Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.

Data: 2011-02-24 18:33:16
Autor: Przemysław Warzywny
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.
- Gdybym wiedział co filmuję, pewnie tych zdjęć by nie było - tak opowiadał posłom Sławomir Wiśniewski, montażysta z TVP, który pierwszy przybiegł na miejsce katastrofy smoleńskiej

Miała być sensacja - nowy film z miejsca katastrofy smoleńskiej. Był film, który od dawna krąży po internecie.

Sławomir Wiśniewski, montażysta z TVP, który jako pierwszy przybiegł na miejsce katastrofy polskiego samolotu pod Smoleńskiem, był dziś gościem poselskiego zespołu Antoniego Macierewicza. - Za bardzo nie wiem od czego zacząć, bo właściwie wszystko już powiedziałem i pokazałem - mówił Wiśniewski.

Autor filmu ze Smoleńska: Usłyszałem łomot, później zobaczyłem słup ognia

A Jarosław Zieliński z PiS zaproponował mu, by pokazał film. - Pytano mnie, czy do mnie strzelano, bo na filmie słychać trzaski. To trzask płonącego drzewa - uprzedził ewentualne pytania Wiśniewski. - Czy mógłby pan przywołać ten moment na materiale filmowym, tak żebyśmy usłyszeli ten dźwięk, zobaczyli ten moment - poprosił Macierewicz. I montażysta pokazał.

"Nogi się pode mną ugięły"

Jolanta Szczypińska chciała wiedzieć: - Na tym filmie widać, że widoczność jest całkiem niezła, czy widział pan mgłę, czy ona była? Wiśniewski odpowiedział, że mgła była spora. Przypomniał, że według ekspertów chwilami widoczność dochodziła do 70 metrów. Jego zdaniem mgła była już od 6 rano. I nie była sztuczna. - To niesłychanie istotne, przecież mamy rozmowy z wieży, gdzie mgła dla kontrolerów jest zaskoczeniem, pana relacja jest dla nas szczególnie istotna - ucieszył się Macierewicz.

Wiśniewski opowiedział, że w oknie hotelu ustawił kamerę. Pokazał posłom kadry, na których słychać jak do lotniska w Smoleńsku nadlatują Jak i Ił. Samolotów nie widać, a według jego relacji powinny być widoczne, słychać tylko ich dźwięk.

Wiśniewski pokazał też ujęcie z innego filmu, na którym widać czarną skrzynkę. Ten wątek zainteresował posłów PiS. - Sfilmował pan czarną skrzynkę o godz. 8:50:01. To bardzo ważna rzecz, bo oficjalne znalezienie skrzynek to godz. 16 - stwierdził Macierewicz.

Wiśniewski ciągnął swoją opowieść: - Byłem przekonany, że to był mały samolot, słup ognia był niewielki. Zobaczyłem, że to nasz polski samolot. (W filmie słychać przekleństwo) Nogi się pode mną ugięły. Nic się nie paliło - opowiadał.

I próbował uprzedzać pytania posłów: - Często słyszałem pytania dlaczego strażacy przyjechali tak późno, skoro byli tak blisko? Pytałem strażaka, myśleli, że zdarzył się wypadek na szosie, dlatego najpierw tam jechali - wyjaśnił.

Opowiadał co zastał na miejscu. - Panowała zadziwiająca cisza. Nie widziałem żadnych walizek, foteli czy szczątków ciał. Mówię to w kontekście tego, co widziałem po katastrofie samolotu na Kabatach - mówił montażysta.

Przyznał, że gdyby miał świadomość co wydarzyło się w Smoleńsku, w chwili gdy filmował, to pewnie usiadłby i płakał. - Gdybym wiedział co filmuję, pewnie tych zdjęć by nie było. Nie wiem czy moje psychika byłaby w takim dobrym stanie jak dzisiaj. Pomijając to, że musiałem sobie radzić z tym sam, nie dostałem żadnej pomocy psychologa - mówił.

Duży samolot Tuska

Następnie posłowie zaczęli dywagacje na temat tego, że w Smoleńsku nie powstał żaden lej po upadku samolotu. A powinien być taki jak po uderzeniu meteorytu, ziemia powinna być przeorana, mówili.

- Prawdopodobnie samolot koziołkował, stąd tak rozrzucone te fragmenty - analizował montażysta TVP. - A był pan 7 [kwietnia - dop.] w Smoleńsku? - dopytywała Elżbieta Kruk o wcześniejsze o trzy dni uroczystości z udziałem premierów Polski i Rosji. - Byłem - odparł autor filmu. - A jakim samolotem przyleciał premier? - Dużym - odpowiedział Wiśniewski, a na sali rozległ się śmiech. - Tupolewem - dodał świadek - ale nie rozumiem podtekstu pytania -uciął dyskusję z Kruk.

Wiśniewski przyznał, że składał wyjaśnienia w prokuraturze wojskowej, ale nie przesłuchiwała go ani komisja Jerzego Millera, ani nikt z MAK. - A czy minister zwrócił się do pana o cały materiał filmowy - chciała wiedzieć Elżbieta Rafalska. - Na wniosek prokuratury wojskowej poproszono mnie o wszystkie materiały, jakie zrobiłem w Smoleńsku. Na pewno trafiły do prokuratury wojskowej i specjalistów wojskowych na Bemowie, nie wiem jak nazywa się ta komisja - odpowiedział Wiśniewski.

I po raz kolejny dziwił się, że na miejscu nie wybuchło paliwo. - Części, których dotykałem nie śmierdziały paliwem. Tam było co najmniej 109 ton paliwa, ten zapach powinien być - mówił. Stwierdził, że nie widział też zespołów ratunkowych na miejscu, lekarzy.

Posłowie przepytywali Sławomira Wiśniewskiego trzy godziny.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9160343,Montazysta_TVP__Nikt_do_mnie_nie_strzelal__mgla_byla.html#ixzz1EtmKmlpF

Przemek

--

"Za czasów "rządów Kaczyńskich" Polska była pośmiewiskiem, z polityką zagraniczną naznaczoną dezorganizacją i małostkowością."

Data: 2011-02-24 10:31:18
Autor: Antenka
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.
On 24 Lut, 18:33, Przemysław Warzywny <Bro my RP przed pisem@...pl>
wrote:
- Gdybym wiedzia co filmuj , pewnie tych zdj by nie by o - tak opowiada
pos om S awomir Wi niewski, monta ysta z TVP, kt ry pierwszy przybieg na
miejsce katastrofy smole skiej

Mia a by sensacja - nowy film z miejsca katastrofy smole skiej. By film,
kt ry od dawna kr y po internecie.

S awomir Wi niewski, monta ysta z TVP, kt ry jako pierwszy przybieg na
miejsce katastrofy polskiego samolotu pod Smole skiem, by dzi go ciem
poselskiego zespo u Antoniego Macierewicza. - Za bardzo nie wiem od czego
zacz , bo w a ciwie wszystko ju powiedzia em i pokaza em - m wi
Wi niewski.

Autor filmu ze Smole ska: Us ysza em omot, p niej zobaczy em s up ognia

A Jaros aw Zieli ski z PiS zaproponowa mu, by pokaza film. - Pytano mnie,
czy do mnie strzelano, bo na filmie s ycha trzaski. To trzask p on cego
drzewa - uprzedzi ewentualne pytania Wi niewski. - Czy m g by pan przywo a
ten moment na materiale filmowym, tak eby my us yszeli ten d wi k,
zobaczyli ten moment - poprosi Macierewicz. I monta ysta pokaza .

"Nogi si pode mn ugi y"

Jolanta Szczypi ska chcia a wiedzie : - Na tym filmie wida , e widoczno
jest ca kiem niez a, czy widzia pan mg , czy ona by a? Wi niewski
odpowiedzia , e mg a by a spora. Przypomnia , e wed ug ekspert w chwilami
widoczno dochodzi a do 70 metr w. Jego zdaniem mg a by a ju od 6 rano. I
nie by a sztuczna. - To nies ychanie istotne, przecie mamy rozmowy z wie y,
gdzie mg a dla kontroler w jest zaskoczeniem, pana relacja jest dla nas
szczeg lnie istotna - ucieszy si Macierewicz.

Wi niewski opowiedzia , e w oknie hotelu ustawi kamer . Pokaza pos om
kadry, na kt rych s ycha jak do lotniska w Smole sku nadlatuj Jak i I .
Samolot w nie wida , a wed ug jego relacji powinny by widoczne, s ycha
tylko ich d wi k.

Wi niewski pokaza te uj cie z innego filmu, na kt rym wida czarn
skrzynk . Ten w tek zainteresowa pos w PiS. - Sfilmowa pan czarn
skrzynk o godz. 8:50:01. To bardzo wa na rzecz, bo oficjalne znalezienie
skrzynek to godz. 16 - stwierdzi Macierewicz.

Wi niewski ci gn swoj opowie : - By em przekonany, e to by ma y
samolot, s up ognia by niewielki. Zobaczy em, e to nasz polski samolot. (W
filmie s ycha przekle stwo) Nogi si pode mn ugi y. Nic si nie pali o -
opowiada .

I pr bowa uprzedza pytania pos w: - Cz sto s ysza em pytania dlaczego
stra acy przyjechali tak p no, skoro byli tak blisko? Pyta em stra aka,
my leli, e zdarzy si wypadek na szosie, dlatego najpierw tam jechali -
wyja ni .

Opowiada co zasta na miejscu. - Panowa a zadziwiaj ca cisza. Nie widzia em
adnych walizek, foteli czy szcz tk w cia . M wi to w kontek cie tego, co
widzia em po katastrofie samolotu na Kabatach - m wi monta ysta.

Przyzna , e gdyby mia wiadomo co wydarzy o si w Smole sku, w chwili
gdy filmowa , to pewnie usiad by i p aka . - Gdybym wiedzia co filmuj ,
pewnie tych zdj by nie by o. Nie wiem czy moje psychika by aby w takim
dobrym stanie jak dzisiaj. Pomijaj c to, e musia em sobie radzi z tym sam,
nie dosta em adnej pomocy psychologa - m wi .

Du y samolot Tuska

Nast pnie pos owie zacz li dywagacje na temat tego, e w Smole sku nie
powsta aden lej po upadku samolotu. A powinien by taki jak po uderzeniu
meteorytu, ziemia powinna by przeorana, m wili.

- Prawdopodobnie samolot kozio kowa , st d tak rozrzucone te fragmenty -
analizowa monta ysta TVP. - A by pan 7 [kwietnia - dop.] w Smole sku? -
dopytywa a El bieta Kruk o wcze niejsze o trzy dni uroczysto ci z udzia em
premier w Polski i Rosji. - By em - odpar autor filmu. - A jakim samolotem
przylecia premier? - Du ym - odpowiedzia Wi niewski, a na sali rozleg si
miech. - Tupolewem - doda wiadek - ale nie rozumiem podtekstu
pytania -uci dyskusj z Kruk.

Wi niewski przyzna , e sk ada wyja nienia w prokuraturze wojskowej, ale
nie przes uchiwa a go ani komisja Jerzego Millera, ani nikt z MAK. - A czy
minister zwr ci si do pana o ca y materia filmowy - chcia a wiedzie
El bieta Rafalska. - Na wniosek prokuratury wojskowej poproszono mnie o
wszystkie materia y, jakie zrobi em w Smole sku. Na pewno trafi y do
prokuratury wojskowej i specjalist w wojskowych na Bemowie, nie wiem jak
nazywa si ta komisja - odpowiedzia Wi niewski.

I po raz kolejny dziwi si , e na miejscu nie wybuch o paliwo. - Cz ci,
kt rych dotyka em nie mierdzia y paliwem. Tam by o co najmniej 109 ton
paliwa, ten zapach powinien by - m wi . Stwierdzi , e nie widzia te
zespo w ratunkowych na miejscu, lekarzy.

Pos owie przepytywali S awomira Wi niewskiego trzy godziny.

Wi cej...http://wyborcza.pl/1,75248,9160343,Montazysta_TVP__Nikt_do_mnie_nie_s...

Przemek

--

"Za czas w "rz d w Kaczy skich" Polska by a po miewiskiem, z polityk
zagraniczn naznaczon dezorganizacj i ma ostkowo ci ."

Nie manipuluj kapuściany łbie. Nikt nie strzelał, ale już dziś
wiadomo, że padł rozkaz aresztowania Wiśniewskiego oraz  zniszczenia
materiału filmowego z miejsca katastrofy Tu-154M w dn.10.04.10r. także
sprzętu montażysty. Ów rozkaz nadał służbom rosyjskim nikt inny jak
kłamca lustracyjny i PRL-owski SB-ek udający wcześniej zakonnika,
niejaki Tomasz Turowski - postać wyjątkowo pomroczna.

Antenka

Data: 2011-02-24 19:34:57
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

Nie manipuluj kapuściany łbie.

Kto jest tym "kapuścianym łbem" ? Ten z TVP co był na miejscu katastrofy tuż po tym jak się zdarzyła?

Data: 2011-02-24 10:41:07
Autor: Antenka
Manipulacja, manipulacja i jeszcze raz manipulacja!
On 24 Lut, 19:34, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Antenka napisa :

Kto jest tym "kapu cianym bem" ? <

Jak to kto? Kupa z GóWna, twój partner seksualny niejaki Przemysław
Warzywny. Ty też zresztą należysz do kapustnych - karłowata brukselko.
Spadaj!

Antenka

Manipulacja, manipulacja i jeszcze raz manipulacja.

Data: 2011-02-24 19:42:15
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Nie zmieniaj tematów nie swoich wątków, trans.

Data: 2011-02-24 10:48:41
Autor: Antenka
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.
On 24 Lut, 19:42, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:
Antenka napisa :

> Jak to kto? Kupa z G Wna, tw j partner seksualny niejaki Przemys aw
> Warzywny. Ty te zreszt nale ysz do kapustnych - kar owata brukselko.
> Spadaj!

Nie zmieniaj temat w nie swoich w tk w, trans.<

Ok brukselko. A za tego transa, kiedyś dostaniesz po dupi! :E

Antenka

Powidz, lubisz to? Kręci cię jak wskakujesz w damskie fatałaszki,
zboku jeden?!  : - /

Data: 2011-02-24 19:54:48
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

[...]

Trans, nie porównuj innych do siebie, nie każdy jest tobie podobny.

Data: 2011-02-24 11:25:09
Autor: Antenka
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.
On 24 Lut, 19:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Trans, nie por wnuj innych do siebie, nie ka dy jest tobie podobny.<

Nie odwracaj kota ogonem!-Kto ma obsesję na punkcie transwestytów? No
kto?!  Ja? Puknij się w swój zakuty gor! Tylko ty i twój kochanek
kapuściany głąb z GóWna -Przemysław Warzywny. bleee

Antenka

Data: 2011-02-24 20:39:09
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

On 24 Lut, 19:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Trans, nie por wnuj innych do siebie, nie ka dy jest tobie podobny.<

Nie odwracaj kota ogonem!-Kto ma obsesję

Na punkcie pedałów, religijnych pierdół o ogniach piekielnych, niemców,
rosjan czy rzekomego zamachu na nieudacznika Kaczyńskiego Lecha?

Data: 2011-02-25 07:57:31
Autor: Przemysław Warzywny
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.

Użytkownik "Kałtenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał

Nie odwracaj kota ogonem!-Kto ma obsesję na punkcie transwestytów? No
kto?!  Ja? Puknij się w swój zakuty gor! Tylko ty i twój kochanek
kapuściany głąb z GóWna -Przemysław Warzywny. bleee

Lustro się kłania trans. Jak sobie radzisz na szpilkach, zboku?

Przemek

Data: 2011-02-24 11:49:06
Autor: Antenka
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.
On 24 Lut, 19:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Trans, nie por wnuj innych do siebie, nie ka dy jest tobie podobny.<

To ty porównujesz, trans-dupku! No właśnie nie każdy jest GrzegorzemZ.
-transem! :-D he he he

Antenka

Data: 2011-02-24 20:54:23
Autor: Grzegorz Z.
Antenka napisał:

On 24 Lut, 19:54, "Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote:

Trans, nie por wnuj innych do siebie, nie ka dy jest tobie podobny.<

To ty porównujesz, trans-dupku!

Ale to nie ja twierdzę że mam pochwę!

Data: 2011-02-24 19:01:22
Autor: Grzegorz Z.
Przemysław Warzywny napisał:

[...]

Sekciarze muszą na gwałt poszukać jakiegoś "wątku zastępczego" zamiast
"sztucznej mgły", skoro świadek katastrofy i jego materiał filmowy
kategorycznie zaprzecza rzekomej "pięknej, słonecznej pogodzie tuż po
katastrofie".

Data: 2011-02-24 19:08:50
Autor: Przemysław Warzywny
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.

Użytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisał

[...]

Może znajdą nagranie rozmowy kurdupla z bratem, na 15 minut przed katastrofą.

Przemek

Data: 2011-02-25 00:12:48
Autor: Kaczysta
Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.
Ciekawostka - z okan hotelowego miał świetną widoczność - czyli mgły nie było.
Przybiegł na miesjce - a tu mgła, że prawie nic nie widać.
Nie rozumiem tego. ALbo facet kręci, albo dziennikarz źle to zapisał.
AZ

Data: 2011-02-25 09:05:31
Autor: jadrys
W dniu 2011-02-25 00:12, Kaczysta pisze:
[...]

No właśnie..

Monta?ysta TVP: Nikt do mnie nie strzela?, mg?a by?a prawdziwa.