Data: 2011-05-06 14:35:40 | |
Autor: Maciek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Chcialbym w moim starym dieslu (Andoria 4C90) zalozyc na wlocie powietrza swiece plomieniowa do rozruchu przy duzych mrozach i/lub przy padzie akumulatora. Orientujecie sie, czy dostepne swiece np. od ciagnikow MF czy Ursus wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego ustrojstwa do glownej pompki paliwa. -- Maciek |
|
Data: 2011-05-06 19:58:25 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Uzytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1ms8wmpepxevj$.1li74jbmao310$.dlg40tude.net...
ZTCP w rechocie (Star A28) byla swieca podlaczona pod pompe i grawitacyjnie to raczej zadna nie bedzie dzialac. Jesli jednak nie chcesz podlaczac tego pod pompe wtryskowa, podlacz sobie jakakolwiek pompe paliwa zasilana elektrycznie tylko na czas rozruchu. Wg mnie zaden problem. ps. a tak swoja droga czemu ten 4c90 nie chce Ci zapalac? Dobry akumulator i swiece zarowe i te silniki nie sa specjalnie mocno trudne do odpalenia. W tym roku mój Lublinek ani razu nie zastrajkowal, a nie jest jakis specjalnie wychuchany.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-05-07 09:25:42 | |
Autor: Maciek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Dnia Fri, 6 May 2011 19:58:25 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
ps. a tak swoja droga czemu ten 4c90 nie chce Ci zapalac? Dobry akumulator i swiece zarowe i te silniki nie sa specjalnie mocno trudne do odpalenia. W tym roku mój Lublinek ani razu nie zastrajkowal, a nie jest jakis specjalnie wychuchany.. Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy, ponizej minus 10 st. C. Wtedy nawet dlugie grzanie nie daje gwarancji odpalenia od pierwszego krecenia. W sumie zawsze w koncu odpala, ale na ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/ Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta. -- Maciek |
|
Data: 2011-05-07 22:49:16 | |
Autor: J_K_K | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:11tt38o6iepye.1c56nv9igqxtn$.dlg40tude.net...
Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy,Samostart do filtra nie wyjdzie pro¶ciej i taniej ? Ew. podgrzewacz paliwa ? Pzdr JKK |
|
Data: 2011-05-08 01:31:22 | |
Autor: Maciek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Dnia Sat, 7 May 2011 22:49:16 +0200, J_K_K napisał(a):
Samostart do filtra nie wyjdzie pro¶ciej i taniej ? I demontowac wklad filtra przy kazdym uzyciu? Malo praktyczne. Ew. podgrzewacz paliwa ? A stosuje sie do zwyklego ON? -- Maciek |
|
Data: 2011-05-08 15:42:48 | |
Autor: Karolek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
W dniu 2011-05-08 01:31, Maciek pisze:
Dnia Sat, 7 May 2011 22:49:16 +0200, J_K_K napisał(a): Po co cokolwiek demontowac... prysnij w dolot i tyle, dalej silnik sam zaciagnie i to dosc szybko. -- Karolek |
|
Data: 2011-05-08 09:34:25 | |
Autor: qnick | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
W dniu 2011-05-07 09:25, Maciek pisze:
Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy, To że pali się kontrolka grzania ¶wiec żarowych nie oznacza że ¶wiece grzej± taki urodzaj Lublinka. |
|
Data: 2011-05-08 09:38:49 | |
Autor: Maciek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Dnia Sun, 08 May 2011 09:34:25 +0200, qnick napisał(a):
To że pali się kontrolka grzania ¶wiec żarowych nie oznacza że ¶wiece grzej± taki urodzaj Lublinka. Ja nie mam kontrolki. Dzialanie swiec sprawdza sie po wskazniku ladowania akumulatora. Jak leci na pysk, pokazujac ogromny pobor, to znaczy, ze swiece dzialaja. -- Maciek |
|
Data: 2011-05-08 13:30:58 | |
Autor: qnick | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
W dniu 2011-05-08 09:38, Maciek pisze:
Dnia Sun, 08 May 2011 09:34:25 +0200, qnick napisał(a): Lublin I deskę rozdzielcza posiadał z Poloneza więc w kontrolka być powinna ale przyznam szczerze że nie pamiętam dokładnie może być jak piszesz a to że spada wskazówka napięcia nie oznacza że wszystkie równo grzej± może grzej± tylko dwie, sprawdzałe¶ same ¶wiece czy s± dobre. |
|
Data: 2011-05-08 18:25:38 | |
Autor: Maciek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Dnia Sun, 08 May 2011 13:30:58 +0200, qnick napisał(a):
Lublin I deskę rozdzielcza posiadał z Poloneza więc w kontrolka być powinna ale przyznam szczerze że nie pamiętam dokładnie może być jak piszesz a to że spada wskazówka napięcia nie oznacza że wszystkie równo grzej± może grzej± tylko dwie, sprawdzałe¶ same ¶wiece czy s± dobre. Ale ja mam Żuka diesla, a nie Lublina. Silnik i wiele innych rzeczy jest takich samych, jak w pierwszych Lublinach, ale deska inna. Tak, swiece sprawdzone, wszystkie dzialaja. -- Maciek |
|
Data: 2011-05-06 20:40:51 | |
Autor: qnick | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
W dniu 2011-05-06 14:35, Maciek pisze:
Stary 28, 200, 1142 miały świece płomieniowe ale na napięcie 24V, a jeszcze Star 742 on miał silnik 4CT107 z Andorii miał ten silnik świece płomieniową do rozruchu oraz pompkę paliwa elektryczną do podawania paliwa która działała w momencie kręcenia rozrusznikiem. A co do 4C90 to tak jak tu pisał ktoś, dobre świece żarowe i ich przekaźnik oraz dobry aku w zupełności wystarczał do odpalenia nawet w dość duże mrozy. |
|
Data: 2011-05-10 08:22:30 | |
Autor: Adam Dziadosz | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
W dniu 2011-05-06 14:35, Maciek pisze:
Witam! W silnikach 2CA90 Andorii montowana była świeca płomieniowa z własnym zbiorniczkiem paliwa, które to spływało do świecy grawitacyjnie. Pozdrawiam, Adam |
|
Data: 2011-05-12 09:04:16 | |
Autor: Maciek | |
Montaz swiecy plomieniowej | |
Dnia Tue, 10 May 2011 08:22:30 +0200, Adam Dziadosz napisał(a):
W silnikach 2CA90 Andorii montowana była ¶wieca płomieniowa z własnym Musze poszukac, bo nawet nie slyszalem o tym silniku. Dzieki! -- Maciek |
|