeś i posklejałeś części ościeżnicy?

T.

Data: 2009-05-22 16:38:02
Autor: charwel \(Oo\)==:::
[...]

A to dałem ciała...

Ile czasu trzymałeś rozpórki?

Ok sześciu godzin.

Jakiej pianki użyłeś? W jakiej ilości?

Pianka montażowa do stolarki drzwiowej i okiennej.
Dokładnie wypełniłem otwory.

Prawidłowo zmontowałeś i posklejałeś części ościeżnicy?

Tak.

Zastanawia mnie dlaczego to się stało dopiero piątego dnia i wszystkie jednocześnie.
No i gdybym za wcześnie zdjął te rozpórki to by się chyba w drugą stronę wygięły ościeżnice?

Dziękuję

charwel:)

Data: 2009-05-22 09:21:10
Autor: JaMyszka
On 22 Maj, 16:38, "charwel \(Oo\)==:::" wrote:
> [...]
> Bo to, że nie powiesiłeś skrzydła drzwi na świeżo osadzoną ościeżnicę, to
> już widzę, a przecież taki jest wymóg...

Chyba wątpię;p
Raz - jesteś facetem (a ten akt do kobiet jest przypisany;-))
Dwa - nawet przy zamkniętych drzwiach wydłużenie "deski" nastąpiłoby
od strony montażu, a więc krzywizna zostałaby zachowana.
Na Twoim miejscu poczekałabym ma powrót pierwotnej wilgotności
ościeżnicy (czytaj: niech wyschnie).

[...]
Zastanawia mnie dlaczego to się stało dopiero piątego dnia i wszystkie
jednocześnie.

Z tego wynika, że wpływ na to miała wilgotność pianki (może za suche
były ościeżnice?

No i gdybym za wcześnie zdjął te rozpórki to by się chyba w drugą stronę
wygięły ościeżnice?

Nie! Krótsze włókno jest zawsze od wewnątrz krzywizny.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2009-05-22 17:01:35
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Fri, 22 May 2009 16:38:02 +0200, charwel (Oo)==::: napisał(a):

[...]

Ano...

Ile czasu trzymałeś rozpórki?

Ok sześciu godzin.

Stanowczo za krótko - doba-dwie.

Pianka montażowa do stolarki drzwiowej i okiennej.
Dokładnie wypełniłem otwory.

A zwilżyłeś podłoże przed podaniem pianki?

Zastanawia mnie dlaczego to się stało dopiero piątego dnia i wszystkie jednocześnie.

Pianka mogła być trefna - przeterminowana or something

No i gdybym za wcześnie zdjął te rozpórki to by się chyba w drugą stronę wygięły ościeżnice?

Raczej tak

T.

Data: 2009-05-24 19:35:24
Autor: OlO
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

bzdura

Montaż ościeżnic regulowanych.Co zrobiłem źle?