Data: 2016-09-22 21:12:27 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Czołem, Czy są firmy montujące pasy 3-punktowe w samochodach, w których producent nie zapewnił punktów mocowania? Jest auto - Hyundai Santa Fe - które ma z tyłu pośrodku tylko pas biodrowy. Czy dałoby się w jakiś sposób wyposażyć to auto w pas 3-punktowy, ale tak, żeby to nie było druciarstwo, tylko żeby zabezpieczał tak samo dobrze jak fabryczny? Zakup samego pasa ze zwijaczem to nie problem, są różne długości, nawet na zamówienie. Czytałem, że w oldtimerach ludzie montują czasem pasy (mam na myśli oldtimery bez fabrycznych punktów mocowania), ale konkretów nie mogę znaleźć. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-22 21:39:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:12:27 +0200, Maciek napisał(a):
Czołem, Ciężka sprawa, bo trzeci pas musi mieć punkt mocowania. Fabrycznie mocowany jest zazwyczaj do oparcia kanapy, co wymusza dużo mocniejszą konstrukcję tego oparcia, zwłaszcza w przypadku dzielonego oparcia. Tak sobie samemu nie przerobisz, jedynie jeżeli jest wersja wyposażenia z trzypunktowym pasem, to można przełożyć oparcie razem z pasem. Ewentualnie ten trzeci punkt trzeba zamocować do poprzeczki solidnie zamocowanej do obu stron nadwozia. W sporcie zał. J do MKS stawia wymagania dla takiej poprzeczki tak: Wzmocnieniem poprzecznym musi być rura o min. wymiarach 38 mm x 2,5 mm lub 40mm x 2 mm ze stali węglowej ciągnionej na zimno, bez spawów, o minimalnej wytrzymałości na rozciąganie 350 N/mm? . |
|
Data: 2016-09-22 22:19:44 | |
Autor: Adam | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
W dniu 2016-09-22 o 21:39, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:12:27 +0200, Maciek napisał(a): Zwróciłbym jeszcze uwagę na stronę formalną: certyfikaty i ubezpieczenia. Jak znajdzie się jakiś "ciężki" i nadgorliwy policjant, który wlepi mandat za to, że jest lepszy pas, niż fabryka dała, to pół biedy. Ale jak w razie nieszczęścia jakiegoś ubezpieczyciel się "wypnie", to może być nieciekawie. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2016-09-22 23:26:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Thu, 22 Sep 2016 22:19:44 +0200, Adam napisał(a):
W dniu 2016-09-22 o 21:39, Tomasz Pyra pisze: No formalnie to w ogóle nie wolno majtrować przy pasach :) |
|
Data: 2016-09-23 07:52:47 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Thu, 22 Sep 2016 22:19:44 +0200, Adam napisał(a):
Zwróciłbym jeszcze uwagę na stronę formalną: certyfikaty i ubezpieczenia. Myślałem, żeby po zamontowaniu pasa 3-pkt wykorzystać istniejące mocowanie obecnego brzusznego i jego zapięcie. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-23 07:54:41 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:39:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
, jedynie jeżeli jest wersja W wersji poliftowej są podobno pasy 3-pkt pośrodku, ale z tego co widziałem, mocowane do dachu. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-24 01:11:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Fri, 23 Sep 2016 07:54:41 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:39:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): No to pewnie idzie tam jakieś wzmocnienie (bo tak do samego poszycia, to raczej nikt pasa nie montuje). Może da się przełożyć cały element z polifta? |
|
Data: 2016-09-22 23:59:27 | |
Autor: tck | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2nalc9hts1q9$.192a41fxozccz.dlg40tude.net...
a czy to miejsce jest wyposażone w zagłówek? bo jeśli nie to wcale nie będzie dobrze zabezpieczał i nie będzie zgodny z przepisami. -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2016-09-23 07:50:47 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Thu, 22 Sep 2016 23:59:27 +0200, tck napisał(a):
a czy to miejsce jest wyposażone w zagłówek? Tak, jest zagłówek. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-23 08:02:21 | |
Autor: tck | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8xmu5312a92v$.1302r8x2bl4h8$.dlg40tude.net... Dnia Thu, 22 Sep 2016 23:59:27 +0200, tck napisał(a):a to tylko w Twojej wersji są takie pasy czy we wszystkich? łatwiej by było gdyby jakaś wersja posiadała 3 punktowe- trzeba by było tylko skopiowac;) -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2016-09-24 22:49:05 | |
Autor: Scobowski | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Pogadaj z _kierownikiem_ najbliższej OSKP - co trzeba spełnić dla takiej_zmiany_konstrukcyjnej_ w pojeździe.
|
|
Data: 2016-09-26 04:04:28 | |
Autor: laisar | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
W dniu czwartek, 22 września 2016 21:12:23 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Sprawdzić jak jest w wersjach z pasami 3-punktowymi - czasami jest to tylko kwestia samego pasa, a karoserie są takie same, więc punkty istnieją. http://doc.hyundai-autoclub.ru/santafe/ http://workshop-manuals.com/hyundai/ |
|
Data: 2016-09-28 11:24:34 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Mon, 26 Sep 2016 04:04:28 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
(...) Dzięi, na to nie wpadłem. Porównałem manuale do 2000 i 2005. Wychodzi, że w nowszej wersji są dodatkowe elementy w konstrukcji tylnej ćwiartki, na których zamontowany jest zwijacz. Czyli raczej kiszka... -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-28 05:14:31 | |
Autor: laisar | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
W dniu środa, 28 września 2016 11:24:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Jeśli osobne, to pól biedy - można by wstawić "jak w fabryce". Gorzej jeżeli to np kawałek słupka - niby też można wspawać (w końcu naprawy blacharskie obejmują częściowe wymiany elementów), ale to jednak rzeźbologia... |
|
Data: 2016-09-28 15:45:07 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Wed, 28 Sep 2016 05:14:31 -0700 (PDT), laisar napisał(a):
Gorzej jeżeli to np kawałek słupka - niby też można wspawać (w końcu naprawy blacharskie obejmują częściowe wymiany elementów), ale to jednak rzeźbologia... Ciężko określić, wyglądają na mocowane do słupka, ale być może sam słupek też jest zmodyfikowany. widzę jedno wyjście - kupić homologowany pas odpowiedniej długości ze zwijaczem i zamontować tenże zwijacz do podłogi bagażnika tuż za kanapą, wykorzystując punkt do kotwienia fotelika dla dzieci, a odcinek biodrowy zamocować do istniejącego mocowania.. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-28 14:29:43 | |
Autor: laisar | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
W dniu środa, 28 września 2016 15:45:03 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
widzę jedno wyjście - kupić homologowany pas odpowiedniej długości ze Jeśli masz na myśli top-tether, to nie jest to dobre wyjście, bo takie rozwiązanie nie zadziała. W czasie wypadku siły działające na punkt kotwiczący są inne dla sztywno napiętej taśmy ustalającej jedynie pozycję fotelika, a zupełnie inne dla dopiero blokującego się pasa bezwładnościowego przytrzymującego nagłe szarpnięcie sporą częścią masy pasażera. Dobry pas biodrowy jest lepszy od marnego 3-punktowego. |
|
Data: 2016-09-29 00:44:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Wed, 28 Sep 2016 15:45:07 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Wed, 28 Sep 2016 05:14:31 -0700 (PDT), laisar napisał(a): Pas ramieniowy musi chronić przed przemieszczeniem się do przodu. Tak jak planujesz to będzie chronił jedynie przed przemieszczeniem w górę. Bo oparcie kanapy złoży się przy niezbyt wielkim obciążeniu. Do tego punkt mocowania isofix może być samodzielnie używany tylko do fotelików dla dzieci o masie poniżej 18kg (czyli zasadniczo na takiego lekkiego pasażera jest wymyślony), dzieci cięższe mocuje się jednocześnie isofixem i pasami. Więc isofix jest dużo za słaby na mocowanie pasa bezpieczeństwa. Punkt kotwiczenia isofixa musi wytrzymać obciążenie 8kN, a to wydaje się mało dla pasa bezpieczeństwa dla dorosłego. A w przypadku pasa trzypunktowego, cały pas trzyma tak mocno jak najsłabszy punkt podparcia - jak poluzuje się pas ramieniowy, to będzie gorzej niż w samym biodrowym. Więc to musi być zrobione albo bardzo porządnie, albo lepiej nie robić wcale. |
|
Data: 2016-09-30 10:50:28 | |
Autor: Maciek | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Thu, 29 Sep 2016 00:44:11 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Więc to musi być zrobione albo bardzo porządnie, albo Jak się to robi w rajdówkach, jeśli trzeba zamontować w nich sportowe pasy? Wstawia się po prostu wzmocnienie? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2016-09-30 02:57:51 | |
Autor: laisar | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
W dniu piątek, 30 września 2016 10:50:20 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
Jeżeli nie porusza się po drogach publicznych, to zapewne obowiązują ją jedynie przepisy techniczne dotyczące rajdówek. Jeśli ma mieć możliwość jeżdżenia po drogach publicznych, to obowiązują ją zwykłe regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ - http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html (trzeba poszukać tego mówiącego o pasach). |
|
Data: 2016-09-30 17:14:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego | |
Dnia Fri, 30 Sep 2016 10:50:28 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Thu, 29 Sep 2016 00:44:11 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): W rajdówce montuje się pasy tylko dla przednich siedzeń, więc problem jest trochę inny. Ramieniowe montuje się albo do poprzeczki klatki bezpieczeństwa (poprzeczka jest rurą 40mm o ściance 2mm), albo przykręca się do otworów po oryginalnych mocowaniach tylnego pasa biodrowego. Kąt który pasy ramieniowe tworzą z poziomem nie może być większy niż 45 stopni. Jeśli chodzi o pozostałe pasy, to albo wykorzystuje się seryjne punkty mocowania, a jeżeli trzeba wykonać nowe mocowanie do progu lub podłogi, to robi się otwór, za nim montuje stalową płytkę wzmacniającą o powierzchni 40cm^2 i grubości 3mm za którą jest nakręta śruby M12 (lub 7/16 UNF) klasy minimum 8.8. Zasady montowania pasów bezpieczeństwa można znaleźć w art. 253 załącznika J do MKS, od drugiej strony: http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/2016/Regulaminy/FIA/J/art253_2016.pdf |