Montaz wspornika kierownicy (ahead)

Data: 2016-03-02 08:59:11
Autor: ±ćęłń󶼿
Montaz wspornika kierownicy (ahead)
"Normalnie" montuj±c wspornik ahead na rurze (sztycy), najpierw dokrecamy od góry dekielek przechodz±c± przezeń ¶rub± (stery typowe Cane Creek jakby co).
Siła dokręcania tej ¶ruby ma wpływ na ¶ci¶nięcie łożysk, tak?
W takim razie czym wywołuje się docisk łożysk/kulek do bieżni przy wsporniku tego typu:
www.rowerystylowe.pl/p-5149/regulowany-wspornik-kierownicy-promax-ahead-auto
Sam wspornik wydaje się bardzo ciekawy, bo jednym ruchem dĽwigni luzujemy też poprzeczkę kierownicy, czyli łatwo sobie gdzie¶ w trasie zmienić ustawienie do innego stylu jazdy czy w przypadku np. zmęczenia nadgarstków.

Data: 2016-03-02 18:28:04
Autor: Albert Stonoga
W dniu 02.03.2016 o 08:59,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Skoro podobny model w wersji klasycznej, tego samego producenta, posiada otwór do dokręcania ¶ruby, to zakładam, że wersja ahead może być podobnie skonstruowana.

http://i01.i.aliimg.com/img/pb/738/260/680/680260738_661.jpg

Albert Stonoga

Data: 2016-03-17 10:18:02
Autor: ±ćęłń󶼿
Montaz wspornika kierownicy (ahead)
Promax (wersja ahead) doszedł, rzeczywi¶cie ma otwór do jakiego¶ bardzo długiego klucza ampolowego (Hex).
Mam pytanie, jak "¶cisn±ć" stery przy montażu tego Promaxa ahead?
Nad górnym łożyskiem sterów (elementem tego górnego łożyska) jest stożkowy nacięty pier¶cień [kompresyjny], po rozmontowaniu sterów jest bardzo trudno ¶cisn±ć cało¶ć tak, aby nie było luzu i żeby ten pier¶cień kompresyjny wszedł cały na swoje miejsce, no przynajmniej nie udaje mi się i pozostaje luz.
Korzystać z czyjej¶ pomocy (jeden wciska kierownicę w dół, drugi dokręca ¶ruby), czy potrzebny jaki¶ przyrz±d?
¦ciaknie sam± ¶rub± (t± pionow±) nie pomagało, pozostawał mały luz na sterach.

-- -- -

Data: 2016-04-07 14:19:55
Autor: ±ćęłń󶼿
Z jaka sila skrecamy lozyska sterów ahead?
Instrukcja od tego regulowanego wspornika Promax zupełnie pomija dokręcanie pionowej ¶ruby (tej ¶ruby, która normalnie dokręca od góry 'dekielek').
W lakonicznej instrukcji Promax pisze tylko, żeby dwie ¶ruby poziome zaciskaj±ce wspornik na sztycy dokręcać z momentem 7 Nm (klucz hex 4 mm, małe ¶ruby i mały moment).
Pytanie:
Z jakim (orientacyjnie) momentem powinni¶my dokręcać pionow± ¶rubę (klucz hex 6 mm) skręcaj±c± łożyska sterów?
Dokręcałem na wyczucie, najpierw szło ciężko, a póĽniej lżej, więc się trochę przestraszyłem, żeby gwintu nie zerwać lub gwiazdki sterów nie wyrwać (u mnie w sztycy gwiazdka jest chyba wspawana).
Już wczesniej przy standardowym nieregulowanym wsporniku miałem z tymi sterami problem, żeby je tak dociagn±ć, aby nie miały luzów.

-- -- -