Mordercze nastêpstwa praktykowania religii

Data: 2010-01-21 19:59:40
Autor: Grzegorz Z.
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
Na broni, z której Amerykanie strzelają w Iraku i Afganistanie, są
wytłoczone skróty ksiąg Biblii. Muzułmanie mogą to uznać za dowód, że
Ameryka prowadzi przeciw nim krucjatÄ™

Stosowane powszechnie skróty zostały wytłoczone na tysiącach celowników.
Ostatnio sprzęt ten trafił także do uczestniczących w operacji w
Afganistanie Brytyjczyków. Skróty lokalizujące biblijne sentencje stanowią
część numerów seryjnych wytłoczonych na stalowych elementach broni.

Często pojawiające się tam J, 8: 12 stanowi odwołanie do Ewangelii według
świętego Jana (rozdział 8, werset 12. Czyli: „A oto znów przemówił do nich
Jezus tymi słowami: "Ja jestem światłością świata. Kto idzie za Mną, nie
będzie chodził w ciemności, lecz będzie miał światło życia". Na innej serii
karabinów znalazł się cytat z Drugiego Listu do Koryntian (2 Kor, 4: 6):
"Albowiem Bóg, Ten, który rozkazał ciemnościom, by zajaśniały światłem,
zabłysnął w naszych sercach, by olśnić nas jasnością poznania chwały Bożej
na obliczu Chrystusa".

Jak informuje amerykańska telewizja ABC, producentem celowników jest firma
zbrojeniowa Trijicon ze Stanów Zjednoczonych założona przez żarliwych
chrześcijan. Podpisała ona kilka lat temu wart 660 milionów dolarów
kontrakt na 800 tysięcy celowników dla piechoty morskiej. Realizuje również
kilka kontraktów zawartych z piechotą.

Przedstawiciele konsorcjum z Wixom w Michigan nie widzą niczego złego w
umieszczaniu odwołań do Biblii na broni. W rozmowach z dziennikarzami
podkreślają, że "nie jest to nielegalne". Biblijne skróty podobają się
również żołnierzom walczącym w Iraku i Afganistanie. Jak donoszą
amerykańskie media, karabiny wyposażone w celowniki firmy Trijicon nazywają
"broniÄ… palnÄ… Jezusa Chrystusa".

Problem w tym, że amerykańskie siły w Iraku i Afganistanie jak ognia boją
się skojarzeń z chrześcijaństwem. Dowództwo surowo zabrania żołnierzom
nawracania lokalnej ludności, by wrogowie nie oskarżyli Stanów
Zjednoczonych o prowadzenie w tych krajach krucjaty religijnej.

Część komentatorów obawia się, że ujawnienie obecności odnośników do Biblii
na broni może przynieść fatalne skutki. Wywoła bowiem wrażenie, że Ameryka
walczy nie z al Kaidą, ale z całym światem islamu. Dlatego domagają się ich
natychmiastowego usunięcia.

http://www.rp.pl/artykul/67352,422708.html --

Data: 2010-01-21 20:16:36
Autor: mkarwan
Mordercze następstwa praktyk owania religii

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:10txhwdsaur2p.140ycugtbb4a$.dlg40tude.net...
Na broni, z której Amerykanie strzelają w Iraku i Afganistanie, są
wytłoczone skróty ksiąg Biblii. Muzułmanie mogą to uznać za dowód, że
Ameryka prowadzi przeciw nim krucjatÄ™

UmieszczajÄ… to katolicy czy protestanci?
Naczelny rabin izraelskiej armii twierdzi, że żołnierze, którzy okazują litość wobec wroga, ciężko grzeszą i zostaną potępieni
http://wyborcza.pl/1,76842,7259641,Na_wojnie_litosc_jest_grzechem___mowi_naczelny_rabin.html

Data: 2010-01-21 20:19:31
Autor: Grzegorz Z.
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
Dnia Thu, 21 Jan 2010 20:16:36 +0100, mkarwan napisa³(a):

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:10txhwdsaur2p.140ycugtbb4a$.dlg40tude.net...
Na broni, z której Amerykanie strzelaj± w Iraku i Afganistanie, s±
wyt³oczone skróty ksi±g Biblii. Muzu³manie mog± to uznaæ za dowód, ¿e
Ameryka prowadzi przeciw nim krucjatê

Umieszczaj± to katolicy czy protestanci?
Naczelny rabin izraelskiej armii twierdzi, ¿e ¿o³nierze, którzy okazuj± lito¶æ wobec wroga, ciê¿ko grzesz± i zostan± potêpieni
http://wyborcza.pl/1,76842,7259641,Na_wojnie_litosc_jest_grzechem___mowi_naczelny_rabin.html

A co naczelny rabin izraelskiej armii ma do powiedzenia w kwestii "wojny
sprawiedliwej" ? --
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-21 20:33:43
Autor: Andrzej Adam Filip
"Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> pisze:
Dnia Thu, 21 Jan 2010 20:16:36 +0100, mkarwan napisał(a):

[...]

A to on twierdził że "wojna z Gazą" była niesprawiedliwa?
Czyżby armia Izraela (IDF) płaciła swojemu "nadwornemu" rabinowi za to
żeby ją krytykował? ;-)

Przykazanie piÄ…te wersja "wojskowa":
Nie zabijaj, chyba że biskup polowy pobłogosławi.

Dla przechodniów bądź gościnnym, dla sąsiadów - pomocnym, dla
poczciwych - przyjacielem, dla złych - obcym.
  -- PrzysÅ‚owie chiÅ„skie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-01-21 20:41:14
Autor: abc
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
Przykazanie pi±te wersja "wojskowa":
Nie zabijaj, chyba ¿e biskup polowy pob³ogos³awi.

Pi±te przykazanie mówi: "Nie zabijaj!". Mówi tak wszak¿e tylko t³umaczone
pi±te przykazanie, bo orygina³ hebrajski mówi co¶ innego.

U¿yte tam s³owo "rasah" znaczy: mordowaæ, wiêc oryginalna tre¶æ pi±tego
przykazania to: "Nie morduj" ("Nie dopuszczaj siê mordu!").

Dla zabójstw wojennych, tudzie¿ dla kary ¶mierci, jêzyk hebrajski ma
czasowniki inne: dla pierwszych "harag", dla drugich "hemit".

Przeciwnicy kary g³ównej wiedz± o tym, lecz twierdz±, ¿e wyci±ganie ró¿nic
jêzykowych to kuglarstwo semantyczne, które nie zmienia ca³kowitego zakazu.
Religia nie zezwala na ¿adne zabójstwa, nie wolno odbieraæ ¿ycia nikomu i
pod ¿adnym pozorem, tak uczy Dekalog! - mówi± ci dobrzy ludzie, a ich s³owa
stanowi± klasyczne "reductio ad absurdum", czyli bzdurê kompletn±.

Gdyby¶my bowiem mieli wedle tej wyk³adni traktowaæ pi±te przykazanie, nie
wolno by nam by³o broniæ przed agresj± domu, rodziny, ojczyzny, samego
siebie, niczego, gdy¿ broni±c siê mogliby¶my zadaæ ¶mieræ napastnikowi czyli
pope³niæ ¶miertelny - nomen omen - grzech.

Za¶ a propos urzêdowej kary ¶mierci wypowiedzia³ siê niedawno Franco
Cardini, historyk religii, znawca Chrze¶cijañstwa, Islamu oraz Judaizmu
(notabene katolik).

Podczas miêdzynarodowej konferencji na temat kary ¶mierci (Tunis,
pa¼dziernik 1995) Cardini stwierdzi³, i¿ w ¶wiêtych pismach ¿adnej religii
monoteistycznej nie sposób znale¼æ jakiegokolwiek zakazu ferowania, czy
egzekwowania kary ¶mierci.

Wiêcej: http://www.polonica.net/o_karze_smierci_o_Woroniecki.htm

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-01-21 20:46:08
Autor: Grzegorz Z.
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
Dnia Thu, 21 Jan 2010 20:41:14 +0100, abc napisa³(a):

Gdyby¶my bowiem mieli wedle tej wyk³adni traktowaæ pi±te przykazanie, nie
wolno by nam by³o broniæ przed agresj± domu, rodziny, ojczyzny, samego
siebie

"Na ka¿dym zebraniu jest tak, ¿e kto¶ musi zacz±æ pierwszy".

--
"Ka¿dy my¶l±cy cz³owiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2010-01-22 01:31:09
Autor: Jakub A. Krzewicki
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
czwartek, 21 stycznia 2010 20:41. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

[...]

Nie tylko w monoteistycznej. Buddyzm te¿ nie zakazuje kary ¶mierci. Radzi
ograniczaæ jej jednak stosowanie do wypadków, gdy skazanego nie mo¿na
trwale uwiêziæ w takim wiêzieniu, z którego ju¿ nie wyjdzie. Wiêzienia
króla Asioki by³y znane z ostrego rygoru przewiduj±cego surowe kary ch³osty
przy najmniejszym z³amaniu dyscypliny i z tego, ¿e nie by³o z nich
najmniejszej szansy ucieczki.

Data: 2010-01-22 07:13:01
Autor: sofu
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii

U¿ytkownik "Jakub A. Krzewicki" <ebredel@poczta.onet.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:hjar5u$h3k$1news.onet.pl...
> [...]

ch³osty
przy najmniejszym z³amaniu dyscypliny i z tego, ¿e nie by³o z nich

No, wiemy jak to bylo w Tybecie gdzie za najmniejsze przewinienia obcinano
niewolnikom, czyli prawie ca³ej spo³ecznosci tego feudalnego panstewka
czesci ciala: uszy, nos, rece i nogi i wymyslnych torturach nie wspominajac.
Stad do kanomu wesz³o ostanio z przyczyn politycznych "zapomniane" pojecie
"tybetañskich tortur". Odtad to juz tylko Chinczycy tam torturuja
Tybetañczyków. Tak wiec Buddyzm tez lubi sie potaplaæ we krwi.

sofu

Data: 2010-01-22 14:25:53
Autor: Jakub A. Krzewicki
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
pi±tek, 22 stycznia 2010 07:13. carbon entity 'sofu' <manhunter1@o2.pl>

[...]

W Tybecie nie by³o niewolników bo nie by³o klasycznego niewolnictwa. By³
tylko ustrój rodowy w stanie rozk³adu podstawowej komórki wielkiej rodziny
na starszyznê i czerñ. Najczê¶ciej ci "niewolnicy" byli to zatem dalsi
ubodzy kuzyni w³a¶cicieli, którzy musieli odrabiaæ u nich d³ugi. Na to
na³o¿y³a siê próba wprowadzenia za czasów przynale¿no¶ci do imperium
mand¿urskiego Qing systemu podatkowego i urzêdniczego opartego na
"azjatyck± formacjê spo³eczno-kulturow±" znan± z Chin i da³o to w
rezultacie podwójne ¼ród³a powa¿nych patologii spo³ecznych (patologii
w³adzy).

Aha sofu, ja nie jestem w ¿adnym razie antychiñski, uwa¿am ChRL za
najbardziej udan± próbê zaprowadzenia porz±dku i spokoju w Pañstwie ¦rodka,
z tym, ¿e zajêcie Tybetu z represjami wobec wad¿rajany oraz zakaz æwiczeñ
Falun Dafa uwa¿am za dwa powa¿ne mankamenty tego systemu. Natomiast
najlepsz± rzecz± jest to, ¿e Chiñczycy przycisnêli buntownicze mniejszo¶ci
muzu³mañskie takie jak Ujgurzy i Dunganie (Hui-Hui).

Data: 2010-01-22 10:40:56
Autor: # he®sk #
Mordercze nastêpstwa praktykowania religii
On Thu, 21 Jan 2010 19:59:40 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

Na broni, z której Amerykanie strzelaj± w Iraku i Afganistanie, s±
wyt³oczone skróty ksi±g Biblii. Muzu³manie mog± to uznaæ za dowód, ¿e
Ameryka prowadzi przeciw nim krucjatê [...]

 tylko dlaczego sa wytloczone cyrylica ? ;o))))

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

http://bezswiatel.4.pl/

Mordercze nastêpstwa praktykowania religii