Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

Data: 2011-05-29 15:16:00
Autor: Antenka
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Zwykli Rosjanie po raz pierwszy mog± zobaczyæ dokumenty potwierdzaj±ce
od dawna powtarzane plotki o ¿ydowskim pochodzeniu W³adimira Lenina.

W kraju d³ugo nêkanym przez antysemityzm, takie dziedzictwo mo¿e byæ
bardzo wa¿ne, zw³aszcza w stosunku do za³o¿yciela Zwi±zku
Radzieckiego, który jest nadal czczony przez wielu starszych Rosjan.

W¶ród kilkudziesiêciu nowo opublikowanych dokumentów, na wystawie w
Muzeum Historii Pañstwa jest list napisany przez najstarsz± siostra
Lenina, Annê Uljanow±, mówi±cy, ¿e ich dziadek by³ ukraiñskim ¯ydem,
który nawróci³ siê na chrze¶cijañstwo, ¿eby uciec ze Strefy Osiedlenia
i uzyskaæ dostêp do dalszej edukacji.

"Pochodzi³ z biednej ¿ydowskiej rodziny i by³, o czym ¶wiadczy
¶wiadectwo chrztu, synem Moj¿esza Blanka z ¯ytomierza" (miasta w
zachodniej Ukrainie), napisa³a Uljanowa w 1932 roku do Józefa Stalina,
który przej±³ w³adzê po ¶mierci Lenina w 1924 roku.

"Wladimir Iljicz zawsze ceni³ ¯ydów" - napisa³a. "Przykro mi z powodu
faktu, ¿e nasze pochodzenie - podejrzewa³am to wcze¶niej - nie by³o
znane za jego ¿ycia."

Za czasów carskich, wiêkszo¶æ ¯ydów mog³a mieszkaæ na sta³e tylko na
wydzielonym obszarze, który sta³ siê znany jako Strefa Osiedlenia, w
sk³ad której wchodzi³a czê¶æ terenów wspó³czesnej Litwy, Polski,
Bia³orusi, Mo³dawii, Ukrainy i zachodniej Rosji.

Wielu ¯ydów przy³±czy³o siê do bolszewików w celu zwalczania
szerz±cego siê antysemityzmu w carskiej Rosji, a niektórzy znale¼li
siê w¶ród liderów Partii Komunistycznej kiedy przejê³a w³adzê po
rewolucji 1917 roku. Najwa¿niejszym z nich by³ Lew Trocki, którego
prawdziwe nazwisko brzmia³o Bronstein.

Ale Lenin, urodzony jako W³adimir Iljicz Uljanow w 1870 roku, uwa¿a³
siê za Rosjanina. Przyj±³ nazwisko Lenin w 1901 roku podczas zsy³ki na
Syberiê w pobli¿e rzeki Leny.

Krótki okres promocji kultury ¿ydowskiej, rozpoczêty pod w³adz±
Lenina, zakoñczy³ siê na pocz±tku lat 1930, kiedy Stalin zorganizowa³
antysemickie czystki w¶ród komunistów i opracowano plan przeniesienia
wszystkich sowieckich ¯ydów do regionu przy granicy z Chinami.

Uljanowa poprosi³a Stalina o podanie do publicznej wiadomo¶ci faktu o
¿ydowskim pochodzeniu Lenina, w celu przeciwdzia³ania rosn±cego
antysemityzmu. "S³yszê, ¿e w ostatnich latach antysemityzm bardzo siê
nasila, nawet w¶ród komunistów" - napisa³a. "By³oby b³êdem ukrywanie
tego faktu przed masami."

Stalin zignorowa³ pro¶bê i nakaza³ jej "absolutne milczenie" na temat
tego listu, jak mówi kurator wystawy, Tatiana Koloskowa.

Oficjalna biografia Lenina, napisana przez jego siostrzenicê, Olgê
Uljanow±, mówi, ¿e rodzina mia³a tylko rosyjskie, niemieckie i
szwedzkie korzenie.

List od siostry Lenina udostêpniono rosyjskim historykom na pocz±tku
lat 1990, ale zaciekle kwestionowano jego autentyczno¶æ. Zosta³
wybrany do pokazania na wystawie przez Koloskow±, która jako dyrektor
oddzia³u Muzeum Historii Pañstwa po¶wiêconej Leninie, jest jedn± z
najbardziej docenianych uczonych zajmuj±cych siê jego biografi±.

Wystawa w muzeum na Placu Czerwonym, w pobli¿u mauzoleum, gdzie wci±¿
le¿y cia³o Lenina, ujawnia równie¿, ¿e by³ w tak nêdznym stanie po
udarze mózgu w 1922 roku, ¿e poprosi³ Stalina o przyniesienie mu
trucizny.

"Stalin zreszt± nie zosta³ wybrany przypadkowo do spe³nienia tej
pro¶by," napisa³a w dzienniku w 1922 roku najm³odsza siostra Lenina,
Maria Uljanowa. "Zna³ towarzysza Stalina jako wiernego bolszewika,
bezpo¶redniego i pozbawionego sentymentalizmu. Kto jeszcze odwa¿y³by
siê zakoñczyæ ¿ycie Lenina?"

Pocz±tkowo Stalin obieca³ pomóc Leninowi, jednak pozostali cz³onkowie
Biura Politycznego zdecydowali odrzuciæ jego pro¶bê, mówi dziennik.
Trocki, którego Stalin, zmusi³ do opuszczenia Zwi±zku Radzieckiego,
twierdzi³ w swoich pamiêtnikach, ¿e Stalin otru³ Lenina.

Wystawa pokazuje 111 dokumentów, wiele z nich dopiero niedawno
odtajnionych i wszystkie pokazane publiczno¶ci po raz pierwszy, daj±
zaskakuj±cy wgl±d w najwa¿niejsze postaci w ZSRR. Ludzie zazwyczaj
przedstawiani jako surowi i nieustraszeni, pokazuj± siê jako czasami
kapry¶ni, przera¿eni, a nawet zrozpaczeni.

Jeden z dokumentów zawiera desperackie b³aganie do Stalina w 1934
roku, od aresztowanego komunistycznego przywódcy, Lwa Kamieniewa,
którego prawdziwe nazwisko brzmia³o Rozenfeld.

"W czasie, gdy moja dusza jest wype³niona tylko mi³o¶ci± do partii i
jej przywództwa, kiedy, prze¿ywszy wahania i w±tpliwo¶ci, mogê ¶mia³o
powiedzieæ, ¿e nauczy³em siê bardzo ufaæ Komitetowi Centralnemu na
ka¿dym kroku, i ka¿dej decyzji, towarzyszu Stalinie, jak±
podejmujesz," napisa³ Kamieniew. "Aresztowano mnie za zwi±zki z
osobami, które wed³ug mnie s± dziwne i obrzydliwe."

Stalin zignorowa³ równie¿ ten list i egzekucja Kamieniewa odby³a siê w
1936 roku.

Nieco bardziej humorystycznym - lecz niemniej makabrycznym - aspektem
wystawy s± karykatury wykonane przez cz³onków Politbiura.

Nikolaj Bucharin, znacz±cy ideolog komunistyczny, pokazuje Stalina z
ogromnym nosem i symboliczn± fajk±. Jego portrety innych komunistów s±
równie¿ niepochlebne - jeden jest pokazany jako oficer Bia³ej Armii.
Antykomunistyczna Bia³a Armia, popierana przez mocarstwa zachodnie,
bezskutecznie walczy³a z Armi± Czerwon± Lenina w wojnie domowej w
latach 1917-1923.

Wybitny ekonomista Walery Mezlauk szydzi z Trockiego jako "B³±kaj±cego
siê ¯yda" i pokazuje ministra finansów, wisz±cego w bardzo dziwnej
pozycji. Pod karykatur± jest rêcznie napisana notatka: "Stalin poleca
by ministra powiesiæ za jaja."

Minister i dwaj karykaturzy¶ci zostali aresztowani i zamordowani w
1938 roku.

http://wolnemedia.net/historia/moskiewskie-muzeum-ujawnia-zydowskie-pochodzenie-lenina/

Antenka

P.s. Ciekawe co na to powie Jadry¶.. :D

Data: 2011-05-30 00:28:03
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Antenka napisa³:

Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

Straszne. Podobno taki jeden Chrystus Jezus, syn Miriam Chrystus i Josefa
Chrystus z Nazaretu te¿ by³ czystej krwi ¯ydem.

Data: 2011-05-30 00:48:01
Autor: raff
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

"Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> wrote in message news:uywqcpq6g040.dcmu4n3u6qge$.dlg40tude.net...
Antenka napisa³:

Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

Straszne. Podobno taki jeden Chrystus Jezus, syn Miriam Chrystus i Josefa
Chrystus z Nazaretu te¿ by³ czystej krwi ¯ydem.

Tu masz Grzesio. Popatrz - tez socjalista, i tez na pewno by wsparl wasza parade.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ernst_R%C3%B6hm

R.

Data: 2011-05-30 00:53:53
Autor: Zennon
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

U¿ytkownik "raff" <patagonia2389@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iruif5$8u8$1news.onet.pl...

O! To jest idol Jaksy ;))))

Zennon

Data: 2011-05-30 01:00:39
Autor: raff

"Zennon" <Zennon@Use-Author-Supplied-Address.invalid> wrote in message news:201105292254.UTC.iruir9$r71$1tioat.net...

[...]

Grzesie by go mogly wziac na sztandary. Bo i A) bojownik o postemp
B) socjalista
C) stracony przez faszystow (moglby nawet zostac Antyfaszyst± Roku )

R.

Data: 2011-05-30 03:17:17
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
raff napisa³:

Tu masz Grzesio.

Grzesia to sobie panienko zbajeruj na G³ównym.

Data: 2011-05-30 09:40:36
Autor: Antenka
On 30 Maj, 00:48, "raff" <patagonia2...@onet.pl> wrote:
"Grzegorz Z." <jackspar...@noname.com> wrote in messagenews:uywqcpq6g040.dcmu4n3u6qge$.dlg40tude.net...
> [...]

> Chrystus z Nazaretu te¿ by³ czystej krwi ¯ydem.

Tu masz Grzesio. Popatrz - tez socjalista, i tez na pewno by wsparl wasza parade.

Ale¿ ohydny homoseksualista feeeee :- /

Antenka

Data: 2011-05-30 18:42:46
Autor: u2
W dniu 2011-05-30 18:40, Antenka pisze:
Tu masz Grzesio. Popatrz - tez socjalista, i tez na pewno by wsparl wasza parade.

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Ernst_R%C3%B6hm
>
> R.
Ale¿ ohydny homoseksualista feeeee :- /

Wszyscy faszy¶ci to homoseksuali¶ci :)

"Röhm by³ przedstawicielem lewicy ruchu narodowosocjalistycznego,
akcentowa³ robotniczy, antykapitalistyczny charakter "rewolucji
narodowej" z 1933. Nie ukrywa³ tak¿e swoich homoseksualnych sk³onno¶ci."

Data: 2011-05-30 18:48:28
Autor: Grzegorz Z.
[...]

POLICJA! NA ZIEMIÊ!

(A po chwili)

Patrzcie ch³opaki, bo zaraz glebnê! To jest przebrany facet!

Data: 2011-05-30 18:56:28
Autor: u2
W dniu 2011-05-30 18:48, Grzegorz Z. pisze:
Patrzcie ch³opaki, bo zaraz glebnê! To jest przebrany facet!

A ty w co sie przebierasz zgrzesiu ? :)

Data: 2011-05-30 20:45:24
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
u2 napisa³:

W dniu 2011-05-30 18:48, Grzegorz Z. pisze:
Patrzcie ch³opaki, bo zaraz glebnê! To jest przebrany facet!

A ty w co sie przebierasz zgrzesiu ? :)

"Grzesia" to sobie na dworcu. Wiesz co.

Data: 2011-05-30 20:54:30
Autor: u2
W dniu 2011-05-30 20:45, Grzegorz Z. pisze:
A ty w co sie przebierasz zgrzesiu ? :)
"Grzesia" to sobie na dworcu. Wiesz co.

Dawno nie by³em na dworcu, bêdê tam za 3 tygodnie :)

Data: 2011-05-30 22:16:55
Autor: raff

"Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> wrote in message news:87851684-808f-46cc-98df-3e6fdc787313f2g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

> Chrystus z Nazaretu te¿ by³ czystej krwi ¯ydem.

Tu masz Grzesio. Popatrz - tez socjalista, i tez na pewno by wsparl wasza parade.

W tym calym SA czy SS pelno bylo takich. Teraz by pewnie chodzili na parady.

R.

Data: 2011-05-30 23:45:30
Autor: Grzegorz Z.
[...]

A który¶ mo¿e zosta³by nawet papie¿em.

Data: 2011-05-30 01:09:17
Autor: Darecki
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

Straszne. Podobno taki jeden Chrystus Jezus, syn Miriam Chrystus i Josefa
Chrystus z Nazaretu te¿ by³ czystej krwi ¯ydem.

No widzisz jak latwo wylaza z ciebie te zydowskie kompleksy :) Zastanawia jedynie, dlaczego wiekszosc z was, tak bardzo wstydzi sie swojego pochodzenia.

Data: 2011-05-30 08:41:29
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Ale¿ ja nie jestem ¯ydem kibolu! Poszukaj, niedawno pisa³em o tym jakiej
jestem narodowo¶ci.

Data: 2011-05-30 01:42:07
Autor: Darecki
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Nie jestes tez pedalem tylko milosnikiem tak jak jadrys :)

>Poszukaj, niedawno pisa³em o tym jakiej
jestem narodowo¶ci.

Nie mam co robic tylko grzebac sie w twoich zydowskich odchodach :)

Data: 2011-05-30 08:47:24
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Napisz jeszcze m³ody ¿e "jestem z PO".

Data: 2011-05-30 01:47:25
Autor: Darecki
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Nie napisze smrodzie, pedal zydowskiego pochodzenia z reguly kocha sie w SLD i ty nie jestes zadnym wyjatkiem.

Data: 2011-05-30 08:54:45
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Aaa... czyli jeste¶ z SLD?

Data: 2011-05-30 01:55:04
Autor: Darecki
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Pogadaj sobie na ten temat z pierdzikowskim :)

Data: 2011-05-30 09:00:16
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Nie weksluj na pierdzikowskiego ¿ydu!

Data: 2011-05-30 02:00:21
Autor: Darecki
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Moze byc przemus warzywny, no i nie podniecaj sie pedale, bo ci sie pesjy pokreca :)

Data: 2011-05-30 18:39:03
Autor: Grzegorz Z.
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:

Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:

[...]

Ani nie jestem pedrylem, ani mo¶kiem. Zmieñ lekarza od nóg, na zmianê dealera widaæ za pó¼no.

Data: 2011-05-30 11:52:48
Autor: cirrus
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
U¿ytkownik "Grzegorz Z." <jacksparrow@noname.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:tqsxdt053zz$.cuwx8d74fo4x$.dlg40tude.net...
Darecki napisa³:
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:
Grzegorz Z. wrote:
Darecki napisa³:
Grzegorz Z. wrote:
Antenka napisa³:
[...]

Ten kretyn widocznie akurat otworzy³ lodowkê.

--
stevep

Data: 2011-05-30 11:09:17
Autor: jadrys
Moskiewskie muzeum ujawnia żydowskie pochodz enie Lenina
W dniu 2011-05-30 08:42, Darecki pisze:

Ależ ja nie jestem Żydem kibolu!

Nie jestes tez pedalem tylko milosnikiem tak jak jadrys :)

Wypraszam sobie! - Mój stosunek do narodu żydowskiego jest całkowicie obojętny i neutralny. Takoż samo i do homoseksualistów.

Data: 2011-05-30 11:53:57
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:irvmrn$bj4$1news.onet.pl...
[...]

Hmmm, coś za często o tych ostatnich sie wypowiadasz.

--
stevep

Data: 2011-05-30 12:05:48
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-30 11:53, cirrus pisze:
[...]

O wszystkich słabych i dyskryminowanych się wyrażam.

Data: 2011-05-30 12:55:32
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:irvq5e$ngu$1news.onet.pl...
[...]

Preferujesz jakiś określony typ, a innych dyskryminujesz?

--
stevep

Data: 2011-05-30 14:49:25
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-30 12:55, cirrus pisze:
[...]

Po prostu zawsze staje po stronie słabszych. To chyba takie skrzywienie lewicowe..

Data: 2011-05-30 15:53:46
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:is04fv$u58$3news.onet.pl...
[...]

Np po stronie Ben Ladena, albo Kadafiego?

--
stevep

Data: 2011-05-30 20:07:03
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-30 15:53, cirrus pisze:
Po prostu zawsze staje po stronie słabszych. To chyba takie skrzywienie lewicowe..

Np po stronie Ben Ladena, albo Kadafiego?

Alez skÄ…d! Dlaczego miaÅ‚bym stawać po stronie czÅ‚owieka CIA - Bin Ladena? Albo tego Å‚aszÄ…cego siÄ™ do imperialistów Kadafiego?  Ale moja niechęć do nich nie znaczy że dajÄ™ pozwolenie na zamordowanie ich bez wyroku, a nawet bez oskażenia.

Data: 2011-05-30 20:10:20
Autor: u2
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina
W dniu 2011-05-30 20:07, jadrys pisze:
Alez sk±d! Dlaczego mia³bym stawaæ po stronie cz³owieka CIA - Bin
Ladena? Albo tego ³asz±cego siê do imperialistów Kadafiego?  Ale moja
niechêæ do nich nie znaczy ¿e dajê pozwolenie na zamordowanie ich bez
wyroku, a nawet bez oska¿enia.

Ich proces by przypominal proces Milosevica.

Data: 2011-05-31 20:58:20
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-30 20:10, u2 pisze:
W dniu 2011-05-30 20:07, jadrys pisze:
Alez skąd! Dlaczego miałbym stawać po stronie człowieka CIA - Bin
Ladena? Albo tego Å‚aszÄ…cego siÄ™ do imperialistów Kadafiego?  Ale moja
niechęć do nich nie znaczy że daję pozwolenie na zamordowanie ich bez
wyroku, a nawet bez oskażenia.

Ich proces by przypominal proces Milosevica.

No bo tak jest - imperialiÅ›ci zamykajÄ… w wiÄ™zieniach i modlÄ… siÄ™ żeby zatrzymany nie dotrwaÅ‚ do wyroku.  Bo naprawdÄ™ nie wiem co można zarzucić i skazać za coÅ› takiego czÅ‚owieka jak Slobo Milosević.. Ani  jeden Chorwat czy BoÅ›niak nie zostaÅ‚ zabity czy nawet  przepÄ™dzony z terenu Serbii.

Data: 2011-05-31 21:02:40
Autor: u2
W dniu 2011-05-31 20:58, jadrys pisze:
Ich proces by przypominal proces Milosevica.

No bo tak jest - imperiali¶ci zamykaj± w wiêzieniach i modl± siê ¿eby
zatrzymany nie dotrwa³ do wyroku.  Bo naprawdê nie wiem co mo¿na
zarzuciæ i skazaæ za co¶ takiego cz³owieka jak Slobo Miloseviæ.. Ani jeden Chorwat czy Bo¶niak nie zosta³ zabity czy nawet  przepêdzony z
terenu Serbii.

Tak mnie zastanawia to wybiorcze atakowanie Slowian, czyzby zmowa
starszych w wierze, aby nas zohydzic i oczernic ? To co sie nie udalo
Hitlerowi musza zrobic ajwaje ?  :)

Data: 2011-06-01 03:34:07
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:is3dnj$lqa$1news.onet.pl...
[...]

No to zobaczymy, czy papugi Mladica nie będą za wszelką cenę przedłużać procesu.

--
stevep

Data: 2011-05-31 05:02:01
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:is0mbi$v8p$1news.onet.pl...
[...]

To ten staruszek był czlowiekiem CIA, czy tobie z braku zaspokojenia potrzeb seksualnych króliki we lbie sie nie pieprzą?

--
stevep

Data: 2011-05-31 20:58:09
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-31 05:02, cirrus pisze:
[...]

Jak nie znasz historii życia Bin Ladena to nie wymądrzaj się Stefanie. Informuję cię że również Saddam to człowiek USA.

Data: 2011-06-01 03:32:49
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:is3dnk$lqa$2news.onet.pl...
[...]

Hmmm, mógłbyś to rozwinąć?

--
stevep

Data: 2011-05-30 10:40:33
Autor: Leprechaun
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

U¿ytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:51995dec-587a-444d-b90a-d3fb6878f3b4dq9g2000vbb.googlegroups.com...
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

http://www.youtube.com/watch?v=HaDZ9AV_BmI

BomBel

Data: 2011-05-30 11:04:51
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-30 00:16, Antenka pisze:
Moskiewskie muzeum ujawnia żydowskie pochodzenie Lenina

Zwykli Rosjanie po raz pierwszy mogą zobaczyć dokumenty potwierdzające
od dawna powtarzane plotki o żydowskim pochodzeniu Władimira Lenina.

W kraju długo nękanym przez antysemityzm, takie dziedzictwo może być
bardzo ważne, zwłaszcza w stosunku do założyciela Związku
Radzieckiego, który jest nadal czczony przez wielu starszych Rosjan.

Wśród kilkudziesięciu nowo opublikowanych dokumentów, na wystawie w
Muzeum Historii Państwa jest list napisany przez najstarszą siostra
Lenina, Annę Uljanową, mówiący, że ich dziadek był ukraińskim Żydem,
który nawrócił się na chrześcijaństwo, żeby uciec ze Strefy Osiedlenia
i uzyskać dostęp do dalszej edukacji.

"Pochodził z biednej żydowskiej rodziny i był, o czym świadczy
świadectwo chrztu, synem Mojżesza Blanka z Żytomierza" (miasta w
zachodniej Ukrainie), napisała Uljanowa w 1932 roku do Józefa Stalina,
który przejął władzę po śmierci Lenina w 1924 roku.

"Wladimir Iljicz zawsze cenił Żydów" - napisała. "Przykro mi z powodu
faktu, że nasze pochodzenie - podejrzewałam to wcześniej - nie było
znane za jego życia."

Za czasów carskich, większość Żydów mogła mieszkać na stałe tylko na
wydzielonym obszarze, który stał się znany jako Strefa Osiedlenia, w
skład której wchodziła część terenów współczesnej Litwy, Polski,
Białorusi, Mołdawii, Ukrainy i zachodniej Rosji.

Wielu Żydów przyłączyło się do bolszewików w celu zwalczania
szerzącego się antysemityzmu w carskiej Rosji, a niektórzy znaleźli
się wśród liderów Partii Komunistycznej kiedy przejęła władzę po
rewolucji 1917 roku. Najważniejszym z nich był Lew Trocki, którego
prawdziwe nazwisko brzmiało Bronstein.

Ale Lenin, urodzony jako Władimir Iljicz Uljanow w 1870 roku, uważał
się za Rosjanina. Przyjął nazwisko Lenin w 1901 roku podczas zsyłki na
Syberię w pobliże rzeki Leny.

Krótki okres promocji kultury żydowskiej, rozpoczęty pod władzą
Lenina, zakończył się na początku lat 1930, kiedy Stalin zorganizował
antysemickie czystki wśród komunistów i opracowano plan przeniesienia
wszystkich sowieckich Żydów do regionu przy granicy z Chinami.

Uljanowa poprosiła Stalina o podanie do publicznej wiadomości faktu o
żydowskim pochodzeniu Lenina, w celu przeciwdziałania rosnącego
antysemityzmu. "Słyszę, że w ostatnich latach antysemityzm bardzo się
nasila, nawet wśród komunistów" - napisała. "Byłoby błędem ukrywanie
tego faktu przed masami."

Stalin zignorował prośbę i nakazał jej "absolutne milczenie" na temat
tego listu, jak mówi kurator wystawy, Tatiana Koloskowa.

Oficjalna biografia Lenina, napisana przez jego siostrzenicÄ™, OlgÄ™
Uljanową, mówi, że rodzina miała tylko rosyjskie, niemieckie i
szwedzkie korzenie.

List od siostry Lenina udostępniono rosyjskim historykom na początku
lat 1990, ale zaciekle kwestionowano jego autentyczność. Został
wybrany do pokazania na wystawie przez Koloskową, która jako dyrektor
oddziału Muzeum Historii Państwa poświęconej Leninie, jest jedną z
najbardziej docenianych uczonych zajmujÄ…cych siÄ™ jego biografiÄ….

Wystawa w muzeum na Placu Czerwonym, w pobliżu mauzoleum, gdzie wciąż
leży ciało Lenina, ujawnia również, że był w tak nędznym stanie po
udarze mózgu w 1922 roku, że poprosił Stalina o przyniesienie mu
trucizny.

"Stalin zresztą nie został wybrany przypadkowo do spełnienia tej
prośby," napisała w dzienniku w 1922 roku najmłodsza siostra Lenina,
Maria Uljanowa. "Znał towarzysza Stalina jako wiernego bolszewika,
bezpośredniego i pozbawionego sentymentalizmu. Kto jeszcze odważyłby
się zakończyć życie Lenina?"

Początkowo Stalin obiecał pomóc Leninowi, jednak pozostali członkowie
Biura Politycznego zdecydowali odrzucić jego prośbę, mówi dziennik.
Trocki, którego Stalin, zmusił do opuszczenia Związku Radzieckiego,
twierdził w swoich pamiętnikach, że Stalin otruł Lenina.

Wystawa pokazuje 111 dokumentów, wiele z nich dopiero niedawno
odtajnionych i wszystkie pokazane publiczności po raz pierwszy, dają
zaskakujący wgląd w najważniejsze postaci w ZSRR. Ludzie zazwyczaj
przedstawiani jako surowi i nieustraszeni, pokazujÄ… siÄ™ jako czasami
kapryśni, przerażeni, a nawet zrozpaczeni.

Jeden z dokumentów zawiera desperackie błaganie do Stalina w 1934
roku, od aresztowanego komunistycznego przywódcy, Lwa Kamieniewa,
którego prawdziwe nazwisko brzmiało Rozenfeld.

"W czasie, gdy moja dusza jest wypełniona tylko miłością do partii i
jej przywództwa, kiedy, przeżywszy wahania i wątpliwości, mogę śmiało
powiedzieć, że nauczyłem się bardzo ufać Komitetowi Centralnemu na
każdym kroku, i każdej decyzji, towarzyszu Stalinie, jaką
podejmujesz," napisał Kamieniew. "Aresztowano mnie za związki z
osobami, które według mnie są dziwne i obrzydliwe."

Stalin zignorował również ten list i egzekucja Kamieniewa odbyła się w
1936 roku.

Nieco bardziej humorystycznym - lecz niemniej makabrycznym - aspektem
wystawy są karykatury wykonane przez członków Politbiura.

Nikolaj Bucharin, znaczÄ…cy ideolog komunistyczny, pokazuje Stalina z
ogromnym nosem i symboliczną fajką. Jego portrety innych komunistów są
również niepochlebne - jeden jest pokazany jako oficer Białej Armii.
Antykomunistyczna Biała Armia, popierana przez mocarstwa zachodnie,
bezskutecznie walczyła z Armią Czerwoną Lenina w wojnie domowej w
latach 1917-1923.

Wybitny ekonomista Walery Mezlauk szydzi z Trockiego jako "BÅ‚Ä…kajÄ…cego
się Żyda" i pokazuje ministra finansów, wiszącego w bardzo dziwnej
pozycji. Pod karykaturą jest ręcznie napisana notatka: "Stalin poleca
by ministra powiesić za jaja."

Minister i dwaj karykaturzyści zostali aresztowani i zamordowani w
1938 roku.

http://wolnemedia.net/historia/moskiewskie-muzeum-ujawnia-zydowskie-pochodzenie-lenina/

Antenka

P.s. Ciekawe co na to powie JadryÅ›.. :D

Nic, - nic nie zmieni mojej oceny tego co dokonał. Tego co świat mu zawdzięcza. A jego rodowodowe korzenie nie maja najmniejszego znaczenia. :-)

Pozdrawiam:-)

Data: 2011-05-30 20:14:01
Autor: u2
[...]

I do dzisiaj zydki lewicuja zamiast lewitowac, jak n.p. skrzypek na
dachu. :)

Data: 2011-05-31 11:38:22
Autor: Leprechaun
Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4de3de6f$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kole¶, ty musisz mieæ co¶ z mózgiem!

BomBel

Moskiewskie muzeum ujawnia ¿ydowskie pochodzenie Lenina