[Wrocław] Most Rędziński nie dla pieszych i rowerów?

Data: 2012-04-20 16:37:05
Autor: Piotrek
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pieszych i rowerów?
Jechałem ostatnio - ale nie rowerem tylko samochodem przez most Rędziński i
zauważyłem... że tam nie ma chodnika dla pieszych ani dla rowerów. Moje
pytanie brzmi co za cymbał tak zrobił?

Miasto Wrocław w którym przedostać się na drugi koniec rzeki graniczy z cudem,
miasto którego prezydent promuje luĽny styl życia w tym jazdę na rowerze kara
rowerzystów buduj±c most za wiele pieniędzy?

Czy da się więc w jaki¶ inny sposób rowerem przedostać na drugi koniec Odry?
Np. przez Wyspę Rędzińsk±?

Data: 2012-04-20 18:57:56
Autor: ArekM
[...]

Hmm... To jest autostrada ...
Przyznam sie, ze nie widzialem jeszcze nigdy autostrady z chodnikiem/sciezka rowerowa na poboczu. Ale moze jeszcze malo widziałem :)

--
Pzdr

Data: 2012-04-20 18:25:48
Autor: Piotrek
[...]

Można tam jechać 140 albo przynajmniej 110 km/h? Nie. A na mo¶cie koło krakowa
nad Wisł± A4 - bardziej wygl±daj± na autostradę, szerokie pasy i chyba 110
km/h ma drogę rowerow±.

Wiele starych (normalnych) przejazdów kolejowych jak np. ten obok Siechnic nad
Odr± również ma "pas" dla ludziów.

Nie rozumiem jak można tak spiepszyć i w miejscu w którym by się przydało nie
dać przej¶cia. Zobaczycie, do 5 lat będ± w tym miejscu wypadki w stylu:
rowerzy¶ci jechali przez most Rędziński, pijani szli przez most Rędziński.

Jak się robi most to dla wszystkich. Rowery czy piesi dużo większej
wytrzymało¶ci nie wymagaj±.

Data: 2012-04-20 22:14:12
Autor: Marcin Hyła
On 2012-04-20 20:25, Piotrek wrote:
Można tam jechać 140 albo przynajmniej 110 km/h? Nie. A na mo¶cie koło krakowa
nad Wisł± A4 - bardziej wygl±daj± na autostradę, szerokie pasy i chyba 110
km/h ma drogę rowerow±.

140, standardowa autostrada, i nie "drogę rowerow±" tylko kładkę dla pieszych i rowerzystów 20 m obok mostu autostradowego, widać w streetview:
http://maps.google.pl/?ll=50.029992,19.819551&spn=0.013977,0.042272&t=m&z=15&layer=c&cbll=50.030131,19.819407&panoid=4YzHw2Q5F-rU7Vqi-iLgIw&cbp=12,344.56,,0,13.56 jest głupi problem z przepisami - chodnik/ddr nie może być bliżej niż OIDP 15 m od krawędzi jezdni autostrady, nawet gdyby był oddzielony betonowym murem. Oczywi¶cie, można to obej¶ć np. lokalizuj±c chodnik/ddr _pod_ autostrad±, ale na to w PL nikt nie wpadł jeszcze. Na razie jedyny przykład rozwi±zania to osobny most/kładka jak w KRK.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-21 09:49:23
Autor: artek
W dniu 2012-04-20 22:14, Marcin Hyła pisze:

jest głupi problem z przepisami - chodnik/ddr nie może być bliżej niż
OIDP 15 m od krawędzi jezdni autostrady, nawet gdyby był oddzielony
betonowym murem. Oczywiście, można to obejść np. lokalizując chodnik/ddr
_pod_ autostradą, ale na to w PL nikt nie wpadł jeszcze.

w tym konkretnym przypadku nie za bardzo to możliwe, ze względu na wymagania właściciela śluzy dotyczące minimalnego prześwitu.

--
artek

Data: 2012-04-22 00:44:20
Autor: Marcin Hyła
On 2012-04-21 09:49, artek wrote:

[...]

wymagania wła¶ciciela ¶luzy dotycz±ce minimalnego prze¶witu.

A nieprawda. W mo¶cie rędzińskim s± _wewn±trz_ tunele techniczne, gdzie normalnie człowiek się zmie¶ci, i jakby przyjrzeć się konstrukcji mostu (przekrojowi) to spokojnie poniżej jezdni by się zmie¶ciły drogi dla rowerów (w sensie konstrukcja + skrajnia) a i tak byłoby spoko miejsca do najniższego punktu w przekroju przęsła. Problem leży gdzie indziej: pylony, no i oczywi¶cie konstrukcja takiego cuda (podobne rozwi±zania istniej± na ¶wiecie, więc nie ma że "się nie da").

Poza tym takie rzeczy to trzeba byłoby zgłosić projektantom z 5 lat temu, na etapie wstępnej koncepcji. Podobny problem i podobna sytuacja jest na projektowanym mo¶cie w ci±gu ekspresówki S-7 w Krakowie - niestety, projekt jest już OIDW zamknięty, zatwierdzony, ze zridem itp. a też rowerowe przekroczenie Wisły by się w tym miejscu przydało, dla rowerowego rekreacyjnego poł±czenia Nowej Huty z Puszcz± Niepołomick±.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-22 15:28:27
Autor: artek
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pi eszych i rowerów?
W dniu 2012-04-22 00:44, Marcin Hyła pisze:
A nieprawda. W moście rędzińskim są _wewnątrz_ tunele techniczne, gdzie
normalnie człowiek się zmieści, i jakby przyjrzeć się konstrukcji mostu
(przekrojowi) to spokojnie poniżej jezdni by się zmieściły drogi dla
rowerów (w sensie konstrukcja + skrajnia) a i tak byłoby spoko miejsca
do najniższego punktu w przekroju przęsła. Problem leży gdzie indziej:
pylony, no i oczywiście konstrukcja takiego cuda (podobne rozwiązania
istnieją na świecie, więc nie ma że "się nie da").

nie jestem pewien czy miałbym ochotę jechać ca 1 km w takim tunelu ;)

--
artek

Data: 2012-04-22 14:33:15
Autor: Robert Ostrowski
artek <artek@usunto.wro.vectranet.pl> napisał(a):
nie jestem pewien czy miałbym ochotę jechać ca 1 km w takim tunelu ;)

Nawet jakby¶ miał alternatywn± opcję jechania kilkana¶cie km w deszczu...

Data: 2012-04-22 18:27:14
Autor: artek
W dniu 2012-04-22 16:33, Robert Ostrowski pisze:
nie jestem pewien czy miałbym ochotę jechać ca 1 km w takim tunelu ;)

Nawet jakbyś miał alternatywną opcję jechania kilkanaście km w deszczu...

ale niby skąd dokąd miałbym jechać? niby, że z pilczyc na pola irygacyjne?
a co jest tam takiego ciekawego, żeby się w deszczu wypuszczać?
inna sprawa, gdyby ten most był gdzieś pod brzegiem, i do kolejnego było kilkadziesiąt km. ale milenijny jest tuż pod bokiem, a pola irygacyjne to kompletne odludzie:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/kiseZK_vfAYf6t0bMXJIktMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/NzH_PCxkpT1HZ0uxd2_rgNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

--
artek

Data: 2012-04-22 17:21:13
Autor: Robert Ostrowski
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pieszych i rowerów?
artek <artek@usunto.wro.vectranet.pl> napisał(a): puszczać?
[...]

 Dzieki za fotki. Pokazuj± one bardzo ciekawe tereny dla sakwiarza na ...dziki
nocleg.

Data: 2012-04-22 22:15:58
Autor: artek
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pi eszych i rowerów?
W dniu 2012-04-22 19:21, Robert Ostrowski pisze:
  Dzieki za fotki. PokazujÄ… one bardzo ciekawe tereny dla sakwiarza na ...
dziki nocleg.

no niestety, to pola irygacyjne - zakaz wstępu, wyłącznie mpwik - czasem patrolują, co nie znaczy, że rowerzystów przeganiają ;) ale za to smród niemożebny - to de facto naturalna oczyszczalnia ścieków komunalnych i do tego czynna!

poza tym siedlisko ptactwa wszelakiego (kiedyś w grudniu żurawia wypatrzyłem), parę km obok jest ujście widawy i obszar natura 2000, tam ewentualnie można się już rozbić z namiocikiem. ewentualnie nad odrą.

--
artek

Data: 2012-04-22 20:41:44
Autor: Olgierd
On Sun, 22 Apr 2012 22:15:58 +0200, artek wrote:

no niestety, to pola irygacyjne - zakaz wstępu, wyłącznie mpwik - czasem
patrolujÄ…, co nie znaczy, ĹĽe rowerzystĂłw przeganiajÄ…

Raczej pomyliło się Tobie z polami wodonośnymi -- po przeciwnej stronie miasta ;-) Na irygacyjnych pies z kulawą nogą się Tobą nie zainteresuje (chyba że mój własny). Natomiast na nocleg nie polecam, albowiem miejscami nadal śmierdzi tam strasznie.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2012-04-23 06:53:23
Autor: artek
W dniu 2012-04-22 22:41, Olgierd pisze:
[...]

ależ skąd ... jakbym nie widział, to bym nie pisał.

Na irygacyjnych pies z kulawÄ… nogÄ… siÄ™ TobÄ… nie zainteresuje (chyba ĹĽe
mój własny).

od czasu do czasu pojawia się furgonetka ochroniarzy. nie raz się z nimi mijałem. przypuszczam, że gonią samochody, które od czasu do czasu nad ujście widawy się zapuszczają.

> Natomiast na nocleg nie polecam, albowiem miejscami nadal
> śmierdzi tam strasznie.

na nocleg jak napisałem, lepiej podjechać nad widawę - rzut beretem i dojazd lepszy. po kocich łbach na polach irygacyjnych trochę kiepsko się jedzie.

--
artek

Data: 2012-04-23 07:41:53
Autor: Olgierd
On Mon, 23 Apr 2012 06:53:23 +0200, artek wrote:

Na irygacyjnych pies z kulawÄ… nogÄ… siÄ™ TobÄ… nie zainteresuje (chyba ĹĽe
mój własny).

od czasu do czasu pojawia siÄ™ furgonetka ochroniarzy. nie raz siÄ™ z nimi
mijałem. przypuszczam, że gonią samochody, które od czasu do czasu nad
ujście widawy się zapuszczają.

A to nie była raczej policja, w dodatku bliżej Lasu Rędzińskiego (np. w okolicy Lesicy)? Bo od 2 lat faktycznie, wreszcie wzięli się za auta jeżdżące po tym lesie. Ochroniarzy tam w życiu żadnych nie widziałem; natomiast jeśli chodzi o zakaz wstępu to nawet by się nie dało: obok masz rozrastające się osiedle, schronisko dla zwierząt, przerwaną już ul. Ćwiczebną.

Zwiedzam te tereny z mniejszą lub większą częstotliwością od... hmm pewnie od 35 lat mniej-więcej -- kiedyś z ojcem, później na rowerze, teraz najczęściej z psem :) -- i w życiu nie miałem tam żadnych problemów.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-23 12:49:13
Autor: artek
Olgierd wrote:
[...]

jeĹĽdĹĽÄ…ce po tym lesie.

na 100% ochroniarze z mpwik. i na pewno przy wjazdach na drogi wewnętrzne są tabliczki zakazujące wstępu. nota bene pojawiły się dopiero w ubiegłym roku.

Ochroniarzy tam w życiu żadnych nie widziałem; natomiast jeśli chodzi
o zakaz wstępu to nawet by się nie dało: obok masz rozrastające się
osiedle, schronisko dla zwierząt, przerwaną już ul. Ćwiczebną.

ale to w części wschodniej, przed aow. a patrole były skoncentrowane w części za rędzinem w kierunku wału. sm czy policja podjeżdżają sporadycznie do żużlowców, czyli pod las rędziński.

Zwiedzam te tereny z mniejszą lub większą częstotliwością od... hmm
pewnie od 35 lat mniej-więcej -- kiedyś z ojcem, później na rowerze,
teraz najczęściej z psem :) -- i w życiu nie miałem tam żadnych
problemĂłw.

cóż, jak pisałem, mijałem się z patrolami i nikt mnie nigdy nie zaczepiał. dlatego przypuszczam, że polują wyłącznie na samochody - łatwo tam wjechac od strony swiniar czy od pęgowskiej przy moście na widawę.

--
artek

Data: 2012-04-23 14:20:38
Autor: Olgierd
On Mon, 23 Apr 2012 12:49:13 +0200, artek wrote:

[...]

A to ciekawe, jakaś zmiana jakby, bo pies z kulawą nogą się tym nie interesował. Generalnie pola irygacyjne są zamykane zresztą (a za -
dziesiąt lat rzekomo chcą tam wybudować osiedla ;-)
[...]

Ostatnio policja jest tam prawie w każdy ładny dzień weekendowy. I gonią także za wjeżdżanie autami do lasu -- zakaz zdaje się obejmuje także już ten leśny parking nad taką dużą łąką (przy stawie). Jakiś czas temu postawili tam szlabany, no i generalnie jest przepis o zakazie wjeżdżania do lasów. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-24 22:21:58
Autor: Marcin Hyła
On 2012-04-22 15:28, artek wrote:
[...]

Nie chodzi o to, żeby jechać w tunelu, tylko że jest wystarczaj±co dużo miejsca żeby zrobić drogę dla rowerów poniżej jezdni (licz±c ze skrajni±) a _powyżej_ najniższego punktu mostu. Problem byłby, gdyby konstrukcja mostu była płaska, tzn. między najniższym punktem konstrukcji a jezdni± był dajmy na to 1 metr.

Takie rozwi±zania s± stosowane na ¶wiecie, także w PL - w WAW dwupoziomowy jest most Gdański (o ile dobrze kojarzę, oczywi¶cie nie jest to autostrada), w Wiedniu jest most gdzie ddr jest dobudowana między filarami w dolnym poziomie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w ten sposób obchodzić przepisy zabraniaj±ce lokalizacji drogi dla rowerów obok jezdni autostrady i zarazem spełniać wymagania zarz±dcy dróg wodnych dot. wysoko¶ci konstrukcji nad lustrem wody.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-22 14:24:17
Autor: Olgierd
On Fri, 20 Apr 2012 18:57:56 +0200, ArekM wrote:

Przyznam sie, ze nie widzialem jeszcze nigdy autostrady z
chodnikiem/sciezka rowerowa na poboczu.

W Holandii siÄ™ zdarzajÄ…. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2012-04-20 19:30:54
Autor: Andy Niwinski

"Piotrek" <bikerka1988.WYTNIJ@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jms3bg$elu$1inews.gazeta.pl...
[...]

A który koniec masz na my¶li? Uj¶cie, czy Ľródła?

Data: 2012-04-20 18:26:26
Autor: Piotrek
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pieszych i rowerów?

> Czy da się więc w jaki¶ inny sposób rowerem przedostać na drugi koniec > Odry?
> Np. przez Wyspę Rędzińsk±?

A który koniec masz na my¶li? Uj¶cie, czy Ľródła?

mam na my¶li poł±czenie zachodniej strony odry ze wschodni±.

Data: 2012-04-20 22:07:22
Autor: Andy Niwinski

"Piotrek" <bikerka1988@gazeta.SKASUJ-TO.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jms9oi$1rj$1inews.gazeta.pl...

> [...]
A który koniec masz na my¶li? Uj¶cie, czy Ľródła?

mam na my¶li poł±czenie zachodniej strony odry ze wschodni±.

Dżisaaaaaaaaas......

Data: 2012-04-21 09:42:42
Autor: artek
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pi eszych i rowerów?
W dniu 2012-04-20 20:26, Piotrek pisze:

Czy da się więc w jakiś inny sposób rowerem przedostać na drugi koniec
Odry?
Np. przez Wyspę Rędzińską?

A który koniec masz na myśli? Ujście, czy źródła?

mam na myśli połączenie zachodniej strony odry ze wschodnią.

a przez most milenijny za daleko? doprawdy, jak już jedziesz na rekreacyjną przejażdżkę po polach irygacyjnych (bo to jedyny sens tej przeprawy), to nadłożenie paru kilometrów z maślic nie jest żadnym problemem. a reszty miasta problem ten zupełnie nie dotyczy ...

żeby nie było, od lat objeżdżam w te i wewte i las pilczycki, i las rędziński z polami irygacyjnymi, czasem nawet parę razy w tygodniu. jak dla mnie to sztuczny problem, bardziej ambicjonalny niż faktyczny.
nie wspominajÄ…c o tym, ĹĽe gruntownie przedyskutowany parÄ™ lat temu. bo sam przyznasz, teraz to juĹĽ nawet nie musztarda po obiedzie ...
anyway, ogólnie wniosek był taki, że najtaniej i najprościej byłoby udrożnić przejście technologiczne przez jaz rędziński:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/_ENP6JXCrdBm5cujvmILQtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/pxnHRM2jlczI-_usQGj8RNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

ale względy techniczne (wejście na sporej wysokości) nie za bardzo na to pozwalają:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/8srQUFfobVUtToOpX8VvMtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

--
artek

Data: 2012-04-21 14:12:55
Autor: emil
[Wrocław] Most Rędziński nie dla pi eszych i rowerów?

ale względy techniczne (wejście na sporej wysokości) nie za bardzo na to
pozwalajÄ…:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/8srQUFfobVUtToOpX8VvMtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Chyba biurokratyczne, bo technicznie to tam można mnóstwo rozwiązań zastosować,
Ja bym tam postawił stalowe schody przemysłowe :
http://tlc.eu/Content/Images/produkty/new/przemyslowe-2.jpg

P.S. KĹ‚adka zwierzyniecka teĹĽ niska nie jest , a schodki Ĺ‚adne ma.

Data: 2012-04-21 14:52:07
Autor: artek
W dniu 2012-04-21 14:12, emil pisze:
[...]

biurokratycznie też, oczywiście, bo rzdw oficjalnie żadnej śluzy czy jazu na przejścia nie udostępnia. dużo poważniejszym problemem są powodzie, las pilczycki jest zalewany przy byle okazji, czasem łącznie z kawałkiem kozanowa ;)
byle konstrukcja długo by nie wytrzymała.

--
artek

Data: 2012-04-22 09:35:22
Autor: Robert Ostrowski
emil <emilpromil@gmail.com> napisał(a):
Ja bym tam postawił stalowe schody przemysłowe :
http://tlc.eu/Content/Images/produkty/new/przemyslowe-2.jpg

P.S. KĹ‚adka zwierzyniecka teĹĽ niska nie jest , a schodki Ĺ‚adne ma.

Tia... widać, że się nadajesz do projektowania po polsku. I jak po takich
schodach przejechać z sakwami, przyczepk±, rowerem trójkołowym czy poziomk±
typu LWP...

Data: 2012-04-20 18:35:11
Autor: Piotrek