Data: 2016-03-02 08:59:11 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Montaz wspornika kierownicy (ahead) | |
"Normalnie" montuj±c wspornik ahead na rurze (sztycy), najpierw dokrecamy od góry dekielek przechodz±c± przezeń ¶rub± (stery typowe Cane Creek jakby co).
Siła dokręcania tej ¶ruby ma wpływ na ¶ci¶nięcie łożysk, tak? W takim razie czym wywołuje się docisk łożysk/kulek do bieżni przy wsporniku tego typu: www.rowerystylowe.pl/p-5149/regulowany-wspornik-kierownicy-promax-ahead-auto Sam wspornik wydaje się bardzo ciekawy, bo jednym ruchem dĽwigni luzujemy też poprzeczkę kierownicy, czyli łatwo sobie gdzie¶ w trasie zmienić ustawienie do innego stylu jazdy czy w przypadku np. zmęczenia nadgarstków. |
|
Data: 2016-03-02 18:28:04 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Montaz wspornika kierownicy (ahead) | |
W dniu 02.03.2016 o 08:59, ±ćęłń󶼿 pisze:
"Normalnie" montuj±c wspornik ahead na rurze (sztycy), najpierw dokrecamy od góry dekielek przechodz±c± przezeń ¶rub± (stery typowe Cane Creek jakby co). Tak. W takim razie czym wywołuje się docisk łożysk/kulek do bieżni przy wsporniku tego typu: Skoro podobny model w wersji klasycznej, tego samego producenta, posiada otwór do dokręcania ¶ruby, to zakładam, że wersja ahead może być podobnie skonstruowana. http://i01.i.aliimg.com/img/pb/738/260/680/680260738_661.jpg Albert Stonoga |
|
Data: 2016-03-17 10:18:02 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Montaz wspornika kierownicy (ahead) | |
Promax (wersja ahead) doszedł, rzeczywi¶cie ma otwór do jakiego¶ bardzo długiego klucza ampolowego (Hex).
Mam pytanie, jak "¶cisn±ć" stery przy montażu tego Promaxa ahead? Nad górnym łożyskiem sterów (elementem tego górnego łożyska) jest stożkowy nacięty pier¶cień [kompresyjny], po rozmontowaniu sterów jest bardzo trudno ¶cisn±ć cało¶ć tak, aby nie było luzu i żeby ten pier¶cień kompresyjny wszedł cały na swoje miejsce, no przynajmniej nie udaje mi się i pozostaje luz. Korzystać z czyjej¶ pomocy (jeden wciska kierownicę w dół, drugi dokręca ¶ruby), czy potrzebny jaki¶ przyrz±d? ¦ciaknie sam± ¶rub± (t± pionow±) nie pomagało, pozostawał mały luz na sterach. -- -- - Siła dokręcania tej ¶ruby ma wpływ na ¶ci¶nięcie łożysk, tak?Tak. |
|
Data: 2016-04-07 14:19:55 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Z jaka sila skrecamy lozyska sterów ahead? | |
Instrukcja od tego regulowanego wspornika Promax zupełnie pomija dokręcanie pionowej ¶ruby (tej ¶ruby, która normalnie dokręca od góry 'dekielek').
W lakonicznej instrukcji Promax pisze tylko, żeby dwie ¶ruby poziome zaciskaj±ce wspornik na sztycy dokręcać z momentem 7 Nm (klucz hex 4 mm, małe ¶ruby i mały moment). Pytanie: Z jakim (orientacyjnie) momentem powinni¶my dokręcać pionow± ¶rubę (klucz hex 6 mm) skręcaj±c± łożyska sterów? Dokręcałem na wyczucie, najpierw szło ciężko, a póĽniej lżej, więc się trochę przestraszyłem, żeby gwintu nie zerwać lub gwiazdki sterów nie wyrwać (u mnie w sztycy gwiazdka jest chyba wspawana). Już wczesniej przy standardowym nieregulowanym wsporniku miałem z tymi sterami problem, żeby je tak dociagn±ć, aby nie miały luzów. -- -- - Tak. |