Mostek - kryteria długości

Data: 2013-01-06 05:46:43
Autor: Rowerex
Mostek - kryteria długości
On 6 Sty, 13:31, PeJot <PeJot_slepy-ad...@mm.pl> wrote:
Czołem.

Jak dobrać długość mostka dla osoby okazjonalnie jeżdżącej na ATB ?
Kierownica wyżej siodła.

Znam 2 kryteria, ale chyba mało przydatne.

1. Ręka od czubka palców do łokcia ma się zmieścić pomiędzy czubkiem
siodła a kierownicą ( starsze od węgla ).

2. Długość mostka powinna być taka aby kierownica zasłaniała
użytkownikowi przednią piastę ( zaczerpnięte z szosy ).

Jakieś inne ?

Jasne :): lewa ręka od czubka palców u nóg założonych przez głowę na
plecy nie powinna wystawać dalej niż lewe ucho po przełożeniu głowy
przez lewe ramię poniżej kolana między mostkiem a kierownicą

;-)

A poważniej: odpowiedź dostałeś wcześniej. Po za tym, bardziej należy
zacząć od ustawienia siodełka. Czasem siodełka nie da się właściwie
ustawić z powodu za długiego mostka lub za długiej ramy. Na pytanie
"jaka długość mostka" należałoby odpowiedzieć pytaniem "czy dobrze
dobrano rozmiar roweru", a dopiero potem dyskutować dalej.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-01-06 15:06:53
Autor: PeJot
Mostek - kryteria długości
W dniu 2013-01-06 14:46, Rowerex pisze:
Na pytanie
"jaka długość mostka" należałoby odpowiedzieć pytaniem "czy dobrze
dobrano rozmiar roweru", a dopiero potem dyskutować dalej.

Zakładam że rozmiar ramy dobrano właściwie, a siodło ustawiono prawidłowo, np. wg KOPS, choć to KOPS był i jest krytykowany.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-06 06:17:00
Autor: Rowerex
Mostek - kryteria długości
On 6 Sty, 15:06, PeJot <PeJot_slepy-ad...@mm.pl> wrote:
> [...]

Zakładam że rozmiar ramy dobrano właściwie, a siodło ustawiono
prawidłowo, np. wg KOPS, choć to KOPS był i jest krytykowany.

No to trafiłeś na zagorzałego wroga tej metody :)

Pozdr-
-Rowerex

Mostek - kryteria długości