Mostek 25.8 mm

Data: 2009-08-26 14:30:59
Autor: Tomasz Minkiewicz
Mostek 25.8 mm
Witam,

Słuchajcie, jak to jest z tymi wymiarami mostków i kierownic?

Są kierownice o średnicy 25.8 mm w miejscu chwytania mostkiem i – jak
rozumiem – chodzi w nich o to, żeby i do mostków 25.4 i 26.0 pasowały
(wg Sheldona: http://www.sheldonbrown.com/cribsheet-handlebars.html).

Ale czy to działa w drugą stronę? Czy w _mostkach_ o obejmie 25.8 też
chodzi o to, żeby pasowały zarówno do kierownic 25.4, jak i 26.0, czy
też one są tylko do kierownic tego rozmiaru?

Skoro kierownicę 25.8 można ożenić z mostkiem 26, to rozumiem, że można
bezpiecznie przygiąć obejmę mostka o 0.2 mm bardziej niż było planowane.
Ale czy można aż o 0.4?

TIA

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-08-26 06:00:35
Autor: Rowerex
Mostek 25.8 mm
On 26 Sie, 14:30, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Skoro kierownicê 25.8 mo¿na o¿eniæ z mostkiem 26, to rozumiem, ¿e mo¿na
bezpiecznie przygi±æ obejmê mostka o 0.2 mm

Nie trzeba przyginaæ - na ogó³ nie ma z takim po³±czeniem problemów

Ale czy mo¿na a¿ o 0.4?

Mostków 25,8 lub 26,0 (pod kierownice szosowe) nie powinno siê
stosowaæ w bezpo¶rednim po³±czeniu z kierownicami 25,4 - kierownica
mo¿e mieæ nieprzyjemne tendencje do obracania siê (tak by³o u mnie
jaki¶ czas i nie polecam eksperymentów).

Wyj¶ciem z sytuacji mo¿e byæ puszka z piwem - piwo wypiæ a z puszki
zrobiæ adapter - nie próbowa³em (adaptera, nie piwa ;) ale ponoæ to
dzia³a.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-08-26 15:34:17
Autor: Tomasz Minkiewicz
Mostek 25.8 mm
On Wed, 26 Aug 2009 06:00:35 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

On 26 Sie, 14:30, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

> Skoro kierownicę 25.8 można ożenić z mostkiem 26, to rozumiem, że można
> bezpiecznie przygiąć obejmę mostka o 0.2 mm

Nie trzeba przyginać - na ogół nie ma z takim połączeniem problemów

Ja nie chciałem mostka w imadle obrabiać. :) Miałem tylko na myśli,
że można go zacisnąć na mniejszej niż nominalna kierownicy.

> Ale czy można aż o 0.4?

Mostków 25,8 lub 26,0 (pod kierownice szosowe) nie powinno się
stosować w bezpośrednim połączeniu z kierownicami 25,4 - kierownica
może mieć nieprzyjemne tendencje do obracania się (tak było u mnie
jakiś czas i nie polecam eksperymentów).

No to wszystko jasne. :(

Wyjściem z sytuacji może być puszka z piwem - piwo wypić a z puszki
zrobić adapter - nie próbowałem (adaptera, nie piwa ;) ale ponoć to
działa.

W takim razie na adapterze się skończy. Ale nie z puszki, bo takich
grubych puszek nie robią. Skoro w ogóle będę go musiał używać, to wolę
zainwestować w mostek 31.8 – wybór dużo większy, zwłaszcza że chcę 17°.

Dzięki.