Moskiewski sąd: Sprzedaż niemieckich turbin Siemiensa do elektrowni na Krymie "zgodna z prawem" ;-)

Data: 2017-12-14 10:54:11
Autor: A. Filip
Moskiewski sąd: Sprzedaż niemieckich turbin Siemiensa do elektrowni na Krymie "zgodna z prawem" ;-)
https://www.reuters.com/article/us-ukraine-crisis-crimea-siemens-court/russian-court-rejects-siemens-claim-that-crimea-turbines-sale-was-invalid-idUSKBN1E80Y6
December 14, 2017 / 9:52 AM / Updated an hour ago
Russian court rejects Siemens claim that Crimea turbines sale was invalid
MOSCOW (Reuters) - Moscow's Arbitration Court on Thursday rejected a
claim by Germany's Siemens that the sale of its turbines which were
delivered to Crimea was invalid.
In August, the same court rejected a request by Siemens to seize its
gas turbines, which had turned up in Crimea contrary to EU
sanctions. [...]

Ja rozumiem że Siemens musiał odstawić tą "prawną szopkę na pokaz"
ale i tak można się setnie ubawić :-)

--
A. Filip

Data: 2017-12-14 11:53:18
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+j89c5hbaaf-hce4@wp.eu...
[...]

Ale wiesz - Rosja to duzy kraj, moze Siemens tam wiele turbin sprzedaje.
I nawet stosowne zastrzezenia reeksportowe daje.

A tu ... moze zapomnial dodac, moze Krymu nie uwzglednil, moze radziecki sad stwierdzil, ze to zaden eksport :-)

Na pewno sie ucieszyl ze sprzedazy :-)
Ale czy doskonale wiedzial i tylko szopke odstawil ?
Takich turbin sie raczej luzem nie sprzedaje, gdzies tam w planach jest cala instalacja na konkretnym miejscu ... ale i w Rosji sa zmyslni ludzie, zmienic miejsce potrafia, bez pytania Siemensa o zgode :-)

J.

Data: 2017-12-14 12:08:18
Autor: A. Filip
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

:-)

J.

<cynizm> Ja jako cynik zakładam że Siemens wiedział gdzie turbiny pójdą
ale miał tyle rozumu by tak się maskować by udowodnienie tego w sądzie
było trudne+.  Uczmy się od Niemców jak dobrze wypadać na sprawdzianach.
</cynizm>

--
A. Filip

Data: 2017-12-14 13:00:13
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+62yt8ovdwf-hce4@wp.eu...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]
[...]

Od VW ? Nie radze :-)

Trudno mi powiedziec, jak to z tymi turbinami, bylo, ale mozna sie natknac np na

https://pl.sputniknews.com/swiat/201708246148958-sputnik-rosja-krym-siemens-turbiny/

i nie bardzo rozumiem co to za rynek wtorny, oraz czemu spolka zbankrutowala ...

oraz
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/siemens-turbiny-gazowe-bezprawnie-przerzucone-na-krym/b4whmj

gdzie ostatni akapit ciekawy - turbiny sa made in Russia ?
To ich unijne sankcje nie obejmuja ...

J.

Data: 2017-12-14 13:14:22
Autor: A. Filip
[...]

Od WV uczmy się jak uniknąć niemieckiego partactwa (w wielkich przekrętach).
Lepiej się uczyć na cudzych wpadkach niż na swoich, nieprawdaż? ;-)

[...]

Jak UE/Europejska firma ma kontrolę (65% udziałów producenta) to niby
nic nie zmienia?

--
A. Filip

Data: 2017-12-15 20:24:37
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+plvpjh9pbf-hce4@wp.eu...
[...]

W zasadzie nic.
Niemiecka spolka dziala wedlug niemieckiego prawa, a rosyjska wedlug rosyjskiego.

Tylko pewnie taka turbina to skomplikowana rzecz, i pelno w niej czesci made in EU, przez co i rosyjski produkt moze podlegac pod unijne restrykcje.

J.

Data: 2017-12-14 13:16:31
Autor: J.F.
[...]

Patrz na to
https://pl.sputniknews.com/swiat/201712116897768-turbiny-siemens-na-krymie-sputnik/

To jest dopiero szopka :-)

Ale
-maja tylko 46%,
-nawet 51% nie upowaznia do nie pozywania,
-ba - czy  majac 100% udzialow mozna robic co sie chce ?

J.

Moskiewski sąd: Sprzedaż niemieckich turbin Siemiensa do elektrowni na Krymie "zgodna z prawem" ;-)