Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Montaz swiecy plomieniowej

Montaz swiecy plomieniowej

Data: 2011-05-06 14:35:40
Autor: Maciek
Montaz swiecy plomieniowej

Chcialbym w moim starym dieslu (Andoria 4C90) zalozyc na wlocie powietrza
swiece plomieniowa do rozruchu przy duzych mrozach i/lub przy padzie
akumulatora.

Orientujecie sie, czy dostepne swiece np. od ciagnikow MF czy Ursus
wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego
ustrojstwa do glownej pompki paliwa.

--
Maciek

Data: 2011-05-06 19:58:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Montaz swiecy plomieniowej

Uzytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1ms8wmpepxevj$.1li74jbmao310$.dlg40tude.net...

Chcialbym w moim starym dieslu (Andoria 4C90) zalozyc na wlocie powietrza
swiece plomieniowa do rozruchu przy duzych mrozach i/lub przy padzie
akumulatora.

Orientujecie sie, czy dostepne swiece np. od ciagnikow MF czy Ursus
wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego
ustrojstwa do glownej pompki paliwa.

ZTCP w rechocie (Star A28) byla swieca podlaczona pod pompe i grawitacyjnie to raczej zadna nie bedzie dzialac.
Jesli jednak nie chcesz podlaczac tego pod pompe wtryskowa, podlacz sobie jakakolwiek pompe paliwa zasilana elektrycznie tylko na czas rozruchu.
Wg mnie zaden problem.

ps. a tak swoja droga czemu ten 4c90 nie chce Ci zapalac? Dobry akumulator i swiece zarowe i te silniki nie sa specjalnie mocno trudne do odpalenia. W tym roku mój Lublinek ani razu nie zastrajkowal, a nie jest jakis specjalnie wychuchany..


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-05-07 09:25:42
Autor: Maciek
Montaz swiecy plomieniowej
Dnia Fri, 6 May 2011 19:58:25 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

ps. a tak swoja droga czemu ten 4c90 nie chce Ci zapalac? Dobry akumulator i swiece zarowe i te silniki nie sa specjalnie mocno trudne do odpalenia. W tym roku mój Lublinek ani razu nie zastrajkowal, a nie jest jakis specjalnie wychuchany..

Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy,
ponizej minus 10 st. C. Wtedy nawet dlugie grzanie nie daje gwarancji
odpalenia od pierwszego krecenia. W sumie zawsze w koncu odpala, ale na
ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/
Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta.

--
Maciek

Data: 2011-05-07 22:49:16
Autor: J_K_K
Montaz swiecy plomieniowej
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:11tt38o6iepye.1c56nv9igqxtn$.dlg40tude.net...
Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy,
ponizej minus 10 st. C. Wtedy nawet dlugie grzanie nie daje gwarancji
odpalenia od pierwszego krecenia. W sumie zawsze w koncu odpala, ale na
ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/
Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta.

Samostart do filtra nie wyjdzie pro¶ciej i taniej ?

Ew. podgrzewacz paliwa ?

Pzdr

JKK

Data: 2011-05-08 01:31:22
Autor: Maciek
Montaz swiecy plomieniowej
Dnia Sat, 7 May 2011 22:49:16 +0200, J_K_K napisał(a):

Samostart do filtra nie wyjdzie pro¶ciej i taniej ?

I demontowac wklad filtra przy kazdym uzyciu? Malo praktyczne.
 
Ew. podgrzewacz paliwa ?

A stosuje sie do zwyklego ON?

--
Maciek

Data: 2011-05-08 15:42:48
Autor: Karolek
Montaz swiecy plomieniowej
W dniu 2011-05-08 01:31, Maciek pisze:
Dnia Sat, 7 May 2011 22:49:16 +0200, J_K_K napisał(a):

Samostart do filtra nie wyjdzie pro¶ciej i taniej ?

I demontowac wklad filtra przy kazdym uzyciu? Malo praktyczne.



Po co cokolwiek demontowac... prysnij w dolot i tyle, dalej silnik sam zaciagnie i to dosc szybko.

--
Karolek

Data: 2011-05-08 09:34:25
Autor: qnick
Montaz swiecy plomieniowej
W dniu 2011-05-07 09:25, Maciek pisze:

Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy,
ponizej minus 10 st. C. Wtedy nawet dlugie grzanie nie daje gwarancji
odpalenia od pierwszego krecenia. W sumie zawsze w koncu odpala, ale na
ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/
Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta.


To że pali się kontrolka grzania ¶wiec żarowych nie oznacza że ¶wiece grzej± taki urodzaj Lublinka.

Data: 2011-05-08 09:38:49
Autor: Maciek
Montaz swiecy plomieniowej
Dnia Sun, 08 May 2011 09:34:25 +0200, qnick napisał(a):

To że pali się kontrolka grzania ¶wiec żarowych nie oznacza że ¶wiece grzej± taki urodzaj Lublinka.

Ja nie mam kontrolki. Dzialanie swiec sprawdza sie po wskazniku ladowania
akumulatora. Jak leci na pysk, pokazujac ogromny pobor, to znaczy, ze
swiece dzialaja.

--
Maciek

Data: 2011-05-08 13:30:58
Autor: qnick
Montaz swiecy plomieniowej
W dniu 2011-05-08 09:38, Maciek pisze:
Dnia Sun, 08 May 2011 09:34:25 +0200, qnick napisał(a):

To że pali się kontrolka grzania ¶wiec żarowych nie oznacza że ¶wiece
grzej± taki urodzaj Lublinka.

Ja nie mam kontrolki. Dzialanie swiec sprawdza sie po wskazniku ladowania
akumulatora. Jak leci na pysk, pokazujac ogromny pobor, to znaczy, ze
swiece dzialaja.


Lublin I deskę rozdzielcza posiadał z Poloneza więc w kontrolka być powinna ale przyznam szczerze że nie pamiętam dokładnie może być jak piszesz a to że spada wskazówka napięcia nie oznacza że wszystkie równo grzej± może grzej± tylko dwie, sprawdzałe¶ same ¶wiece czy s± dobre.

Data: 2011-05-08 18:25:38
Autor: Maciek
Montaz swiecy plomieniowej
Dnia Sun, 08 May 2011 13:30:58 +0200, qnick napisał(a):

Lublin I deskę rozdzielcza posiadał z Poloneza więc w kontrolka być powinna ale przyznam szczerze że nie pamiętam dokładnie może być jak piszesz a to że spada wskazówka napięcia nie oznacza że wszystkie równo grzej± może grzej± tylko dwie, sprawdzałe¶ same ¶wiece czy s± dobre.

Ale ja mam Żuka diesla, a nie Lublina. Silnik i wiele innych rzeczy jest
takich samych, jak w pierwszych Lublinach, ale deska inna.

Tak, swiece sprawdzone, wszystkie dzialaja.

--
Maciek

Data: 2011-05-06 20:40:51
Autor: qnick
Montaz swiecy plomieniowej
W dniu 2011-05-06 14:35, Maciek pisze:

Chcialbym w moim starym dieslu (Andoria 4C90) zalozyc na wlocie powietrza
swiece plomieniowa do rozruchu przy duzych mrozach i/lub przy padzie
akumulatora.

Orientujecie sie, czy dostepne swiece np. od ciagnikow MF czy Ursus
wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego
ustrojstwa do glownej pompki paliwa.



Stary 28, 200, 1142 miały świece płomieniowe ale na napięcie 24V, a jeszcze Star 742 on miał silnik 4CT107 z Andorii miał ten silnik świece płomieniową do rozruchu oraz pompkę paliwa elektryczną do podawania paliwa która działała w momencie kręcenia rozrusznikiem. A co do 4C90 to tak jak tu pisał ktoś, dobre świece żarowe i ich przekaźnik oraz dobry aku w zupełności wystarczał do odpalenia nawet w dość duże mrozy.

Data: 2011-05-10 08:22:30
Autor: Adam Dziadosz
Montaz swiecy plomieniowej
W dniu 2011-05-06 14:35, Maciek pisze:

Chcialbym w moim starym dieslu (Andoria 4C90) zalozyc na wlocie powietrza
swiece plomieniowa do rozruchu przy duzych mrozach i/lub przy padzie
akumulatora.

Orientujecie sie, czy dostepne swiece np. od ciagnikow MF czy Ursus
wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego
ustrojstwa do glownej pompki paliwa.


Witam!

W silnikach 2CA90 Andorii montowana była świeca płomieniowa z własnym
zbiorniczkiem paliwa, które to spływało do świecy grawitacyjnie.

Pozdrawiam,
Adam

Data: 2011-05-12 09:04:16
Autor: Maciek
Montaz swiecy plomieniowej
Dnia Tue, 10 May 2011 08:22:30 +0200, Adam Dziadosz napisał(a):
 
W silnikach 2CA90 Andorii montowana była ¶wieca płomieniowa z własnym
zbiorniczkiem paliwa, które to spływało do ¶wiecy grawitacyjnie.

Musze poszukac, bo nawet nie slyszalem o tym silniku. Dzieki!

--
Maciek

Montaz swiecy plomieniowej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona