Mostek - kryteria długości

Data: 2013-01-06 13:31:01
Autor: PeJot
Mostek - kryteria długości
Czołem.

Jak dobrać długość mostka dla osoby okazjonalnie jeżdżącej na ATB ? Kierownica wyżej siodła.

Znam 2 kryteria, ale chyba mało przydatne.

1. Ręka od czubka palców do łokcia ma się zmieścić pomiędzy czubkiem siodła a kierownicą ( starsze od węgla ).

2. Długość mostka powinna być taka aby kierownica zasłaniała użytkownikowi przednią piastę ( zaczerpnięte z szosy ).

Jakieś inne ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-06 05:46:43
Autor: Rowerex
Mostek - kryteria długości
On 6 Sty, 13:31, PeJot <PeJot_slepy-ad...@mm.pl> wrote:
[...]

Jasne :): lewa ręka od czubka palców u nóg założonych przez głowę na
plecy nie powinna wystawać dalej niż lewe ucho po przełożeniu głowy
przez lewe ramię poniżej kolana między mostkiem a kierownicą

;-)

A poważniej: odpowiedź dostałeś wcześniej. Po za tym, bardziej należy
zacząć od ustawienia siodełka. Czasem siodełka nie da się właściwie
ustawić z powodu za długiego mostka lub za długiej ramy. Na pytanie
"jaka długość mostka" należałoby odpowiedzieć pytaniem "czy dobrze
dobrano rozmiar roweru", a dopiero potem dyskutować dalej.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-01-06 15:06:53
Autor: PeJot
Mostek - kryteria długości
W dniu 2013-01-06 14:46, Rowerex pisze:
Na pytanie
"jaka długość mostka" należałoby odpowiedzieć pytaniem "czy dobrze
dobrano rozmiar roweru", a dopiero potem dyskutować dalej.

Zakładam że rozmiar ramy dobrano właściwie, a siodło ustawiono prawidłowo, np. wg KOPS, choć to KOPS był i jest krytykowany.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-06 06:17:00
Autor: Rowerex
Mostek - kryteria długości
On 6 Sty, 15:06, PeJot <PeJot_slepy-ad...@mm.pl> wrote:
> [...]

Zakładam że rozmiar ramy dobrano właściwie, a siodło ustawiono
prawidłowo, np. wg KOPS, choć to KOPS był i jest krytykowany.

No to trafiłeś na zagorzałego wroga tej metody :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-01-06 13:51:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Mostek - kryteria długości
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kcbqnc$tl4$1news.mm.pl...
[...]

Ma wygodnie siedzieć i takoż jeździć. To jedyny sposób, który według mnie działa pomimo tego, że jest upierdliwy bo wymaga mostków do podmiany bądź regulowanego wspornika. Szczerze mówiąc to mam bardzo duże opory wobec tabelek doboru ram i wsporników.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2013-01-06 14:16:50
Autor: PeJot
Mostek - kryteria długości
W dniu 2013-01-06 13:51, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Ale od czegoś trzeba zacząć.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-06 09:12:06
Autor: Ignac
Mostek - kryteria długości
W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 14:16:50 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

Ale od czegoś trzeba zacząć.

 Ma wygodnie siedzieć i takoż jeździć-tą ideę realizuję tak,
siadam na siodełko i łokciami próbuję oprzeć się na gripach
kierownicy,bo później przy uchwycie gripów dłońmi na wyprostowanych
rękach mam automatycznie właściwa proporcję pochylenia tułowia,która
z koleii uwzględnia posiadaną długość rąk.
Komfort oparcia łokci o gripy powinien być mniej więcej taki jak
stojąc przy stole pochylamy się opierając o niego łokcie i do dzieła.

ps.Do takich eksperymentów najbardziej nadałby się mostek regulowany

Data: 2013-01-06 12:22:34
Autor: Ignac
Mostek - kryteria długości
W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 14:16:50 UTC+1 użytkownik PeJot Jeszcze mi się coś przypomniało,jak już znajdziesz tą najbardziej
komfortową odległość kierownicy (najlepiej przy pomocy mostka regulowanego)
od siodła to trzeba zrobić próbną jazdę i jak ustawienia są wygodne to
mierzysz odległości końców kierownicy od noska siodła i niestety sztywny
mostek dobierasz(empirycznie) zakładając kolejne na rurę sterową z zamontowaną
kierownicą-(lub robisz minimalne poprawki w ustawieniu kierownicy).
To czy kierownica jest prosta czy wygięta nie ma znaczenia,bo aby pierwotny
komfort jazdy się nie zmienił to odległości obu końców kierownicy od siodła  muszą być identyczne przy mostku regulowanym jak i przy sztywnym.
Ja mam w dwóch rowerch różne kierownice,ale komfort jazdy mam identyczny,
bo ustawiłem kierownice jak wyżej opisałem,a ta wygięta ma nawet lepsze
możliwości regulacji.Kąt ustawienia klamek/manetek ustawiasz na końcu.

Data: 2013-01-06 14:29:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
Mostek - kryteria długości
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kcbtd9$uh9$1news.mm.pl...
[...]

Ja to robię "na oko" po rozmowie z osobą. Pytam czy życzy sobie siedzieć prosto, czy bardziej sportowo, czy rower ma być spokojny, czy raczej zwrotny etc. Póki co ten sposób się sprawdza, ale muszę zaznaczyć że mam trochę mostków do przymiarek :P

Data: 2013-01-06 15:46:02
Autor: PeJot
Mostek - kryteria długości
W dniu 2013-01-06 14:29, kamil/Endurorider.pl pisze:

Ja to robię "na oko" po rozmowie z osobą. Pytam czy życzy sobie siedzieć
prosto, czy bardziej sportowo, czy rower ma być spokojny, czy raczej
zwrotny etc.

Problem w tym że chodzi o osobę okazjonalnie jeżdżącą, na pewno nie sportowo i to ja raczej powinienem wiedzieć w czym rzecz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-06 16:10:40
Autor: ToMasz
Mostek - kryteria długości
W dniu 06.01.2013 15:46, PeJot pisze:
[...]

no to na 100% ustaw kierownice tak jak siodło albo wyżej. sęk w tym że prosta kierownica będzie cal nizej niż lekko gięta, ale cotam, mostek najważniejszy.
ToMasz

Data: 2013-01-06 16:20:46
Autor: PeJot
Mostek - kryteria długości
W dniu 2013-01-06 16:10, ToMasz pisze:

no to na 100% ustaw kierownice tak jak siodło albo wyżej. sęk w tym że
prosta kierownica będzie cal nizej niż lekko gięta

Na razie o wysokości nie dyskutujemy, jako pewnik przyjąłem kierownicę wyżej siodła. Teraz czas na *długość* mostka ( kąt nieistotny przy spodziewanej długości ). Odpowiednio *długi* ślepy wspornik ( taki wsadzany w gwintowaną rurę sterową ) czeka na sfabrykowanie wg projektu. Do tego ma być użyty wspornik a-head i to on jest niewiadomą. Chodzi o zastosowanie prostej kierownicy zamiast giętej, bo gięta nie pozwala na swobodne ustawienie kąta klamek i manetek.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-07 11:15:36
Autor: coaster
Mostek - kryteria długości

http://www.rivbike.com/Articles.asp?ID=247
https://www.rivbike.com/kb_results.asp?cat=23
https://www.rivbike.com/kb_results.asp?ID=38

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Mostek - kryteria długości