Moskowia zamiast Rosji

Data: 2019-07-11 23:18:09
Autor: u2
Moskowia zamiast Rosji
super pomysł:)

https://wpolityce.pl/swiat/454690-moskowia-zamiast-rosji-w-ukrainskich-atlasach

     Doradca prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zelenskiego, Mykyta Poturajew, na antenie Ukrlife.TV zaproponował, aby w ukraińskich atlas przemianować nazwę państwa Rosja na przykładowo ,,Moskowia".

     Możemy ich w ogóle na swoich mapach nazywać ,,Moskowią". Co nam przeszkadza? To działanie symboliczne, zmieniające dyskurs. Możemy wiecznie żyć w cudzych dyskursach. A powinniśmy tworzyć swoje. Ten kraj przez długi czas nazywał się Moskowią, Tatarią. Oni chcą wrócić do źródeł, pomóżmy im

-- stwierdził Poturajew. Nazwa ,,Moskowia" odnosi się do średniowiecznego Wielkiego Księstwa Moskiewskiego. Była używana głównie za granicami Rosji.

[...]
--
I love love

Data: 2019-07-11 23:51:54
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
   -- -     Doradca prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zelenskiego, Mykyta
Poturajew, na antenie Ukrlife.TV zaproponował, aby w ukraińskich atlas
przemianować nazwę państwa Rosja na przykładowo ,,Moskowia".
-- --

Nazwa Rosja zaczęła być stosowana od czasu, kiedy Księstwo Moskiewskie zajęło Kijów, czyli dawną stolicę Rusi. Tak więc jest poniekąd nazwą podkradzioną Ukrainie. Ale znowuż nazwa 'Ukraina' jest pochodzenia polskiego - oznaczała pierwotnie 'koniec świata' (u którego to 'kraja' osiedlała się polska szlachta).
Wychodzi więc na to, że Ukraińcy zamierzają odebrać Rosji prawo do tej nazwy i zacząć w jakiejś formie stosować ją do siebie - na przykład Ruś, co znowu będzie implikować terytorialne pretensje do Białorusi, jako  prowincji tej pierwszej. Czy Rosja kiedykolwiek na to pozwoli?
A co będzie mieć do gadania, gdy sama zacznie się rozpadać za sprawą lokalnych oligarchów?  Na razie Putin trzyma ich wszystkich za pomocą służb specjalnych i póki ma pieniądze, inni mogą mu skoczyć. Chodzi jednak o to, że ten ptasi móżdżek _miał_ kiedyś pieniądze.
Przed najazdem na Krym Putin był jednym z najbogatszych ludzi na świecie - mógłby sobie ten Krym wykupić zostawiając go formalnie w ukraińskich granicach. No ale służba nie drużba, gdy święte pomniki upadają... Dlatego teraz stary komuch musi z prywatnej kieszeni dopłacać do burdelu, który sam narobił. Na ile mu starczy?

JB

Data: 2019-07-12 08:18:20
Autor: A. Filip
Moskowia zamiast Rosji
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

To jest pomysł na miarę potrzeb czy możliwości? :-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-07-12 00:00:11
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Obawiam się, że jedno i drugie.
JB

Data: 2019-07-12 13:05:52
Autor: u2
Moskowia zamiast Rosji
W dniu 12.07.2019 o 08:18, A. Filip pisze:
To jest pomysł na miarę potrzeb czy możliwości

zazdrościsz pomysłu:)))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-12 19:29:05
Autor: Yogi
Moskowia zamiast Rosji
Dnia Thu, 11 Jul 2019 23:18:09 +0200, ONOMASTA u2 napisał(a):

super pomysł:)

PRZYGŁUP zamiast u2! Super pomysł! Y

Data: 2019-07-12 19:31:13
Autor: u2
Moskowia zamiast Rosji
W dniu 12.07.2019 o 19:29, Yogi pisze:
PRZYGŁUP zamiast u2! Super pomysł!

no co ty, tak siebie nazywasz yogi ?:)))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-12 19:40:40
Autor: Yogi
Moskowia zamiast Rosji
Dnia Fri, 12 Jul 2019 19:31:13 +0200, u2 napisał(a):

W dniu 12.07.2019 o 19:29, Yogi pisze:
PRZYGŁUP zamiast u2! Super pomysł!

no co ty, tak siebie nazywasz yogi ?:)))))))))))))

Spadaj przygłupie. Weź się za sprzątanie swego wychodka ty przygłupie.

Data: 2019-07-12 19:41:51
Autor: u2
Moskowia zamiast Rosji
W dniu 12.07.2019 o 19:40, Yogi pisze:
Spadaj przygłupie. Weź się za sprzątanie swego wychodka ty przygłupie.

to ty tam robisz yogi ?:))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-13 20:32:41
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moskowia zamiast Rosji
W dniu czwartek, 11 lipca 2019 23:18:10 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
[...]

"Jak powiedzioał stary góral
Polska będzie aż po Ural
za Uralem będą Chiny,
was nie będzie skurwysyny"
Przyśpiewka ludowa

Data: 2019-07-14 01:02:38
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
"Jak powiedzioał stary góral
Polska będzie aż po Ural
-- -- -- --

A nie raczej Ukraina?  Przecież to oni walczą z ruskimi, a my raczej się ich boimy (jakie to szczęście, że pan generał nas uratował wybierając mniejsze zło - buu ha-ha!  - aż po Ural...  Buuuuu ha-ha-ha! )

   -- - za Uralem będą Chiny,
was nie będzie skurwysyny"

Tego obawiałbym się najbardziej - granicy niemiecko-chińskiej na Uralu.
JB

Data: 2019-07-14 01:07:19
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moskowia zamiast Rosji
W dniu niedziela, 14 lipca 2019 10:02:39 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Myślałem o granicy polsko-chińskiej. Nawet jeżeli będziemy de facto państwem
satelickim helmutów, to przy tym rozmiarze odbijemy sobie na Moskalach..

Data: 2019-07-14 01:32:10
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moskowia zamiast Rosji
W dniu niedziela, 14 lipca 2019 10:07:20 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]

satelickim helmutów, to przy tym rozmiarze odbijemy sobie na Moskalach.

PS. Wybaczyłbym sporo niemiaszkom, gdyby na dłuższą skalę historyczną kacapy
dostałyby się pod nasz but.

Data: 2019-07-14 02:01:59
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
   -- - PS. Wybaczyłbym sporo niemiaszkom, gdyby na dłuższą skalę historyczną kacapy
dostałyby się pod nasz but.

Na dłuższą skalę historyczną większość Rosji wpadnie pod chiński but, a reszta rosyjskich oligarchów znajdzie sobie innych protektorów. Wtedy należy zrobić wszystko, żeby Niemcy nie wróciły do Królewca - najlepiej gdy tam powstanie jakieś suwerenne państewko powiązane gospodarczo z Polską i Litwą (transport wodny, turystyka, kopalnie bursztynu).

JB

Data: 2019-07-14 02:08:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
Moskowia zamiast Rosji
W dniu niedziela, 14 lipca 2019 11:02:00 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Jakie tam państewko. Ma być województwo pruskie. Prusy to część Polski.

Data: 2019-07-15 00:47:57
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
[...]

Jakie Prusy i jakie województwo? Kto na przykład będzie zasiadał w takim prusko-wojewódzkim sejmiku? Ludzie nie znający żadnego języka poza rosyjskim?  A może wzorem sowieckim wsiedlimy ich wszystkich gdzieś na Syberię w bydlęcych wagonach? (w normalnych jest za mało miejsca). A może na miejscu stworzymy koszmarne warunki życia, żeby się sami zapakowali i wynieśli?  To są pytania, które trzeba sobie stawiać najpierw, zanim pomyśli się o jakimkolwiek anszlusie (Żydzi ich sobie nie postawili, więc mają wieczną bombę w Izraelu).
Generalnie obszar ten został skolonizowany przez sowieckich wojskowych i do dzisiaj jest utrzymywany przez rosyjski budżet. Są tam np. złoża gazu i ropy, ale sprawa utrzymywana jest w tajemnicy. Czyli Moskwa boi się, żeby region się nie uniezależnił i nie urwał im się ze smyczy - co jednak niechybnie nastąpi, gdy Moskwie zacznie brakować pieniędzy. Naszą rolą jest to, żeby ci ludzie nie poszli po kasę do niemiaszków, bo wtedy zamiast Województwa Pruskiego będziemy mieli pod nosem recydywę Ost Preussen, czyli niemieckiej pięści na Wschodzie.
A nie ładniej brzmi np. Bałtyka? Żeby było jeszcze ładniej, trzeba zmienić nazwę 'Kaliningrad' oraz inne tamtejsze sowieckie nazwy na bardziej cywilizowane, przy tej okazji zdesowietyzować cały kraj, a potem?   Polskie firmy wybudują tam eleganckie nadmorskie kurorty, oni to ślicznie po swojemu wymalują i szafa gra! Poza tym ruszy wydobycie surowców. Poza tym otworzy się szeroka magistrala wodna z Warszawy  do Wilna, a to dobry interes dla wszystkich.

JB

Data: 2019-07-15 09:58:39
Autor: u2
Moskowia zamiast Rosji
W dniu 15.07.2019 o 09:47, Jacek Bialy pisze:
Naszą rolą jest to, żeby ci ludzie nie poszli po kasę do niemiaszków

ale cóż to szkodzi ? toż to dawny niemiecki Królewiec, ja Niemcom nie żałuję:)

--
I love love

Data: 2019-07-15 02:03:27
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
   -- - ale cóż to szkodzi ? toż to dawny niemiecki Królewiec, ja Niemcom nie żałuję:)

Boście głupi ciotka...  A teraz nastawcie jakąś fajną muzykę i napijcie się czegoś, bo do południa o suchym pysku siedzieć wam nie przystoi..

Data: 2019-07-15 15:35:08
Autor: u2
Moskowia zamiast Rosji
W dniu 15.07.2019 o 11:03, Jacek Bialy pisze:
do południa o suchym pysku siedzieć wam nie przystoi

ale ale już po obiadku, co proponujesz ?:)

--
I love love

Data: 2019-07-14 01:46:37
Autor: Jacek Bialy
Moskowia zamiast Rosji
   -- - Myślałem o granicy polsko-chińskiej. Nawet jeżeli będziemy de facto państwem
satelickim helmutów, to przy tym rozmiarze odbijemy sobie na Moskalach..
-- -

A po co ci ta granica i ciągłe szarpaniny w Heartlandzie? Predzej czy później Rosja się zdesowietyzuje i wtedy będzie OK (ta wojna w Donbasie i okupacja Krymu, to jest de facto wojna wyznaniowa).
Większy problem jest z Helmutami, gdyż od kiedy się zjednoczyli, działają na podziały wśród innych - szczególnie na wschód od siebie. A robią to z pobudek narodowych, więc nie ma perspektyw na zmianę. Dlatego należy życzyć im tego, żeby toksyczne dzisiaj Niemcy znowu się podzieliły (secesja Bawarii albo enerdówka?)

JB

Data: 2019-07-14 10:37:01
Autor: A. Filip
Moskowia zamiast Rosji
"Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> pisze:
[...]

Jak tacy jedni myśleli o Rzeczpospolitej Trojga Narodów gdy Polacy na
Moskiewskim Kremlu stali to na rozbiorach się skończyło.
Marzyć każdy może trochę lepiej lub trochę gorzej :-)

Kto losu nie kupi loterii nie wygra.  Kto los kupi raczej++ nie wygra.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!
| Śmierć z każdym potańcuje.  (Przysłowie czeskie)

Moskowia zamiast Rosji