Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"

Data: 2019-12-15 16:49:31
Autor: u2
Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"
https://naszeblogi.pl/54893-morawiecki-wynegocjowal-dla-polski-rabat-klimatyczny

Premier Morawiecki wynegocjował  dla Polski swoisty ,,rabat klimatyczny"

1. Wczoraj zakończyły się dwudniowe obrady Rady Europejskiej w Brukseli, podczas których był dyskutowany przedstawiony przez Komisję Europejską ,,Nowy Zielony Ład" czyli program osiągnięcia neutralności klimatycznej przez UE do roku 2050 (neutralność rozumiana jako zrównanie emisji CO2 z jego pochłanianiem).

Polska w czasie tych negocjacji była w najtrudniejszej sytuacji , wszak mimo dużych inwestycji w naszej energetyce, ciągle w blisko 80% jest ona oparta na węglu (kamiennym i brunatnym), a np. w sąsiednich Niemczech tylko w 35%.

Premier Morawiecki był nawet namawiany do zawetowania konkluzji szczytu w Brukseli, gdyby Polska miała być przymuszana do podporządkowania się większości krajów. jednak  udało mu się wynegocjować swoisty ,,rabat klimatyczny" dla naszego kraju.

Będziemy zmniejszać emisję CO2 ale w takim tempie, żeby nie zaszkodzić polskiej gospodarce i znacząco nie pogorszyć jej konkurencyjności i naszym gospodarstwom domowym, które nie będą w stanie ponosić droższych cen energii.

2. Jak podkreślał na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki w dyskusji z premierami innych państw członkowskich, zwracał uwagę na zaszłości historyczne, w szczególności na fakt, że po II wojnie światowej mogliśmy zbudować taki, a nie inny system energetyczny oparty na własnych zasobach węgla.

Nie mogliśmy także zbudować elektrowni jądrowej ze względów politycznych, tak jak nasi sąsiedzi na Południu ( Czesi i Węgrzy), którzy w oparciu o technologię rosyjską ,wybudowali bloki jądrowe ( podczas wczorajszej debaty energia z elektrowni jądrowych uznana została za czystą energię).

Premier wprowadził również do dyskusji wątek emisji CO2 na głowę mieszkańca w poszczególnych krajach członkowskich ale także konsumpcji CO2 na głowę mieszkańca ,która obejmuje również import różnego rodzaju produktów, które także są obciążane emisją ale na terenie innych krajów.

Kraje Europy Zachodniej przez wiele lat wypychały różne rodzaje tzw. brudnej produkcji poza swoje kraje, często to krajów rozwijających się, a teraz większość takich produktów jak np. stal, cement, materiały budowlane, szkło po prostu importują.

3. Według premiera Morawieckiego mimo tego, że cele redukcyjne będziemy realizować własnym tempem, to będziemy mogli skorzystać z tworzonego przy tej okazji Funduszu Transformacji Energetycznej.

Jego wielkość została określona na przynajmniej 100 mld euro w okresie 2021-2027 i mają to być środki poza wieloletnim unijnym budżetem ,który jest negocjowany na ten sam okres, a jego wielkość ma przekroczyć 1 bilion euro.

Na razie sposób jego tworzenia, a szczególnie zasady korzystania ze zgromadzonych w nim środkach nie są jeszcze jasne ale według szacunków na Polskę miałoby przypaść przynajmniej 20 mld euro.

4. Jak się wydaje premier Morawiecki wybrał najlepszą z możliwych strategii negocjacyjnych, gdyby zawetował wczorajsze konkluzje, zapewne podczas negocjowania rozporządzeń przygotowywanych przez Komisję stosowano by już większościowy system, a Polska nie byłaby w stanie zorganizować mniejszości blokującej.

Ambitne cele klimatyczne zostałyby Polsce narzucone, a nasz kraj zostałby uznany z jedynego hamulcowego ,,Nowego Zielonego Ładu", programu, który przez europejską lewicę jest uważany za swoistą religię klimatyczną.

Jeżeli na następnym szczycie, który ma zająć się sprawami klimatu ( w czerwcu 2020 roku), uda się piątkowe ustalenia podtrzymać, co więcej będzie już jasne z jakich środków z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, Polska będzie mogła skorzystać i będzie to rząd 20-30 mld euro, to będziemy mogli uznać przyjętą strategię negocjacyjną za sukces.

Jednocześnie będziemy także realizować programy takie jak Czyste powietrze ( na który chcemy przeznaczyć ponad 100 mld zł przez 10 lat), a także Mój prąd, wspierający tzw. prosumentów wytwarzających energię na własne potrzeby, a to będzie miało znaczący pozytywny wpływ na poprawę jakości powietrza w naszym kraju.

Data: 2019-12-15 10:58:03
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 16:49:33 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
https://naszeblogi.pl/54893-morawiecki-wynegocjowal-dla-polski-rabat-klimatyczny

Premier Morawiecki wynegocjował  dla Polski swoisty ,,rabat klimatyczny"

Ściema. Nic nie wynegocjował, a jedynie przeciąga sprawę do maja. Po wyborach prezydenckich, albo zgodzi się na wszystko, albo będzie jak mówi Macron.

--
Bruno

Data: 2019-12-15 21:54:31
Autor: u2
[...]

Makaron ? ten od Rotszyldów ?:)

Data: 2019-12-15 13:52:52
Autor: Jacek Bialy
Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"
Dyskusja bezprzedmiotowa, bo europejska mumia długo nie pociągnie - zobacz jak funt zareagował na perspektywę brexitu.

JB

Data: 2019-12-15 21:37:03
Autor: japanizer
On Monday, December 16, 2019 at 6:52:53 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
Dyskusja bezprzedmiotowa, bo europejska mumia długo nie pociągnie - zobacz jak funt zareagował na perspektywę brexitu.

Ale czy funt już wrócił do poziomów swoich notowań przed rozmowami o breksicie? Tak że widzicie, komuchu, znowu strzał w kolano...

Data: 2019-12-16 02:44:16
Autor: Jacek Bialy
[...]

A co mu każe wracać już dziś?  (nie ma takich mechanizmów).  Liczą się reakcje inwestorów, które wpływają na trendy.

JB

Data: 2019-12-17 05:56:17
Autor: japanizer
On Monday, December 16, 2019 at 7:44:17 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

A co mu każe wracać już dziś?  (nie ma takich mechanizmów).  Liczą się reakcje inwestorów, które wpływają na trendy.

Reakcje inwestorów są jednoznaczne, komuchu:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Kurs-funta-spada-Brexit-bez-umowy-7791374.html

2019-12-17 14:00

  Johnson topi funta. Zbliża się brexit bez umowy?

  Inwestorzy niedługo świętowali przytłaczające zwycięstwo torysów w wyborach w Wielkiej   Brytanii. Kurs funta powrócił już do poziomów sprzed czwartkowego głosowania. Wszystko z   powodu nieoficjalnych planów Borisa Johnsona, który chce krótkiego okresu przejściowego   po wyjściu Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej pod koniec stycznia.

Data: 2019-12-18 18:59:50
Autor: Budzik
Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"
Użytkownik Jacek Bialy jacekbialy80@gmail.com ...

Dyskusja bezprzedmiotowa, bo europejska mumia długo nie pociągnie -
zobacz jak funt zareagował na perspektywę brexitu.
Nijak
zareagował na to ze w koncu wiadomo co i jak i sprawa sie unormuje.
Wszystko jest lepsze dla rynków niz ciagłe wahania wychodzimy nie wychodzimy

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2019-12-16 07:53:04
Autor: Runt
W dniu 2019-12-15 o 16:49, kupa u2 pisze:
https://naszeblogi.pl/54893-morawiecki-wynegocjowal-dla-polski-rabat-klimatyczny

Buuuhahhahhahhaaaaa!

Czym to będzie skutkować? PRL-pis nie dostanie z UE kasy.

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2019-12-20 17:02:31
Autor: Pisiorowy Escobar
Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"
czyli zamiast kasy na modernizację będziemy mieć nadal wungiel, smog i smród

czyli u2 znowu się nadstawił i go nieźle wyruchano :DDDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-12-21 08:19:50
Autor: Runt
W dniu 2019-12-20 o 17:02, Pisiorowy Escobar pisze:
czyli zamiast kasy na modernizację będziemy mieć nadal wungiel, smog i smród

czyli u2 znowu się nadstawił i go nieźle wyruchano :DDDD

Może mu takie "nadstawiane" POdoba? ;-)))

Data: 2019-12-21 08:58:13
Autor: Wiesiaczek
W dniu 20.12.2019 o 17:02, Pisiorowy Escobar pisze:
czyli zamiast kasy na modernizację będziemy mieć nadal wungiel, smog i smród

czyli u2 znowu się nadstawił i go nieźle wyruchano :DDDD

Co chcesz od węgla?
Byłeś w Bełchatowie? Tam wokół elektrowni są ośrodki wypoczynkowe, czyste jeziora i lasy.
Chujnia chce nam wcisnąć elektrownie atomowe, które oni nam zbudują za naszą kasę, a które u siebie likwidują!
Czyli ruchać nas chcą w dalszym ciągu.
Przecież oni mają technologie i kadry, które nas będą szkolić. Wiesz ile to kasy można na tym wyciągnąć?!

Zaproponujmy zbudowanie elektrowni atomowych przez Rosjan.
Zobaczysz jak zachodkowi rura zmięknie
..

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2019-12-21 14:30:08
Autor: Pisiorowy Escobar
Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"
w <qtkjal$92u$1@gioia.aioe.org>, Wiesiaczek <ciotkazielinska@vp.pl>
napisał(-a):

elektrownie atomowe, które oni nam zbudują za naszą kasę, a które u siebie likwidują!

oczywiście jest to bzdura

Data: 2019-12-21 14:31:06
Autor: Pisiorowy Escobar
napisał(-a):

elektrownie atomowe, które oni nam zbudują za naszą kasę, a które u siebie likwidują!

jakby chcieli wcisnąć to nalegaliby abyśmy wprowadzili pakiet klimatyczny

ale wręcz podziękowali że my kretyni go nie chcemy
im to w graj, pinokio rezygnuje z kasy na modernizację - unia się cieszy bo
więcej dla nich zostanie

Data: 2019-12-21 15:33:25
Autor: Runt
napisał(-a):

[...]

Ale sukces został ogłoszony i jest! Bieda z nędzą!

Data: 2019-12-21 18:38:01
Autor: Wiesiaczek
napisał(-a):

[...]

Errare humanum est (czy jakoś tak), więc Ci wybaczę :)

W Unii więcej kasy zostanie tylko pozornie.
Tamtejsze firmy i tamtejsi specjaliści zostaną bez zamówień, a to najgorsze, co może ich spotkać.
I  nie wierz w to "dawanie". Sama UE ocenia, że z każdego danego nam euro 80 centów wraca do nich, choćby przez firmy dostające zlecenia na "modernizację" choćby.

A to tylko pobieżna ocena. Przenoszenie ich montowni do Polski skutkuje również oszczędnościami dla nich, choćby odsuwając problem zanieczyszczeń. O taniej sile roboczej mowa już była wielokrotnie, więc tylko przypominam.

Tak, że nie jest to takie proste jak by wyglądało na pierwszy rzut oka.
UE potrzebuje rozkręcić biznes w Polsce, bo finalnie my za to zapłacimy.

Jak myślisz, czy kupując kartofle w Carrefourze, Lidlu czy innej Biedronce płacisz Polakom czy firmom z UE?

Data: 2019-12-21 14:56:04
Autor: japanizer
On Sunday, December 22, 2019 at 2:38:03 AM UTC+9, Wiesiaczek wrote:
> [...]

I  nie wierz w to "dawanie". Sama UE ocenia, że z każdego danego nam euro 80 centów wraca do nich, choćby przez firmy dostające zlecenia na "modernizację" choćby.

Abstrahując od rzetelności przytoczonych przez ciebie danych - właśnie udowodniłeś, że jednak dostajemy za darmo 20 centów z każdego EUR. Czyli mimo wszystko zyskujemy, a nie - jak starasz się przekonać - tracimy.

Data: 2019-12-21 17:59:54
Autor: Budzik
Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"
Użytkownik Wiesiaczek ciotkazielinska@vp.pl ...

[...]

Problem co2 celowo pomijasz czy moze jestes wsrod wyznawców teorii kogutka ze co2 potrzebujemy coraz wiecej bo inaczej nie da sie wykarmic ludzkosci?

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Morawiecki wynegocjował dla Polski ,,rabat klimatyczny"